Al het groen begint te ontluiken, de natuur komt weer in alle kleuren te voorschijn, al werd het vanavond al wat frisser, toch nog een uurtje gebold na werk.
Wegens de aanschaf van lange wagons diende ik aan de binnenkant van de bochten de boordsteentjes te verplaatsen om een ruimere doortocht te krijgen. Nu heb ik ongeveer 1,5 cm reserve, zal wel volstaan zekers.
Enkele foto's van de testrit met de GEX en ook even 53Mh met de Langerooge-wagons
Na een lang weekend behangen en schilderen, kon ik deze namiddag eens flink rond de baan denderen.
Door het mooie weer en het goede humeur had ik zin in kleurige en gewaagde combinaties :
1. Het amerikaantje met hulptrein, dit om de baan te verkennen na de reiniging van hetv terras, waardoor balast weggespoeld was door de hogedrukreiniger.
2. De Stainz met een kleurig stammetje.
3. De Ge 4/4 III mocht ook niet ontbreken : door een steenlawine was de hoofdweg versperd, en moesten de auto's via de spoorlijn vervoerd worden, de chauffeurs mochten meerijden in de Stahlwagon, tenslotte moest er ook nog een dringende container mee.
4. En waarom niet een gewaagd doen : de Bügeleisen met coupéwagonnetjes ( al zullen er misschien wel een paar kippenvel krijgen ).
5. Tenslotte de IVk met een fleurig stelletje wagonnetjes.
6. Weer een leuke rijdag achter de rug, nu wat rusten.
Vandaag op bezoek geweest bij een collega-LGB liefhebber : Lucien
De Glacier/Unesco-express was van de partij en kon zijn plezier niet op in die mooie wijde bogen.
Elliot met zijn Arosa en zijn vader Christian, de scenery-wizard van het "Brussels Binnenbaantje konden natuurlijk niet afwezig blijven.
Later kwamen nog Willie C. en Jan C. de boel opvrolijken, helaas hadden zij de zon niet op sleeptouw kunnen nemen vanuit het verre Limburg (NL). Er zal nog wel nieuws volgen van hen, ik moest al erug naar huis toen zij goed op dreef kwamen.