198 Mobiliteit Vandaag wordt er nogal gediscussieerd over langer werken. Maar bij ons ging een vergadering door van de mobiliteitscommissie. De inleider van het studiebureau sprak van de gemeente Wolvertem. Ofwel vergiste hij zich of een of andere rabiate Wer blies hem dit in. Joost zal het weten! Hij begon met statistieken over het verkeer in de parochie Wolvertem. De stroom autos die door het centrum rijdt is enorm. Mijns inziens heeft men het éénrichtingsverkeer in de Stationsstraat averechts gelegd. In een eerder plan begon dit aan het oude tramstation. Op de spitsuren, 3 maal per dag, worden 300 autos van studenten van het CVO W. rond gestuurd. Bij de telling van de voertuigen werd dan ook geen rekening gehouden met hun bestemming. Via een parkeeronderzoek stelden ze vast dat 1 op 10 kort parkeerders zijn. Terloops werd er ook op gewezen dat voetpaden 1.5 m breed (obstakelvrij) moeten zijn en de fietspaden kregen meer dan voldoende aandacht. De mogelijke oplossingen (kwaliteitsverbeteringen) werden toegelicht. De Driesstraat is daarbij de zwakke schakel. Voor de omleidingsweg zijn er 3 scenarios. Voor de details kun je bij de gemeente terecht. Er werd ook gepleit voor een betere verknoping van het openbaar vervoer met snelbussen naar de geplande K.M.O.-zones met snelbussen tot de 4 eiken en de Wilgenlaan.
09-06-2011, 00:00 geschreven door Jef De Cuyper
|