U kent het wel... als je bankkaart gestolen werd of als je ze verloren bent... dan bel je naar Cardstop... en blijkbaar was dat heel duur! Dat wist ik helemaal niet. Het oude nummer (het dure dus) blijft nog een aantal jaren bestaan, maar er is nu ook een nieuw nummer dat gewoon de prijs van een normaal gesprek is. Ik noteer het hier... voor iedereen die interesse heeft: 078 170 170. Je weet maar nooit!
Mijn dochter is ook met een klein hartje vertrokken... Al enkele collega's zeker afwezig en in een kleine school en in coronatijden is dat een groot probleem!!! Dagen waar je 15 min pauze hebt op een hele dag zijn zware dagen hoor...
en ik zou zeker geen commentaar geven op Facebook of zo... maar ... té hard is té hard... Erg voor de nabestaanden maar je kan dit toch niet negeren???
Deze morgen naar de dienst facturering gebeld... vlot binnen geraakt... maar men zegt mij dat mijn contract elektriciteit geannuleerd is... !!!... doorverbonden... 30 min in de wacht !!! om half 9 's morgens!!! Uiteindelijk wel een mevrouw aan de lijn... die "annulatie" is een technisch iets omdat de netbeheerder blijkbaar wel al de gegevens voor aardgas heeft gegeven maar nog niet deze voor elektriciteit ( gegevens zijn blijkbaar het verbruik over de laatste 3 jaar want de rest hebben ze toch al?)... Weer het excuus dat er door het failissement van de Vlaamse Energieleverancier enorm veel werk is met nieuwe klanten en dat het zeker in orde komt... Mijn contract zal op 8 december met terugwerkende kracht ingaan en ik zal zeker niet zonder elektriciteit vallen... de eenmalige korting van 2x 25 euro zal pas later, bij de eindafrekening, worden verleend... dus heel in het kort: ik weet nog altijd niet hoeveel energie me momenteel maandelijks zal kosten... Ik ben niet gelukkig!!! En hopelijk komt het inderdaad in orde want 100% gerust??? Als alleenstaande bereken ik maandelijks mijn kosten zodat ik weet hoeveel ik- na aftrek sparen voor mezelf en de kleindochters- overblijft om te besteden... Het feit dat ik dat nu niet kan is ergerlijk!!!
Waarom breekt de elektrische auto niet meer door? Te duur, te klein bereik, te weinig oplaadpunten, dure elektriciteit, voldoende elektriciteit onzeker... en de wetenschap ( door schade en schande verkregen ) dat de Belgische overheid eerst "gunstmaatregelen" toestaat en die dan - als voldoende mensen erop ingaan - weer even vlug afschaft... Denk maar aan de zonnepanelen! Tja, wat verwacht je dan?
Ben ik nu de enige die het allemaal niet zo goed meer kan volgen? Maatregelen worden aangekondigd, meteen gewijzigd... weer van kracht, opnieuw gewijzigd... Komaan zeg!
volgens de dokters in mijn kennissenkring vaak de Deltavariant... Die zou blijkbaar eerder op de longen slaan en dat is gevaarlijk... en kan ook permanente schade veroorzaken...
Heb net mijn eerste factuur van Eneco via mail ontvangen... enkel voor aardgas, niet voor elektriciteit? Even wachten maar dan alweer de klantendienst bellen... en ook via het "verkeerde" mailadres... via google en niet via hotmail? Toen ik nog klant van eneco was- voor de overstap naar de Vlaamse Energieleverancier- gebruikte ik inderdaad mijn gmail... en waarschijnlijk verklaart dat de zaak... alhoewel ik mijn contract dan weer via hotmail heb gekregen... Nou ja, niet zo belangrijk, dat maiuladres... als de facturen maar kloppen, niet?
Mijn printer is al heel oud en heeft soms kuren... Nu weigert hij teksten te printen... afbeeldingen dan weer wel... Zucht!!! En vanmorgen was het nog in orde want ik heb een rouwbrief voor buurman Jef afgeprint... Nou ja, meestal komt het vanzelf in orde hoor! Even afwachten!!!
Zussen die steeds beter met elkaar opschieten... een supertrio met de mama... en (mag ik even stoefen op mezelf) een knap kwartet!!! Familie... zo belangrijk... en hoe ouder je wordt, hoe meer je dat beseft... Enfin, dat geldt alvast voor mij!
Een verouderde instelling met haast geen macht meer en die veel kost... en dat afschaffen ligt al een tijd op tafel. Maar het zijn dikbetaalde postjes en dus... Heel benieuwd of dit alweer geen loze woorden zullen zijn!
37 jaar geleden, toen mijn dochter naar de eerste kleuterklas ging, was "zindelijk zijn" de norm... nu veelal een uitzondering. En ja, dat is een probleem... tenzij er een verzorgster bij de hand is zodat de juf/meester niet ongelooflijk veel tijd verliest met toiletbezoek... De kwaliteit van de luiers is enorm verbeterd zodat een "natte broek" minder "nat" aanvoelt en de kleuter dus minder geneigd is om het plasje op te houden... en, laten we dat ook toegeven, ouders besteden minder tijd aan toilettraining...
Amai... een deel van het parcours in Schellebelle was praktisch onbegaanbaar! Mijn modderbroek zit momenteel in de wasmachine... Maar het was wel leuk...al heb ik nu last van mijn pijnlijk rechterbeen... Slijtage allicht...