A major dificulty for the EUROPEAN GENERAL AVIATION and AERIAL WORK OPERATORS
Thad the NATIONAL ORGANISATIONS are not realising thad it is very important to try to INFLUENCE their NATIONAL ADMINISTRATIONS in line with the RESOLUTIONS and ADVISE given by there INTERNATIONAL level at ICAO and given at the level of the EU
In vieuw of this I have been involved in IAOPA in developing a strong EGASF ( witch failed) and also a strong IAOPA-EU office in BELGIUM
Both projects where DECIDED at the IAOPA-EU REGINAL MEETINGS but the FINANCIEEL means where never made avaible by THE NATIONAL ORGANISATIONS
I also had a LETTER of AGREEMENT signed by the three presidents of IAOPA, EAS and EBAA but they where never used efectively
I ame HAPPY to see thad each organisation has obtained a input at EU level ...BUT this INPUT is not coordinated ???
Also are the NATIONAL ORGANISATIONS not making their INPUT in line with the EUROPEAN INPUT
Each NATIONAL ORGANISATION is stil folowing his OWN NATIONAL APROCHE and trying to have the PRESTIGE
This is also the situation with the NATIONAL CAA and ATSP
Onrechtstreeks was ik in 2010 betrokken bij een gesprek over de noodzaak om een paneel te vormen van EU INGEZETENE om te bepalen welk de wensen, vragen en problemen zijn waarmede de bevolking der 27 EU lidstaten zitten. Er werdt via de EU-STOA een voorstel tot een studie hoe men dat in de toekomst kan inrichten??
Een Belgische deelnemer stelde voor dit in BELGIE uit te proberen maar daar werdt op EU vlak niet verder op gereageerd dat vast te stellen dat dit een intresant voorstel was maar dat de EU dat niet kon uitvoeren
Een tijd nadien kreeg ik een mailtje dat mij vroeg hoedat ik dat zag en gaf ik een aantal mogelijke werkwijzen. Maar ik kon daar niet aan meewerken wegens mijn drukke agenda in het EU-LUCHTVAART gebeuren voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
Nadien kwam er aktie voor het G1000 project en was er enkele malen bij betrokken via e-mail
Volgens de bekomen informatie was de G1000 een succes
Voor meer informatie verwijs ik naar ; WWW.G1000.ORG