vliegen
Inhoud blog
  • december 2007
  • gisteren gaan vliegen
  • nieuw werk
  • vliegen, het eilandje?
  • overboelare / geraardsbergen vervolg
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    04-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brasschaat ebbt
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dit is wat je kan zien enkele seconden voor je landing op de 35 in brasschaat  (ebbt).

    ik vloog een tweetal jaren geleden met m'n jongste broer en een proffesionele filmmaker (mark); waarvan je notabene het filmpje kunt bestellen, tegen kostprijs, ongeveer 5 euro, via mijn e-mailadres. Geef gewoon al je gegevens en na storting van je eurotjes, krijg je zeker je fimpje, al duurt hij slechts 5 minuten, een plezier om eens te zien.

    Brasschaat is een landingsbaan van 900 meter, en voor een Piper zeker lang genoeg, echter een Cessna 172 met wat passagiers aan boord en een crosswind bij de landing, waardoor geen enkele weerstand...is dat meestal pas stil staan tegen het einde van de piste. Vandaag , zaterdag, vrije dag, toch wat in de tuin gewerkt, evenwel wat tijd besteed aan het simulateren met de FLTSIM 2004. Even het realistische weer downloaden en vertrekken in Deurne. Zo blijf je ook in mindere weersomstandigheden wat bij...

    Een vluchtje naar Brasschaat, zoeken naar Hoevenen, al is dat echt heel moeilijk, maar zeker te vinden, en sluiten die handel.
    Heb er heel wat uren op versleten, al is het momenteel pas enkele weken geleden dat ik dit programma nog eens opnieuw heb geïnstalleerd na het updaten van mijn pc'tje.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    04-02-2006, 20:59 geschreven door ben
    Reacties (0)
    03-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.vliegen met je familie?
    Klik op de afbeelding om de link te volgen je vraagt zich misschien af of je ook met je familie, vrouw, kinderen enz. gaat vliegen...
    in de eerste plaats moeten ze natuurlijk wat aanleg hebben om er lichamelijk tegen te kunnen.
    sommigen zijn vlug wagenziek, zeeziek en vliegziek...wel, mijn kroost is vooral tandziek.
    als je spreekt over de tandarts, dan liggen ze gelijk plat. je mag je erbij gaan leggen, want het idee alleen doet ze alle bloeddruk verliezen en liggen doen ze. je kan ze oprapen van de grond, al dan niet gekwetst van de val.
    ga dan maar eens vliegen met hun. nee, liever alleen dan.
    m'n nadine , mijn allerliefste echtgenote, heeft wat jaren geleden eens tien minuten mee gevlogen, een kort, een heel kort circuit rond brasschaat, ik schat taxiën en vliegen en landen enz. maximaal tien minuten. onze jongste dochter van toen een jaar of zeven, stond het gebeuren te bekijken, en nadine wou natuurlijk zo vlug mogelijk weer haar handje vasthouden, alle begrip voor.
    emily, de jongste dochter, heeft inmiddels twee maal mee gevlogen, maar met beperkt resultaat betreft er tegen kunnen. m'n oudste dochter daarentegen, steffie heeft drie maal mee het luchtruim gekozen en blijkt geen angsten te hebben. ze is dan ook al wat meer bereisd en is vaak in senegal en andere landen geweest, maar dan natuurlijk met de grote bus; airbus of boeing. zelfs de piloten vervelen zich daar dood. alleen knopjes indrukken en af en toe eens kijken of alles goed verloopt.
    niet verwonderlijk dat deze 'beroepsmensen' er in hun vrije tijd hobby's op na houden wat wij doen als hobby, gewoon vliegen met simpele, eenvoudige, ouderwetse, antieke vliegtuigen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-02-2006, 20:32 geschreven door ben
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.onze willy
    Klik op de afbeelding om de link te volgen dit is willy, een ongelooflijke toffe en gepassioneerde passagier bij uitstek.
    het zou tof zijn indien er veel, ja heel veel meer mensen zoals hem zouden rondlopen in ons landje.
    helaas is hij een uitzondering, een unicum, een rariteit.
    hem kennen is een voorrecht, maar schrik niet als je hem tegenkomt, want hij is de eenvoud zelf.
    tof, zo'n eenvoudige, maar rijk aan persoonlijkheid, als kennis te hebben.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    03-02-2006, 20:27 geschreven door ben
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.alle keren.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 18.01.2004. deze foto's maken we zoveel mogelijk. in formatie vliegen en maar genieten. in beeld: de OO-LGB, waar ik mijn eerste solo mee heb gevlogen op 20 mei 1996 na tien uur opleiding van jul, instructeur op rust, ik was zijn allerlaatste leerling, en zie hem gelukkig nog regelmatig in brasschaat.
    in dit vliegtuig frank als piloot en onze beste vriend willy als gepassioneerde passagier. als hij kan en vrij is verlaat hij zijn doe het zelf zaak en gaat hij mee vliegen; als het overmorgen vliegweer is, gaat hij weeral mee naar de walen, en het is beslist heel tof hem aan boord te hebben!!! een fanaat bij uitstek.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    03-02-2006, 20:14 geschreven door ben
    Reacties (0)
    01-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.schaffen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag, 01.02.2006 heb ik net als de rest van onze landgenoten, last van de slechte lucht, vanwege kleine stofdeeltjes. Er is de ganse dag mist, en vanwege alle vuiligheid in de lucht voel ik, en zovelen meer met mij, me vergiftigd, ondanks dat ik reeds 15 jaar ben gestopt met roken, en dit alles bij elkaar ook slechts een jaar of vijf heb gedaan. Blij dat binnenkort deze dodelijke gewoonte zal verboden worden in restaurants, zodat we ook nog eens kunnen gaan uit eten. Als er naast me iemand zo een verschrikkelijke stank en smaakdoder aansteekt, heb ik onmiddellijk genoeg met eten!
    Op de foto, een opname van mij, na een ongelooflijke toffe dag te hebben gehad en een bezoek aan de oldtimer-show van Schaffen Diest op 17.08.2002.

    misschien morgen meer hierover...mijn jongste Emily dochter moet dringend op de pc.
    in onze jaren was dat slechts naar 't wc.

    Ondertussen ongeveer 24 uur later, zitten de dames naar 'sex and the city'  of zoiets te kijken. Voor mij niet te bekijken vanwege veel te amerikaans. Zal even proberen de draad van gisteren op te pakken maar of dit gaat lukken?
    De 'jaarlijkse' happening te Schaffen die eigenlijk maar af en toe kan doorgaan (waarom, mag je zelf invullen (lees: de buurt maakt altijd veel protest), is één van de meest exclusieve gebeurtenissen in België i.v.m. de old-timer toestellen van de general aviation. Je hebt daar de kans om op enkele uren tijd een enorme hoeveelheid toestellen te zien die stuk voor stuk geschiedenis zijn aan het schrijven, en dan de laatste jaren vooral digitaal via de beeldverwerking 'fotografie en film'. Enkele jaren geleden was ikzelf apetrots toen we bij het vertrekken de OO-AAP een Piper Cup PA 18 zonder startmotor, konden in gang zwengelen met de hand (via mijn hand, want ik was van Brasschaat naar ginder gevlogen en de co-piloot vloog dan weer teug). Je hebt dan een enorme schroef (bijna 2 meter) voor je neus die via een 90 pk RR motor een behoorlijk gevaarlijke situatie tot stand brengt.
    Bezoekers van de show zien zoiets graag, want 'nog' meer nostalgie kan je toch niet dromen... 
    Wat ben ik blij met die OO-AAP ongeveer honderd uur gevlogen te hebben! een fantastische machine.
    Die allereerste keer in Schaffen (en dan spreek ik over 10-15 jaar geleden), ik had toen zelf nog geen vliegbrevet, en was met Frank vanaf Deurne naar ginder gevlogen met een Morrane, de OO-KEA.
    We waren daar net beneden en natuurlijk alle old-timers kwamen aan voor de happening en de allereerste die ongelooflijk veel indruk op me maakte die middag was de Michell B-25.
    De brandweer van Schaffen-Diest was aanwezig tot na de landing, want dat was de meest indrukwekkende en risico-volle landing van de dag; Schaffen is een korte graspiste van als ik me niet vergis ongeveer 600 meter.
    In 2006 zal dit evenement doorgaan begin augustus, 12.13 of zoiets heb ik gelezen vandaag, en heel zeker zijn we weer van de partij, bij leven en welzijn, en vliegweer! 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    01-02-2006, 00:00 geschreven door ben
    Reacties (0)
    31-01-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zoo antwerpen en station
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Even geen tijd gehad om een tekstje te schrijven, maar vandaag toch een heel kort. Op bijgevoegde prent een zicht op de zoo van Antwerpen, het station en een deel van de stad.
    het ontbreekt me zeker niet aan foto's, om blogjes bij te voegen, maar wel soms een beetje aan motivatie en inspiratie.
    natuurlijk is het winter en ben even bezig geweest om m'n brevet weer voor een jaar te verlengen en de goesting om te vliegen is er wel, maar de toestellen buiten zetten in de kou plus de verplaatsing van mijn woning naar Brasschaat bedraagt ruim 50 km, daar moet ik geen tekeningetje bij maken zeker.
    In alle geval heb ik een reservatie voor aanstaande zondag, een vlucht naar Wallonië samen met Frank en Willy met de OO-VRE, een Cessna 172. We gaan wat 360° bochten vliegen boven Marcinelle, naast Charleroi en maken hier of daar een tussenlanding om te wisselen van piloot. Vanaf nu zal ik zolang ik er zin in heb jullie op de hoogte houden van dit soort vlieggebeuren en telkens laten vergezellen van een foto. Dit laatste is wel een beetje pover, want we maken er telkens minstens honderd of een meervoud ervan. Uiteraard is de kans dat deze vlucht doorgaat ongeveer 50%.
    Dat is nu eenmaal zo in het sportvliegen; het weer is vriend en vijand, de ene keer fantastisch en de andere wat minder.
    Ben van plan in het voorjaar wat luchtdopen te promoten aan de helft van de prijs; dus aan 1.15 euro per minuut gedeeld door twee, met de Piper, of 1.65 gedeeld door het aantal passagiers, maximaal vier, met de Cessna 172. Beperkt aantal natuurlijk, want een luchtdoop is normaal gezien tegen kostprijs. Het zal dus afhangen van de belangstelling...

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (4 Stemmen)
    31-01-2006, 20:15 geschreven door ben
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 03/12-09/12 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!