Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
autonostalgie met pin ups
vervolg van skodaman
30-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault Dauphine 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Renault Dauphine 1093 1ere Tour de Corsa 1962

De Dauphine was een zeer succesvol model van Renault waarvan er meer dan twee miljoen gebouwd werden tussen zomer 1956 en voorjaar 1968. Het was de Franse tegenhanger van de Duitse Volkswagen Kever. Beide hadden de motor achterin en achterwielaandrijving. De Dauphine had echter vier deuren en waterkoeling waar de Kever twee deuren en luchtkoeling had. De Dauphine bezat een 845cc motor die 32 pk leverde. Hij had, in het begin, drie versnellingen. Later was er ook een luxere uitvoering, de Ondine, die vier versnellingen had. Verder was er de Dauphine Gordini waarvan de motor door een andere cylinderkop 40 pk leverde. Ook de Gordini had een vierbak. Korte tijd, in 1962 en 1963, was er ook nog de Dauphine Rallye R1093 en tenslotte de op de Dauphine gebaseerde Floride, later Caravelle. Dat was een beeldschone, door de Italiaanse ontwerper Pietro Frua getekende, cabriolet die later ook met een vast coupédak en achterbank leverbaar

30-08-2007 om 10:49 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 8 Gordini Rallye Monte Carlo 1969..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 8 Gordini Rallye Monte Carlo 1969..

30-08-2007 om 00:22 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Renault 8 Gordini Rallye Monte Carlo 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Renault 8 Gordini Rallye Monte Carlo 1969
Een jaar na de introductie  van de R12 kwam de auto als Gordini op de markt .
Ondanks zijn vier deuren was hij een echte sportwagen waarbij de voorwielen werden aangedreven door een 125pk motor uit de R16
.

30-08-2007 om 00:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bugatti Type 35 1924
Klik op de afbeelding om de link te volgen Bugatti Type 35 1924

30-08-2007 om 00:14 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Bugatti, Type 35 1924

 Bij de Grote Prijs van Lyon in 1924 introduceerde Ettore Bugatti de Type 35, met een achtcilinder motor met 1991 cc. Het Type 35 baarde opzien. Niet alleen vanwege zijn prachtige vormgeving ten opzichte van zijn voorgangers (het Type 30 sigaar en het Type 32 Tank), maar vooral ook door de speciale acht spaaks aluminium wielen. Dit innovatieve ontwerp met geintegreerde remtrommel was een sensatie. Voor velen is het Type 35 de mooiste race-auto ooit gebouwd. Op basis van dit model ontstonden vele varianten

30-08-2007 om 00:13 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
29-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar D Type No1 - 24 Hures du Mans...1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar D Type No1 - 24 Hures du Mans...1955


29-08-2007 om 23:19 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Jaguar D Type No1 - 24 Hures du Mans 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Jaguar D Type No1 - 24 Hures du Mans 1955

De aërodynamica specialist Malcolm Sayer, was verantwoordelijk voor de prachtige lijnen van deze racer.

29-08-2007 om 23:18 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam Tiger ..1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam Tiger ..1965

29-08-2007 om 20:04 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam Tiger 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Sunbeam Tiger 1965

Toen MG zijn MGA bouwde, een nauwelijks geveerde sportwagen met weinig ruimte en een lawaaiige motor, kwam Sunbeam met zijn nieuwe Alpine. In tegenstelling tot de MGA had de Sunbeam een zelfdragende carrosserie, draairaampjes in de portieren, twee gemakkelijke stoelen en 13' wielen. De Alpine-fans vonden het 'shocking' en huilden bijna toen de auto ook nog vinnen kreeg. De motor kreeg in 1965 een vijfmaal gelagerde krukas. We geven de prijzen voor de cabrio-uitvoeringen. De GT coupé doet ruim tien procent minder.
 
 
Soort: cabriolet en coupé Aantal cilinders: 4
Cilinderinhoud: 1494, 1592 en 1725 Vermogen: 78/5300-94/5500
Topsnelheid: 150-165 Chassis: zelfdragend
Productiejaar: 1959-1968 Productieaantallen: 69.251
 

29-08-2007 om 20:01 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sunbeam IMP ..1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam IMP ..1967

29-08-2007 om 19:59 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Sunbeam IMP1967
De IMP Sport had  dezelfde motor als de Stiletto, maar was met zijn 751kg ruim 41kg zwaarder.
De motor was een 875cc en had een bovenliggende nokkenas en leverde 60pk/6000tpm

29-08-2007 om 19:57 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5.. 1968

29-08-2007 om 08:28 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (6 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5 1968
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Fiat Abarth 1000 TCR Groupe 5 1968

Carlo Abarth kon van elke brave familie-auto een koersmachine maken. Dat deed hij doorgaans met Fiats en Simcas. De eerste die hij grondig onder handen nam was de Fiat 600.
De fabriekscarrosserieen bleven goed als die van de Fiat 600 te herkennen, maar de motoren hadden een cilinderinhoud van 750cc, 850cc en zelfs 1000cc ( respectivelijk 747, 847 of 982cc )

 

29-08-2007 om 08:27 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat X1/9 Abarth Prototipo..1974

29-08-2007 om 08:21 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat X1/9 Abarth Prototipo 1974

29-08-2007 om 08:20 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
>> Reageer (0)
28-08-2007
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 124 Rallye 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 124 Rallye.. 1975

28-08-2007 om 23:08 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 124 Rallye 1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 124 Rallye  1975

28-08-2007 om 23:07 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 131 Mirafiori ..1977

28-08-2007 om 23:06 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Abarth 131 Mirafiori 1977

28-08-2007 om 23:04 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Citroen 11 BL Cabriolet 1939
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Citroen 11 BL Cabriolet.. 1939

28-08-2007 om 14:17 geschreven door skodaman

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
>> Reageer (0)


Foto

Foto



Foto

Over mijzelf
Ik ben guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
Ik ben een man en woon in Duffel (belgie) en mijn beroep is ( geen ) invalide.
Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: alles over autos.

kom eens kijken op deel 1 van skodaman
  • skodaman

  • kom ook eens kijken op skodaman3
  • skodaman3

  • Gastenboek
  • Krásný den .
  • Hartelijke groetjes en een aangename zondag
  • Vriendelijke groetjes
  • Een herftgroetje
  • Warme,lieve weekendgroetjes

    Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Zoeken in blog



    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!