De vredesduif vliegt van site naar site, door zo veel te landen als maar mogelijk is. Alsjeblieft, help de duif om een lint te maken, rond de wereld. door hem mee te nemen naar jouw site, of om hem aan iemand anders te geven voor hun site, door hem een plaats te geven in een ander werelddeel of in die delen van de wereld waar strijd en chaos heerst
Het denken maakt onophoudelijk lawaai. Hoe zou het stilte kunnen begrijpen?
Het denken houdt van oordelen. Hoe zou het vrede kunnen begrijpen?
Het denken splitst en verdeelt. Hoe zou het eenheid kunnen begrijpen?
Het denken is onvrijwillig en dwangmatig. Hoe zou het vrijheid kunnen begrijpen?
Denken is een activiteit van streven en worden. Hoe zou het Zijn kunnen begrijpen?
Pas wanneer het denken beseft dat het niet in staat is iets écht wezenlijks te begrijpen, is er een opening naar werkelijk Inzicht.
De voor-herinnering.
10-09-2005
Mijn eerste bijeenkomst op BSO Makandra.
Het was effe schrikken. Goed voorbereid kwam ik aan op BSO Makandra. Mijn eerste schrijfdag met de kinderen. Ik maakte kennis met de begeleiders. Het voelde druk en rommelig aan en ook wel onrustig. Een "meester" zoals de kinderen hem noemen, vertelde dat het zijn verjaardag was en dat ook Selina, een van de meisjes uit de groep, 12 jaar geworden was. Ik werd getrakteerd op een lekker stukje vlaai met slagroom. De jongens die er zaten besloten met de deur in huis te vallen en vroegen wie ik was en wat ik er kwam doen. Drie meisjes zaten erbij alsof ze een zware dag achter de rug hadden en lieten de twee "heren" hun gang gaan. "Ik ben de juf die met jullie het boekje ga maken" zei ik hakkelend, zoekend naar de juiste woorden. "Dat is jullie toch al verteld....? Ik hoopte op een hoeraatje of een halleluja- reactie waarschijnlijk.....want ik kon het niet verhelpen......maar het boze geroep "ik ben niet van plan te gaan schrijven.....ik heb al de hele dag op school gezeten........ééécht niet........" voelde helemaal niet welkom aan. De leidster ging onbekommerd verder met het ronddelen van snoep en de jarige Selina was drukdoende met haar cake. Ik had dus alle tijd om mijn theorie in mijn broekzak te stoppen en, ter plekke een andere strategie te bedenken. We startte met - Goddank - de 5 koppige leiding die de touwtjes zeer strak in handen heeft. Ik stelde mij voor en begon de kinderen te complimenteren. Te vertellen dat ieder kind leuke verhaaltjes in het hoofd heeft en dat ik bereid ben die verhaaltjes te bundelen. Ik bleef complimentjes uitdelen en toen Lex, een blanke ADHD'ertje, door alles heen bleef bewegen, roteren en praten besloot ik hem zijn verhaal te laten vertellen. De opdracht was de hoofpersoon of -personen flink aan te dikken. En ja hoor..... de meeste kinderen wilde deelnemen aan de workshop. Ik had ze zo ver......en ik kon tevreden met "hoofdpersonen" en bloedige verhalen naar huis.
Al geruime tijd ben ik zoekende naar de motivatie tot destructie in het gedrag van een collega. Roddel en achterklap is aan de orde van de dag! Ze stopt enorm veel energie in het doen alsof ze met iets nuttigs bezig is op het werk door nonstop verbale explosies op ons los te laten. Ze leek me iemand die alle materiële behoeften reeds vervuld heeft(ze is over de 40) dus nu aan zelf-actualisatie kan gaan werken. Potentie zat! Door een versnelde schildklier heeft ze een verhoogde werklust. Zeer creatief in het manipuleren van de "lagere" leidinggevenden maar vooral een satanische probleemoplossend gericht denken! Alle gaven die Rogers aandraagt in de psychologie van motivatie. Zij het dat Rogers uitgaat van een progressieve ontwikkeling van het menselijk individu. Indien de persoon ontevreden en onaangepast is; en de congruentie tussen het zelf en het ideale zelf te groot is, is het gevolg dat deze persoon angstig is en onzeker. Dit beeld draagt mijn "collega" met zich mee! Deze discrepantie wilt ze steeds weer op mij projecteren en voert de meest onmenselijke handelingen uit om pesten haar dagelijkse bezigheid te maken. Volgens McClelland (1917) en Atkinson (1923) is een motief altijd verbonden met een bepaalde emotionele toestand: het is een verwachting van een affectieve verandering. Haar tijdelijk contract wordt in januari 2006 niet verlengd, ik zit er vanwege zelf aangevraagde demotie na twee hartproblemen ( WPW en een Angina Pectores), voor een jaartje. Ik heb een vast dienstverband al langer dan twaalf jaar. In haar verwoedde poging haar werkplek te behouden (om wat voor materiële reden dan ook) leidt zelf tot het uitnodigen van alle 56 medewerkers van de vestiging incl. de leidinggevenden voor een bbq op haar "landgoed". Over lobbyen gepraat en het omkopen van leidinggevenden! Wordt vervolgd!
To all my English-speaking epals around the world.
Most of my E-pals are English writers c.q. speakers. As my language is Dutch it isn't easy for me to write long articles in my diary on my weblog. But as I'm use to send every one the name of the link, I want to let all of u to know, that even one can not express all of here feelings in English, she do thanks also these e-pals for thinking of her. It takes a good friendship as Willy Paget offers to spen time writing and enjoy sending mails to me. Chandrakant Patel, a professor in America and writer of books of the Gujarati people all over the world. He travels a lot for social services but still find the time to send me a mail or have a short chat with me on MSN. Of course there are more E-pals who I wish to thanks for keeping me posted and alert of the day. Give me happiness to start or end the day by mail. As a young woman Agie (with a long family-name or surname) in Uganda. She is a good mother, a social human and a hard worker for her family and children. I hope you all understand that on this moment, eventhought I cann't express the feeling and emotion in words, my heart is with you. Thank you for keeping my going. Thank you for your time. And not because it is a warm and suny day in Holland, and in August....for Holland this is an exception.....no I am just glad and happy to have you all.
Mijn 24 jarige dochter, Naomi, jongste van de twee, is gek op sjoppen. Ken je dat...."mams zullen we..." en dan volgt een voorstel...met een intonatie alsof ze mams op handen wilt dragen door de winkelgalerijen...! Eerlijk.........ik geniet er ook van, hoor! Het spel van moeder en dochter. Zij weet gewoon dat moe haar niet zal laten betalen voor haar lunch. En als ze effe klaagt dat haar weekloon niet voldoende is....dan kan er nog een leuke outfit voor het weekend voor haar inzitten. Wat doe je als moeder als je dochter, waar je zoveel van houdt, je met een lieve stem en met nog lievere poeze oogjes je aankijkt en zegt: "oh wat vind ik dit mooi....., jammer dat ik nu net niet voldoende geld heb...." Als we zo door de winkelstraten struinen komen komma's en punten niet voor. We meuten maar door. En als iets onze aandacht trekt, gaan we nadat wij dat hebben afgehandeld, rustig verder met waar we gebleven waren. Vaak zorgen anecdotes over haar jeugd voor uitbundige lachbuien. Als we uitgesjopt zijn en niets gekocht hebben wat er op onze boodschappenlijstje stond, zijn we blij als we weer thuis op de bank te zitten. Na een snelle maar lekkere maaltijd gaat ze altijd tevreden richting Vlaardingen waar zij haar startersappartementje bewoond. We bellen nog effe en wensen elkaar welterusten.... Wat is het fijn zo'n dochter te hebben!Gado gi mama oftewel Godgiven.
De kinderen van Buitenschoolse opvang Makandra-Rotterdam Crooswijk
Makandra betekent samenzijn. Deze naam is gekozen voor de basisschool in een wijk waar er veel kinderen wonen waarvan de ouders in het buitenland zijn geboren. Een smeltkroes! Het is zover! Coby van de buitenschoolse opvang en Ina, lerares zijn er van overtuigd dat het boekje vol zal staan met prachtige verhalen, kinderfantasie. We besluiten toch een aantal thema's aan te dragen om de kinderen aan denken te zetten. Een kunstenaar van de KidsKunst Brede School zal de prenten tekenen. Ook dit geschiedt samen met de kinderen. De jongere kinderen van 4 tot 7 jaar zullen samen werken met de kunstenaar en ik werk samen met de kinderen van 8 tot 12 jaar voor de verhalen. Om de kinderen te enthousiasmeren zal de begeleiding van de basisschool hen alvast op de thema's voorbereiden. Deze zijn het Heelal (de ruimte), BSO en de wijk. Hoe kijken de kinderen tegen deze thema's aan, kunnen ze fictie met realiteit aan een rijgen? Ik ben benieuwd. Vier vrijdagmiddagen zullen we besteden aan het samen schrijven waarna ik de verhalen zal redigeren en aanpassen waar nodig. De verhalen zullen niet veranderd worden tenslotte zijn deze het brouwsel van de fantasie van de kinderen.
Enthousiast buig ik mij over de voorbereiding en start op vrijdag 9 september 2005 met het theoretisch gedeelte van creatief schrijven. Allemaal zeer summier. We gaan doen en niet praten!
Wanneer het hart iets in bewaring heeft blijven de beelden héél een leven ongeschonden. Jouw eerste glimlach heb ik zo vaak herbeleefd, wel duizend maal heb ´k jou opnieuw gevonden.
Generaties.
Jong mensen protesteren Roepen ´t is een treurig zootje en al ben ik niet meer zo jong ik zit toch in hetzelfde bootje.
Zij verwijten deze wereld een geweldig aantal floppen ´t klopt want in mijn jonge jaren, was ie ook al naar de knoppen
Wil je veel meer foto's zien of info lezen neem dan een kijkje in mijn archief.
http://www.bloggers.nl/Mildredenzo
WIL U EEN BERICHTJE ACHTERLATEN KLIK DAN ONDER EEN ARTIKEL OP 'REAGEER'. KAN ONDER IEDER WILLEKEURIG ARTIKEL, FOTO, BERICHT OF GEDICHT.