Na 3 uur rijden hadden de aangedreven wielen toch een laagje vuil, regelmatig poetsen zal toch een must zijn. Als toemaatje van een week geleden de kroko met een tonnekestrein.
Vandaag gaat de HSB-kameel voor de eerste keer op de buitenbaan, testen op duur en bevuiling van de wielen, na 3 uur ga ik eens kijken wat het resultaat is.
Vandaag is het sinds lang weer eens een schitterende dag om in de tuin te gaan. Ondanks een wat moeilijke fysische toestand : revalidatie na operatie aan de knie, toch aan het "werk". Vanop een stoel railzen poetsen, na de lange winter was er heel wat vuil en oxidatie. Op de minst vervuilde plekken kon de kuisloc (foto 1) deze taak aan. Eens de grootste troep eraf was, kon de Rottenloc met kuiswagon er overheen (2). Eens deze werkzaamheden achter de rug kon de 53Mh op pad met zijn museumstammetje inclusief cabriowagen (3). De bezetting van de cabrio was een success voor de eerste zonnige lentedag (4). In de achtergrond van de foto's kan je de werf waarnemen, van de nieuwe stationssporen die gepland zijn, gezien deze uitbreiding is een groter stationsgebouw ook aan de orde; Station Reichenbach in haar eindfase van bouw, laatste afwerking, verlichting e.d. dienen nog te gebeuren (5).