Canvas
Compleet aan het ontsporen.
Na het verdwijnen van radio 1 enkele jaren gelden (of toch een afzwakking eravn tot het peil van iets als radio Donna) is het nu de beurt aan Canvas. En dat alles onder dwang van de sacrosante kijkcijfers.
De gemiddelde leeftijd van de "meerwaarde-zoeker" = 57 jaar. Dat wil men nu absoluut naar beneden halen, want de zender moet verjongen! Vraag 1: waar moet de iets oudere kijker nog naar toe? Andere zenders zijn al zodanig verkleuterd dat een mens er beschaamd over is. Moet iedereen zo maar nonsens à la café Corsari leuk vinden? Dat is immers het modewoord geworden. Alles moet leuk zijn! TV voor leeghoofden, met licht verteerbare dagelijkse kost is het ideaal geworden.
Vraag 2: is het misschien omwille van de besparingen? Dan hebben we een 'leuke' oplossing. Zend elke dag een herhaling van de maandag-programma's uit. De voetballliefhebber kan dan steeds opnieuw naar de geweldige doelpunten zien. De weersvoorspellingen zijn toch nooit juist, dus doet het er niet toe! Het nieuws wordt nu al herhaald van 13 uur, naar 19 uur, naar de L-uitzending, dat kan dus ook voor de hele week!
Milquet
Compleet aan het ontsporen.
Is dat nu politiek bedrijven op het hoogste niveau? Een anti-seksisme-wet die nog belachelijker is dan de Zwarte-Piet-historie in Nederland.
Geen woorden aan vuil maken!
Sportpers
Compleet aan het ontsporen
Op de vooravond van elke Europese match hebben de Belgische ploegen de buit al binnen! Ach, geen aandacht aan schenken.
Uitsmijter vd week: Ensemble, on est plus fort (De Leeuw, ABVV)
|