Lengte over alles: 14.99 m Lengte waterlijn: 12.20 m Breedte: 4.50 m Diepgang: 1,22 m Gewicht, ca.: 18 ton Doorvaart hoogte: 3.48 m Inhoud brandstoftanks: 2400 l Inhoud watertanks: 675 l Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l Standaard motoren: Vovo Penta D6 2 x 435 pk (2 x 320kW) Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Wanneer u een Atlantic 50 in al haar pracht op het water ziet , het gemakkelijk is om te vergeten enkel hoeveel organisatie , ervaring en techniek in haar bouw zijn gegaan .
Embleem Atlantic Moteryachts BV
Suderséleane 15 8711 GX Workum Nederland
Embleem van . Vlaamse vereniging voor watersport.
VVW . Telt 120 Clubs en meer dan 13000 Leden .
Embleem van de Koninklijke Nederlandse Motorboot club
De KNMC is een landelijke club van actieve en enthousiaste motorbootvaarders. Van mensen die van het water en het varen houden.
De No Limit IV heeft 2 vierblads schroeven 1 links en 1 rechts draaiend
Zwanen die de naam van de thuishaven proberen te lezen
Beoordeel dit blog
Windroos
Een windroos of windkruis is een Kruis dat de windrichting , Noord , Oost , Zuid , en West aanduidt.
Een windroos kan teruggevonden worden op een Kompas of onder een Windhaan .
De Atlantic 38 een luxe motorjacht
Technische omschrijving Lengte over alles: 11.51 m Lengtre waterlijn: 9.90 m Breedte: 4.05 m Diepgang: 1.10 m Gewicht ca.. 11 ton Doorvaarthoogte: 3.40 m Inhoud brandstoftanks: ca. 950 l Inhoud watertank: ca. 450 l Inhoud vuilwatertank: ca. 175 l Standaard motorisering: 78 kW (106 hp), 1x Vetus-Deutz DT 43
Optioneel:
117 kW (160 pk) Volvo Penta D3-160 132 kW (180 pk) Volvo Penta D4-180 Designer: John A. Bennett & Associates
Het interieur van de Atlantic 42 is stylvol, praktisch maar bovenal gezellig.
De ruime achterhut is gezellig en indien gewenst van alle gemakken zoals bijvoorbeeld tv voorzien. Uiteraard beschikt de achterhut over een douche- en toiletruimte. De voorhut is voorzien van een frans bed. Net als de achterhut is ook hier gedacht aan een gecombineerde douche en toiletruimte. Er is zelfs de mogelijkheid om v oor een derde hut te kiezen. De dinette komt dan te vervallen
Atlantic 460
De opvolger van de succesvolle Atlantic 444, de Atlantic 460! De Atlantic 460 heeft vaak bewezen dat ze zeer zeewaardig is. Op open zee valt de stabiliteit en koersvastheid op. Niet alleen op open water, maar zeker ook op binnenwater is de Atlantic 460 een heerlijk jacht om mee te varen.
Technische omschrijving
Lengte over alles: 14.30 m
Lengte waterlijn: 11.20 m
Breedte: 4.50 m
Diepgang: 1.25 m
Doorvaarthoogte: 3.40 m
Gewicht: ca. 16 ton
Snelheid: 25 tot 28 kts
Inhoud brandstoftanks: 2 x ca. 900 l
Inhoud watertank: ca. 675 l
Inhoud vuilwatertank: ca. 250 l
Standaard motoren: 2 x 320 kW (2 x 435 hp)
Volvo Penta D6 435 andere motoren op aanvraag
CE categorie A Ontwerper: John A. Bennett & Associates
Voor wie in het dagelijkse leven alleen genoegen neemt met het allerbeste mag dit ook verwachten aan boord van zijn jacht. Deze stelling is volledig toepasbaar op het concept van de Atlantic 460.
Met een lengte van minder dan 15 meter hoeft u geen geristraties aan te vragen voor het bevaren van sommige vaarwegen.
Nieuwe optie voor 2007: Volledig electrisch cabriosysteem en radarbeugel
ATLANTIC 56
Innovatie: De Atlantic 56 Twin Deck. In opdracht van Atlantic Motoryachts ontwikkelt Vripack Naval Architects uit Sneek een totaal nieuwe Atlantic, de 56. In een markt waar veel aanbod is, maar ook veel van hetzelfde, komt Atlantic Motoryachts met een revolutionair ontwerp:
Voordek met groot zonnedek, waaronder bergruimte is voor landvasten e.d.
lengte over alles 17.00 meter
lengte waterlijn 13.40 meter
maximale breedte 4.86 meter
diepte 0,98 meter
CE categorie B (kustvaart)
Inrichting salon / achterdek: Centraal in het schip de besturing, heeft de regie over het schip vanuit een luxe
stuurstoel; Aan bakboord bevindt zich de luxe rondzit met aan stuurboord twee luxe clubs. Ruim achterdek met riante kuipbank waarin de salontafel opgeborgen kan worden.
Inrichting onderdeks: Midscheeps bevindt zich de eigenaarshut met eigen gescheiden douche en toiletruimte. Voor in het schip bevindt zich een gastenverblijf met luxe 2-persoons Frans bed. In het voorschip bevindt zich een tweede natte cel, voorzien van douche, toilet en wasmachine.
Tender Garage met 3m30 Diesel Tender, Jet Propulsion;
Uitgerust met twee nieuwe innovatieve 6 cyl. Volvo Penta IPS 600 motoren, 435 pk per motor. Volvo Penta IPS – Inboard Performance System is een inboard innovatie.
ATLANTIC 56HT
Gebouwd volgens onze hoge standaard.
Technische Details
Lengte over alles: 18.50 m
Breedte: 4.85 m
Diepgang: 1,30 m
Gewicht, ca.: 23 ton
Doorvaart hoogte: 3.48 m
Inhoud brandstoftanks: 2564 l
Inhoud watertanks: 790 l
Inhoud vuilwatertanks: 2 x 200 l
Standaard motoren: Volvo Penta D12 2 x 675 pk
Andere motoren op aanvraag Ontwerper: John A. Bennett & Associate
Naast de layout van het interieur verteld de styling veel over de persoonlijke smaak van de eigenaar. Het is echter ook mogelijk om gebruik te maken van zeer moderne vormen, materialen en stoffen.
Een Schip Op Maat
DE ATLANTIC MOTORJACHTEN
De meest bekende Piraten Vlag Jolly Roger
Piraten Vlag Edward England
Piraten Vlag Edward Teach Zwartbaard
Piraten Vlag Emanuel Wynne
Piraten Vlag Henry Every
Piraten Vlag Jack Rackham
Piraten Vlag Stede Bonnet
Piraten Vlag Thomas Tew
Piraten Vlag Christopher Condent
No Limit IV
Informative Site Voor De Watersporter
02-08-2010
Jachtwerf Oost introduceert nieuw kotterjacht
Jachtwerf Oost introduceert nieuw kotterjacht
02-08-2010 16:44
Nadat Jachtwerf Oost onlangs de Oostvaarder 1200 Motorsailer introduceerde, volgt nu de nieuwe Oostvaarder 1200 AK. Deze nieuwe Oostvaarder is wederom in samenwerking met Jan Visser Yacht Design uit Sneek vanaf de kielbalk opnieuw ontwikkeld, maar heeft de uitstraling van de authentieke Oostvaarder behouden.
Zoals alle Oostvaarders wordt de 1200 AK vanaf de standaarduitvoering bijzonder compleet geleverd met onder andere een Mastervolt installatie, Empirbus, Raymarine navigatie pakket, boegschroef, verwarming, boiler, steunmast, dubbele stuurstand. Bovendien kan het interieur worden afgestemd naar wens van de eigenaar. In de basisuitvoering wordt het schip geleverd met een Yanmar dieselmotor.
Jachtwerf Oost in Akkrum is al sinds 1968 bekend als bouwer van de markante Oostvaarder Kotterjachten: stoere, robuuste, stabiele en zeewaardige jachten die over uitstekende vaareigenschappen beschikken. Met een diepgang van slechts 1,05 m is het schip ook zeer geschikt voor het varen op het binnenwater. Het unieke aan deze schepen zijn de ronde vormen en daarmee de karakteristieke uitstraling.
Wij staan ook op de Hiswa te water 2010 (stand A22)!
Technische gegevens Oostvaarder 1200 AK:
Boottype: Kotterjacht Bouwer: Jachtwerf Oost Ontwerper: Jan Visser Yacht Design CE Categorie: B Lengte gehele schip: 12,20 m Lengte waterlijn: 10,40 m Breedte over alles : 4,24 m Breedte op spant: 3,99 meter Diepgang: 1,05 meter Kruiphoogte: 2,60 meter Breedte gangboorden: 45 cm Zeiloppervlak: 6 m2 Aantal slaapplaatsen: 4-6 Type kiel: Langskiel Brandstoftank: 700 liter Watertank: 380 liter Vuilwatertank: 200 liter Waterverplaatsing: 13,85 ton Ballast: 1000 kg Romp: 5 mm staal Opbouw en dekken: 4 mm Onderkant scheg: 10 mm Fundatie motor: 20 mm Spanten: 50 x 8 mm Dekspanten: 50 x 8 mm Vloerleggers (hoekprofiel): 50 x 50 x 5 mm
Alcoholregels watersport verscherpt voor iedere watersporter en beroepsvaart Watersporters mogen minder drinken tijdens het varen. Vanaf 24 juli is de toegestane limiet verlaagd van 0,8 naar 0,5 promille. Dat maakte Rijkswaterstaat zojuist bekend in een persbericht.
Op de Rijn, Maas, Waal en Lek was die maatregel al van kracht maar vanaf nu dus ook op alle overige wateren en alle schippers, ongeacht of u nu met een motorboot vaart, zeilboot en beroepsvaart.
Op overtreding van de maatregel staan fikse boetes, overtreders dienen voor te komen bij de rechtbank. In de toekomst kan ook het vaarbewijs worden ingenomen. De Tweede Kamer stemde al in met het voorstel dat nu ter goedkeuring ligt bij de Raad van State.
Regeling Snelle motorboten Daarnaast is kort geleden de Regeling snelle motorboten gewijzigd. Verzoeken van vaarweg-gebruikers om gebieden te wijzigen, zijn hierin meegenomen. Met de huidige wijziging zijn de gebieden en seizoenen voor varen met snelle motorboten uitgebreid. Meer informatie kunt u vinden op www.rijkswaterstaat.nl
Nieuwe watersport Vaarwijzer en vaarkaarten België
Nieuwe watersport Vaarwijzer en vaarkaarten België
| Datum: 19-07-2010 Bron: Watersportalmanak.nl
Nieuwe Vaarwijzer en vaarkaarten België Watersporters in Nederland trekken steeds vaker de grens over met hun motorboot. Daarbij zijn landen als België en Duitsland als aanliggende landen favoriet. Echter geen vaarwater is bevaarbaar zonder fatsoenlijke kaart. De Nederlandse watersporter kan in Nederland kiezen uit een keur van vaarkaarten, maar kaarten van België en Duitsland zijn slecht verkrijgbaar in Nederland.
De nieuwe Navigatieatlas van de Belgische Vaarwateren is een aanwinst voor watersporters die naar België willen varen. Een dik boekwerk ( 360 paginas) waarin alle ( 1532 kilometer) bevaarbare waterwegen van België in beschreven zijn is voorzien van gedetailleerde kaarten.
Alle kaarten komen uit het digitaal databestand Bel-12.500 van de cartografie Derouck-Geocart en zijn geo-gerefereerd, Noord gericht, en grafisch bewerkt in full color op schaal 1/30.000. Langsheen de oevers van de waterwegen zijn de markante gebouwen aangeduid, zodat uw positie visueel beter kan ingeschat worden.
Bij de getijrivieren staat op iedere kaart een gemiddelde getijkromme. Voor elke vaarweg worden de doorvaarthoogtes van de vaste bruggen, de diepgang der waterwegen, de trajectlengtes, de sluizen, de beweegbare bruggen, de jachthavens en de passantensteigers met hun diensten aangegeven, zodat een veilige en aangename vaart mogelijk is. De km-afstandspunten zijn eveneens vermeld om eventuele gevarenzones of bezienswaardigheden te kunnen lokaliseren.
Vaarkaarten België
Toervaarders die al wat langer in Nederland rondvaren gaan tegenwoordig ook vaak (ver) over de landsgrenzen. België, Duitsland en Frankrijk hebben ook prachtige vaarwateren, waar soms ook heel wat meer te zien en te beleven is dan rond de Nederlandse kanalen en rivieren. Net als in Nederland is het echter zaak om te zoeken naar geschikte toervaart-routes, rondtochten die men binnen de beschikbare tijd kan varen en waar natuurlijk liefst zo veel mogelijk te zien valt. Als men niet heen-enweer wil varen (dus niet langs dezelfde route wil terugkeren als op de heenweg) dienen zich een aantal goede mogelijkheden aan (alle Belgische en Franse routes beginnen voor het gemak midden in de grote rivieren, Heusden om precies te zijn.
Belgische Kempen - route 1 De Belgische Kempen bieden een prachtige lus als men via Antwerpen en de zogenaamde Kempische Kanalen naar de Zuidwillemsvaart vaart en via deze laatste terug naar het Noorden. De tocht voert door de prachtige steden Antwerpen en Den Bosch en verder door het bosrijke, stille en rustige Kempenlandschap, waar beroepsvaart niet veel meer voorkomt en waar het goed toeven is. Totale duur van de rondreis circa 75 vaaruren, waarin 56 sluispassages voorkomen. Bijna 400 kilometer vaarwater.
België 2 Een langere lus door België gaat via Gent, Kortrijk, Péronnes en Mons naar Brussel en dan via de Nete en het kanaal Bocholt-Herentals weer richting Limburg. De route voert dwars door Vlaanderen en langs talloze bezienswaardigheden, zoals de waalse scheepsliften, het hellend valk van Ronquières en de wereldsteden Gent en Brussel. Totale duur van de rondreis circa 100 vaaruren, waarin afhankelijk van de routekeuze ruim 60 keer geschut moet worden en meer dan 600 km worden afgelegd.
België 3 Van Antwerpen via Brussel en Charleroi kan men naar de Samber en de Maas varen, waarlangs Maastricht weer bereikbaar is. De tocht voert langs de belangrijke belgische steden en door prachtige berglandschappen van de Waalse Ardennen, via het hellend vlak van Ronquières en over de meanderende Samber en Maas. Totale duur van de rondreis circa 75 vaaruren, waarin afhankelijk van de routekeuze ruim 40 keer geschut moet worden en meer dan 500 km worden afgelegd.
Kaarten en GPS systemen Onderstaand bieden we u een selectie aan papieren vaarkaarten en GPS systemen die beslist handig zijn als u gaat varen over de grenzen. De papieren kaarten zijn van Le Rouck die een zeer complete vaargids van België levert met kaarten en alle informatie. De kaartenset van Le Roucht bevat 4 kaarten van België zonder toeristische beschrijving en reglementen.
PC Navigo is een gps routeplansysteem en navigatiesysteem in één dat u op uw laptop kunt gebruiken. Hiermee kunt u routes laten uitrekenen, waarbij uw scheepsafmetingen bepalend zijn voor de te varen route. Ook wordt rekening gehouden met brugbedieningstijden, sluizen en uw vaarsnelheid. Een aanrader
1 - 3 van 3 resultaten op 1 pagina
Le Rouck Vaaratlas Begië 49.95
Complete kaartenset en vaargids ineen
De nieuwe Navigatieatlas van de Belgische Vaarwateren is een aanwinst voor watersporters die naar België willen ...
door Jens Pauw. donderdag 22 april 2010 | 07:53 | Laatst bijgewerkt op: donderdag 22 april 2010 | 07:59
Tekstgrootte
De jachthaven van de 76-jarige watersportvereniging Schelde in Vlissingen kampt al geruime tijd met ruimtegebrek.archieffoto Ruben Oreel
VLISSINGEN - Er blijft het komende watersportseizoen een tekort aan aanlegplaatsen in de Vlissingse jachthaven in de Binnenhaven.
De huidige haven wordt voorlopig niet uitgebreid en de onderhandeling over een nieuwe aanlegplaats zijn na een jaar nog niet afgerond.
Vorig jaar hoopte De Vereniging voor Watertoerisme Schelde nog in april 2010 een nieuwe jachthaven te kunnen openen. Deze zou schuin tegenover de huidige haven moeten verrijzen. "Na een jaar onderhandelen is er nog steeds geen duidelijkheid", vertelt voorzitter Hans Vroegindeweij.
Hij ziet twee oorzaken voor de vertraging. "Enerzijds werkt de bureaucratie van Natura 2000 ons tegen. Dat is een Europees natuurbeschermingsprogramma waar we aan moeten voldoen om te mogen bouwen. Daarnaast is er veel onduidelijkheid bij de gemeente. Zij wil bij de Prins Hendrikweg een heuse watersportboulevard openen. De plannen worden ongeveer dagelijks gewijzigd."
De vereniging heeft zich vastgepind op een nieuwe streefdatum: april 2011. "Daar heb ik wel vertrouwen in", zegt Vroegindeweij. "Deze week is er nog onderhandeld, dus we hopen er op korte termijn uit te komen."
Inmiddels heeft de Vlissingse jachthaven wel een ernstig capaciteitsprobleem, omdat er veel meer vraag is dan de 88 plaatsen die voorhanden zijn. Vooral in juli en augustus zijn er nauwelijks losse plekken te vinden. De wachtlijst voor vaste standplaatsen loopt ondertussen op tot tien jaar.
Ook winkeliers zien de extra bezoekers graag komen. "Veel Engelsen komen via Vlissingen Nederland binnen. Als ze zien dat de haven helemaal vol ligt, varen ze door naar Middelburg en Breskens. Een gemiste kans."
Als de plannen doorgaan, wordt de nieuwe haven ultramodern. Er kunnen dan schepen aanmeren tot 24 meter groot en er komt draadloos internet.
TERSCHELLING-WEST HARLINGEN Een stukje nostalgie, zo kan de jongste actie van Stichting Guusjen in samenwerking met Stichting Zeesleepboot Holland het best worden gezien. In de jaren 50 en 60 van de vorige eeuw werd de zeesleepboot Holland in tijden van grote drukte ingezet als veerboot voor de passagiersdienst van Rederij Doeksen. Wie toen jong was kan zich de overtochten in de sfeer van Hollands Glorie nog als de dag van gisteren herinneren. Komende zomer gaat de zeesleepboot Holland opnieuw de oversteken maken en wel op maandag 2 augustus, zondag 8 augustus, maandag 9 augustus en vrijdag 13 augustus.
Oude tijden herleven De Stichting Zeesleepboot Holland en Stichting Guusjen zien een en ander als een prachtige manier om oude tijden te later herleven. De Stichting Zeesleepboot Holland vanuit haar doelstelling de Holland als varend monument voor het nageslacht te bewaren. De St. Guusjen van haar unieke doelstelling om de Holland voor het eiland Terschelling te bewaren. Tijdens de tochten worden passagiers volop in de gelegenheid gesteld de Holland te bezichtigen. De verkoop van tickets gebeurt via Rederij Doeksen. De opbrengst van deze actie komt volledig ten goede aan de instandhouding van de Zeesleepboot Holland als varend monument.
In de zomer van 2010 worden in eerste instantie acht afvaarten ondernomen. Vanaf Terschelling wordt vertrokken vanaf de haven op West . In Harlingen vertrekt de Holland vanaf de locatie Nieuwe Vissershaven ongeveer ter hoogte van de Verbindingsweg.
Dienstregeling Maandag 2 aug: 11.00 u vertrek Terschelling 13.00 u aankomst Harlingen 14.00 u. vertrek Harlingen 16.00 u. aankomst Terschelling
Zondag 8 aug: 09.00 u vertrek Terschelling 11.00 u aankomst Harlingen 17.00 u vertrek Harlingen 19.00 u aankomst Terschelling
Maandag 9 aug: 07.00 u vertrek Terschelling 09.00 u aankomst Harlingen 10.00 u vertrek Harlingen 12.00 u aankomst Terschelling
Vrijdag 13 aug: 10.00 u vertrek Terschelling 12.00 u aankomst Harlingen 13.00 u vertrek Harlingen 15.00 u aankomst Terschelling
Kosten: De kosten van een enkele reis bedragen: 20,00. De kosten van een retourtje: 40,00. Kinderen tot en met 11 jaar : half geld.
Het is zo dus mogelijk vanaf het eiland Terschelling een dagtripje te maken naar Harlingen en weer terug. De tickets kunnen via internet of aan de balie in de vertrekhallen bij Rederij Doeksen worden aangeschaft. Wees er op tijd bij! Het aantal plaatsen per afvaart is beperkt.
Het is niet mogelijk grote hoeveelheden bagage mee te nemen, liefst wordt dit beperkt tot een stuks (hand) bagage per persoon.
Meest compleetste Atlantic 50 motorjacht No Limit IV
Meest compleetste Atlantic 50 motorjacht No Limit IV Het vaarseizoen is al gestart maar we gaan het kalm aan doen vanaf dit jaar. Al meerdere jaren heeft mijn echtgenote problemen met haar gezondheid wat de laatste twee jaar toch wel veel verergerd is.
Daarom geen lange afstanden meer voor ons, hoewel ons schip dit zonder problemen aan kan dus korte routes over rustig vaarwater voor het jaar 2010.
We hebben dit schip laten bouwen met alles er op en er aan om nog heel wat jaren te kunnen varen.
Maar ja, je weet gezondheid problemen dat heb je niet zelf in de hand en daar kun je zelf ook niet echt veel aan doen.
Het is een van de meest compleetste en mooiste gebouwde Atlantic motorjacht van de 50 reeks.
Nooit geen problemen mee gehad.
We hebben er enkele prachtige vaarseizoenen op gehad temeer daar alle comfort en ruimte aanwezig is.
Eigenlijk is het een boot waar je gemakkelijk alle vaarwater ( ook het Franse binnenwater ) met vier personen op kunt voor een lange periode maar meestal zijn we maar met ons tweetjes. Dus rustig aan voor ons , kortere trips van ongeveer een 14 tal dagen .
Gratis update voor bezitters PC Navigo 2010 beschikbaar
PC Navigo, het populaire watersport navigatiesysteem voor de watersport brengt een nieuwe update 2010 uit. Bezitters van een 2010 licentie kunnen deze update gratis downloaden en installeren. De patch 2010 bevat een aantal correcies en aanvullingen. De kaarten van de Waddenzee zijn ook gecorrigeerd en toegevoegd aan deze nieuwe patch.
PC Navigo 2010: watersport GPS Navigatie softwareen Routeplanner PC Navigo is het meest uitgebreide systeem voor watersporters die willen navigeren én routes plannen op een laptop. PC Navigo bestaat uit een aantal functionaliteiten:
Volledige GPS navigatie op digitale vaarkaarten
Volledige watersport routeplanner voor Nederland t/m geheel Europa
Informatie over bruggen, sluizen, stremmingen etc
Volledige informatie over alle vaarwegen voor de watersport
Aansluiting voor AIS zenden en weergave van andere schepen
Volwaardig GPS navigatiesysteem voor watersport Met PC Navigo weet u altijd exact wat uw positie is. Dat is niet alleen leuk en handig, maar ook veilig. Wie wel eens in de dichte mist is beland weet dat er op het water dan weinig te zien valt. PC Navigo bevat alle digitale vaarkaarten van Nederland en is ook verkrijgbaar in een Benelux- of Europa uitvoering.
Door middel van het aansluiten van een GPS muis is uw positie zichtbaar op de kaart, wordt uw vaarrichting en vaarsnelheid weergegeven. De digitale kaarten kunt u onbeperkt inzoomen zonder scherpteverlies zoals bij systemen van de ANWB of Stentec. Alle betonning en bebakening is tot detail aangegeven. U ziet de gevaren route in beeld terwijl de kaart met de beweging het schip mee schuift
Op woensdag 28 april 2010 staan Atlas Eurosailor en Atlas Tristar met een stand op het Maritime & Offshore Career Event. Dit evenement geeft de bezoekers de gelegenheid om zich te informeren over werk en werken in de maritieme en offshore sectoren.
Atlas Eurosailor en Atlas Tristar bemiddelen professionals op diverse niveaus in de maritieme sector en in de olie- en gasindustrie. Wereldwijd hebben we opdrachtgevers die op zoek zijn naar goede mensen. Wij kijken samen met jou naar de carrièremogelijkheden.
Onlinezeilen.nl heeft een mogelijkheid gemaakt om scheepseigenaren te helpen met het bijhouden van verschillende agendas.
Via iCal is er een mogelijkheid gemaakt om de Onlinezeil.nl agenda eenvoudig te exporteren. Hierdoor kan men eenvoudig en volledig geautomatiseerd de agenda uitwisselen met o.a. de website www.zeilklippers.nl. Deze Ical functie kan tevens ook eenvoudig gebruikt worden voor andere programmas o.a. Outlook 2003 / 2007, Google agenda, Ical (Apple). Hierdoor hoeft er slechts 1 agenda bij gehouden te worden.
Deze functionaliteit wordt net zoals het reserveringsprogramma geheel gratis aangeboden. Deze functie werkt ook voor niet geactiveerde schepen.
Abramovich mag eindelijk varen in 's werelds grootste
Abramovich mag eindelijk varen in 's werelds grootste
De schepenbouwers van Blohm+Voss leggen op dock 10 in Hamburg de laatste hand aan 's werelds grootste privéjacht. FOTO EPA
LONDEN - Het leven van een multimiljardair gaat niet altijd over rozen. Zo wacht je jarenlang op één plezierjacht, bestel je nog maar één, en zo worden beide speeltjes nagenoeg tegelijkertijd opgeleverd. Het overkwam Roman Abramovich.
Roman Abramovich met vriendin. FOTO EPA
De Russische oligarch - eigenaar van de Engelse voetbalclub Chelsea - kan echter tevreden zijn met het resultaat: vanaf heden mag hij zich eigenaar noemen van 's werelds grootste privéjacht ter wereld.
Met de Eclipse, de naam van het monster van liefst 168 meter lang, overtreft Abramovich de sjeik van Dubai. Het 'bootje' dat Mohammed bin Rashid Al-Maktoum in 2009 op de kop tikte is 'slechts' 162 meter lang.
Behalve het verschil in lengte tussen het twee jachten, beschikt Abramovich op zijn boot over twee helikopterplatforms en twee zwembaden. De sjeik van Dubai moet genoegen nemen met één van beide.
Andere leuke snufjes in het nieuwe zomeronderkomen van Abramovich zijn kogelbestendig glas en een twee meter lange 'thuisbioscoop' in elke gastcabine.
De Rus zelf vertoeft 's nachts op de bovenste etage. Daar bevindt zich een suite waar het dak van open kan en Abramovich met zijn vriendin Daria Zhukova onder de sterren in slaap kan vallen. Een elektronisch 'anti-paparazzischild' verzekert de privacy van de gasten aan boord.
Aanvankelijk leek Abramovich ruim 363 miljoen euro te moeten neerleggen voor de bouw van zijn Eclipse, maar inmiddels melden Engelse media dat de kosten zouden zijn opgelopen tot meer dan het dubbele van dit bedrag.
Het tweede, nieuwe jacht van Abramovich wordt tevens deze week opgeleverd. 'Luna' is met haar 115 meter qua lengte nog altijd het negentiende privéjacht in de wereld.
Overigens werd het voor Abramovich wel tijd voor een nieuwe collectie boten. Van de vier die hij enkele jaren geleden bezat verkocht hij er één, gaf hij er één cadeau aan een zakenpartner en verloor hij er één aan zijn ex-vrouw Irina Malandina nadat zij een scheiding had ingezet.
Naast Eclipse en Luna beschikt Abramovich nog over een 'kleine' jacht van 51 meter. Hiermee wil hij komende zomer tijdens het WK voetbal paraderen voor de kust van Zuid-Afrika. (RED)
De KNRM stel op 8 mei alle 42 reddingstations open om te bezoeken en kennis te maken met het werk wat de KNRM doet voor de watersport.
De Nationale Reddingbootdag is dé dag bij uitstek om kennis te maken met het werk, de mensen en het materieel van de KNRM. Een belevenis voor jong en oud. Op zaterdag 8 mei kunt u een kijkje nemen in de keukens van de 42 reddingstations. De 1.100 vrijwilligers nodigen u persoonlijk uit om langs te komen om kennis te maken met de bemanningen. Het programma duurt van 10.00 uur tot 16.00 uur.
Reddingbootdag 2010 staat in het teken van fondsenwerving. Bij het uitvoeren van haar taak heeft de KNRM er, sinds de oprichting in 1824, voor gekozen dit als zelfstandig opererende, ongesubsidieerde instelling te doen. De 1.100 vrijwilligers kunnen hun werk alleen doen door de vrijwillige bijdragen van mensen die de KNRM een warm hart toedragen. De slogan van dit jaar is dan ook: Donateur? Meevaren! Meevaren? Donateur worden!
Om kans te maken op een reddingboottochtje is het daarom noodzakelijk om uw donateurspas 2010 mee te nemen of de uitnodigingskaart die in de seal bij De Reddingboot van april 2010 is ingevouwen. Dit klinkt streng, maar de dag heeft ook een serieuze kant. De KNRM wordt al jaren geconfronteerd met stijgende kosten en heeft moeite om die financiële druk het hoofd te bieden. Daarom willen we deze dag bestemmen voor onze donateurs en voor mensen die ter plekke besluiten de KNRM te steunen.
Op zaterdagmiddag 10 april loopt de 'Happy Bird' vast op het Veluwemeer. Bij het invaren vande insteekhaven op eiland de Ral loopt het 1.90 meterdiep stekende zeiljacht vast. Na enige pogingen slaagt men er zelf niet in om los te komen envraagt men op kanaal 16 om hulp van een reddingboot.
Ter plaatse met de Orca van station Elburg nemen we de situatie op. Aan boord zijn7 personen in goede conditie. Alleen is de diepte onder het 12 meter lange zeiljacht slechts1.40 meter. Nadat we de diepte rondomhet schip hebben verkendmaken we een sleepverbinding en trekken de 'Happy Bird' vlot naar de vaargeul. Na het opnemen van de benodigde gegevens blijkt de eigenaar reeds jaren Redder aan Wal en is dan ook zeer verheugd om nu zelf eens door een reddingboot van de KNRM geholpen te mogen worden. Het gezelschap vervolgd hierop op eigen kracht haar wegrichting Harderwijk en gaat de Orca retour boothuis.
Bij een aanvaring tussen een tanker en een jacht op de Merwede ter hoogte van Papendrecht zijn donderdagmiddag twee mensen te water geraakt.
De aanvaring gebeurde volgens de politie bij de Kerkbuurt op de Merwede, op de grens tussen Papendrecht en Dordrecht, aan de Barendrechtse kant. De twee drenkelingen zijn uit het water gehaald en naar een ziekenhuis gebracht. Een ambulance en traumahelikopter waren ter plaatse. Volgens de politie leken zij aanspreekbaar en zijn er verder geen vermisten. De scheepvaart ondervindt geen hinder van de aanvaring. Onduidelijk is nog hoe het ongeluk kon gebeuren. Bron: schuttevaer.nl
Medemblik Yacht Service (MYS) kondigde in december aan als eerste in Nederland gebruik te gaan maken van Kebony hout, een duurzaam alternatief voor teakhout. Inmiddels is het eerste jacht van een Kebony dek voorzien en daarmee is het bewijs geleverd dat Kebony hout qua uitstraling niet te onderscheiden is van teakhout. Bovendien is Kebony veel harder dan teak en gaat dus veel langer mee.
Volwaardige vervanger teak De aankondiging van de toepassing van Kebony hout heeft erg veel positieve reacties opgeleverd, vertelt bedrijfsleider Henk Drijfhout van MYS. Als vervolg daarop willen we nu het resultaat laten zien. De afgelopen maanden hebben wij het dek van een van onze klanten van Kebony hout voorzien en het resultaat is verbluffend. Wij zijn er trots op een volwaardige vervanger voor teak gevonden te hebben, die qua uitstraling en eigenschappen niet onderdoet voor teak. Sterker nog: Kebony hout is vele malen harder en slijtvaster dan teak en heeft dus een veel langere levensduur.
Binnen de Scandinavische huizenbouw wordt Kebony al langere tijd naar volle tevredenheid toegepast. Inmiddels is Kebony ook binnen de internationale jachtbouw een plek aan het veroveren. Door de hardheid van Kebony, kunnen dekken zwaarder belast worden. Dat betekent geen putten meer in het dek van bijvoorbeeld een buitenboordmotor die op het dek getild wordt. Bijboten kunnen met een gerust hart aan boord getrokken worden zonder schade aan te richten. De sterkte van Kebony heeft zich ook al bewezen in de superjachtbouw, waar het onder andere toegepast is voor helikopterdekken op luxe jachten, aldus Henk Drijfhout.
Milieuvriendelijk Kebony is een Noors bedrijf dat na jaren van research en experimenteren een milieuvriendelijk modificatie proces ontwikkeld heeft om verschillende houtsoorten duurzamer te maken. Het gebruikte hout is afkomstig van loofbossen in Europa. Voor de jachtbouw wordt met name gebruik gemaakt van esdoornhout. Na de kap wordt onder hoge druk een speciale, gepatenteerde vloeistof in het hout geïmpregneerd die vervolgens uithardt.
Deze heeft het biologische Furfurylalcohol als bestandsdeel, afkomstig van restmaterialen uit de winning van suikerriet en maïs. Als het hout goed gedroogd is, ondergaat het nog een aparte behandeling, waarbij door verwarming de uitharding tot stand komt. Eventuele restvloeistoffen worden weer hergebruikt, zodat het een volledig kringloopproces betreft.
De Thuishavens van Den Daas Recreatie hebben nieuws: een verse editie van het magazine Thuishaven én een splinternieuwe website zijn vanaf vandaag te bewonderen.
Per 1 april 2010 is de nieuwe website Thuishavens.nl in de lucht; een serieuze verbetering (geen grapje!) van de informatievoorziening richting de ligplaatshouders en gasten. De website heeft alles wat de hedendaagse waterrecreant nodig heeft: lokale weersverwachtingen, acties & aanbiedingen van o.a. horecagelegenheden op de havens, de laatste (branche-)nieuwtjes, actuele openingstijden en nog veel meer!
Hopelijk geniet iedereen dit seizoen op en van het water; wilt u op uw boot lekker genieten van verfrissend leesvoer? Haal dan een exemplaar van het magazine Thuishaven bij één van de vier thuishavens, of download hem gewoon van de website.
Oostende voor Anker 11de editie van 27 tot 30 mei 2010
Oostende voor Anker 11de editie van 27 tot 30 mei 2010
De elfde editie van Oostende voor Anker, het festival van de authentieke scheepvaart en de Noordzee, staat dit jaar in het teken van de Oostendse kapers uit de zeventiende eeuw. Zij voeren in dienst van hun vorst en vielen vijandige schepen aan.
Haaks op dit historische thema staat de komst van enkele nieuwe twee en driemasters, helemaal gebouwd volgens de klassieke principes van de grote zeilschepen. Ondermeer de A- klasse schepen de Wylde Swan, de Gulden Leeuw en de Tres Hombres zullen blikvangers worden.
Het grondplan van de Oostende voor Anker site werd omwille van de werkzaamheden in Oostende helemaal herschikt. Zo zullen de honderdduizenden bezoekers een heel ander Oostende voor Anker kunnen bezoeken en beleven. Het vibrerende animatie- en muziekprogramma stromen over. De podia hebben een groter nautisch karakter gekregen.
Oostende voor Anker telt voor deze elfde editie meer grote schepen dan ooit.
De grote nieuwe blikvangers zoals de helemaal vernieuwbouwde driemaster de Gulden Leeuw en de topzeilschoner de Wylde Swan komen aan de cruise kaai te liggen, net als hun eveneens recent gebouwde collegas Mercedes en Morgenster. Een Nederlands kwartet. De meest authentieke is de als jacht uitgeruste driemaster Belem uit Frankrijk die eveneens in de havengeul komt te liggen.
De Hydrograaf, het fonkelende voormalige meetschip en ook dienstjacht van de Nederlandse Koninklijke familie, komt terug. Ze gaat samen met de driemastschoener de Minerva en de nieuwe schoenerbrik de Tres Hombres (foto) in het Mercatordok liggen. Op de Minerva komt een podium voor de vele optredens.
De grote motorschepen, waaronder de kustmijnenveger Bernisse (ex-Spa van de Belgische Marine) en de grote slepers liggen in het Montgomerydok. Helemaal aan de andere kant ligt de Mercator. Deze driemast barkentijn maakt deel uit van het officiële Oostende voor Anker programma. Men kan het gerestaureerde schip bezoeken en ook de thematentoonstelling over Oostende voor Anker aan boord bewonderen.
Eind februari stond de teller van het aantal deelnemende schepen op 105. Opvallend is de aanwezigheid van de zeegaande old gaffers en andere scherpe klassieke jachten. De inschrijvingen gaan nog door. Er worden ruim 200 schepen verwacht.
Vanmorgen bereikte de olieprijs een nieuwe piek voor de afgelopen 17 maanden, dit in reactie op signalen dat de wereldeconomie nog altijd aan de beterhand is. Daardoor neemt de hoop toe dat de vraag naar olie gaat sijgen. Een vat ruwe olie kost nu bijna 87 dollar.
De fabrieken in zowel de Verenigde Staten als in China en Europa laten opnieuw groei optekenen, terwijl het pessimisme bij de grote Japanse bedrijven opnieuw afneemt.
Sarah Emerson, managing director bij Energy Security Analysis, wijst er op dat het economisch nieuws over het algemeen goed is, waardoor de perceptie op de oliemarkt is gewijzigd. Een economische opleving is altijd goed voor de vraag naar olie.
Vorige week overschreed de olieprijs opnieuw de kaap van 85 dollar, waardoor het hoogste niveau sinds 10 oktober werd bereikt. Vanmorgen ging de olie verder op zijn elan. Vorig kwartaal steeg de olieprijs met 5,50%, op jaarbasis is een vat ruwe olie 75% duurder geworden.
Michael Fitzpatrick, vice president energie bij MF Global in New York, twijfelt er echter aan of de opwaartse beweging deze week kan worden verder gezet. De meeste analisten verwachten een daling van de olieprijs omdat de betere economische vooruitzichten al in de prijs verwerkt zitten.
Bovendien zijn ook de olievoorraden hoog. De U.S. stockpiles aan crude olie stegen vorige week met 2,93 miljoen vaten tot 354,20 miljoen vaten. Dat is 6,50% meer dan het gemiddelde over de afgelopen vijf jaar.
Tom Bentz, broker bij BNP Paribas Commodity Futures, stelt vast dat de situatie rond de voorraden geen invloed heeft op de prijsvorming, wat betekent dat het onderliggend sentiment bijzonder goed blijft. Bron: Cash.be
KNRM reddingstation Enkhuizen is zaterdagmiddag 3 april uitgevaren met de reddingboten Watersport en Rien Verloop voor de melding van een motorboot met motorstoring.
Na dat er eerst telefonische contact was geweest met het kustwachtcentrum voor meer informatie verlaten de beide reddingboten de haven naar de opgegeven positie, twee mijl noord van Enkhuizen. De Rien Verloop die als eerste aankomt bij deze positie tref hier een sloep aan van 6.50 meter met motorstoring.
Vervuilde diesel in tank Bij navraag blijken de twee opvarenden sinds kort de trotse eigenaren te zijn van deze opensloep en waren van plan om op hun eerste tocht het bootje over te varen van Stavoren naar thuishaven Watergang. Gewapend met een minilaptop (als alternatieve waterkaart) en gsm wagen zij de overtocht, echter op een paar mijl voor Enkhuizen stopt de motor er mee door vermoedelijk vervuilde diesel.
Wanneer de reddingboot Watersport arriveert heeft de Rien Verloop reeds sleepverbinding gemaakt met de sloep en sleept haar richting de compagnieshaven. Daar dit prima verloopt blijft de Watersport op afstand stand-by. Eenmaal aangekomen in de haven word het geheel netjes afgemeerd en de opvarenden de weg gewezen richting de jachtservice. Na hartelijk te zijn bedankt keren de reddingboten retour station.
KNRM reddingstation Enkhuizen is zaterdagmiddag 3 april uitgevaren met de reddingboten Watersport en Rien Verloop voor de melding van een motorboot met m otorstoring.
Na dat er eerst telefonische contact was geweest met het kustwachtcentrum voor meer informatie verlaten de beide reddingboten de haven naar de opgegeven positie, twee mijl noord van Enkhuizen. De Rien Verloop die als eerste aankomt bij deze positie tref hier een sloep aan van 6.50 meter met motorstoring.
Vervuilde diesel in tank Bij navraag blijken de twee opvarenden sinds kort de trotse eigenaren te zijn van deze opensloep en waren van plan om op hun eerste tocht het bootje over te varen van Stavoren naar thuishaven Watergang. Gewapend met een minilaptop (als alternatieve waterkaart) en gsm wagen zij de overtocht, echter op een paar mijl voor Enkhuizen stopt de motor er mee door vermoedelijk vervuilde diesel.
Wanneer de reddingboot Watersport arriveert heeft de Rien Verloop reeds sleepverbinding gemaakt met de sloep en sleept haar richting de compagnieshaven. Daar dit prima verloopt blijft de Watersport op afstand stand-by. Eenmaal aangekomen in de haven word het geheel netjes afgemeerd en de opvarenden de weg gewezen richting de jachtservice. Na hartelijk te zijn bedankt keren de reddingboten retour station.
Als warme en koude lucht op elkaar botsen dan ontstaat er een front. Bij een koufront hoort lage bewolking met veel wind alsook regenbuien of onweer. Bij een warmtefront zien we meer hoge bewolking met motregen en mist of nevel.
Windrichting: Noord tot Noordoost
Luchtsoort: Continentaal arctische lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Scandinavië en de Oostzee
Weerbeeld: Koud en guur weer , soms met sneeuw of hagelbuien komt in de zomer zelden of niet voor
Windrichting: Oost tot Noordoost Luchtsoort: Continentaal polaire lucht Brongebied: Komt van het landgebied Midden Europa en Rusland Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Oost tot Zuidoost Luchtsoort: Continentaal gematigde lucht
Brongebied: Komt van het landgebied Zuidoost Europa (Balkan)
Weerbeeld: Droog en mooi weer vrijwel geen bewolking in de winters lage en de zomers hoge temperaturen
Windrichting: Zuid tot Zuidoost.
Luchtsoort: Continentaal tropische lucht.
Brongebied: Subtropisch Noord Afrika en Middellandse Zee.
Weerbeeld: Hete en droge alsook een stabiele lucht geven weinig bewolking en zelden regen.
Windrichting: Zuid tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem tropische lucht.
Brongebied: Het subtropisch zeegebied bij de Azoren.
Weerbeeld: Warme en vochtige lucht, vaak regenluchten vooral in het najaar veel mist en regen.
Windrichting: West tot Zuidwest.
Luchtsoort: Maritiem gematigde lucht.
Brongebied: Het zuidwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met egale lage bewolkingmet regen en afgewisseld met droge perioden .
Windrichting: West tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem polaire lucht.
Brongebied: Het noordwestelijk deel van de Atlantische oceaan.
Weerbeeld: Veranderlijk weer met lage bewolkingbuien of regen afgewisseld met droge perioden.
Windrichting: Noord tot Noordwest.
Luchtsoort: Maritiem arctische lucht.
Brongebied: Het zeegebied bij de noordpool (Arctica).
Weerbeeld: Koud en wisselvallig weer met stapelwolkenmeestal regenbuien, afgewisseld met zon.
Spoorbrug in Koningshaven Rotterdam met boven de Radar