vliegen
Inhoud blog
  • december 2007
  • gisteren gaan vliegen
  • nieuw werk
  • vliegen, het eilandje?
  • overboelare / geraardsbergen vervolg
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    29-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.frank en ik
    Klik op de afbeelding om de link te volgen soms maak ik een blogje, en verzamel alle gegevens in mijn brein, tik alles zorgvuldig op het klavier en dan druk ik op toevoegen, en loopt alles in het hondert en heb ik zin om mijn pc uit het raam te gooien, en dan kan ik dagen geen seniorennet meer zien.
    dit is laatst ook gebeurt, en wou frank voorstellen met zijn nieuwe look, hij spaart voor een staart, waarvoor alle respect! 
    ik denk aan samson. alle kracht in het haar, en twintig jaar geleden wou ik ook een staart, maar om een of andere reden is het er nooit van gekomen, maar ja, omdat alles tijdelijk is, ben je jezelf in de spiegel na een tijdje met de staart ook beu gekeken en doe je weer iets anders.
    in alle geval positief als je kan doen waar je zin in hebt en dat als goed ervaren kan worden.
    frank is één van de toffe ervaringen in mijn leven. hij heeft steeds wel een of andere verrassing, is het niet uiterlijk dan wel vanbinnen.
    ik vind  het steeds aangenaam in de omgeving van mensen te zijn met hoge levenswaarden. 
    overmorgen naar koblenz? het weer zit niet echt mee zoals gewoonlijk dit jaar, maar als het van mij afhangt, gaan we.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-04-2006, 21:36 geschreven door ben
    Reacties (0)
    25-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Keiheuvel 23 april 2006
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
     

    gisteren naar keiheuvel gevlogen met frank. ik heen en hij terug. het zicht aan de grond was eerder beperkt door een heiige mist, maar eens buiten de tma van brussel (begint aan 2500 voet) vlogen we 'on top' boven het wolkendel op 3000 voet. omdat we vroeg waren vertrokken leek het eerst alsof keiheuvel ebkh gesloten was, maar overhead het vliegveld, kon ik toch zien dat het open was omdat één been van het kruis was verwijderd, dus opnieuw contact opgenomen en runway 25 was in use, en een opening gezocht om het linkse circuit te vervoegen.
    het vliegveld was in feite een tiental minuten voordien geopend, en wij waren de eerste vliegbeweging van de dag.
    voor de rest heel veel zwevers en die worden daar net zoals bij ons in brasschaat zowel met de lier als met een motorvliegtuig in de lucht gebracht.
    we werden vriendelijk verwelkomd en uitgenodigd om met de piper oo-lgb naar hun feest te komen in augustus. het 50-jarig bestaan van een en of ander. de lgb is een echte oldtimer en dus een graag geziene gast bij evenementen.
    low level (op 500 voet) terug gevlogen naar brasschaat, met deze keer frank als pilot in command.
    de plannen besproken om op 1 mei naar koblenz edrk te vliegen met de cessna 172 oo-vre.
    een tweetal uur vliegen en als laatste stuk een kwartiertje langs de mosel, de luchthaven van koblenz ligt er trouwens vlak naast, een mooiere manier van navigeren is er niet.
    de vre is niet uitgerust met een gps, dus waarschijnlijk zal frank hier of daar een gps lenen of in het slechtste geval doen we klassieke radionavigatie, maar alhoewel we dit uiteraard kunnen, is het behoorlijk stresserend en tijdrovend. zeker minder geniet van het landschap!
    je moet bovendien een goede radioverbinding hebben of de naalden gaan alle kanten uit, behalve de juiste.
    frank en ik vliegen elk een stuk en we nemen twee passagiers mee, willy en david.
    hopelijk zit het 'weer' mee, want voor zo'n reisje is dat niet onbelangrijk.
    het is de bedoeling om dezelfde dag terug thuis te raken.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
    25-04-2006, 19:49 geschreven door ben
    Reacties (0)
    24-04-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.on top
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dit is on top vliegen, boven de wolken met hier en daar een opening om visueel terug naar beneden te raken. zoals je kan zien op de hoogtemeter vlieg ik op 2900 voet met een toerental van 2300 en een snelheid van 90 mph, ongeveer 150 km per uur...rechts de gps, eronder de radio afgesteld op de frequentie 119.20 van keiheuvel en als tweede brasschaat 122.90.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-04-2006, 21:05 geschreven door ben
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 03/12-09/12 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!