Opgelet: ons scarlet-emailadres is niet meer in gebruik.Een maand of drie geleden hadden we bij radio CoCoon besloten over te stappen op ADSL van Scarlet. We kregen een vriendelijke mevrouw aan de lijn, onze gegevens werden opgenomen en we zouden bericht krijgen. 2 weken niets en dan ineens een brief die we moesten tekenen voor de nummeroverdracht. Meteen gedaan en terug de post op. Dan een hele maand stilte.
Op een morgen sta ik klaar om naar het werk te vertrekken en er staat ineens een technieker van Belgacom aan men deur. 'Goedendag ik kom je scarlet internet aansluiten.'.
Ik heb die meneer vriendelijk wijs gemaakt dat ik moest gaan werken en dat ik het op prijs zou stellen als ik eerst op de hoogte zou gebracht worden wanneer ze komen aansluiten. Terug een week stilte tot ik 's morgens telefoon krijg van een Belgacom-technieker. 'Goededag meneer, ik ben over 20 min bij u om je Scarlet aan te sluiten.' Ik weer dat heerschap vriendelijk op de hoogte gebracht dat ik klaar stond om te gaan werken en dat dat die moment onmogelijk was.
Op 20/02 krijg ik een beleefde brief van Scarlet dat er een technieker komt aansluiten op 26/02 tussen 08u30 en 12u30. Ondergetekende blijft netjes thuis zoals het past, ja, je kan het al raden, geen technieker gezien. De dag nadien gaat men deurbel rond 09u,en inderdaad, een technieker van Belgacom voor de Scarlet-aansluiting. Ik was thuis dus ik laat de heer zijn werk doen. 'Er is een klein probleempje' krijg ik van hem te horen 'binnenshuis is alles in orde, maar de lijn van de straat naar binnen is meer dan waarschijnlijk beschadigd en moet door lassers hersteld worden'. Ik zeg geen probleem, we zitten nog onze andere provider momenteel. 'Wel een probleem vrees ik' zegt onze Belgacomman ' Dat mag pas hersteld worden als Scarlet de toelating geeft en de betaling voor zich neemt, en Scarlet kennende vrees ik ervoor'. Hij heeft het hier bij mij via zijn laptop doorgegeven aan Scarlet. Dus ik in verwachting van een bericht van Scarlet, en die kwam enkele dagen later. 'Ja maar meneer, die herstellingen worden door ons enkel betaald bij een nieuwe aansluiting, als je overkomt van een andere provider zit dat niet mee in de regeling Je kan natuurlijk eerst klant worden bij Belgacom, die doen dan de herstelling, en dan kom je toch over naar Scarlet, dan is dat probleem ook opgelost'.
Ik kon men oren amper geloven. Sindsdien niets meer van onze 'vrienden' van Scarlet gehoord, tot ik vandaag onze Scarlet mailbox wou openen, we hadden die al in gebruik genomen om de overgang van mailadres vlot te laten verlopen, en telkens een foutmelding kreeg. Deze dus naar ons account bij Scarlet surfen, en na veel zoekwerk had ik de dader gevonden, blijkbaar was ons contract gewoon opgezegt zonder ook maar iets aan ons te laten weten.
Het ergste is dat we een pak informatie, alle programmalijsten die werden toegezonden en emailadressen van nieuwe luisteraars kwijt zijn.