Nuttige links
  • Hartziekte
  • Invaliditeit
  • Inhoud blog
  • Fibromyalgie
  • Brochures voor Fibro en Chronische aandoeningen
  • de procedure van een uitspraak van de FOD
  • Adison
  • Ziekte van Meniere deel 1
  • Ziekte van Meniere deel 2
  • Wat autisme eigenlijk is
  • het verhaal van een polio patient
  • Fietsen goed voor lijf en leden
  • Autisme
  • Autisme
  • Autisme
  • Epilepsie
  • Verhaal van Ritepetite " Leven zonder pijnstillers"
  • Rett Syndroom
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    MZDV
    Mindervaliden,ziekte,depressie,verdriet
    16-03-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autisme
    Dit is aangevraag aan de site dus gelieve geen kopy te nemen om op je blog te zetten je kan hiervoor op www.breekdestilte.com om nog meer uitleg
    Wat is autisme

    Autisme is het gevolg van een gestoorde hersenwerking. Daarom zijn deze kinderen niet in staat om op een gewone manier om te gaan met mensen en  dingen.

    XML:NAMESPACE PREFIX = O />

    Door hun stoornis hebben kinderen met autisme problemen met waarnemen en herkennen, met taal en verbeelding. Vandaar hun moeilijkheid om onze wereld te begrijpen en om zich aangepast te gedragen. Als de omgeving hen te chaotisch overkomt, kunnen ze de neiging hebben zich terug te trekken. Soms doen ze ook verwoede pogingen om het overzicht te behouden, om overeind te blijven. Ze doen dan wel mee, maar hebben blijvende moeite om zich aan onze sociale spelregels aan te passen.

    Om hun chaotische wereld te ordenen is er een intensieve begeleiding nodig en het aanbieden van alternatieve communicatiemiddelen, de ontwikkeling te bevorderen. Men merkt dat door een goed stimuleringsprogamma mensen met autisme zich kunnen blijven ontwikkelen tot ver in de volwassenheid. Daarbij is individuele aandacht geen luxe maar een noodzaak.

    Dat heeft gevolgen:
    -prikkels worden op een andere manier verwerkt.
    -verschillende gebeurtenissen worden op een  andere manier of niet met elkaar in verband gebracht.
    -belangrijke informatie wordt moeilijk of niet onderscheiden van minder belangrijke.
    -het geheel wordt moeilijk of niet begrepen, ze klampen zich vast aan details
    -informatie wordt moeilijk of niet geassimileerd(=aangepast) zonder analyse zodat er onvoldoende          
    basis is voor spontane veralgemening.
    -de verbeelding om verder te"kijken" dan de waarneming zelf is beperkt.
    -de wereld is een wirwar van indrukken.

    Vandaar hun anders zijn
    De ontwikkeling van de verbale en niet verbale taal begrijpen van gezichtsuitdrukkingen. Communicatie is ongewoon. Ze tonen ongewone reacties op hun omgeving, met een drang tot repetitieve gedragingen, weerstand tegen veranderingen en een beperkt intressepatroon.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie *
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Belangrijke links
  • Toegankelijk kontich
  • Mindervaliden
  • Zeldzame ziektes

  • Archief per week
  • 08/03-14/03 2010
  • 18/01-24/01 2010
  • 14/12-20/12 2009
  • 17/11-23/11 2008
  • 18/08-24/08 2008
  • 21/07-27/07 2008
  • 17/03-23/03 2008
  • 10/03-16/03 2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • Lieve groetjes van uit De Klinge
  • Wandelgroetjes uit Borgloon
  • IK? OOK FIBRO IN ERGE MATE
  • Bedankt voor je bezoek aan mijn blog dit jaar
  • Groeten uit Lisse

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!