Terug naar het westen van de USA
Van Denver naar San Francisco
  • 31 mei Rocky Mountains
  • 30 mei Chicago Denver
  • 29 Mei BRUSSEL DENVER maar een slechte start
  • Onze Reisroute Hier ziet U onze reisroute voor 2011 met vertrek op 29 mei en terugkomst op 28 juni 2011.
  • Onze reis in 2011 naar de USA

Ik ben Ria en Guido, en gebruik soms ook wel de schuilnaam wama4040.
    Ik ben een en woon in () en mijn beroep is Gepensioneerd.
    Ik ben geboren op 10/02/1948 en ben nu dus 76 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wandelen,fietsen,fotografie,video en reizen.
    Reisblog Verkiezing 2011
    02-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1 Juni Rocky Mountains
    Vandaag zouden we de Trial ridge road rijden. Bij het park aangekomen krijgen we van de parkwachter te horen dat deze road nog gesloten is wegens 8 meter sneeuw op de weg.Als alternatief stelt hij een route voor zodat we toch nog tot in de helft van de 43 mijl lange road kunnen komen.De Trial ridge road is een van de hoogst gelegen parkwegen in heel Amerika. De weg loopt langs de Fall rivier.

Het smeltwater komt met een donderend geraas naar beneden.

Een eekhoorntje posseert heel lief voor Ria.

Many Parks Curve op 2938 meter hoogte met een zicht op Horseshoe Park.

Een specht aan het werk.

We rijden langs muren van sneeuw 4 meter hoog.

Vanaf Rainbow Curve hebben we een prachtig zicht op alle valleien.

Op dit punt mogen we met de auto niet verder.Doch te voet wandelen we naar het hoogste punt

Ria heeft aangeboden om mee te helpen om sneeuw te ruimen

De hoogtemeter wijst 3354 meter aan.Hier geven we er de brui aan want we trappen op onze adem op deze hoogte.

De zichten spreken voor zich en we genieten van al dit moois.

Een cactus in bloei.

We dalen terug af naar het Moraine park.

Hoeveel Elken we vandaag gezien hebben is niet te tellen. Doch wilden we graag aan jullie deze foto tonen.

We verlaten de Rocky Mountains en gaan naar Estes Park een beetje shoppen. Tevens gaan we snoepen in de Starbucks.

Erna maken we nog een wandeling van 6 km. rond het meer van Estes Park.

De plat du jour was vandaag Ribeye met een gebakken aardappel in de schil en naar Amerikaanse gewoonte broccoli.

02-06-2011, 00:00 geschreven door wama4040
    01-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.31 mei Rocky Mountains
    Vandaag terug wakker om 6 uur.We zijn de jetlag nog niet te boven. Ontbijt hebben we genomen in het hotel en om 7.30u stonden we klaar om te vertrekken. Onze eerste stop was bij de Wallmart om ons te voorzien van de nodige drank voor onderweg. Daarna richting Rocky Mountains.

Onderweg kwamen we een dorpje "Nederland" tegen.Goed voor een koffiepauze en een paar heerlijke muffins.

De panoramas die ons voorbij schoven werden mooier en mooier. Nog even een stop aan een klein meertje voor we aan het hotel toekwamen in Estes Park.

Het hotel is Rocky Mountain Inn en ook geboekt via Priceline.

Vlug ingecheckt de koffers op de kamer gezwierd en toen, hop naar de Rocky Mountains. Bij het visitor centrum haalden we een jaar pass voor al de Nationale Parken van Amerika. Vandaag wilden we het Bear Lake bezoeken.Bear Lake road is een van de meest populaire routes in het park. Bear Lake ligt op 2880 meter hoogte boven de zeespiegel.

Omdat er nog zoveel sneeuw lag en het meer nog bevroren was kregen we van de parkwachter skistokken. Dit was echt geen overbodige luxe want de sneeuw had nog een behoorlijke diepte.

Na het Bear Lake repten we ons naar Glacier Gorge junction. We hadden gedacht om naar de Alberta Falls te wandelen maar door de overvloedige sneeuw die hier nog lag zijn we er niet geraakt.

Daarna naar Sprague Lake Dit ondiepe meer heeft een omtrek van 5 hectare.Ria maakte hier prachtige foto's van het meer en de bergen van de Continental Divide op de achtergrond.

Nog een stop bij het Moraine park leverde weer een paar prachtige foto's op.

We kregen beiden hoofdpijn die denkelijk te wijten was aan de hoogte en keerden om 18 uur terug naar het hotel. De plat du jour was vandaag Gegrilde Ribbetjes gemarineerd in kruiden olie en honing vergezeld van look aardappeltjes. Nu al bij al hebben we ze al beter gegeten in Amerika.

01-06-2011, 06:12 geschreven door wama4040
    31-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.30 mei Chicago Denver
    Vandaag opgestaan om 4u.De shutle van het hotel bracht ons naar de luchthaven om 5u. Het inchecken ging weer tergend langzaam.Nadien door de security.Ineens paniek en Ria werd opzij geroepen.Gisteren hadden wij een fles Cognac gekocht op Zaventem en vandaag stak die nog in de rugzak. Dit mocht in geen geval en de fles zou vernietigd worden.Zo precies of er ene Amerikaan een fles Cognac zou vernietigen.Veel blabla en toen werd de chef erbij geroepen.Deze was akkoord als we ons terug inchekten en de fles mee in het ruim gaven mochten wij ze houden.Ja maar zegt Ria als jullie meegaan naar de incheckbalie.Toen werd ze onder begeleiding van 2 security mensen meegenomen naar de incheckbalie De fles werd door hen zorgvuldig verpakt en op de band gesmeten.Al bij al kwam de fles in Denver onbeschadigd uit het ruim.

Onderweg naar Denver zagen we hoe de boeren cirkels maken in hun veld.Waarom??? weten wij ook niet.

Bij aankomst direct naar Avis om de wagen op te halen.Het werd een Chevrolet Impala.Een reuzebak met een koffer waar men makkelijk 5 reiszakken in kwijt kan.

Ons hotel ligt op 1 km van het centrum van Denver.Dit hotel hebben wij geboekt via Priceline en kost 35$ per nacht.

De kamer heeft ook een volledig ingerichte keuken met vaatwasser en microgolf.

Tijd voor een broodje in de Subway.

Uiteindelijk trekken wij de stad in. Denver is een moderne stad zoals jullie merken aan de foto's.

Ook een capitool waar de volksvertegenwoordigers van de staat Colorado bijeen komen. Het is een kopie van het capitool in Whashington.

Het avondeten nuttigen wij bij een Rancine restaurant.Voor Ria linguine met kippeborst en broccoli overgoten met Chedar kaassaus.Voor mij gefrituurde reuzegarnalen met een jasje van kokosschilfers met currysaus en frietjes.

31-05-2011, 05:09 geschreven door wama4040
    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.29 Mei BRUSSEL DENVER maar een slechte start
    Deze morgen was Patrick mooi op tijd om ons naar het station te brengen.Keurig op tijd was ook de trein en om 7u 24 waren we op de luchthaven.
    Vlug ingechekt en dan gaan ontbijten in de Starbuck, Mmmm... Lekker.Het vliegtuig richting Chicago was ook mooi op tijd.Het was een zeer kalme vlucht zonder turbelentie
    en ook op tijd werd de landing ingezet.Toen kreeg de captain de melding dat de luchthaven van Chicago gesloten werd wegens een zwaar onweer en moesten we uitwijken naar Detroit.
    In Detroit zijn we dan geland en moesten in het vliegtuig blijven zitten.Na 2 uur mochten we terug opstijgen richting Chicago.Daar kwamen we dan met 3 uur vertraging aan.
    Door de drukte was er geen gate vrij en hebben we nog een uur moeten wachten voor we uit
    het vliegtuig konden stappen.Op naar de immigration weer een uur moeten aanschuiven.
    Dan moesten we de koffers ophalen waar we 40 minuten stonden te schilderen voor de koffers
    te voorschijn kwamen.Ondertussen was onze vlucht naar Denver weg en de volgende vlucht was gecanceld.Moesten we naar de dienst voor gestrande reizigers.
    Een echte chaos, weer bijna 3 uur aangeschoven voor we te horen kregen dat we geboekt waren voor de vlucht morgenvroeg om 7u 10 minuten.
    Hebben ze ons naar een hotel gevoerd en ondertussen was het hier 9u s'avond en waren wij bijna 24 uur op pad.
    Van balen gesproken, nu heb ik nog naar het hotel gebeld in Denver om verwittigen dat we een dagje later aankomen.
    Sorry voor dit verhaal maar hoop jullie morgen beter nieuws te brengen, wij zijn nu doodop en gaan slapen want mogenvroeg moeten we er om 4 uur uit om terug
    naar de luchthaven te gaan.
    Veel groetjes uit Amerika
    Ria en Guido

30-05-2011, 05:54 geschreven door wama4040
    20-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze Reisroute Hier ziet U onze reisroute voor 2011 met vertrek op 29 mei en terugkomst op 28 juni 2011.

20-05-2011, 20:54 geschreven door wama4040
    27-11-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onze reis in 2011 naar de USA
    In 2011 gaan we terug richting USA.Ditmaal vliegen we op Denver op 29 mei.De hoogtepunten van deze reis zullen zijn: Rocky Mountain NP, Mount Rushmore, Yellowstone, Arches NP, Grand Canyon, Las Vegas, Yosemite.
    De bedoeling is dat we tijdens onze reis dit blog gaan aanvullen met onze dagelijkse belevingen en indrukken.Voor 29 mei 2011 zal er dus weinig te beleven vallen op dit blog.
    Verleden jaar deden we dit ook en aangezien dat een succes was....
    Ons blog van verleden jaar kan U hier nog altijd bekijken:
    Onze reiswebsite waar we na ons verlof een video en foto reportage zullen opplaatsen kunnen jullie hier bekijken:

Tot dan
    Ria en Guido
    27-11-2010, 00:00 geschreven door wama4040
    Mailinglijst

Geef je e-mail adres op en klik op onderstaande knop om je in te schrijven voor de mailinglist. Ons vertrek is op 29 mei 2011 en vanaf die dag wordt het blog dagelijks bijgevuld met onze verslagen. Willen jullie op de hoogte blijven van ons avontuur:DOEN DUS