Voor een proefrit aan het begin van de lange helling, 99 5633 en de Corpet loc in dubbeltractie met een toeristische trein bestaande uit open panoramawagens en museumsrijtuigen.
Als slagroom op de taart vandaag een zicht op de twee treinen die vandaag de testritten hebben gedaan. Volgende week zullen er andere de eer tebeurt krijgen om eens een proefritje te maken.
Het scheelde maar een haartje, de poes ingedut op de sporen werd bijna overreden door de poetsloc. Dat spul maakt toch lawaai genoeg, ik zal toch een sound-module met serieuze claxon moeten inbouwen.
Toch maar even kijken of de hellingen niet te steil zijn, even het werkpaard van stal halen : de Rhätische kroko, even tien tweeassers erachter, en vooruit met de geit (of de kroko). Hij haalt het wel maar héla daar is een lampje stuk, weeral werk aan de winkel in het herstellingsatelier
Allez, nu we toch bezig zijn ineens wat wagons erachter en testen maar, staan de perrons niet te dicht en te hoog, geen obstakels tegen het spoor, de Mh53 had maar één probleempje onderweg, hij tikte bij het afdraaien aan de eerste wissel van het station tegen de trap van het seinhuis. Even opschuiven die boel
Zo'n bouwpakket van de Brico dat is zelfs nog erger als die van de Ikea, maar ja met een paar vijzen op overschot en de juiste correcties ( de deuren staan een beetje uit den haak ), komt het wel goed.
Gisteren mooi weer (d.w.z. droog en niet te koud) en prima weer voor de hobby
Eindelijk, na vele weken werken en zwoegen eens een half dagje om de locs buiten te halen uit de net afgewerkte tuinkast. Voor het stoomdepot staan broederlijk de IVk, de Mh53 en de 99 5633 opgesteld. De baan is nog wel niet volledig af, maar zal als het weer enigzins meezit ergens in oktober volledig rond zijn, dan kunnen de treinen lekker beginnen rondtuffen.