• Parijs-Tubize : de aankomst
  • Stekense Smokkeltochten
  • 2 dagen op verkenning in Kluisbergen
  • WISSELBEKER IN ZOTTEGEM
    blog.seniorennet.be/nida195

• Klavertje vier (Flor)
        op Huldiging laureaten Gouden Klavertje Vier te Torhout
  • rihanna puma shoes (huilin27)
        op Glazendorp in de sneeuw
  • http://www.vapormax.us.com (Arissenuesy)

miekes wandelsite
    you'll never walk alone
    21-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bij de Jeneverdrinkers in Kerksken
    de Jeneverdrinker

Vlakbij het dorp van mijn jeugd, Mere, ligt Kerksken. Ik twijfel dan ook niet om deel te nemen aan de wandeltocht die de Sportvrienden er vandaag organiseren. Ik raak mijn karretje kwijt vlakbij de kerk van Kerksken. Een kleine doorsteek en ik ben direct aan de startzaal. We schrijven ons in voor de maximum afstand. De eerste lus gaat rondom Kerksken. Kerksken is een deelgemeente van Haaltert. De St Martinuskerk stortte in april 1990 in en werd nadien heropgebouwd. Voor de kerk prijkt het standbeeld van de Jeneverdrinker. Dit is ook de spotnaam voor de inwoners van Kerksken. We dwarsen de steenweg en gaan via het Kerkskenveld en de Watervoor naar de wijk Boekent. Kerksken heeft zelf zijn eigen berg : de Keienberg, en die mogen we op. Haaltert komt in zicht. In deze tijd dat ons allen op het hart gedrukt wordt energiezuinig te zijn, wordt hier op het dorpsplein alles behalve zuinig met energie omgesprongen.Vanaf valavond tot het weer licht wordt is het ganse dorpsplein en de kerk schandalig overvloedig verlicht. Mooi dorpsplein, volledig heraangelegd maar die spotlights is voor niks nodig.

Controle is er in een plaatselijk jeugdlokaal.

Na een koffie en een babbel hier en daar vatten we de tweede lus aan. Deze gaat dwars door Haaltert zelf. Ongelofelijk hoeveel wegeltjes, al dan niet verhard deze streek rijk is. Ik ben hier al heel dikwijls komen wandelen maar iedere keer opnieuw krijg ik er weer nieuwe voorgeschoteld.
    Het is bijna Kerst en overal zijn de huizen versierd, het ene al meer dan het andere. Langs de gevels ziet men her en der Kerstmannen langs een touw naar de nok op klauteren dewelke ze nooit zullen bereiken. In Haaltert en deelgemeenten zijn er ook nog veel kapelletjes, de meeste goed onderhouden.

Voor de derde lus gaan we via het Eiland naar Denderhoutem. Het gaat bergop via een lang betonpad en zo komen we in de wijk Vondelen. Vervolgens slaan we rechtsaf op een aarden weg  en gaan we dan via den Daal en de Stichelen terug naar Kerksken. Eens terug in de startzaal is het een drukte van jewelste en het kost ons heel wat moeite een plaatsje te bemachtigen. We drinken er nog een tas koffie met mijn vriendin, secretaris en webmaster van de organiserende wandelclub. En met een voldaan gevoel keren we dan weer huiswaarts na deze geslaagde wandeltocht.

21-12-2008 om 00:00 geschreven door walking daisy

19-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindejaarstochten Lokeren in beeld

19-12-2008 om 00:00 geschreven door walking daisy

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lokerse Eindejaarstochten dwars door Natuurgebied

Vandaag nemen we deel aan de Eindejaarstocht van de Lokerse Durmetrotters

Een koffie en een opkikkertje later gaan we van start voor de maximum afstand. We dwarsen de drukke baan en gaan meteen een parkje door om zo de oever van de Durme te bereiken. Links van ons licht het natuurpark Molsbroek. Het is een natuurreservaat boordevol allerlei soorten watervogels. Het is 80 ha groot en bestaat grotendeels uit moeras en water. Het leuke is dat dit reservaat vlakbij het stadscentrum ligt, dat het steeds vrij toegankelijk is en dat er een mooi verhard wandelpad dwars doorheen loopt. In de lente, de broedtijd is het hier ook zeer aangenaam wandelen. Tal van fotografen met indrukwekkende camera’s maken hier dan hun opwachting op het gebroed van op afstand in de gaten te houden of op de gevoelige plaat vast te leggen. We gaan vervolgens een park door.

Na een aantal km verlaten we het gebied en wandelen doorheen enkele woonwijken om uiteindelijk aan de eerste controle aan te belanden.

Erna trekken we door een saaie woonwijk die overgaat in een sjiekere villabuurt. We wandelen langsheen prachtige brede dreven. Dan draaien we af op de Canteclaerroute. Iedereen weet natuurlijk dat Canteclaer de naam was van de haan uit het dierenepos Reynaert De Vos is die hier volgens de legende in het Waasland zou vertoefd hebben.

We komen op een oude hogergelegen spoorwegberm die thans dienst doet als fiets- en wandelpad en die je kan volgen vanaf Daknam tot Moerbeke. Ooit bolde op hier een stoomtrein die 100 jaar dienst deed. Even verderop gaan we over de Spletterenbrug. Deze brug over de Moervaart, werd tijdens de twee oorlogen tweemaal opgeblazen maar werd door de bezetter nadien hersteld. Tot op vandaag is ze onveranderd gebleven. De naam Spletteren zou verwijzen naar de oude benaming van de omliggende velden.

Zo komen we in Daknam centrum voor de tweede controle in een mooie taverne die toevalligerwijs dan nog “De Wandelaar” noemt. Ze serveren er heel lekkere koffie en als die op is gaan we op weg voor de laatste vijf km. We volgen terug even het treinpad, gaan door de bebouwde kom en draaien vervolgens af en volgen de Moervaart. Deze strook hebben we al meermaals bewandeld. Langsheen de Moervaart zien we lange stroken, soms smalle meersen .

Lokeren komt terug in zicht. We gaan door het domein “Hof ter Beuken”. Het is een oude geklasseerde villa, zoals er trouwens in Lokeren nog wel meerdere zijn. Eens we het park rond de villa doorkruist hebben komen we algauw terug aan het stedelijk zwemdok en meteen is deze tocht ook afgelopen.

Het was een rustige wintertocht doorheen prachtige natuurgebieden.

19-12-2008 om 00:00 geschreven door walking daisy

17-12-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Buitengewone Midweek in Leeuwergem

Omdat ik wegens niet zo prettige gebeurtenissen verlof heb besluiten we te wandelen om de zinnen wat te verzetten.   Crying or Very sad
    Wandelclub Egmont organiseert vandaag haar maandelijkse midweek in Leeuwergem

We schrijven in voor de 21 km, die er iets meer blijkt te zijn.

Na de koffie met cake gaan we van start, goed ingeduffeld want het is vrij koud, miezerig en duister weer. Dit weer maakt me nog triestiger als ik al ben maar ik ben in aangenaam gezelschap en ik wil er het beste van maken

We stappen langs een lange dreef op het Kasteel van Leeuwergem af.

Dit kasteel, eigenlijk op grondgebied van Elene werd al bewoond van in de 15de eeuw, is vierhoekig en staat op een verhoogd stuk land . Het is vrij evenwichtig van vorm en lijn.

In het park en de tuinen errond bevinden zich vijvers, mooie bloemenperken en prachtige wandeldreven. Volgens de site is er hier een enorm openluchttheater in haagbeuk : “het Lovertheater”; het biedt plaats aan 800 personen.

We verlaten het domein, en stappen langs een fruitkwekerij. In de bosjes liggen massa’s weggegooide peren. De geelblauwe pijltjes sturen ons  langs een erg modderig pad. De parcoursmeester heeft hier voor de tweede maal op rij zijn best gedaan op een erg zomers parcours uit te tekenen.

IdeaMisschien is het een goed idee om de tochten van de zomermaanden, die ware “betonwandelingen” zijn om te ruilen met deze van november en december.

Niemand zal het de parcoursmeester kwalijk nemen en het uitpijlen zal ook makkelijker zijn.

Uiteindelijk bereiken we weer de verharde wegen.  We komen voorbij een vervallen molen We gaan door Dassegem, dwarsen de steenweg naar Aalst, doorkruisen Walsegem en  gaan zo naar De Vos toe.  Op anderhalve km van de eerste controle komen we voorbij een jeneverstokerij. Nee, niet voorbij want we gaan even binnen om ons bonnetje die we bij de start kregen om te ruilen voor een lekker citroenjeneverke. Daarna gaan we via enkele smalle paadjes en een kerkwegel, waar het heel traag vordert naar de controle toe in Oombergen, vlakbij de kerk.

Daar zitten onze vrienden Chris en Annieke die uitkijken naar vrijdag maar aleer het zo ver is “hebben ze nog vanalles te doen”.

Een andere kennis licht ons in over het feit dat ons wat te wachten staat op de volgende lus.

We besluiten het meteen aan den lijve te ondervinden. En of hij gelijk had. Eerst volgen we een oude tramroute. En dan gaan we rechtsaf richting Cotthem. Al gauw zakken we tot over onze enkels in het slijk. Ondoenbaar! Noodzakelijkerwijs klimmen we hogerop op een braak maïsveld. Hier is het toch iets beter te doen. Nochtans wordt deze  wijk die tot St Lievens Houtem behoort het groene hart van deze gemeente genoemd. Het is er inderdaad prachtig en men kan er heerlijk wandelen in de zomer!

Via de Espenhoek stappen we richting Balegem en komen voorbij de steengroeve.waar de Balegemse Steen ontgonnen wordt of werd (want het ziet er allemaal vrij verlaten uit).

We komen op de superdrukke N42 maar worden op het hoger gelegen wandelpad gestuurd dat evenwel parallel loopt met de steenweg. Ook hier alweer veel modder. Verderop komen we terug op het parcours van de eerste lus. We zien alweer de kerk van Oombergen voor ons.

De laatste lus gaat eerst weer over de tramroute alvorens we aan de splitsing komen.

Weer even de richting van Cotthem uit , dus weer heel veel geploeter en dan even naar Hillegem op. Dan dwarsen we andermaal de N42. Via den Dries en voor de rest “propere” wegels bereiken we gans bemodderd weer Leeuwergem.
    Evil or Very Mad   Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad    Evil or Very Mad

17-12-2008 om 21:01 geschreven door walking daisy

Ik ben annemie sterck, en gebruik soms ook wel de schuilnaam daisy walker.
    Ik ben een vrouw en woon in () en mijn beroep is ambtenaar.
    Ik ben geboren op 28/08/1960 en ben nu dus 63 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: wandelen, reizen, computeren,.

Nieuws Nieuwsblad
  • Van jonge miljardair naar 25 jaar cel: hoe cryptomagnaat Sam Bankman-Fried zijn fortuin verloor
  • Belgische staat tekent cassatieberoep aan tegen beslissing om Freddy Horion vrij te laten
  • “De regels zijn super onduidelijk”: al verschillende boetes voor ouders die meer dan één kind meenemen op snelle bakfiets
  • Zware brand vernielt 3 auto’s en lichte vracht in Oostende, kwaad opzet niet uitgesloten
  • Zo verzorg je je knieën het best: “Er is een goede manier om artrose te voorkomen”
  • Wat doet Nicky Hayen anders bij Club Brugge dan Ronny Deila? Wij reconstrueerden zijn eerste dagen
  • “Rapport over luchtkwaliteit in klassen mocht tijdens corona niet verschijnen”: topman onderwijsinspectie bezorgd over politieke druk
  • Bezieler van Bel&Bo geeft fakkel door aan zijn dochter: “Ik ken het bedrijf goed, ik ben tussen de kledingrekken opgegroeid”
  • Opvallend incident met windmolen in Waals dorpje: “Dit is zeldzaam”
  • Walter en Marianne brachten al bijna 60 kinderen groot: “En toch vinden we dat we onszelf niet wegcijferen”