Heden voormiddag een aantal intresante gespreken op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN.....EBAW
Een der OPERATIONELE OPERATIONS EXPERT who see the regular DECREASE of PAX on the EBAW CAT operations
Een der aktieve ervaren POLITIE mensen van de ANTWERPSE POLITIE over de werking van het POLITIEAPARAAT met nu veel minder operationeel aanwezigheid op de STRAAT maar veel invullen van FORMULIEREN in het BUREEL
Folow-up van enkele intresante INTERNATIONALE SPOTTERS over de evolutie van de BELGISCHE HELICOPTER VLOOT alsook de nieuwe EASA aproved VLA in the AEROCLUBS
Contact met een operationeel ATCO over de sterke afname van de OPERATIONELE ERVARING in de EASA PILOOT gemeenschap
Update van informatie via " JOS" VERMEIREN over de vorderingen van de inhoud van zijn boek over DE BELGISCHE LUCHTVAART sedert 1945 toen hij zijn eerste ervaringen opdeet met het ZWEEFVLIEGEN in FRANKRIJK en later in BELGIE via het CNVV te EBSH en via zijn aktiviteit in de opleidingen van PPL-MOTORVLIEGEN via SOTRAMAT FLYING SCHOOL te EBAW Ervaringen en Anecdotes over de LUCHTVAART tussen 1945 en 2012 zijn steeds welkom ASAP voor zijn boek via VAC@SKYNET.BE
Presently a number of perons involved at INTERNATIONAL AIRPORTS are required via ICAO-SARPS and the EU REQUIREMENTS to have knowledge of the ENGLISCH version of the ICAO RADIOPROCEDURES
In a number of EU-MEMBERSTATES their is a FINANCIEL SUPPORT to promote this ADITIONAL QUALIFICATION in a NON NATIONAL LANGUAGE
Can anybody inform me on witch EU-REGULATION or DIRECTIVE such a FINANCIAL COMPENSATION can be iniated
It concern suporting services for SAFETY such as AIRPORT INSPECTIONS,MAINTENANCE PERSONS,FIRE BRIGADE and other who require the use of the ENGLISCH R/T on the AIRPORT during operational hours
Heden heb ik al de bekomen e-mailtjes beandwoord en tevens in het verleden toelichtingen over allerlei luchtvaart onderwerpen op mijn 1st BLOG toegelicht
Wat betrefd de VRAGEN over de recente LUCHTVAARTONGEVALLEN in de CAT ga ik geen commentaar geven
Het onderzoeken van LUCHTVAARTONGEVALLEN is een werk van lange duur ...en zeker in deze landen
op EU vlak hebben we een ZWARTE LIJST van de LANDEN en FIRMA's welk niet in het EU-AIRSPACE mogen vliegen omdat de betrokken CAA's en ATSP volgens de EEC bekomen informatie niet voldoen aan de ICAO-SARPS