Zoeken in blog

Laatste commentaren
  • Ritsen = geen verkeerslichten meer nodig ? (Brussel-rijder)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • gepensioneerd (chris marivoet)
        op

    Pas snelheid aan en maak ‘ritsen’ verplicht

  • Voorstel (A Vers)
        op

    Haal idioten uit het verkeer via snelrecht

  • Zachte corruptie ... (Nigel)
        op

    Tol heffen op de snelwegen

  • Minder firmawagens en km vergoeding afschaffen (D. Hoste)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • Leve de dictatuur? (Walter Claeys)
        op

    Teveel auto’s in een te klein land

  • achterlichten (vlaeminck freddy)
        op

    Betere stoplichten achterkant voertuigen

  • zeer juist graag minder onbekwame politici aub (Benoy)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Het is tijd dat de automobilist in 'ere' wordt hersteld

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Recht op vrije mobiliteit

  • Mr. (Urbain Van Asch)
        op

    Mechelen zonder bussen?

  • is natuurlijk goed gezien voor gepensioneerden! (Benoy)
        op

    Hieronder een optimistische reactie van iemand die zelfs niet weet wat een file is

  • dit is inderdaad de realiteit voor de kleine man (Benoy)
        op

    Onze welvaart neemt af. Dus arm en zonder files?

  • zo is het meestal! (Benoy)
        op

    Grote Ring politiek tegengehouden?

  • zeer grote vrachtwagens enkel s nachts in steden (Benoy)
        op

    Test het weghouden van vrachtverkeer tijdens de spits

  • minder vrachtwagens in de dag (Benoy)
        op

    Minder op- en afritten en werktijden spreiden

  • niet alleen in Brussel maar zou overal moeten gelden (Benoy)
        op

    Te vaak stoppen voor verkeerslichten in Brussel

  • ook fietsers en voergangers werden vergeten (Benoy)
        op

    Groene golven helpen


  • SenNetMagazine
    Pak de strijd tegen ons fileleed nu eens anders (beter) aan!
    Pak dat nu eens aan, zegt onze columnist Jan Schils. Zijn toverwoorden? ‘Mentaliteitswijziging’ en ‘decentralisatie’.

    File oplossen door allemaal minder snel te rijden.

     Reactie anoniem (gegevens bekend bij de redactie) :

    “Over fileleed wil ik  - als weggebruiker a rato van 50.000km/jaar - 't volgende kwijt: Er zijn natuurlijk teveel auto's, en oplossen kan je 't probleem dus - voorlopig - niet, maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat de "knappe koppen" die van hun baas een dikke Audi of BMW krijgen nog altijd niet begrepen hebben dat grotendeels zij het zijn die een deel van het fileprobleem veroorzaken. Door bijvoorbeeld 's morgens zolang het kan iedereen te ergeren met 140 te blazen op 't links vak, om dan de harmonica te zien dichtplooien, en allemaal op de rem te gaan staan...! Ik rijd 's morgens al jaren tussen de camions - op cruise control aan 89km/u -  en daar heb je dat veel minder ....
    Ook ik wil dat het zo snel mogelijk vooruitgaat, maar gek genoeg doe je dat door ALLEMAAL minder snel te rijden, waardoor de verkeersstroom blijft lopen zonder die harmonica-stops....
    Wordt het ook eens geen tijd om die "eerst-ikkers" - die 's morgens een heel land lam leggen omdat zij absoluut eerst moesten zijn en daarmee een ongeval veroorzaken - mee te laten opdraaien voor de economische schade die daar 't gevolg van is ..? 't Zou wel helpen denk ik ...
    En nog dit: 't lijkt me een vergissing te denken dat LZV's de zaak verergeren, want qua ingenomen plaats verandert er niets, en technisch worden die dingen meer en strenger gecontroleerd dan auto's, daar zit het dus niet .... Te groot snelheidsverschil met auto's omdat ze zwaarder en logger zijn zegt u ...? Dat kan, maar pas dan op drukke momenten de auto-snelheid aan, en het verschil wordt beheersbaar en veiliger.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (5 Stemmen)
    >> Reageer op deze mening (0)!

    Eng tussen vrachtwagens aan afrit

     Reactie van Degrieck, R.:

    “Niets zo akelig als tussen een dubbele rij rijdende vrachtwagens  moeten induiken om aan je afrit te geraken en zo eng als de pas afgesneden  worden door een kolos die even in vijf minuten een collega wil inhalen terwijl je zelf niet  kunnen uitwijken naar het derde vak.
    Op Lanzarote rijden de vrachtwagens op een ander traject dan de personenwagens . Geen files , en een zondags gevoel!


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer op deze mening (0)!

    Doorstroming Mortsel een ramp na aanpassingen

     Reactie anoniem (gegevens bekend bij de redactie) :

    “Ik heb al lang het gevoel dat er hier onwaarschijnlijke files zijn. Het is nu fijn te lezen dat een onderzoeksbureau dit ook vindt. Het is wel fijn om te lezen dat "doorstroming van het autoverkeer op de grote verkeersassen" van belang is. Het is wel vreemd te zien dat de recente aanpassingen aan de Liersesteenweg en de Antwerpsesteenweg in Mortsel eigenlijk ervoor zorgen dat de doorstroming verhinderd wordt. En dit voor een grote verkeersas die al sinds mensenheugenis Antwerpen met de Kempen verbindt. Net zoals de Provinciesteenweg / Antwerpsesteenweg tussen Boechout en Lier. Groene golf is hier ongekend en doorstroming wordt verhinderd...
    In een vlaag van waanzin probeer ik het openbare vervoer wel eens en kom telkens bedrogen uit... ofwel is er slechts een bus / trein om het uur ofwel is er na 23u of voor 06 geen verbinding…Politieke onwil?


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    >> Reageer op deze mening (0)!

    Wie slacht er nu de kip met de gouden eieren?

     Reactie anoniem (gegevens bekend bij de redactie) :

    “Files kosten de bedrijven veel geld en brengen vadertje staat veel op. Stel je bouwt een toren van 100 m hoog. Dan gaat men eerst een analyse maken van de ondergrond: hoe, wat, waar ... Eens die er is gaat men een analyse maken van het te gebruiken beton, de samenstelling en zo.  Dan pas gaat men bouwen en worden er stalen genomen. Voldoet het beton niet wordt het niet gebruikt .
    Nu, mijn inziens gebeurt dit niet bij de wegenaanleg met als gevolg steeds meer en meer werken, ongevallen en files. Onder meer veroorzaakt door de onstabiele ondergrond en minderwaardige asfalt, want ik denk niet dat er een heel strenge norm voor is.  Dus dat leidt tot spoorvorming en nog meer werken,  Er zijn voorts teveel op en afritten. Maak rotondes in plaats van lichten, maak parkings aan de grote steden en leg bussen in naar de stad ( 1 bus , 50 man , 50 wagens minder ). Bedrijven kunnen hun personeel daar dan ophalen ( beloon dan deze bedrijven ), Volkswagen deed dit bijvoorbeeld en het lukte ook nog! Verhuur fietsen , elektrische fietsen , de post heeft ze al. Schaf minder stations af, schaf minder bussen af. Dat gebeurt nu veel te veel. Moderniseer het openbaar vervoer.  Stel je voor, een bedrijf in Brussel waar 1000 man werkt in 3 ploegen. Mensen komen van zowat overal. Als ze met het openbaar vervoer tot aan de stadsparking komen en worden opgehaald door de bus van het bedrijf , dan maakt dat 6 a 7 bussen per shift , dus dat is algauw 300 auto's minder in Brussel en 7 bussen meer.  Maar ja, dan heeft vadertje staat geen inkomen niet meer, er worden heel dure analyse bureaus ingezet maar wat gebeurt er met hun resultaten? Niks, helemaal niks. Met het geld dat nu naar onderzoeksbureaus gaat kan er heel veel gedaan worden.

    Probeer maar een keer van mijn woonplaats naar mijn werk te gaan met het openbaar vervoer.  Het kan, dat geef ik eerlijk toe en toch neem ik de auto. Waarom zal je vragen?  Op 5 dagen kom ik vier dagen te laat. Eerst moet ik een belbus nemen.  Als die stipt is haal ik de volgende bus. Maar dat is zelden het geval, dus mis ik de bus.  Ik kan dan te voet gaan maar dan ben ik een uur te laat. Een keer maar geen vier keer! Mijn baas zou niet tevreden zijn. Ik ben voor carpoolen, maar mijn collega’s helaas niet.
    Dus we moeten met zijn allen een andere mentaliteit opbouwen, minder gejaagd zijn en wat soepeler worden. Alleen zo kan je de files oplossen.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    >> Reageer op deze mening (0)!

    Hieronder een optimistische reactie van iemand die zelfs niet weet wat een file is

     Reactie van Verbist, J.:

    Hallo allemaal,
    Ik sta nooit in de file. 
    Ik begrijp niet dat zij die in de file staan, de autostrade nog nemen. Begin maar eens met een gewone landkaart te nemen van België en stippel een alternatieve route uit. 
    Ik ben daar nu zelfs zo bedreven in dat ik de verkeerslichten op vele plaatsen kan omzeilen.
    Leer je land terug kennen op de landkaart, vergeet de autostrade en die verdomde GPS en je voelt je terug zo vrij als een vogel in je wagen.
    Gedaan met de ergernis, maar het vraagt een kleine inspanning
    .


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (10 Stemmen)
    >> Reageer op deze mening (1)!



    Blog als favoriet !

     

     

     



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!