Heden ontmoete ik een ATCO welk deze week zeer veel plezier had in zijn beroepsaktiviteit
Gezien hij van de oude BAF vorming de gewoonte nog heeft om in de mate van de mogelijkheid elke landing visueel te volgen, bemerkte hij een TOESTEL dat SCHORT FINAL melde zijn onderstel niet uit had en hij deze onmidelijk een GO AROUND gaf per R/T
Denkt men wel eens na wat de waarde van zulk een ATCO is voor DE LUCHTVAART en ook voor het betrokken LUCHTHAVEN die mogelijk levens aan boord beschermde alsook de uren onbeschikbaarheid van de RWY op de betrokken AIRPORT
Wat betrefd se STUNT van Tom Waes heb ik tot op heden
mijn zienswijze gegeven door via Telefoon en E-mail de
gestelde vragen te beandwoorden
Ga daar nu verder NIET meer op reageren
TOELICHTING; Volgens de in mijn bekomen informatie;
-TECHNISCH is er geen probleem
-OPERATIONEEL is hier geen gevaarlijke toestand bij ontstaan, voor personen aan boord of personen op de GROND
-WETELIJK is dit volgens de ICAO SARPS en de JAA/JAR-OPS alsook het BELGISCHE LUCHTWETGEVING geheel mogelijk
-Volgens mijn bekomen informatie was de heer Andre Berger ( PIC en FI) in regel met de bestaande WETGEVING voor deze vlucht met een bevoegde bemanning aan boord
Een klein punt van twijfel blijft bij mij bestaan aangaande de aanwezigheid van een aantal persoonen niet noodzakelijk voor de oefenvlucht in functie van een mij vroeger bekende Circulair van het BLV ( nu DGLV) maar welke circulair volgens mijn kennis van de Belgische Luchtvaartwetgeving GEEN wetelijke waarde heeft....!!!!!