lang geleden dat ik nog iets heb geschreven. dit jaar weinig tijd gehad, alle weekends gewerkt, ook zondag van 13.00 tot 18.00 uur. toch mijn vlieguren gehaald en misschien hopelijk volgend jaar wat meer vliegen. heb geen vakantie kunnen nemen en was alleen vrij zondagmorgen van 10 tot 12.00 voor een vluchtje. ook ruim een kwartier moeten zoeken om me te kunnen inloggen. was vergeten wat ik diende in te tikken. zal morgen of zo een foto bijplakken en er commentaar bij geven.
gisteren nog eens met een cessna gevlogen. een C172, de OO-VRE. was een tijdje geleden. mooie touch and go, de uiteindelijke landing ietsje minder, vlieg liever met piper. daarna met Ernest nog een half uurtje met de piper OO-ATY. ik wil de schelde nog eens over vanaf brasschaat, maar het wolkendek hangt op 800 voet, dus tot hoevenen (EBHN) en maar terug naar brasschaat en wat touch and go's en dan terug gaan werken, ja, inderdaad, op zondag, bij verberckmoes. gedaan met het zelfstandig leven. maar wat minder zorgen, gewoon mezelf zijn, en (toffe) klanten vriendelijk te woord staan en advies geven waar mogelijk. blijkbaar val ik in de smaak bij de klanten, want de verkoop op het tweede verdiep gaat niet achteruit. slapen en slaapcomfort is mijn vak, dus ik zit voorlopig op mijn plaats.
een woordje uitleg ivm foto. de piste van brasschaat was vroeger 35 - 17. de aarde en het magnetische noorden durft al eens te veranderen en een tijd geleden is dat dus 34 -16 geworden. gisteren piloten zich horen vergissen. 33 enz.... foto is genomen door mijn passagier ernest vanuit de achterste stoel en geeft een beeld van het zicht van een fototoestel net voor de landing. als piloot is vanaf dat moment het zicht naar voren zeer marginaal en is het bij wijze van spreken een gok wanneer je wielen de landinsbaan gaan raken. ervaring is dan mooi mee genomen.
nog een boodschap met een kort nieuwsje. volgende week vlieg ik met ernest naar schaffen en goetsenhoven. (tussen 10.00 en 13.30 uur) op de foto, zoals gewoonlijk met een korte bla bla, ra ra waar is het? wie wakker is en bekend met de streek ziet antwerpen, en ja 'het eilandje', vroeger een niemendalletje, maar nu opgewaardeerd tot een prestigieuze buurt met een luxe haventje en loften voor rijken. het is altijd fantastisch die derde dimensie te kunnen waarnemen, en dan wijs ik niet naar die rijkdom, maar het zicht van boven, ook misschien vanuit hun loft, maar zeker vanuit een old-timer-vliegtuig. op de grond heb je ook misschien je gps die je bij benadering enkele meters van je bestemming brengt, maar in de lucht zie je toch dat ietsje 'veel' meer, en beleef je bovendien wat de natuurelementen die dag hebben te bieden. wind, turbulentie, mist, regen, enz.
om even een wat duidelijker beeld te geven van onze vlucht naar overboelare. deze dc4 (met ronde ruitjes) staat ginder statisch en was ooit het clubhuis (nu is het clubhuis ernaast en gelijkvloers), maar ondertussen bezig behoorlijk uiteen te vallen, echter evenwel nog indrukwekkend betreft formaat. op de foto zie je onze oo-lgb op de achtergrond in achteraanzicht.