gisteren naar keiheuvel gevlogen met frank. ik heen en hij terug. het zicht aan de grond was eerder beperkt door een heiige mist, maar eens buiten de tma van brussel (begint aan 2500 voet) vlogen we 'on top' boven het wolkendel op 3000 voet. omdat we vroeg waren vertrokken leek het eerst alsof keiheuvel ebkh gesloten was, maar overhead het vliegveld, kon ik toch zien dat het open was omdat één been van het kruis was verwijderd, dus opnieuw contact opgenomen en runway 25 was in use, en een opening gezocht om het linkse circuit te vervoegen. het vliegveld was in feite een tiental minuten voordien geopend, en wij waren de eerste vliegbeweging van de dag. voor de rest heel veel zwevers en die worden daar net zoals bij ons in brasschaat zowel met de lier als met een motorvliegtuig in de lucht gebracht. we werden vriendelijk verwelkomd en uitgenodigd om met de piper oo-lgb naar hun feest te komen in augustus. het 50-jarig bestaan van een en of ander. de lgb is een echte oldtimer en dus een graag geziene gast bij evenementen. low level (op 500 voet) terug gevlogen naar brasschaat, met deze keer frank als pilot in command. de plannen besproken om op 1 mei naar koblenz edrk te vliegen met de cessna 172 oo-vre. een tweetal uur vliegen en als laatste stuk een kwartiertje langs de mosel, de luchthaven van koblenz ligt er trouwens vlak naast, een mooiere manier van navigeren is er niet. de vre is niet uitgerust met een gps, dus waarschijnlijk zal frank hier of daar een gps lenen of in het slechtste geval doen we klassieke radionavigatie, maar alhoewel we dit uiteraard kunnen, is het behoorlijk stresserend en tijdrovend. zeker minder geniet van het landschap! je moet bovendien een goede radioverbinding hebben of de naalden gaan alle kanten uit, behalve de juiste. frank en ik vliegen elk een stuk en we nemen twee passagiers mee, willy en david. hopelijk zit het 'weer' mee, want voor zo'n reisje is dat niet onbelangrijk. het is de bedoeling om dezelfde dag terug thuis te raken.