gedurende de periode dat ik als sportvlieger actief ben, heb ik in belgiƫ de meeste luchthavens wel eens of sommige meerdere en andere heel veel bezocht als bestemming. enkele stonden op mijn verlanglijstje maar waren gesloten op de dag dat we er heen wilden of we waren gewoon niet welkom, dat maak je in onze hobby ook vaak mee. je moet eerst bellen en vragen of je mag komen en heel dikwijls is het antwoord gewoon nee; natuurlijk heeft dit dan nogal eens te maken met de beperkingen die de betreffende luchthaven opgelegd krijgt bvb. met een maximaal aantals starts en landindingen per uur, of klachten van geluidsoverlast door een of andere bewoner die in het weekend wel zijn gras maait, en allerlei machienen heeft om te doe-het-zelven, maar verder 'niets' wil horen. voor mij klinkt een sportvliegtuigmotor in alle geval als muziek in de oren, om nog te zwijgen van de merlin-motoren van de jagers uit de laatste wereldoorlog, denk aan spitfire.......... in de auto zet ik muziek dan eerder weer af, en thuis is de installatie verdwenen, verhuist naar de dochter in gent. liever genieten van merels en andere natuurlijke geluiden. o ja, froidchapelle had ik graag eens aangedaan. we hebben gebeld en er nam niemand op, en we zijn er enkele keren overgevlogen en hebben veel foto's gemaakt, maar er nog ooit eens landen??? vandaag een boete gekregen. 50 euro voor te snel rijden. het belgenland of heel europa eigenlijk neemt de bevolking zo als citroen, dat we bezig zijn te evolueren naar het leven zoals het was in de oostbloklanden voor het einde van de koude oorlog. de boetes zijn berekend op de lonen van de politici en die hebben dan nog immuniteit.