Inhoud blog
  • LUCHTVAART 2013
  • PLANNING SDW 10/11/2013
  • PLANNING SDW
  • DE SFINX
  • CORRECTION
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART-SDW

    22-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW ZONDAG 23/09/2012
    Heden MORGEND waren mijn bezoekende PILOTEN reeds om 0900 ( 0700 UTC) geland en vertrokken om 1000  uur verder in VFR naar PARIJS

    Morgen ZONDAG ben ik aanwezig  op DE ANTWERSE LUCHTHAVEN:
    0900 -1000  EUROPILOT CENTER..SIMULATOR
    1000-1100   BELAIR CAFETARIA
    1100 -1200  RAAC

    Afspraken te bevestigen  en ETA  via SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    22-09-2012 om 19:19 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CONFIRMATION
    Dear FRIENDS

    I have received you ATC/PLN but since YOU are operating VFR do I  EXPECT thad YOUR ETA will not be 0700 UTC

    I ame present at EBAW until 10;00 UTC

    Geachte bezoekende SENIOREN ik ben op de LUCHTHAVEN te ANTWERPEN/DEURNE van 0900 B tot 12:00 in het BELAIR-CAFETARIA maar geef normaal prioriteit aan de bezoekende PILOTEN en zal dan maar even kort ogenblik aandacht aan u kunnen besteden
    Even mijn BLOG bezoeken voor u afkomt is steeds nuttig, want daar plaats ik smorgends mijn laatste tijdsgebruik tijdens het WE !!!

    22-09-2012 om 05:17 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    21-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET NIEUWS ???
     Herhaalde malen krijg ik E-mails van SENIOREN welk belang stellen in bepaalde ACTUELE NIEUWSBERICHTEN 

    Heden is het ONMOGELIJK om u een EERLIJK andwoord te bezorgen gezien ik ook moet voortgaan op wat men in DE MEDIAWERELD ons voorschotteld
    Veel BERICHTEN zijn beinvloed door POLITIEKE of COMMERCIELE belangen

    Tijdens mijn aktiviteiten voor IAOPA bij de EUROPESCHE INSTELLINGEN heb ik moeten vaststelen dat het
     NATIONAL  OFFICIEL NIEUWS een aantal onderwerpen de negatieve gevolgen van hun NATIONAAL REGERINGS BELEID
    de negatieve gevolgen voor de bevolking 
     op de beslissingen van de EU verwezen

    SORRY ???

    21-09-2012 om 18:35 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    20-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.REACTION CONCERNING E-MAILS?
    I stil receive regular E-mails from PILOTS who are requesting information for FLYING VFR in EUROPE

    I can not reply to this request since I ame NO more representing IAOPA since 2004

    I advise them to contact their NATIONAL AOPA or the AOPA of the COUNTRY in witch they are intrested to operate in VFR

    See;    WWW.IAOPA.ORG
               WWW.IAOPA.EU
     

    20-09-2012 om 19:18 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MIJN ERVARING
    Mijn ervaring in het afnemen van EXAMENS in VLUCHT;

    ZWEEFVLIEGEN bij de BELGISCHE LUCHTKADETTEN van
    -ZWEEFVLIEGPILOOT
    -ZWEEFVLIEGTUIG INSTRUCTEUR

    MOTORVLIEGEN
    -LICHTE VLIEGWEZEN van de LANDMACHT te EBBT
    - PREEXAMEN PPL te EBAW bij de SOTRAMAT FLYING SCHOOL

    In het ZWEEFVLIEGEN en LT/AVN MOTORVLIEGEN gebeurde dat steeds op een TWEEZITTER  waarbij men ook over de nodige STUURORGANEN beschikte op in geval van noodzaak de besturing over te nemen......wat betekende dat de kandidaat had gefaald

    In het BURGERLIJK gebeurde  dat  herhaalde  malen met een VIERZITTER, waarbij als examinator achter de KANDIDAAT zit met naast hem zijn INSTRUKTEUR of een andere EXAMINTOR en waarbij men dus niet beschikt over STUURORGANEN wat een minder aangename toestand is en moet vertrouwen op de VAARDIGHEDEN en BESLISSINGEN van de twee vooraan zittende personen

    Ik vermoed dat dat dit de situatie is waarin
    ROB VAN DEN HEUVEL
    zich bij het KLM ONGEVAL bevond

    Ik wacht nu af om enige BEOORDELING over dit ONGEVAL op de bevindingen van DE ONDERZOEKSCOMMISIE

    18-09-2012 om 18:09 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFNEMEN van EXAMENS in VLUCHT
    In functie van het FATAAL ongeval van een KLM TRAINER in ARIZONA in de USA werden een aantal vragen gesteld over de taak van de EXAMINATOR aan boord??

    Een EXAMINATOR gaat beoordelen in VLUCHT of de kandidaat voor een VERGUNNING of BEVOEGDHEID

    1 )-DE VAARDIGHEDEN beheerst om een LUCHTVAARTUIG te besturen
    2)- of hij de geschikte INSTELLING om DE VEILIGHEID van zichzelf en zijn PAX te verzekeren
    3)- of hij de nodige BESLISSINGEN kan nemen op in NORMALE en ONVERWACHTE omstandigheden de VLUCHT VEILIG uit te voeren

    Dit zijn in enkele woorden uitgelegd dat in een aantal handboeken wordt toegelicht

    DE KANDIDAAT heeft;
    Na zijn MEDISCH ONDERZOEK
    Een THEORETISCH EXAMEN
    Een aantal uren in DUBBELBESTURING
    alsook een aantal uren in SOLO te hebben uitgevoerd

    Tijdens het EXAAM wordt hij onderworpen aan
    Een ONDERVRAGING over de OPERATIONELE en PRAKTISCHE KENNIS
    nadien een EXAMEN  in VLUCHT over-
    NORMALE OEFENINGEN
    NAVIGATIE
    NOODPRECEDURES

    18-09-2012 om 17:55 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOUNTING FLYING
     When
    FLYING in a MOUNTENAINS AREA
    YOU need to take special precautions  ??

    I was involved in MOUNTAIN FLYING as

    MOUNTAIN PILOT ;
     --AIRPLANE  ALAT
     --GLIDER PILOT
     --HELICOPTER PILOT

    Some EXPERIENCES:

    My INIATION in MOUNTAIN FLYING at LOW ALTITUDE was demonstrated with a SWISSE PILOT on a  GERMAN MILITARY  DORNIER 27 and a FISLER STORGE
    two very powerful airplane in the area of CLERMONT FERRAND( FRANCE)

    The demonstration witch scowed me the most effect was with the DO27 full power and stil descending on  5 M/SEC then changing to a other location near the mountain and climbing on 10 M/SEC on reduced power

    Later was I involved in GLIDER FLYING with a KA7 in this area with a  FRENCH MOUNTAIN FLYING INSTRUCTER
    and trained in three landings in the mountains
    later dit i a number of SOLO FLIGHTS with a KA6 , JAVELOT  and a BIJAVE and made also a altude gain of  more then 5000 meter

    As PILOT LT/AVN HELICOPTER dit I  the TRAINING MOUNTAIN FLYING in  ALAT in SAILLAGOUSE on the L'ALAT

    Also dit  GLIDER MOUNTAIN FLYING from CHALLE LES EAUX

    MOUNTAIN FLYING require special trained SKILS 

    18-09-2012 om 17:38 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.RENE THIERRY
    Heden verneem ik dat RENE THIERRY
    op 80 jarige leeftijd overleden is op 12 September 2012

    RENE was een der medestichters van AOPA-BELGIUM
    en beroeps matig aktief als TV spreker op de RTBF

    Aktief als VLIEGTUIGPILOOT en later een der bezielers van  de ontwikeling van het ULM vliegen hier in BELGIE

    Hij vertegenwoordigde ook enkele malen AOPA-BELGIUM bij de WORLD ASSEMBLY van IAOPA( global) alvorens ik in 1980 de permanente LIAISSON OFFICER van IAOPA werdt bij de EU-INSTELLINGEN in BRUSSEL en ook de honneurs waarnam voor AOPA-BELGIUM tot in 2004

    Ik denk met eerbied terug aan het belangrijk werk dat RENE leverde voor  de PILOTEN en EIGENAARS aktief in GENERAL AVIATION , AERIAL WORK OPERATIONS
    en LUCHTSPORTEN

    MIJN DEELNEMING aan de familie

    18-09-2012 om 16:59 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KLM TRAING ACCIDENT in USA
    Concerning the many E-mails on this FATAL TRAINING ACCIDENT will I not react or comment UFN

    I will try to give somme of my EXPERIENCES   in a later stadium on:
    -FLYING IN MOUNTENOUS TERRAIN
    -the problems of a EXAMINATOR


    CONDOLEANCES to the FAMILY's concerned

    18-09-2012 om 05:41 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AIRSCHOWS
    Heden moeten wij uw aandacht op vestigen dat AIRSHOWS worden uitgevoerd volgens zeer STRENGE VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN
    toepasselijk om de voorziene GRONDORGANISATIE,
    DE DEELNEM LUCHTVAARTUIGEN
    EN DE BEVOEGDE PILOTEN

    Er zijn op vele vliegvelden
     FLY-IN
    ,OPEN DAY
    FLIGHT DEMONSTRATIONS
    en andere gelijkaardige benoemde aktiviteiten, deze zijn niet onderworpen aan deze STRENGE REGELGEVING

    Zie;
    WWW.EUROPEAN-AIRSHOW.COM

    17-09-2012 om 18:03 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TONY DEBRUYN
    Heden verneem ik van onze vrienden bij

    WWW.ASA-BE.COM

    Dat TONY DEBRUYN de COLLEGA PILOOT van het BRONCO TEAM welk betrokken was bij een ongeval met de BRONCO in UK is overgebracht naar
    BELGIE via ABELAG

    Hij is nu in BELGIE in de nabijheid van zijn familie hier voor verder hertstel

    Wij wensen hem via ASA  BART BUYTAERT een goed herstel en hopen hem terug te ontmoeten in ons LUCHTVAARTWERELDJE

    17-09-2012 om 06:25 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!