Inhoud blog
  • Lode Echelpoels
  • Patrick Lievens
  • Legend Spa
  • Beurs Maastricht
  • rallyfilmpjes
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    boetseren
    blog.seniorennet.be/boetser
    Mijn favorieten
  • etiennewillems
  • wrcke rallyfilmpjes
  • oudecrossmotoren
  • historicmotorraces
  • crossertje
  • rally kris cools
  • RALLY IS NOT A CRIME
    Willekeurig SeniorenNet Blogs
    broederjan
    blog.seniorennet.be/broeder
    Mijn favorieten
  • historicrally's

    01-11-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ypres retro Steve Vandenberghe-Filip Rommens verslag
    Dag 1: Vrijdag 12 oktober
    De spanning stijgt, alle sponsors zijn eindelijk op de wagen gekleefd, we zijn er klaar voor.
    Het lang verwacjtte " retro-weekend " kan beginnen.We begeven ons naar Ieper markt en in
    Ieper zelf is het niet direkt duidelijk waar de auto's naar toe moeten, we besluiten om af te wachten
    en het infobord te lezen.Er komen steeds meer wagens bij en het wordt duidelijk dat we ons mogen parkeren recht voor de lakenhallen voor het parcours deligence.Om 17u30 wordt de administratieve controle geopend in hotel De Sultan en al gauw vormt zich een lange rij nerveuze
    en ongeduldige piloten en copiloten.Onze inschrijving verloopt vlot en de eerste gesprekken beginnen over onze oldtimer.Een vader en zoon met een NSU staat net achter ons aan teschuiven en we wisselen onze ervaringen uit.De een komt al met een straffer verhaal dan de andere voor de dag en de toon van het ganse weekend is meteen gezet.We zullen hier het hele weekend samen met
    gelijk geinterresseerde doorbrengen.Iedereenvertelt vol passie en liefde over hun eigen oldtimer, soms museumstuk.Na lang wachten ,want we mochten pas om 20u12 vertrekken, is het eindelijk onze beurt om te vertrekken.De organisatie had blijkbaar de talrijke opkomst op vrijdag voor de niet verplichte avondrit niet verwacht en de start verliep een beetje moeilijk,maar om 20u15 zijn we op weg voor een aangename rit.De rit zelf was niet moeilijk voor ervaren rittensporters maar ik denk toch dat enkele deelnemers serieus met de handen in het haar gezeten hebben tijdens de eerste proef.Via kaartlezen werden wij naar Reningelst, Watou, Proven en Sint Sixtus geleid waar de eerste regularity-proef op het menu stond.Er werd niet gewerkt met een flying -finisch wat de ervaren rijders wel verbaasde.Na deze aangename rit werden we naar de Lissewal in Elverdinge gestuurd waar ons een rijkelijk gevuld vlees en visbuffet wachtte.Daar werden opnieuw ervaringen uitgewisseld tussen pot en pint.De eerste avond was in ieder geval ge

    2.Dag 2 zaterdag 13 oktober
    Na een korte nacht werden we verwacht in Poperingen op de markt met onze Escort MKII.Enkele
    plaatsen voor ons start een Escort RS1600 en als escort liefhebbers zijn we zeer geinterresseerd in de herkomst van die wagen.De start verloopt vlotter als gisteren.Het gros van de rijders verlaat de markt en rijdt rechtdoor de Gasthuisstraat in terwijl de start naar links was in de boeschepestraat.We zijn 500 meter ver en we kunnen al een omleiding maken van 2 km, goe begonnen.
    Na een vlekkeloos parcours worden we verwacht in Kemmel op de Dries.En daar begint de eerste miserie van de dag,de plaats was ongelukkig gekozen met alle nerveuze toestanden vandien.
    De stop van de eerste RT van de dag en de start van het tweede deel is op dezelfde plaats zodat er een enorme opstopping plaats vindt.Langs Wijtschate gaan we naar de Palingbeek waar ons een 2deRT van de dag wacht en hier is de chaos compleet,3 a 4 wagens moeten tegelijkertijd starten.
    Na een serieuze woordenwisseling met een nerveuze official komt er toch een betere organisatie en met enkele minuten vertraging kunnen we vertrekken voor onze 2de proef.Deze eindigt in Mesen aan Hotel De Vrede waar ons een lekkere brood en soepmaaltijd wacht, maar met een startnummer 73 is er al veel verorbert
    Na deze welverdiende break kwam de derde, en waarschijnlijk ook een van de uniekste proeven, het ovaal van de speedway Camso in Waasten.Per 8 mochten we 10 ronden strijden om de eer.We kwamen uit tegen enkele snelle jongens nl. de eerder vermeldde Escort RS1600 en een BMW.De strijd was hevig en we hebben nipt het onderspit moeten delven voor de RS1600.
    Na toch wat lang wachten mochten we starten voor de laatste proef van de dag.De aankomst was onvergetelijk, onderweg waren er al talrijke supporters vooral op de proef van Reningelst met aankomst aan het Boerenhol.Daar konden we onze ogen niet geloven, want daar stonden toch zeker 300 rijders en supporters te wachten.We waanden ons eventjes in de echte 24-uren.

    3. Dag 3: zondag  14 oktober
    Na dag 2 staan we op de 14de plaats , niet slecht maar we hopen stiekem op een top 10, het is nog mogelijk, er scheiden ons slechts 11 punten met de eerste.
    De rit verloopt zeer vlot en we komen na parcours Reninge en Fintele aan in de Kippe en opnieuw staan er tientallen supporters op ons te wachten.De sfeer van de 24 uur zit er duidelijk in.Alle starts en stops van de RT' verlopen vlekkeloos .Uiteindelijk na het parcours Merkem afgehaspeld te hebben komen we aan op de markt van Ieper.'t Is gedaan en nu wacht nog de uitslag en een etentje.De spanning stijgt, zullen we geslaagd zijn in onze opdracht ? Het doet er niet toe, we hebben een leuk en aangenaam weekend gehad en we zijn voldaan al de rest is extra.Aangekomen in Bellewaerde zijn we toch benieuwd naar de uitslag.Na het aperitief komt er een niet officiele uitslag en wat blijkt in de totaalstand hebben we minder strafpunten dan de dag ervoor ? Dat kan niet maar ja we maken ons geen zorgen we zijn de 14de  De uitslag moet natuurlijk nog herbekeken worden en heel wat rijders wachten niet op de officiele uitslag  en vertrekken.en wat blijkt we eindigen op de 8ste plaats op 3 punten van de eerste, opdracht volbracht.En nu op naar de 2de editie

    Foto: Steve & Filip in aktie met hun bijna nog showroom escort


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    03-11-2007
    Foto's Ypres 24 Hours Retro
    Foto's van de Ypres 24 Hours Retro nodig? E-mail mij: strallye@hotmail.com

    03-11-2007 om 01:03 geschreven door Fabrice Gaublomme




    Archief per week
  • 21/01-27/01 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 07/01-13/01 2008
  • 31/12-06/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 03/12-09/12 2007
  • 26/11-02/12 2007
  • 19/11-25/11 2007
  • 12/11-18/11 2007
  • 05/11-11/11 2007
  • 29/10-04/11 2007
  • 22/10-28/10 2007
  • 15/10-21/10 2007
  • 08/10-14/10 2007
  • 01/10-07/10 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006
  • 27/11-03/12 2006
  • 20/11-26/11 2006
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 23/10-29/10 2006
  • 16/10-22/10 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 18/09-24/09 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    BEZOEK OOK ETIENNEWILLEMS TOFFE NOSTALGIE OUDE MOTO'S

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!