Blijven er bij u thuis ook vaak ' onmogelijke' restjes toiletzeep op de wastafels liggen? Verzamel deze in een schaaltje, voeg er wat water bij en smelt ze in de magnetron op ca. 750 Watt. Laat het mengsel wat afkoelen en kneed er nieuwe zeepjes van! Succes!
Slim idee voor vlijtige strijksters: het wasgoed met water besprenkelen en in een plastic zak in de magnetron verwarmen. Niet te lang! Het wasgoed moet warm, maar niet heet worden. Speciaal voor linnen en katoen is dit een prima methode!
Wist u dat persfruit meer sap levert wanneer de vruchten een tiental seconden per stuk in de magnetron worden gelegd?
Wist u dat harde boter uit de koelkast smeerbaar wordt wanneer u hem zonder verpakking op een bordje per 250 g ca. 3 minuten op ca. 100 Watt in de magnetron zet.
Wist u dat kaas uit de koelkast veel aan smaak en geur wint als hij heel even in de magnetron wordt geplaatst?
Een 'aardige' verklaring. Het kaartspel zoals wij dat de dag van vandaag kennen bestaat uit 52 kaarten. Algemeen wordt aangenomen dat de 52 kaarten het aantal weken van het jaar symboliseren en de 'vier' kleuren de vier seizoenen. Het gewone kaartspel telt 1(aas) t/m 10, gevolgd door boer, vrouw en heer. Geven we de laatste 3 kaarten respectievelijk 11,12 en 13 punten dan komt het aantal van elke kleur op 91, het aantal dagen in een seizoen, terwijl de kleuren samen (uiteraard) 364 als totaal hebben. Voeg daar de joker aan toe en je hebt het aantal dagen in een jaar. Het rood van de harten en ruiten betekent licht, morgenstond en middag. Het zwart van de klaver en schoppen betekent schemering, duisternis, avond en nacht. Helaas blijft er van deze aardig verklaring weinig over als men, zoals bij de meeste populaire spelen gebruikelijk was, de kaarten onder de zeven uit het spel verwijdert; er blijven dan 32 kaarten over.