Inhoud blog
  • Rudi opdracht 5
  • Rudi opdracht 4
  • Rudi opdracht 3
  • Rudi opdracht 2
  • opdracht 1 Rudi
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    **** BEWEGING ***
    Lessen & Besprekingen
    06-04-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 2 voor bug.

    Beweging 2 voor bug.

    Exif uit deze foto zijn 1/15 sec f/29 ISO-100 35mm lens Date Time Original = 2009-03-30 13:30:50

    De foto is heel wat beter dan jouw eerste inzending proficiat .hoewel volgens mij het rode fietspad niet echt nodig was , de gele kleur van de wagen krijgt dan de volle aandacht.
    veel meer is daar niet op aan te merken. Je heb het blijkbaar goed door om jouw fototoestel voor beweging in te stellen.

    Voor jouw volgende foto mag je  het iets moeilijkere panning uitproberen. Probeer eerst met 1/60 sec , als dit lukt , probeer dan met een langzamere sluitertijd het komt de bewegingstrepen rond het onderwerp ten goede.

    Veel succes

    Bern@rd





    06-04-2009 om 01:25 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 5 voor Dushi.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 5 voor Dushi.

    Exif uit deze foto zijn 1/5 sec- f/5,6 - ISO-250 – 18 mm lens, Date Time Original = 2009-04-01 21:15:48

    Het is aangenaam werken met Dushi bovendien is de uitleg die je zelf bij de foto meestuurt heel interessant en boeiend voor de liefhebbers die beweging willen volgen.

    Daarom plaats ik die erbij.

    De locatie was weinig ideaal, maar het beste wat ik kon bedenken. Het straatbeeld is slecht verlicht. Daarom ben ik op een plek gaan staan, waar er wat extra licht was vanuit een benzinestation.
    Vanwege de flits in de open lucht moest ik de auto's van dichtbij fotograferen, iets wat ik liever niet wilde (zie uitleg vorige keer).
    Het brandpunt is daarom 18mm en vanwege het aan je voet voorbijracen een langzame sluitertijd van 1/5 sec..
    Testjes gedaan met diverse sluitertijden en diafragma's en standpunten.
    Het beste bleek toch de auto van achteren te fotograferen.
    Daarom ook dit keer geflitst op het tweede gordijn
    Om zoveel mogelijk ruis te vermijden werd ISO 250 gebruikt.
    Diafragma behoorlijk open (5.6)
    De flits stond op automatisch invulflitsen.

    Nu rest u als afsluiter  nog juist eens de zoom techniek te proberen , en met jouw creativiteit zou dat geen probleem mogen zijn.

    veel succes

    Bern@rd

    06-04-2009 om 01:08 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    29-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 2 voor thuis.

    Beweging 2 voor thuis.

    Exif uit deze foto zijn 1/10sec f/10 ISO-100 Date Time Original = 2009-03-26 07:56:00

    In de fotografie kunnen we vernieuwing en experimenteren met de compo waarderen .

    Jouw vorige inzending vond ik persoonlijk sterker, maar goed.

    Deze foto zou ik persoonlijk van portret naar landschap formaat draaien , de meet is in ieder geval in zicht

    Voor je volgende foto mag je mij een trekbeweging (panning) sturen.

    veel succes

    Bern@rd





    29-03-2009 om 23:57 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4 voor Dushi.

    Beweging 4 voor Dushi.

    Exif uit deze foto zijn 1/4 sec- f/8 - ISO-800 – 28 mm lens, Date Time Original = 2009-03-16 21:10:20

    Lichtspoor creëren geflitst op het tweede gordijn . Bij flitsen  in openlucht draagt het licht minder ver dan in een gesloten ruimte, en toch is het u goed gelukt ,waardoor er maar weinig op de foto is aan te merken .

    De compo blijft natuurlijk ten alle tijden belangrijk in de fotografie.

    Persoonlijk zou ik wat voorgrond en een deel aan de linker zijde van de foto wegknippen , meerwaarde is er niet in deze delen en het schaad zeker het lichtspoor niet. zie voorbeeld.

    Bij mijn voorbeeld in het word doc was dit onderdeel van beweging indoor karting en een combinatie van panning met flitslicht.

    Probeer voor jouw volgende foto eens lichtspoor panning met flitslicht “ indoor moet natuurlijk niet tenzij er een dergelijke accommodatie in u buurt zou zijn.

    Jou flits is sterk genoeg om dit zonder probleem aan te kunnen.

    Ik zie er al naar uit

    veel succes

    Bern@rd





    29-03-2009 om 23:52 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 1 voor bug.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 1 voor bug.

    Exif uit deze foto zijn 1/8sec f/22 ISO-100 55mm lens Date Time Original = 2009-03-27 10:44:48.

    Aan de foto op zich is niets aan te merken de tuin compo is goed opgebouwd.

    Maar in deze les leggen wij de nadruk op beweging .

    En zeg nu zelf bug het tuintje loopt hier met de aandacht ( pluimen ) weg je zou bijna vergeten dat hier een bal in beweging is..

    Het is dan ook heel belangrijk dat je bij jou volgende foto alle aandacht van de kijker op de beweging laat vallen en waarvan het in beweging zijnde onderwerp ook nog herkenbaar is

    Piet zou zeggen wat hebben we vandaag geleerd .

    Punt 1 aandacht van de kijker op de beweging lokken

    Punt 2 het bewegend onderwerp moet nog herkenbaar zijn.

    Punt 3 aandacht voor de compo diepte en beweging (snelheid ) gaan goed samen

    Probeer het nog maar eens.

    veel succes

    Bern@rd

    29-03-2009 om 00:00 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    26-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 1 voor thuis.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 1 voor thuis.

    Exif uit deze foto zijn 1/15sec f/22 ISO-100 Date Time Original = 2009-03-22 14:10:16

    Je gaf mij de keuze om tussen enkele inzendingen te kiezen.

    Ik koos voor de wit zwart die volgens mij heel goed is ,sommigen zullen denken de wieken van de molen staat er niet op.Maar juist daardoor is de volle aandacht voor de wagen.

    Spijtig dat de neus van de wagen ontbreekt.

    Niettegenstaande dit is de foto goed. Een pittig detail de wegwijzers door het raam is zelfs goed leesbaar.

    Probeer het nog maar eens.

    veel succes

    Bern@rd

    26-03-2009 om 01:25 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 3 voor Dushi.

    Beweging 3 voor Dushi.

    Exif uit deze foto zijn 1/40 sec- f/10 - ISO-200 - 18mm lens, Date Time Original = 2009-03-22 19:22:14

    Een afwijking op de regel van 1 foto per bespreking neem ik er graag bij. Temeer dat Panning nu niet de geliefde bezigheid is van veel fotografen

    Ik heb jou ingestuurde foto’s iets bijgewerkt . lucht en voorgrond wat weggenomen om de volle aandacht aan de voertuigen te geven.

    De scherpte kon nog beter maar ik ben al tevreden dat sommige leden beweging willen afmaken.

    Aan u de keuze nog eens insturen voor panning (misschien met statief) of je kan

    nu experimenteren met zoom en flitslicht.

    Met andere woorden creatief bezig zijn.

    Ik zie er al naar uit

    veel succes

    Bern@rd





    26-03-2009 om 01:22 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    12-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 2 voor Dushi.

    Beweging 2 voor Dushi.

    Exif uit deze foto zijn 1/60 sec- f/14 - ISO-100 - 38mm lens, Date Time Original = 2009-03-03 17:38:24

    Trektechniek (panning) Met 1/60 sec is de wagen hier redelijk scherp en goed . Een nadeel bij 1/60 sec en een lage snelheid van de wagen , zijn weinig bewegingsstrepen . Ook zorgen voor een opvallend wagenkleur , doet de foto opfleuren.

    Voor de uitsnede van de foto opteer ik ook voor wat minder voorgrond .

    Neem voor u volgende foto een zo egaal mogelijke achtergrond , alle aandacht is dan voor de wagen .

    Een plaats zoeken met struikgewas achter de wagen en de lucht vermijden . neem desnoods een hoger standpunt is .

    veel succes

    Bern@rd





    12-03-2009 om 01:32 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    06-03-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 1 voor Dushi.

    Beweging 1 voor Dushi.

    Exif uit deze foto zijn 2.5”sec f/32 ISO-200 Date Time Original = 2009-03-02 12:47:54

    Duchi experimenteert al met zijn eerste inzending een zoombeweging

    Die volgens mij redelijk goed is (smaken verschillen natuurlijk)

    Bij een zoombeweging is het belangrijk nog een minimum van het onderwerp zichtbaar te houden .

    Bij de foto van Dushi kan je goed zien dat het een soort popje is .

    Volgens mij zou de foto ook nog beter zijn in een vierkante compo met het minder kleurrijke stukje er af.

    Dushi laat de volgende foto maar komen misschien liefst in de volgorde van het u toegestuurde word doc.

    veel succes

    Bern@rd





    06-03-2009 om 01:17 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 10 voor Eddyge ,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 10 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1/80 sec f/4,5 ISO-50 Date Time Original = 2009-03-02 12:06:32

    Meetrekken ( panning) ik moet eerlijk bekennen dat ik nog nooit op het idee kwam de trektechniek toe te passen met struikgewas tussen onderwerp en camera.

    Heel origineel . en voor herhaling vatbaar.

    Alleen spijtig dat je de conpo regels niet wat beter hebt toegepast .De wagen zit wat krap .Anders gezegd , weinig bewegingsruimte en zeker in de rijrichting en de weg mocht ook recht zijn.

    Voor jouw volgende foto mag het abstract "eens experimenteren "

    Over experimenteren zijn in de literatuur de meningen verdeeld .Bij sommigen mag het onderwerp niet meer herkenbaar zijn , bij weer anderen juist wel en liefst een deeltje scherp. Maar wees heel kritische en stuur enkel in als je het zelf mooi vind en er volledig achter staat .

    Beschouw het als een eindwerk.

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd

    06-03-2009 om 01:13 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    26-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 9 voor Eddyge ,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 9 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1/50sec f/5 ISO-50 Date Time Original = 2009-02-18 13:05:49

    deze foto was eigenlijk nog gemaakt voor jou vorige inzending, "maar goed".

    Panning van een trein op 1/50 sec , de scherpte is beter dan jou vorige inzending (bromfiets was met 1/40 sec) De compo wat voor mij heel belangrijk is voor beweging in de fotografie kon beter. Den k aan de vorige lessen!!

    Naar gelang de snelheid van het onderwerp en de sluitertijd krijg je natuurlijk betere bewegingstrepen in de achtergrond. Dat kon hier ook nog wat beter.

    Met andere woorden hoe sneller het onderwerp voorbij rijd hoe hogere sluitertijd je kunt nemen om het onderwerp scherp te krijgen en nog voldoende bewegingstrepen in de achtergrond te krijgen .

    Eddy neem voor de volgende panning eens wat meer tijd maak ook werk van de compo (heel belangrijk) dan kunnen wij misschien het meetrekken (panning) afsluiten .

    En aan het experimenterende werk beginnen. Meer daarover zet ik op de groep.

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd

    26-02-2009 om 01:43 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    22-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 8 voor Eddyge ,

    Beweging 8 voor  Eddyge ,


    Exif uit deze foto  zijn 1/40sec f/8  ISO-50  Date Time Original = 2009-02-18 13:18:35

     

    Een redelijk goede trektechniek( panning)  je bent op de goede weg .

     Ik zie in de exif 1/40 sec.met mooie beweging strepen  ,de man kon iets scherper.

     Ik   weet natuurlijk niet of je ook  probeerde   op 1/50 sec of zelf  1/60 sec  bij vlug voorbij rijdende onderwerpen is  dit best mogelijk nog bewegingstrepen  te hebben  en je maakt meer kans op een scherp onderwerp.

    Je moet ook niet bang zijn een experimentele  uitsnede te maken van de foto , dit kan best leuk zijn , probeer nog eens de panning.

     

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd

     







    22-02-2009 om 01:20 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 5 voor Primera

    Beweging 5 voor Primera

    Exif uit deze foto zijn 1/30sec f/20 ISO-400 Date Time Digitized = 2009-02-16 10:22:31

    De fietser in beweging met een scherpe omgeving .

    Je hebt wel letterlijk gedaan wat ik u vroeg een stadslandschap met wat diepte en een onderwerp in beweging.

    Ik had wel liever de fietser zien naar u toe fietsen uit de diepte maar goed het is zoals ik vroeg.

    Voor u volgende foto graag eens wat creativiteit in de foto steken

    Bijvoorbeeld avond fotografie op een drukke weg ,of in de stad , op de kermis , karnaval kan misschien ook inspireren .Dit zijn allemaal onderwerp waar je beweging plus mooie licht effecten kan bekomen .

    veel succes

    Bern@rd





    22-02-2009 om 01:13 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    15-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 7 voor Eddyge ,

    Beweging 7 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1/30sec f/4,5 ISO-50 Date Time Original = 2009-02-07 15:23:33

    Voertuig in (panning ) de Exposure Bias Value = +0.3EV overbelichting ingesteld met als gevolg uitbranding ,goed te zien op de motorkap van de auto , dit is bovendien ook te nadele van de scherpte die toch wel heel belangrijk is bij panning.

    De belichting in de foto iets bijwerken iets verscherpen en de foto is al stukken beter.

    Verbetering bijgevoegd

    Probeer nog een keer met een reeks foto’s te maken.

    Let goed op je instellingen.

    Een tip: trektechniek( panning) kan je ook uit de hoogte doen, plus bij regen heeft dit extra mooie foto’s . voordeel van uit de hoogte , geen storende omgevingen en weerspiegeling bij regen die goed meegenomen is.

    Ik heb er zo een bijgevoegd als voorbeeld !” wat denk je “

    Even proberen.

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd







    15-02-2009 om 13:55 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    13-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4 voor Primera
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 4 voor Primera

    Exif uit deze foto zijn 1/30sec f/32 ISO-400 Date Time Original = 2009-02-06 11:07:57

    Je maakt het mij niet eenvoudig het u uit te leggen wat we eigenlijk verlangen van een foto waar beweging in is toegepast .

    Over de foto:

    Je laat ons een stukje vrachtwagen zien tegen een niet zo mooie grasberm.?

    Je zal die foto waarschijnlijk zelf nietszo bijzonder vinden ?

    Maar we vergeven het u hoor , probeer het daarom nog eens opnieuw en lees nog eens de rode tekst.

    Er wordt verondersteld dat je de les compositie en diepte al hebt doorlopen.

    Als je nu een stadlandschap , natuurlandschap spoorwegberm of snelweg zou nemen met wat diepte .

    En daar een vrachtwagen trein motor of iets dergelijks in beweging zou laten in voorbij komen om een meerwaarde aan de foto te geven , dan zou het goed zijn.

    Ik zie nochtans aan de exif instelling dat je het goed onder de hand hebt om zo midden in de dag de camera in te stellen om een langzame sluitertijd te bekomen. Dat is prima

    Je kon evenwel de ISO waarde wat verlagen om minder ruis in de foto te krijgen en een wat groten diafragma opening (kleiner getal) te bekomen , f/32 is nu echt niet nodig.

    veel succes

    Bern@rd

    13-02-2009 om 23:50 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 6 voor Eddyge ,

    Beweging 6 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1.30sec f/5 ISO-50 Date Time Original = 2009-02-09 17:38:00

    Twee voertuigen die in tegenovergestelde richting rijden en elkaar kruisen is altijd goed voor een mooie beweging foto, “prima”.

    Achteraf gezien was het beter geweest om juist aan de andere kant van het treinsignaal te staan om het halve signaal in beeld te vermijden , of juist het treinsignaal wel in beeld maar dan volledig in beeld te nemen . De voertuigen missen ook een beetje ruimte aan de rechterkant .

    Maar het is al te eenvoudig om achteraf zus en zo te zeggen .De beste stuurlui staan meestal aan wal. Het gaat hier om een trektechniek (panning ) En op bestelling krijg je een kruising van voertuigen natuurlijk niet.

    Let toch op dat de foto mooi recht is, die kan je wel achteraf recht knippen.

    Een goede poging Eddy .

    Probeer bij u volgende poging een goed bedachte plek te kiezen voor het maken van de foto’s , kijk niet op een foto hoe meer opnamen hoe meer kans een goede foto .

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd





    13-02-2009 om 23:26 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    11-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 5 voor Eddyge ,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 5 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1.3”sec  f/8  ISO-100 Date Time Original = 2009-02-05 11:45:24

    Lichtspoor creëren door gebruik te maken van flitslicht is weer een andere discipline van beweging.

    Hier heb je dit toegepast en de slinger van de slingerklok bevroren met de Flash en door de lange sluitertijd het lichtspoor goed weergegeven met het fototoestel op statief.

    Je kan natuurlijk ook de trektechniek(Panning) met de flash toepassen .

    Bijvoorbeeld indoor carting is ideaal om dit soort fotografie te beoefenen

    In het wordfile die ik u doorstuurde spreek ik over de flash gebruiken op de tweede gordijn.

    Je creëert dan eerst een lichtspoor en een bevroren beeld door de flash op het einde van de sluitertijd .

    Probeer bij u volgende foto’s liefst eerst nog maar eens de twee vorige disciplines van beweging tot een goed einde te brengen, als afsluiters van de lessenreeks .

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd

    11-02-2009 om 01:35 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    04-02-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 4 voor Eddyge ,
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 4 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1/20sec f/8 ISO-50 Date Time Original = 2009-01-26 15:52:46

    Je maakt het uzelf niet gemakkelijk de trektechniek(Panning) toe te passen.

    In de vorige bespreking had ik u aangeraden een hogere sluitertijd te nemen met een onderwerp die vlugger voorbij komt ( auto bromfiets motorrijder) probeer met sluitertijden rond de 1/40 à 1/60 sec
    Ook laat je best het onderwerp lateraal voorbij komen tot recht (frontaal) voor jou .
    Nu heb je de fietser te vroeg gefotografeerd waardoor je geen bewegingstrepen
    ( Panning) in de foto kunt zien .

    Een klein detail altijd opletten dat u eigen schaduw niet op de foto te zien is.

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd

    04-02-2009 om 22:41 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Beweging 3 voor Primera
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 3 voor Primera

    Exif uit deze foto zijn 1/30sec f/11 ISO-400 Date Time Original = 2009-01-26 14:19:04

    Een goed idee van jouw om een foto met water in beweging te gebruiken voor de les .

    Alleen spijtig dat de foto wat klein uitvalt “558 X 339 is wat krap om de foto goed te kunnen beoordelen.

    Mede daardoor heb ik ook het gevoel dat de foto wat aan scherpte mist .

    Ook opletten met de compositie een detailfoto van een kruik waar je duidelijk het water in beweging kan  zien was beter geweest.

    Voor je volgende foto vraag ik u dan ook voor de grootste foto zijde 800 pixels te nemen en een zo scherp mogelijke foto.

    veel succes

    Bern@rd

    04-02-2009 om 22:37 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)
    30-01-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bespreking foto beweging voor Eddyge.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Beweging 3 voor Eddyge ,

    Exif uit deze foto zijn 1/20sec f/8 ISO-50 Date Time Original = 2009-01-26 13:48:05

    Een poging de trektechniek toe te passen is u hier bijna gelukt.

    Waarschijnlijk is de fout gebeurt bij het indrukken van de ontspanner

    Belangrijk bij de trektechniek : volg door de zoeker van de camera het bewegende onderwerp met een zelfde snelheid als het onderwerp.

    Belangrijk tijdens het nemen van de foto het onderwerp aan de zelfde snelheid blijven volgen .

    Nu heb je een dubbel beeld door waarschijnlijk tijdens het indrukken van de ontspanner te hebben gestopt met de camera beweging.

    Het is een kwestie van oefenen

    Een tweede reden kan de 1/20 sec sluitertijd zijn ,maak daarom altijd een reeks foto’s met wisselende sluitertijden .

    Denk er ook aan bij een onderwerp die vlug voorbij komt (een auto) kan je de sluitertijd heel wat hoger instellen waardoor je vlugger goed resultaat zal bekomen.

    Pas later met veel oefenen lukt de trektechniek ook wel met 1/20 sec

    veel succes met u volgende poging.

    Bern@rd

    30-01-2009 om 01:08 geschreven door Dushi


    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 19/09-25/09 2016
  • 12/09-18/09 2016
  • 15/08-21/08 2016
  • 08/08-14/08 2016
  • 25/07-31/07 2016
  • 27/10-02/11 2014
  • 13/10-19/10 2014
  • 04/08-10/08 2014
  • 07/07-13/07 2014
  • 19/05-25/05 2014
  • 31/03-06/04 2014
  • 10/03-16/03 2014
  • 14/10-20/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 21/03-27/03 2011
  • 14/02-20/02 2011
  • 10/01-16/01 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 15/11-21/11 2010
  • 08/11-14/11 2010
  • 25/10-31/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 30/08-05/09 2010
  • 23/08-29/08 2010
  • 16/08-22/08 2010
  • 26/07-01/08 2010
  • 19/07-25/07 2010
  • 28/06-04/07 2010
  • 07/06-13/06 2010
  • 24/05-30/05 2010
  • 17/05-23/05 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 05/04-11/04 2010
  • 08/03-14/03 2010
  • 15/02-21/02 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 29/06-05/07 2009
  • 22/06-28/06 2009
  • 15/06-21/06 2009
  • 01/06-07/06 2009
  • 18/05-24/05 2009
  • 11/05-17/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 06/04-12/04 2009
  • 23/03-29/03 2009
  • 09/03-15/03 2009
  • 02/03-08/03 2009
  • 23/02-01/03 2009
  • 16/02-22/02 2009
  • 09/02-15/02 2009
  • 02/02-08/02 2009
  • 26/01-01/02 2009
  • 19/01-25/01 2009
  • 12/01-18/01 2009
  • 05/01-11/01 2009
  • 10/11-16/11 2008
  • 03/11-09/11 2008
  • 27/10-02/11 2008
  • 20/10-26/10 2008
  • 06/10-12/10 2008
  • 28/05-03/06 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 17/07-23/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
  • 10/10-16/10 2005
  • 03/10-09/10 2005
  • 19/09-25/09 2005
  • 05/09-11/09 2005
  • 29/08-04/09 2005
  • 15/08-21/08 2005
  • 08/08-14/08 2005
  • 01/08-07/08 2005
  • 18/07-24/07 2005
  • 27/06-03/07 2005
  • 13/06-19/06 2005
  • 06/06-12/06 2005
  • 30/05-05/06 2005
  • 16/05-22/05 2005
  • 09/05-15/05 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!