Wegens ziekteverlof vorige week veel tijd om mijn ijver en schildertalenten te botvieren. (Ontsteking in voetgewricht en nee geen jicht)
Project #1 1. Als proef voor de verfsoorten, blanke lakken en beschriftingen te testen, werden 3 van de NQ platte wagens gebruikt. 2. De onderstellen werden satijnglans zwart gespoten, dit leek bevredigend, de bakken grijs met twee soorten grondverf, de goedkope van de Action voldeed evengoed als de dure van de modelbouwzaak, grijs overheen acryl van Tamiya. 3. De beschriftingen kwamen uit vellen A4 van Champex-Linden (zelfklevend doorzichtige stickers) uit de aanbieding van 15 euro (waarvan 4 vel Rhb). De wagons zijn niet nagemaakt op een bestaand voorbeeld, zijn louter fantasietje van mijnentwege. De meest voldoening gevende blanke lak was de matte van Tamiya, hoewel ze niet de randjes van de stickervelletjes verstopt, neemt alleen het blinken weg. Tenslotte nog twee assen verzwaard met lood, wat resulteert in prima rijeigenschappen. Project #2 A. De NQ - Rhb goederenwagen stond al effe in de grondverf, ook goedkope van de Action. 1. Lustig kliederde ik erop los, de losse onderdelen kregen in laagjes hun individuele kleur, de slangen buffers en stroomkabels hebben op het origineel sobere kleurtjes dus werden ze in matzwart gespoten. Hou er wel rekening mee dat ik eigenlijk een kliederaar ben als het op schilderwerk aankomt. De basiskleur wit heb ik met zijdeglas wit van Action gedaan. 2. Gemonteerd en wel staat ie naast zijn origineel chinees broertje, de kromming van het dak is door het objectief van het fototoestel wel benadrukt, is in het echt ong. 2mm middenkant tegen uiteinden. 3. Fotootje op de zijkant, ik heb mij gebaseerd op de 5611 van de Rhb, de kleur van de schuifdeuren kon ik niet uitmaken wat het was : geel brons of goud, ik heb goud genomen, vond het wel mooi staan. Geen andere onderdelen dan de originele gebruikt, verf van Action en Tamiya, Stickers van Champex-Linden, enkel de assen verzwaard met lood. Voor de toekomst heb ik al schroefjes gemonteerd in de draaistellen om met een pianosnaar de assen terug recht te laten komen na de bochten, hierover volgt later meer.