Inhoud blog
  • Oost-Europese migratiegolf blijkt een heuse tsunamie te zijn...
  • Herman Van Rompuy Europees president...
  • Carrefour
  • Nieuwbouw in Sint-Truiden
  • Sneeuwellende
  • Corruptie bij de buren
  • Vlaams Parlement monddood
  • KB-Lux
  • Mensenrechten na WO II geschonden
  • Democratie is niet meer nodig in België
  • EU- Commissaris De Gucht
  • Mechels bos
  • Mexicaanse griep besmette Belgische topclubs...
  • Sportmens... waar bent u ???
  • Al Gore... Our choise: a plan tot solve the climate crisis.
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Mijn favorieten
  • seniorennet.be
  • Vlaamse Volks Beweging
  • Vlaamse Volks Beweging Kempen en Maasland
  • Vlaanderen Vlagt
  • Vlaamse Onafhankelijkheid
  • Vlaamse Leeuw
  • Pallieterke
  • KSA Nieuwkerken
  • Doorbraak
  • Forum voor Vlaamse Vrouwen
    Lectori Salutem - soli Deo Gloria
    De Vlimburger
    Een mens met 'n goed hart en een slecht karakter.
    20-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto versus openbaar vervoer

    Vlaming gevraagd om auto voor korte afstanden op stal te laten

    Verkeersvereniging Mobiel 21 start in september een campagne om de Vlaming aan te zetten om voor korte afstanden de auto aan de kant te laten en die afstanden "stappend of trappend" af te leggen.
    Het lanceert daarvoor het korteritten-contract. Iedereen die dat contract ondertekent, engageert zich om gedurende drie maanden 20 pct van zijn korte autoritten (ritten korter dan 5 km) te vervangen door verplaatsingen te voet of met de fiets.
    Uit het verplaatsingsonderzoek Vlaanderen blijkt dat 26 pct van alle autoritten korter zijn dan 1 km en 43 pct korter dan 5 km. In totaal legt de Vlaming met zijn wagen jaarlijks gemiddeld 450 km korte ritten af. Die afstanden kunnen net zo goed te voet of met de fiets overbrugd worden, aldus Mobiel 21.
    Het initiatief moet vooral het milieu en de portemonnee van de deelnemers ten goede komen. De gemiddelde Vlaming produceert tijdens korte ritten jaarlijks 74 kg Co2. Voor heel Vlaanderen komt dit naar op een emissie van 442 kton Co2 per jaar. Indien elke Vlaming zijn korte ritten zou "stappen of trappen", zou reeds 3,3 pct van de beoogde Co2-reductie kunnen gerealiseerd worden. Vlaanderen engageerde zich in het Kyoto-protocol om de CO2-uitstoot tegen 2012 met 5,2 pct te reduceren. Door te voet of met de fiets ergens naartoe te gaan, spaart men ook brandstof en dus geld.
    Een gelijkaardige campagne proefdraaide afgelopen jaar al in Sint-Truiden. Daar werden de inwoners gemotiveerd om autoritten tot zes kilometer te voet of met de fiets af te leggen. De tweehonderd deelnemers slaagden er uiteindelijk in meer dan 70.000 korte autokilometers te trappen en te stappen. 98 procent van de proefpersonen beloofde de nieuwe gewoonte vol te houden.

    Commentaar:

    Het openbaar vervoer verplaatst haar klanten met een gemiddelde tussen de 850 en 1500 meter. In de steden is dit zelfs minder dan 500 meter. Als wij nu eens aan al die reizigers op het openbaar vervoer dezelfde inspanning vragen als we aan de automobilisten, kunnen we het openbaar vervoer meteen afschaffen. Dit zal de schatkist en de belastingbetaler miljarden euro’s per jaar besparen en het milieu een witter wolkje opleveren.

    20-07-2005 om 11:02 geschreven door PO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.175 jaar België

    Er was eens een Belgisch kanoteam.

    - Een Belgisch en een Japans overheidsbedrijf daagden elkaar uit in een jaarlijks te houden kanorace.

    - Allebei de teams gingen oefenen. En op de dag van de race waren beide teams op hun best.

    - De japanners wonnen met één kilometer voorsprong.

    - Na de nederlaag was het moreel van het Belgische team tot een dieptepunt gedaald.

    - Het management van het Belgische overheidsbedrijf besloot dat er volgend jaar gewonnen moest worden. Daarom werd er een projectgroep opgericht om de problemen te onderzoeken.

    - De projectgroep ontdekte na veel onderzoek, dat bij het Japanse team 7 kanoërs roeiden en 1 de instructies gaf. Terwijl in het Belgische team 7 kanoërs instructies gaven en 1 roeide.

    - In deze crisissituatie gaf het management van het Belgische overheidsbedrijf een duidelijk bewijs van hun leiderscapaciteiten: ze huurden meteen een adviesbureau in om de structuur van het Belgische kanoteam te onderzoeken.

    - Na vele maanden hard werken kwamen de experts tot de conclusie dat er in het Belgische kanoteam teveel mensen instructies gaven en te weinig mensen roeiden. Met behulp van het rapport van de experts werd besloten de structuur van het kanoteam te wijzigen.

    - De wijziging hield in dat er nu 4 kanoërs instructies zouden geven, 2 kanoërs toezicht zouden houden, 1 kanoër hoofd van de toezichthouders zou zijn en 1 kanoër zou roeien.

    - Bovendien werden er maatregelen genomen om die ene roeier te motiveren: “we moeten zijn werkgebied vergroten en hem meer verantwoordelijkheid geven.”

    - Het jaar erna won het Japanse team met twee kilometer voorsprong.

    - Het Belgische overheidsbedrijf ontsloeg de roeier onmiddellijk, met als reden zijn slechte resultaten op het werk. Maar ondanks dat werd er een flinke bonus uitgekeerd aan de toezichthouders voor hun grote inzet die het kanoteam had getoond.

    - Het externe adviesbureau maakte een nieuwe analyse waarin naar voren kwam dat de juiste tactiek was gekozen, dat de motivatie goed was, maar het materieel verbeterd moest worden.

    - Het Belgische overheidsbedrijf is nu bezig een nieuwe kano te ontwerpen.

    20-07-2005 om 10:49 geschreven door PO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    19-07-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lezersbrief - Weekendongevallen

    Mijn mening,

    19-07-05

     

    10 Weekendoden vallen er weer eens te betreuren. Ondanks (absurde) snelheidsbeperkingen, ontelbare flitspalen en miljoenenboetes, blijven de Belgische wegen hun dodentol opeisen. De Belgische verkeersrepressie is geënt op inkomsten en niet op verkeersopvoeding en begeleiding. Er zijn ook geen gevaarlijke verlichtingspalen, loslopende bomen en schuifelende huizen of omheiningen op onze wegen te bespeuren. Al valt er vandaag wel veel te zeggen over onze wegeninfrastructuur, die de steeds maar de toenemende verkeersdrukte wil ontmoedigen door alles te vertragen en te beboeten wat rondrijd. De haag der dwazen op Pla d’ Adet en onze verkeerswetgeving zijn het resultaat van een losgeslagen media die alles uitvergroot om het spektakel. Slecht nieuws is goed nieuws voor de kassa van de media. Brood en spelen, het is vandaag nog steeds de beste remedie om het volk in bedwang te houden. Zeg maar dom.

     

     

    19-07-2005 om 22:57 geschreven door PO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-06-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Waarom ik tegen de Europese grondwet ben

    Europese Grondwet - de details

    Hieronder staan de artikelen, waar het meest op is aan te merken, vergezeld van commentaar. De volgende kwalificaties worden meegegeven:

    Pas op! Verlies onafhankelijkheid.

    Pas op! Verlies democratie.

    Pas op! Geweld. Militarisering.


    Grondwet Artikelen met commentaar


    Artikel

    Artikel inhoud

    Commentaar

    I-3.3

    De Unie zet zich in voor de duurzame ontwikkeling van Europa, op basis van een evenwichtige economische groei en van prijsstabiliteit, een sociale markteconomie met een groot concurrentievermogen die gericht is op volledige werkgelegenheid en sociale vooruitgang, en van een hoog niveau van bescherming en verbetering van de kwaliteit van het milieu. De Unie bevordert wetenschappelijke en technische vooruitgang.

    Mooie doelstellingen, maar prijsstabiliteit, volledige werkgelegenheid, milieu en wetenschap zijn beleid en horen niet thuis in een grondwet.

    I-6

    De Grondwet en het recht dat de instellingen van de Unie bij de uitoefening van de haar toegedeelde bevoegdheden vaststellen, hebben voorrang boven het recht van de lidstaten.

    Belgisch recht, maar vooral Vlaamse rechten worden ondergeschikt aan het Europees recht. Hiermee verliest België en een toekomstig onafhankelijk Vlaanderen zijn onafhankelijkheid en daarmee ook zijn democratie, aangezien de Europese instellingen niet democratisch zijn. Bovendien is dit in strijd met de Belgische Grondwet.

    I-11.3

    Krachtens het subsidiariteitsbeginsel treedt de Unie op de gebieden die niet onder haar exclusieve bevoegdheid vallen, slechts op indien en voorzover de doelstellingen van het overwogen optreden niet voldoende door de lidstaten op centraal, regionaal of lokaal niveau kunnen worden verwezenlijkt en derhalve vanwege de omvang of de gevolgen van het overwogen optreden beter door de Unie kunnen worden bereikt.

    De instellingen van de Unie passen het subsidiariteitsbeginsel toe overeenkomstig het Protocol betreffende de toepassing van de beginselen van subsidiariteit en evenredigheid. De nationale parlementen zien er volgens de in dat Protocol vastgelegde procedure op toe dat het beginsel wordt geëerbiedigd.

    Het gaat hier eigenlijk om het "doe-het-zelf beginsel". Europa is alleen de baas als het gaat om zaken, die beter niet per land kunnen worden geregeld. Het is echter vaag, wat hier onder valt. Het protocol, waarnaar wordt verwezen geeft boterzachte garanties. Het is afhankelijk van het oordeel van toekomstige Europese rechters, hoeveel macht de landen houden en hoeveel macht Europa naar zich toe trekt.

    I-11.3

    In de gevallen waarin bij de Grondwet op een bepaald gebied een bevoegdheid aan de Unie wordt toegedeeld die zij met de lidstaten deelt, kunnen de Unie en de lidstaten wetgevend optreden en juridisch bindende handelingen vaststellen. De lidstaten oefenen hun bevoegdheid uit voorzover de Unie haar bevoegdheid niet heeft uitgeoefend of besloten heeft deze niet langer uit te oefenen.

    Hieruit blijkt, dat de wetgeving van de Unie voorrang heeft op die van de lidstaten, zodra de Unie op een terrein van gedeelde bevoegdheden een wet maakt. Dat betekent, dat na verloop van tijd het terrein van de zogenaamde gedeelde bevoegdheden Europees terrein wordt.

    I-12.4

    De Unie is bevoegd om een gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid te bepalen en te voeren, met inbegrip van de geleidelijke bepaling van een gemeenschappelijk defensiebeleid.

    Hier wordt de basis gelegd voor een Europees leger en Europees militair optreden.

    I-14.2

    De gedeelde bevoegdheden van de Unie en de lidstaten betreffen in het bijzonder de volgende gebieden:

    a. interne markt;

    b. sociaal beleid, voor de in deel III genoemde aspecten;

    c. economische, sociale en territoriale samenhang;

    d. landbouw en visserij, met uitsluiting van de instandhouding van de biologische rijkdommen van de zee;

    e. milieu;

    f. consumentenbescherming;

    g. vervoer;

    h. trans-Europese netwerken;

    i. energie;

    j. de ruimte van vrijheid, veiligheid en recht;

    k. gemeenschappelijke veiligheidsvraagstukken op het gebied van volksgezondheid, voor de in deel III genoemde aspecten.

    Dit zijn allemaal "gedeelde bevoegdheden", die na verloop van tijd Europese bevoegdheden zullen zijn (zie I- 11.3 hierboven).

    I-14.3

    Op het gebied van onderzoek, technologische ontwikkeling en ruimteonderzoek is de Unie bevoegd op te treden, en met name programma’s vast te stellen en uit te voeren; de uitoefening van die bevoegdheid belet de lidstaten niet hun eigen bevoegdheid uit te oefenen.

    Dit zijn allemaal "gedeelde bevoegdheden", die na verloop van tijd Europese bevoegdheden zullen zijn (zie I-11.3 hierboven).

    I-14.4

    Op het gebied van ontwikkelingssamenwerking en humanitaire hulp is de Unie bevoegd op te treden en een gemeenschappelijk beleid te voeren; de uitoefening van die bevoegdheid belet de lidstaten niet hun eigen bevoegdheid uit te oefenen.

    Dit zijn allemaal "gedeelde bevoegdheden", die na verloop van tijd Europese bevoegdheden zullen zijn (zie I- 11.3 hierboven).

    I-15.1

    De lidstaten coördineren hun economisch beleid binnen de Unie. Daartoe stelt de Raad van Ministers maatregelen vast, met name globale richtsnoeren voor dat beleid.

    Voor de lidstaten die de euro als munt hebben, gelden bijzondere bepalingen

    Economisch beleid wordt dus ook in Europa vastgesteld en niet meer in België of Vlaanderen.

    I-15.2

    De Unie neemt maatregelen om te zorgen voor de coördinatie van het werkgelegenheidsbeleid van de lidstaten, met name door de richtsnoeren voor dat beleid te bepalen.

    Werkgelegenheidsbeleid wordt dus ook in Europa vastgesteld en niet meer in België of Vlaanderen.

    I-15.3

    De Unie kan initiatieven nemen ter coördinatie van het sociaal beleid van de lidstaten.

    Op termijn wordt sociaal beleid dus ook Europees beleid (zie het effect van I-11.3 hierboven).

    I-16.1

    De bevoegdheid van de Unie met betrekking tot het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid bestrijkt alle gebieden van het buitenlands beleid en alle vraagstukken die verband houden met de veiligheid van de Unie, met inbegrip van de geleidelijke bepaling van een gemeenschappelijk defensiebeleid dat kan leiden tot een gemeenschappelijke defensie.

    "Kan leiden" betekent "zal leiden" (zie 1-11.3 hierboven). Een Europese militaire macht wordt dus een feit.

    I-16.2

    De lidstaten geven in een geest van loyaliteit en wederzijdse solidariteit hun actieve en onvoorwaardelijke steun aan het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid van de Unie en eerbiedigen het optreden van de Unie op dat gebied. Zij onthouden zich van ieder optreden dat in strijd is met de belangen van de Unie of dat afbreuk zou kunnen doen aan de doeltreffendheid ervan.

    Dit is een verdere ondersteuning van een Europese militaire macht (zie 1-16.1 hierboven)

    1-18.1

    Indien een optreden van de Unie in het kader van de beleidsgebieden van deel III nodig blijkt om een van de doelstellingen van de Grondwet te verwezenlijken zonder dat de Grondwet in de daartoe vereiste bevoegdheden voorziet, stelt de Raad van Ministers, op voorstel van de Europese Commissie en na goedkeuring door het Europees Parlement, met eenparigheid van stemmen passende maatregelen vast.

    De bevoegdheden van de Unie kunnen verder worden uitgebreid, als de regeringsleiders en het Europees parlement akkoord gaan. Het Belgisch parlement staat hier buitenspel. Vlaanderen en Wallonië kunnen hun toekomst vergeten. We geven dus carte blanche voor een verdere uitholling van de bevoegdheden van het Belgisch parlement. Inplaats van meer bevoegdheden over te hevelen naar het Vlaams parlement blijft er dan totaal niets meer over.

    I-20.2

    Het Europees Parlement bestaat uit vertegenwoordigers van de burgers van de Unie. Hun aantal bedraagt niet meer dan zevenhonderdvijftig. De burgers zijn degressief evenredig vertegenwoordigd, met een minimum van zes leden per lidstaat. Geen enkele lidstaat krijgt meer dan zesennegentig zetels toegewezen.

    Op zichzelf is hier niets mis mee. Het bezwaar is, dat het principe van "degressief evenredig" niet wordt toegepast bij de daadwerkelijke zetelverdeling. Vlaanderen krijgt daarbij te weinig zetels.

    I-23.1

    De Raad oefent samen met het Europees Parlement de wetgevingstaak en de begrotingstaak uit. Hij oefent onder de bij de Grondwet bepaalde voorwaarden beleidsbepalende en coördinerende taken uit.

    Dit is een kwalijke constructie. Vertegenwoordigers van de uitvoerende macht (regeringsleiders), die besluiten over wetten. Dit is in strijd met onze Belgische grondwet, de basis van de scheiding der machten in onze democratie.

    I-26.2

    Tenzij in de Grondwet anders is bepaald, kunnen wetgevingshandelingen van de Unie alleen op voorstel van de Commissie worden vastgesteld. Andere handelingen worden op voorstel van de Commissie vastgesteld in de gevallen waarin de Grondwet daarin voorziet.

    Ook hier zien we een constructie, waarbij een uitvoerende macht (Europese commissie) als enige wets- initiatieven mag nemen. Deze bevoegdheid hoort thuis in een parlement. (Belgische grondwet).

    I-40

    1. De Europese Unie voert een gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid dat berust op de ontwikkeling van de wederzijdse politieke solidariteit van de lidstaten, de bepaling van aangelegenheden van algemeen belang en de totstandbrenging van een steeds toenemende convergentie van het optreden van de lidstaten.

    2. De Europese Raad bepaalt wat de strategische belangen van de Unie zijn en stelt de doelstellingen van haar gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid vast. De Raad geeft invulling aan dit beleid binnen de door de Europese Raad vastgestelde strategische beleidslijnen en overeenkomstig deel III.

    3. De Europese Raad en de Raad stellen de nodige Europese besluiten vast.

    4. Het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid wordt uitgevoerd door de minister van Buitenlandse Zaken van de Unie en door de lidstaten, die daarbij gebruik maken van de middelen waarover de lidstaten en de Unie beschikken.

    Sub artikelen 1 t/m 4 geven aan dat militaire en buitenlandse politiek besluiten door de regeringen worden genomen. Zowel het Europees parlement als het Belgisch parlement staat hier buitenspel. Dit betekent dat we in een oorlog kunnen worden gestort zonder enige democratische controle.

    Sub artikel 4 geeft expliciet aan, dat de lidstaten zelf alleen nog een uitvoerende taak hebben in dit verband.

    I-40.8

    Het Europees Parlement wordt regelmatig geraadpleegd over de voornaamste aspecten en de fundamentele keuzen op het gebied van het gemeenschappelijk buitenlands en veiligheidsbeleid. Het wordt geïnformeerd over de evolutie daarvan.

    Dit artikel is niet belangrijk. Het wordt hier even getoond ter illustratie, omdat er vele artikelen zijn dit soort. Je zou het een "doekje voor het bloeden artikel" kunnen noemen." Het Europees parlement wordt geraadpleegd". Het Europees parlement is hier dus gereduceerd tot een soort ondernemingsraad, die hoogstens mag protesteren vanaf de zijlijn.

    I-41.3

    De lidstaten stellen civiele en militaire vermogens ter beschikking van de Unie voor de uitvoering van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid, om zodoende bij te dragen tot het bereiken van de door de Raad bepaalde doelstellingen. Lidstaten die onderling multinationale troepenmachten vormen, kunnen deze troepenmachten tevens ter beschikking van het gemeenschappelijk veiligheids- en defensiebeleid stellen.

    De lidstaten verbinden zich ertoe hun militaire vermogens geleidelijk te verbeteren. Er wordt een agentschap op het gebied van de ontwikkeling van defensievermogens, onderzoek, aankopen en bewapening (het Europees Defensieagentschap) opgericht, dat de operationele behoeften bepaalt, maatregelen bevordert om in die behoeften te voorzien, bijdraagt tot de vaststelling en, in voorkomend geval, tot de uitvoering van alle nuttige maatregelen om de industriële en technologische basis van de defensiesector te versterken, deelneemt aan het bepalen van een Europees beleid inzake vermogens en bewapening, en de Raad bijstaat om de verbetering van de militaire vermogens te evalueren.

    Hier wordt overeengekomen om de bewapening op te voeren. Dit is een niet-verhulde overeenkomst om op termijn een militair sterke superstaat te worden. Na de val van de muur van Berlijn waren we eindelijk af van de wapenwedloop. Er is geen reden om legers te versterken. De grootste dreiging momenteel is het internationale terrorisme en niet de dreiging van reguliere legers van landen. Iedereen, militaire deskundigen incluis, is het er over eens, dat het geen zin heeft om terrorisme te bestrijden door het opvoeren van de militaire capaciteit.

    I-58.1

    Iedere Europese staat die lid wenst te worden van de Unie, richt daartoe een verzoek tot de Raad. Het Europees Parlement en de nationale parlementen worden van dit verzoek in kennis gesteld. De Raad besluit met eenparigheid van stemmen, na raadpleging van de Commissie en na goedkeuring door het Europees Parlement, dat zich uitspreekt bij meerderheid van zijn leden. De voorwaarden en nadere regels voor de toelating worden neergelegd in een akkoord tussen de lidstaten en de kandidaat-lidstaat. Dit akkoord wordt door alle overeenkomstsluitende staten overeenkomstig hun onderscheiden grondwettelijke bepalingen aan bekrachtiging onderworpen.

    Voor de toetreding van nieuwe leden tot de Europese Unie is de toestemming van het Belgisch parlement dus niet meer nodig.

    02-06-2005 om 09:53 geschreven door PO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    27-05-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Steve is gouverneur van Limburg

    27-05-2005 om 23:26 geschreven door PO  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    13-04-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://blog.SeniorenNet.be/vlimburger

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://blog.SeniorenNet.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://blog.SeniorenNet.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het SeniorenNet-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    SeniorenNet-team

    13-04-2005 om 14:13 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 22/11-28/11 2010
  • 22/02-28/02 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 07/12-13/12 2009
  • 09/11-15/11 2009
  • 02/11-08/11 2009
  • 26/10-01/11 2009
  • 13/04-19/04 2009
  • 25/08-31/08 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 07/07-13/07 2008
  • 31/03-06/04 2008
  • 28/01-03/02 2008
  • 21/01-27/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 17/12-23/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 10/04-16/04 2006
  • 08/08-14/08 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 23/05-29/05 2005
  • 11/04-17/04 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!