Een geschenk van het geheim opgedragen aan iemand heel speciaal. Het geheim naar jou ...
Vandaag is het begin van mijn nieuw leven . Ik herbegin ... Alle goeie dingen komen naar me toe ... . Ik ben dankbaar dat ik leef
Ik zie schoonheid rondom mij Ik leef met passie en een doel Ik neem tijdom te lachen en tespelen ... elke dag . Ik ben wakker, vol energie en oooh zo levendig
Ik focus me op alle goeie dingen in het leven en zeg dank je wel voor deze. Ik ben in vrede en één met alles... Ik voel de Liefde, de vreugde , de overvloed ...
Ik ben vrij om mezelf te zijn Ik ben magnifiek in een menselijke vorm Ik ben de perfectie van het leven... ! Ik ben dankbaar mezelf te mogen zijn...
Mijn boodschap is een boodschap van liefde, mijn boodschap is een boodschap van vreugde, misschien dat het je troost kan geven in tijden van vertwijfeling, misschien dat het je kan helpen jezelf te vinden. Het zijn woorden die zich richten tot je hart, niet tot je verstand, niet tot je ego.
Ik hoop dat het je kan helpen om je kern te vinden, datgene binnenin je wat eeuwig en pure liefde is. Ook als je denkt dat wat ik zeg onzin is, dan nog zal er iets geraakt worden.
Misschien in je onderbewuste, misschien in je hart, laat dit gedicht een klein lichtstraaltje zijn.
Yoga is een deel van de hindoeïstische cultuur net zoals de aryuveda, hun traditionele geneeswijze. Aspecten hiervan zijn dus betrokken bij het antwoord.
Hindi vrouwen vertellen hun dochters over de Grote moeder, hoe zij de aarde vormde door materie samen te laten klonteren en hoe de vrouw elke maan(d) hetzelfde doet om nieuw leven te creëren. In de tantrische yoga traditie zegt men dat het heelal is ontstaan uit een ei afkomstig uit de baarmoeder van de godin Kali. Het menstruele bloed wordt gezien als een bloem, pushpa, zoals de bloesem van een fruitboom het potentieel van de vrucht belichaamt. En elke vrucht heeft zijn seizoen.
In aansluiting daarop ziet de Aryuveda de menstruatie, artava, als een seizoen in het bioritme van de vrouw. De menstruatie ziet men als een proces om de baarmoeder te reinigen en voor te bereiden voor conceptie en draagtijd. Maar daarnaast zien zij het reinigingsproces in een grotere context, namelijk dat de menstruatie ook zorg draagt voor de afscheiding van afvalstoffen en toxinen, ama, van het gehele lichaam. Men is er van overtuigd dat vrouwen hierdoor gezonder zijn en daardoor langer leven.
Menstruatie maakt in de aryuveda deel uit van de apana vayu, de energetische beweging van af de navel naar het kleine bekken. Het regeert over de uitscheiding van feaces, urine, zaad en menstruatie bloed, maar is ook actief bij de bevalling. Onregelmatigheden van deze uitscheidingsprocessen wijt men aan een disbalans van de apana vayu waarvan men de oorzaak zoekt in stress, misbruik van stimulantia zoals koffie, tekorten aan vitaminen of mineralen, en psychosomatische effecten zoals de gedachte dat menstruatie vies zou zijn of het niet in evenwicht zijn van de zon en maan energie in het lichaam.
Ook binnen de aryuveda associeert men de menstruatie cyclus met de cyclus van de maan. De ideale menstruatiecyclus loopt gelijk met die van de maan, waarin de vrouw ovuleert met volle maan en menstrueert met nieuwe maan. De volle maan wordt als de beste tijd gezien voor bevruchting daar de geest en vruchtbaarheid van man en vrouw dan op hun piek zitten.
Traditionele Hatha yoga beoefenaars rusten met nieuwe en volle maan. Deze maandagen worden gezien als bijzonder en heilig waarop de nadruk ligt op regeneratie. Aryuveda adviseert vrouwen naast deze maandagen ook de eerste drie dagen van hun menstruatie te rusten om een gezonde energiestroom van apana vayu te ondersteunen.
Sommige asanas beïnvloeden de stroom van de apana vayu waardoor de gewenste neerwaartse energie stroom tijdens de menstruatie wordt bemoeilijkt. Hierdoor kunnen er bloedophopingen ontstaan in de venen van de baarmoeder terwijl de arteriën door blijven gaan met de toevoer. De venen van de uterus zijn dun en kunnen onder druk makkelijk scheuren. Het geheel kan resulteren in zwaardere bloedingen dan normaal waarbij de vrouw zich zwak en emotioneel labiel voelt.
Tantra is de kracht van een natuurlijke energie die yogabeoefenaars Kundalini noemen. Dit is de elektrische prikkeling die je voelt bij sexuele opwinding. Als je Tantra eenmaal beheerst, kan de sexuele opgewondenheid een hele intense en veel diepere ervaring zijn. Kundalini is in perfecte overeenstemming met het lichaam, omdat het door je eigen lichaam wordt opgewekt. Het begint onderaan de ruggengraat en verspreidt zich over aangrenzende lichaamsdelen. Door middel van bepaalde rituelen kun je zorgen dat het langs je ruggengraat omhoog gaat en de kracht gebruikt in de hersenen. Hierdoor ontstaat een zogenaamd orgasme van de geest, welke ook een lichamelijk orgasme opwekt.
Mannelijke en Vrouwelijke Verbintenis
Tantra ziet de vrouw en de man als twee helften van een eenheid. Kundalini is niet mannelijk en niet vrouwelijk. Het geheel is groter dan de som der delen: de combinatie van twee Kundalini's is groter dan de optelsom van de twee delen.
Prikkelen van de Zintuigen
Tantra concentreert zich op lichamelijke sensaties en verhoogde sensualiteit. Tantra begint met de vijf zintuigen:
Zien
Zien is het eerste zintuig. De beoefening van Tantra is gewoon met het licht aan. Het kan echter goed zijn om je partner te blinddoeken om in eerste instantie beter op de andere zintuigen te kunnen focussen en niet-visuele sensaties te verhogen
Proeven
Het tweede zintuig is proeven. In een tantrisch ritueel wordt altijd voedsel gebruikt, om de smaak te stimuleren. Voedsel kan variëren van een enkel hapje tot een uitgebreid feestmaal. Over het algemeen wordt voor kaas en wijn gekozen. Bij voorkeur wordt dit alleen tijdens het ritueel genuttigd
Aanraken Aanraken is het derde zintuig. Je gebruikt bij tantrische aanrakingsrituelen vaak de duim en wijsvinger van beide handen. De nagels dienen afgeknipt te worden voor een zachte aanraking. Bij tantrische sex wordt geen massage-olie gebruikt, omdat hierdoor een snellere climax kan ontstaan. En dit strookt niet met het doel van het ritueel (hoewel er wel speciale tantrische massage bestaat)
Ruiken Het vierde zintuig is ruiken. Het gaat om de unieke geur van elkaar en algemene hygiëne van beide partners. Hygiëne dient bij iedere tantrabeoefenaar natuurlijk aanwezig te zijn, maar het elkaar wassen, elkaars handen en een warm, vochtig washandje kan een dieper bewustzijn van elkaars sexualiteit geven. Het sensuele genot kan versterkt worden door bv. geurkaarsen of wierook
Horen Het vijfde zintuig is horen. Een tantrabeoefenaar moet luisteren naar instemming en overgave van de partner. Het is nooit de bedoeling dat één van de partners domineert. Bij tantra gaat het om partners die alletwee echt willen. Het sensuele genot kan verder gestimuleerd worden door achtergrondmuziek of door het geluid van belletjes of een windgong.
Het woord roept al snel de associatie op met heksen en goochelaars, maar de historie gaat verder dan dat. De staf is ceremonieel van karakter en heeft altijd symbool gestaan voor heerschappij, in de bredere betekenis van het woord. Personen die een staf droegen hadden aanzien, waren in zekere zin verheven of werden geacht speciale krachten te hebben. De staf bood hun bescherming of werd ingezet om gunsten af te dwingen. Aanhangers van Freud zien hier een fallisch symbool van dominantie.
Als voorbeelden: de faraos met hun scepter, als heersers van hun volk. Mercurius met zijn Caduceus als boodschapper van de goden. Sinterklaas met zijn staf, als belichaming van goedheid die beloond wordt. En wat te denken van Mozes die zijn staf, gemaakt van de hazelaar, gebruikte om water uit de rotsen te slaan. Priesters in Indonesië droegen de zogenaamde 'tunggal panaluan' een ceremoniële staf waarin de kennis en macht van de voorvaderen huisde. De druïde, de man met de wijsheid van het woud, ging immers vergezeld van zijn staf. Er wordt wel gezegd dat de oorsprong van de toverstaf ligt bij de sjamanen, die de stok gebruikten om de drum te slaan en daarmee de toehoorder als het ware "bezielde".
De wichelroede is misschien wel de meest toegankelijke toverstaf uit de geschiedenis, een ieder kon een Y vormige hazelaarstwijg bemachtigen om water te zoeken. De toverstok van de goochelaar lijkt wat banaal na het bovenstaande. Maar waarom is het traditioneel zwart met witte uiteinden? Of zien we hier symbolisch de vereniging van tegengestelden.
Heksen en magiërs gebruiken hun staf als hulpmiddel om hun energie te concentreren en te richten. Traditioneel is de toverstaf van de heks van hout. Vorm, lengte en decoratie is per traditie verschillend. Populair is de gewoonte om voor de staf een maagdelijke tak te nemen. Dit wil zeggen een tak die niet ouder is als een jaar, zonder afsplitsingen. De tak wordt geoogst met een enkele snede, tijdens zonsopgang, op een woensdag. Merk op dat de zonsopgang wordt geassocieerd met het oosten en woensdag met Mercurius. Het tijdstip van oogsten beïnvloed de geleidingskracht. Als lengte neemt de heks de afmeting vanaf haar elleboog tot aan de vingertop van haar middelvinger. De dikte zoals haar vinger. Zo is de staf zeer persoonlijk.
De keuze van het hout bepaald voor welke soort magie zij het meest geschikt is. Elk houtsoort heeft zijn eigen energie. Het hout van de hazelaar is door haar correspondentie met wijsheid geschikt voor algemeen magisch gebruik. De wilg, waarvan bekend is dat zij relatief veel water bevat, maakt een goede staf voor maanrituelen. De vlier, welke correspondeert met Saturnus is geschikt om hogere intelligenties op te roepen.
Of de staf versierd, bewerkt of puur natuur gelaten wordt is geheel aan de gebruiker. Vaak worden er runen gekerfd en gebruikt men versieringen van natuurlijk materiaal. Elke keuze, of het nu om de houtsoort, het tijdstip van oogsten of de decoratie gaat, dient de gewenste geleiding te ondersteunen en het goede gevoel van de gebruiker op te roepen. Op deze manier wordt de toverstaf een verlengstuk van je eigen kracht.
Er wordt nog wel eens minachtend gedaan over de grote vrijheid die heksen nemen in de manier waarop zij denken magie te kunnen bedrijven. In de hogere magie is het vervaardigen van gereedschappen aan een groot aantal regels verbonden. Bedenk echter wel dat magie uiteindelijk in het hoofd gecreëerd wordt. Wiccas gebruiken over het algemeen meer hun Athame voor het richten van hun energie.
De toverstaf van de magiër is vaak van metaal, of hout wat bekleed is met edele metalen. De metalen corresponderen met de planeetinvloeden. Metalen staven worden wel gemagnetiseerd met behulp van elektriciteit of een magneet. De staven zijn vaak hol en gevuld met een vloeistof of poeder. De vloeistof is op alcohol of olie basis waarin kruiden en edelstenen hebben gelegen die corresponderen met het gewenste element. Dit alles om het geleidingsvermogen van de staf te verhogen. De staf wordt bewerkt met astrologische of andere magische tekens. Vaak worden edelstenen aangebracht. De magiër steekt veel tijd in het opladen van zijn staf met zijn wilskracht. De manier waarop en het doel waarvoor de toverstaf is geladen blijft bij de magiër geheim, zodat de geleidingskracht van de staf nooit misbruikt kan worden.
De toverstaf komt in vele vormen en maten. De meest fantastische ontwerpen zijn voor eveneens fantastische prijzen te koop. Je zou haast denken dat de kracht van een toverstaf evenredig opgaat met de kostbaarheid van het materiaal. Maar dit is natuurlijk een grote misvatting. De toverstaf is uiteindelijk een symbool van de wil en de kracht van de gebruiker. De toverstaf zelf bezit geen magische kracht, maar werkt als geleider. De keuze van het materiaal kan de geleiding wel beïnvloeden. De beste Magiër zou dus in principe genoeg kunnen hebben aan elke willekeurige staf of zelfs zijn vinger. Denk maar eens aan het intimiderende gevoel van een simpele vingerwijzing!
u ne la nv i u we tsi ,i ga gu yv hei iiiii Genade Gods, oneindig groot,geeft mij wat ik niet verdien. hna quo tso sv wi yu lo se .... i ga gu yv ho nv Ik was verloren, geestelijk dood, Ik was blind, maar kan nu zien.
a se no i u ne tsi i... i yu no du le nv Genade gaf mij vrees in t hart en bracht mij nieuwe moed. ta li ne dv tsi lu .... tsi i u dv ne u ne tsv Gewassen van mijn zonde en smart in Christus dierbaar bloed.
e lo ni gv ni li s qua di ga lu tsv ha ihii yu Door veel gevaren en door nood heeft Hij mij al geleid. ni ga di da ye di go i a ni e lo hi gv t Is Zijn genade en Zijn dood, die mij ten hemel leidt.
a na da nv ti a ne hv do da ya nv hi li De Heer heeft mij heel veel beloofd, Zijn woord zal eeuwig staan. tso sv hna quo ni go hi lv do hi wa ne he s di Hij is mijn Schild en Opperhoofd, Die mij steeds voor zal gaan.
En als dit stoffelijk lichaam faalt,mijn leven hier vergaat, dan wordt mij vrede toegestraald,door God, mijn Toeverlaat. De hele aarde valt en beeft,de zon geeft geen lichtmeer,
de Heer, Die mij geroepen heeft,toont mij Zijn aangezicht. Na zelfs tien duizend jaren lang,licht stralend als de zon, dan prijs ik Hem nog net zolang,als toen het eerst begon.
We n de ya ho, We n de ya ho We n de ya , We n de ya , ho ho ho ho He ya ho - he ya ho, Ya ya ya ...
I am of the Great Spirit, Ho ! I am of the Great Spirit, Ho! I am of the Great Spirit, Ho ! I am of the Great Spirit, Ho ! It is so, it is so. Great Spirit, Great Spirit, Great Spirit
Grote Geest, Wiens stem hoor ik in de winden, en wiens adem alles op aarde laat leven, Hoor mij ...Ik ben klein en zwak ... heb Uw kracht en wijsheid nodig, laat mij gaan in schoonheid en mogen mijn ogen de rode zonsondergang blijven aanschouwen.
Laat mijn handen respect hebben ... voor de dingen die U gemaakt heeft en mijn oren scherp ... , om Uw woorden te horen.
Maak me verstandig ... zodat ik de dingen kan begrijpen, die U mijn volk leert. Laat me de lessen leren kennen ... die U verstopt heeft in elk blad en steen.
Ik zoek kracht, maar niet ... om sterker te zijn dan mijn naaste , maar om mijn grootste vijand te bevechten.... namelijk mijzelf.
Maak dat ik altijd klaar ben om naar U toe te komen ... met schone handen en eerlijke ogen.
Zodat, als ... het leven ten einde is gekomen, zoals de verdwijnende zonneschijn, mijn geest tot U mag komen zonder enige schaamte.
We n de ya ho, We n de ya ho We n de ya , We n de ya , ho ho ho ho He ya ho - he ya ho, Ya ya ya ...
De missie van Tantra is dat we echtere, meer complete mensen worden door de ons eigen sensuele spiritualiteit te erkennen en te stimuleren. Het middel daarvoor is het bereiken van extase. In een extatische toestand stroomt de levensenergie optimaal door de zeven energiecentra (chakras) van het lichaam en hebben we optimaal contact met de kosmische energie. Vanwege het energetische evenwicht dat daardoor ontstaat, komen zowel lichaam als psyche beter in balans, waardoor we een hogere staat van bewustzijn kunnen bereiken. Extase heeft dus een helende werking. We ontdekken verborgen, onderdrukte delen van onszelf. Met Tantra kan iemand maximaal van het leven genieten door zelf opgelegde of cultureel bepaalde beperkingen, zoals schuld of schaamte, te doorbreken. Nog anders gezegd: wij zijn allen voortgekomen uit het pure geluk van de seksuele vereniging van een man en een vrouw. Bewust of onbewust zijn we ons hele leven op zoek naar het terugvinden van die energie. Helaas worden wij daarvan afgehouden door het najagen van een orgasme, zonder ooit de toestand van gelukzaligheid die daarachter ligt te bereiken
Engelen, geef me antwoord zijn jullie in de buurt mocht het gaan regenen Moet ik echt geloven .... Dat jullie zullen opstaan om de storm te kalmeren ... Omdat woorden voor zo een kostbare schat nooit genoeg zullen zijn Zeker, als het zo is, moet ik beloften aan je geven Moet ik geven ....
Hier, is het te snel weer dag Ik zou willen dat de maan onderging en morgen verouderde Ik zou echt moeten weten ... dat de hemel haar eigen manier heeft iedereen heeft herinneringen te behouden ...
Engelen ... alles zou kunnen ... mogen zijn ... Mochten jullie echt de aarde en zee kunnen bewegen Engelen, ik zou dan kunnen voelen ... hoe ... Dat al deze donkere wolken verdwijnen
Zelfs als ik ademhaal ... Komt een engel naar hun beschermeling Ik heb mijn beloftes voor jou te houden Ik moet me aan mijn beloftes .... houden ...
Healing Angel wenst je een aangename liefdevolle dag toe met alle lichtpuntjes om je heen ... Smile ... Groetjes Angel De zin van het leven ... smile... Be Happy
Engelen, geef me antwoord zijn jullie in de buurt mocht het gaan regenen Moet ik echt geloven .... Dat jullie zullen opstaan om de storm te kalmeren ... Omdat woorden voor zo een kostbare schat nooit genoeg zullen zijn Zeker, als het zo is, moet ik beloften aan je geven Moet ik geven ....
Hier, is het te snel weer dag Ik zou willen dat de maan onderging en morgen verouderde Ik zou echt moeten weten ... dat de hemel haar eigen manier heeft iedereen heeft herinneringen te behouden ...
Engelen ... alles zou kunnen ... mogen zijn ... Mochten jullie echt de aarde en zee kunnen bewegen Engelen, ik zou dan kunnen voelen ... hoe ... Dat al deze donkere wolken verdwijnen
Zelfs als ik ademhaal ... Komt een engel naar hun beschermeling Ik heb mijn beloftes voor jou te houden Ik moet me aan mijn beloftes .... houden ...
Wij starten onze tocht naar binnen vanuit de aanwijzingen van de psychologie en de 'gevoelsleer.' De psychologie vertelde ons dat wanneer wij de grenzen opheffen tussen ons 'ik' en ons onbewuste (ofwel onze schaduw) wij een psychologische eenheid gaan vormen, niet langer innerlijk verscheurd door tegenstellingen. De 'gevoelsleer' leerde ons dat door het weghalen van de barrières tussen ons innerlijk en ons lichaam, wij in wezen één kunnen worden in deze wereld en kunnen gaan leven vanuit het gevoel.
Maar dan nog steeds zijn wij een eenling in een grote boze wereld. Het innerlijk ervaren dat ons stoffelijke lichaam (dat in diezelfde) uiterlijke wereld leeft, toch ook onszelf is, hebben wij al een brug geslagen tussen ons innerlijk en de uiterlijke wereld. Ons lichaam is de brug, de poort naar dat andere. Met het vanuit het gevoel leven is een eerste stap gezet richting een leven, dat niet een invulling krijgt vanuit het eigen streven, dat niet gevormd is vanuit maatschappelijke normen en andere vormen van conditionering.
We kiezen dan voor een leven dat niet langer vanuit het kleine 'ik' wordt vormgegeven, maar door het Leven zelf. Het leven gaat dan stoelen op iets anders, op iets veel groters, op iets dat het kleine 'ego' verre te boven gaat. Wij merken dat o.m. door intuïtieve invallen en zaken die ons -onverwacht- toevallen, allen gebeurtenissen die later een betekenisvol patroon blijken te hebben.
Het juiste begrip van het voelen is een eerste en noodzakelijke stap in de richting van een verdere geestelijke bewustwording. De 'gevoelsleer' geeft de nodige aanwijzingen van hoe we vanuit het voelen naar ons werkelijke zelf kunnen komen. Willen wij nu nog verder, naar ons dieper gelegen Zelf, dan is echter een gedegen Inzicht nodig in de rol welke het denken speelt in het bereiken van die andere -onbekende- staat. Wij gaan dan beseffen dat wij via het denken, het willen en het doen geen enkel blijvend resultaat zullen bewerkstelligen.
We komen dan tot de onontkoombare conclusie, dat de mens via zijn Willen en zijn Streven nooit zijn Doel zal bereiken. Het 'ik' (jijzelf dus), dat je tot het zoeken heeft aangezet, blijkt notabene de enige sta in de weg te zijn. Ook het gericht zijn op het voelen blijkt dan een hinderpaal. Pas in het radicaal opgeven van jouw ik, van al het Eigene, van elk willen, van elk plan kan zich de deur naar dat Totaal-Andere zich openen.
Naast het verkrijgen van inzicht is er maar één alternatief: leven vanuit een staat van aandacht. Aandacht is een kwaliteit van het leven zelf, waarbij het denken, het menselijk brein dat de oorzaak van onze gevangenschap is geen enkele rol speelt en tot zwijgen komt.