Ik zelf ben al sinds 1985 Alpine A110 liefhebber en eigenaar. Ik had er reeds verschillende. Begonnen met een standaard 1300cc heb ik me in de loop der jaren steeds wetenopwerken naar beter gemotoriseerde versies, na de standaard 1300 was er één met 1300 gordini motor, dan een 1600, en dan een 1600S Grp4 met een mooie sport geschidenis in Frankrijk. Deze laatste is door omstandigheden een dikke vier jaar geleden verkocht. Ik was er echter te verknocht aan om het hele Alpine verhaal van me af te zetten en ben een jaar later terug op zoek gegaan. Ik had wel het gelukdat ik door de jaren heen heel veel contakten had in dit wereldje. Het was natuurlijk niet éénvoudig om terug een A110 te vinden op het niveau ( qua historique ) van mijn laatste. In december 2004 werd ik toen gecontakteerd door een persoon die nog een A110 had staan en die wou verkopen. Toen hij mij vertelde dat het een ex Vanierschot auto was heb ik meteen toegehapt. Daar ik de toenmalige tuner Benny Raepers goed ken, wist ik al een gedeelte van de historic van de wagen. Dit was ook de hoofdzaak waarom ik deze Alpine wou. Toen ik hem kocht stond hij er niet fris bij, wat begrijpelijk is na zo'n zwaar leven . Ik ben dan ook gelijk gestart met de volledige demontage van de auto. Vermits een A110 voor mijn vader en mezelf geen geheimen meer heeft ging het dan ook zeer vlot. Enkel het carrosseriewerk heeft mij een jaar extra tijd gevergt. Aldus Benny Dhooghe
Foto: Naakte kas van de Alpine A110
Reacties op bericht (1)
13-02-2007
Benny Dhooghe
Ik denk dat ik Benny Dhooghe min of meer ken. ik had destijds een A110 1300VC, een rode uitgebouwd met platte kappen.
Ik meen dat hij toen enkel malen bij mij op bezoek is geweest in Duffel omdat hij toen aan de restauratie van een blauwe 1300 Vc bezig was, maar dit kan al wel 22 jaar geleden zijn.
Ik wist niet dat hij nog altijd met Alpines bezig was, dat doet mij plezier.
Mijn broer had toen een witte A310 1600.