Voor alle bezoekers van deze weblog bied ik mijn veronschuldigingen aan, om dat deze niet werd aangevuld. Alles had te maken met gezondheidsproblemen en hopelijk is alles achter de rug , en kunnen we er terug tegenaan.
Hier de eerste foto van de mk2 escort die omgevormd word tot een groep 4 rallywagen en reeds in de witte lak staat en klaar is om alles te monteren tot een juweeltje.
ik ben op zoek naar foto's van oude glorieén van in de jaren 70 en 80. Zoals Nic Vroman. vader en zoon Vanoost , Yvan Viane , Fonny een antwerpenaar met een Simca Rally3 , Frank Priem , Regi Vanbrabant , Danny Vermaete , Gert Dhoore , Lode Echelpoels , Jan Vandenberghe , Hubert Saelens , Gabby Callewaert enzovoort enz..... eventuweel uitslagen van in die jaren alles is welkom. Graag zou ik deze piloten eens in de pictures zetten , want zij zijn eigenlijk de mensen die onze toffe rallysport op de sporen hebben gezet , en waar we nu nog altijd van genieten. Moesten er mensen zijn die nog iets in hun archief hebben,als ik dit zou mogen inscannen zou je mij er een groot plezier mee doen. Natuurlijk wordt alles terug bezorgt in de staat dat ik het verkregen heb zonder fout. Alvast bedankt op voorhand.
Liefhebbers van spektakulaire foto's en rallyfilmpjes komen zeker aan hun trekken op een nieuwe weblog van Frederik Sohier (wrcke). Frederik zal vanaf 2008 zijn eigen filmwerk aan het grote publiek vertonen aangevuld met foto's. Wie reeds sommige rallysites heeft bezocht weet dat Frederik heel mooie en spektakulaire beelden brengt. Frederik is er ook als de kippen bij, als er ergens testritten worden georganiseerd zodat iedere rallyfan het er eerst van kan genieten. Nu reeds kan men enkele beelden bekijken van het rallyjaar 2007. De link naar Frederik zijn weblog zal hier in de linkerkolom van historicrally geplaatst worden zodat er enkel maar op geklikt te worden om rechtstreeks op de site terecht te komen. Veel kijkplezier in 2008 op http://wrcke.skyrock.com
De Britse rallylegende Tony Fall die gast was nu in de Classic Safari Rally is in zijn slaap overleden tengevolge van een hartaanval. Tony was een kampioen met een grote k , hij heeft ontelbare podiumplaatsen gehaald in alle grote rallywedstrijden, van gewone regionale , nationale ,europese , wk wedstrijden en maraton's. Hij reed met ontelbare merken en types van rallywagens zoals Vw 1303S , Porsch , Peugeot 504 ,Opel Kadett Gte en Ascona , Lancia Fulvia , Bmw 2002 ti , Mini en nog veel meer. Maar het meest tot eenieders verbeelding en wat ons het meest zal bijblijven is toen hij voor Datsun reed met 240 Z waar hij tal van sucsessen oogste. Tony Fall werd 67 jaar.
In 1983 stond er terug een Ferrari op het podium in de 24 uren van Ieper. Het was de Monogask F. Vincent op de 3de podiumplaats met een Ferrari 308 Gte. Het podium dit jaar was volledig ingenomen door buitelanders en nog niet de minste. De winnaar was de Italiaan Mikki Biasion met de Lancia 037 voor de Fransman Jean-Claude Andruet Lancia 037 en de Monogask F.Vincent met de Ferrari. Vincent was van uiterlijk een echt indianen type, en volgens ingewijden was hij de schoonzoon van de eigenaars van het casino van Monaco. Moest er iemand dit kunnen bevestigen ! het is altijd welkom
Foto: F. Vincent met de Ferrari 308 Gte Ieper 1983
Gisteren zaterdag is in Gran-Canaria de Rallye de Maspalomas gereden, en raar maar waar het is een Ferrari 360Gt die deze wedstrijd heeft gedomineerd. De spanjaard Armide Martin won de rally met 5.5 sec voorsprong op een Skoda fabia Wrc. Die Ferrari's moeten het hebben van hun topsnelheid die hoger ligt dan een Wrc rallywagen, al hoewel ! in 1981 won Jean-Claude Andruet de Yperse 24 uren rally met een Ferrari 308 Gtb
De Vlaamse autosport (vas) is op zoek naar stewards en baancommissarrisen en daarom organiseren ze op zaterdag 12 januari een opleidingsdag in de brandweerkazerne van Poperinge. Er is constant een nijpend tekort aan zulke opgeleide personen. Voor wie zich geroepen voelt ga naar de site van de vas: www.vasveiligheid.be Er wordt nog een tweede opleidingsdag ergens in het Vlaamse landgedeelte georganiseerd maar waar is nog niet uitgemaakt.
Omdat er zoveel reakties zijn op mijn weblog over Michelle Mouton, en zeker onder de jonge mannen wil ik hier nog een foto plaatsen van de Bella Donna in haar rijderspakje.
Wie kent er nog deze supersnelle vrouw, zowel letterlijk als figuurlijk? Ze was fabriekspilote en werd vice wereldkampioen!!! Straks meer over deze Bella Donna
Michelle Mouton de beste rallypilote allertijden !!!
De Francaise Michelle Mouton geboren 23 juni 1951 mag de beste vrouw in de autosport genoemd worden.Ze begon haar loopbaan in 1973 als copilote maar nam al snel het stuur in eigen handen. Ze deed 12 jaar aan rallysport waarvan ze 50 maal deelnam aan een wk wedstrijd. Haar eerste grote uitslag was in 1977 waar ze op 24ste plaats eindige in de Monte-Carlo rally met een Autobianchi A112. Verder reed ze ook nog met de Renault alpine , Porsche Carrera RS , Lancia Stratos en voor Fiat France waar ze aantrede met Fiat 131 Abarth. In 1981 werd ze binnengehaald bij Audi waar ze wedstrijden betwiste met de prachtige Audi Quattro en werd ze 4de in de Rally van Portugal. Haar eerste overwinning was de Rally van San-Remo (Italie). In totaal behaalde ze 4 overwinnigen in de Wk Rally's ze was ook nog 3 maal 2de en 2 maal 3de. In 1982 werd ze vice Wereldkampioen bij de rijders, ook reed ze 20 maal in de punten. Haar loopbaan eindigde bij Peugeot Sport met een 205 T16. Ze liet ook 162 besttijden noteren op de snelheidsritten overal ter wereld. In 1980 heb haar zien de Boucles de Spa rijden in een Fiat 131 Abarth in de zwart gele kleuren van Carling Black Lebel. Michelle was ook een prachtige verschijning overal waar ze kwam deed ze meerdere mannen hartjes kloppen, ook de mijne!!!
Foto: Michelle Mouton met de Audi Quattro S1 in de Scotisch Rally 1985
Nog een foto van Eddy Vanoost met de Porsche, Waarschijnlijk genomen tijdens de TBR rally van ik gok maar op 1980 ? op de kp Terrest. En nu klagen ze maar dat het vettig is als het geregent heeft, maar dat was andere koek. Tot aan de chassis in modderbrij door de weide, dat was rally hé