1. Stel je voor een LGB soundmodule past exact in de ruimte onder de loc. 2. Herr Wilfert heb ik terug naar Sonneberg gestuurd, hij wordt vervangen door iemand in de juiste outfit. 3. Gat geboord aan de onderkant van de huif onder het midden van de uitlaat (11mm in verschillende fases). De rookgenerator zit al op zijn plaats. 4. Hier heb je al een indruk hoe de bevuilde wielstellen eruit zien. 5. De Massoth stroombuffers heb in ook uit de onderdelenschuif kunnen opduiken, die gaan er ook in (plaats genoeg).
Vanavond nog de oude electronica uitgebouwd en het chassis terug op de wielstellen geplaatst.
Ben al enige tijd aan de Harzkameel bezig, inbouwen extra stroomafname, rookgenerator, decoder, geluid en spuiten van de onderkant wegens te lichtgrijs. 1. Opname van de binnenkant 2. Aansluitingen op de wielstellen 3. Binnenkant van de aandrijving en stroomafname 4. Per draaistel komen er twee extra koolstofborstel stroomafnemers 5. Gaten door het wielstel geboord en daar plastc buisjes ingekleefd 6. Close up van de koolborstel 7. Wielstel terug met de wielen erin 8. Vergelijking van Piko sleepcontacten en LGB/Massoth : ze zijn quasi gelijk en zijn ook onderling verwisselbaar.
Vermits een paar wagons had die nog niet veel op de baan kwamen en wat gebruikssporen hadden, besloot ik deze om te spuiten en beschriften naar HSB rijtuigen daar mijn recent aangeschafte Harzkameel nog geen stammetje had. Volgende gedaanteverwisselingen vonden plaats : 1. Een DR rijtuig kreeg HSB emblemen. 2. Het DR bagagewagonnetje onderging ook deze behandeling. 3. De Krombacher pils wagon wilde ik niet definitief omspuiten dus werd hier een aanpasbaar jasje toegepast. 4. Van polystyreenplaat werden plaatje op maat van de onderkant van de Krombacher gemaakt, gespoten en beschrift met buffetwagen, ik dacht dat het misschien een origineel idee dit te doen in de Harzkameelkleuren. 5. De plaatjes werden met dubbelklevende tape op de zijkant gekleefd en het DB embleem bedekte ik met een zelfklever met het wapenschild van de Harz. Als ooit de Krombacher dient terug te keren kan dit zonder teveel omhaal. 6. Ik had nog een DB rijtuig liggen met een serieuze veeg op de zijkant, dus ideaal slachtoffer voor een pimp. 7. Vermits ik het Kameelkleurtje wel leuk vond en hier genoeg had van aangemaakt moest deze er ook aan geloven, met mijn maar prille ervaring in airbrushen liep het gelukkig ged af, met wat morsen en retoucheren liep het al bij al nog goed af. 8. Als volgende wordt de Brohltal rijtuig/bagage wagon onder handen genomen. Dus dit verhaal is nog niet afgelopen.
De lelijke beschrifting van de chinese rijtuigen weggenomen en vervangen door Rügen en Fichtelbergbahn beschrifting. Vermits de wagons tussen de twee banen uitgewisseld zijn geweest klopt dit ongeveer wel.