Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

25-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin Virage Volante 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin Virage Volante 1992

25-01-2008 om 23:49 geschreven door skodaman


24-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG TF 160..... 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG TF 160..... 2002

De MGF was kennelijk te lief van uiterlijk. En dat terwijl de MGF een behoorlijk serieus te nemen sportwagentje was. Maar het design hielp niet echt mee. En dus was de stap naar MGTF groter dan normaal gesproken het geval zou zijn.
Hij heeft nu een uiterlijk dat meer bij z’n losbandige karakter past. Druppelvormige koplampen met in elke - voornamelijk matzwarte - unit drie lensjes die venijnig naar voren priemen. Onder in de bumper een rechthoekig zwart hekwerk met twee ronde mistlampjes. Kortom, stukken indrukwekkender dan de babyface van de oude MGF. Aan de zijkanten: skirts die nog even een stapje opzij maken, veel strakker dan de simpele, ronde afwerking van vroeger. En achterop integreerde MG een spoilerrandje in de achterklep, werden de bumpers een fractie dikker en kregen ze net zo’n rechthoekige opening als de voorbumper. Met een nieuwe look kwam een nieuwe naam en vanaf 2002 gaat deze MG als MGTF door het leven.
Bij de TF 160 zit tussen de achterbank en de bagageruimte de viercilindermotor van 160 pk gelepeld. De 1.8-motor is voorzien van variabele kleptiming. Met deze goede ademhaling presteert hij vooral bij hoge toeren heel behoorlijk.

24-01-2008 om 22:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG TF 160 ....2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG TF 160 ....2002

24-01-2008 om 22:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG ZT 190... 2002..
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG ZT 190..... 2002

24-01-2008 om 22:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG ZT 190... 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG ZT 190... 2002

24-01-2008 om 22:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 Volante 1965..
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Aston Martin DB5 Volante 1965..

De mooiste van alle DB's? Misschien wel. De DB5 werd door James Bond wereldberoemd en hoewel de schietstoel en aanverwante zaken niet tot de standaarduitrusting behoorden, was de wagen heel luxueus uitgevoerd. Er was ook een cabriolet, de Volante, en een Vantage die over een sterkere motor beschikte. Deze DB5 is een uiterst gewild raspaard en de prijzen die ervoor betaald worden liegen er niet om. De oudere typen hebben altijd een handgeschakelde versnellingsbak. Exemplaren met een automaat doen tien procent minder in prijs.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 3995 Vermogen: 282/5500 en 314/5750
Topsnelheid: 233 en 260 Chassis: aluminium/platformchassis
Productiejaar: 1963-1965 Productieaantallen: 898 en 123
 

24-01-2008 om 17:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 Volante 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 Volante 1965

24-01-2008 om 17:21 geschreven door skodaman


23-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Barlow 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca  Barlow  1951

23-01-2008 om 22:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Talbot Lago F1 T26C....1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Talbot Lago F1  T26C....1950

23-01-2008 om 22:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati-250-F...1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati-250-F...1954

23-01-2008 om 22:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari-500 F2.. 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari-500  F2.. 1952

De Ferrari 500 F2 domineerde in de jaren 1952 en 1953 met Alberto Ascari.
De Milanees wint twee jaar achter elkaar de wereldtitel met Ferrari

23-01-2008 om 22:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 'œW154' (1939)
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz “W154” (1939)

23-01-2008 om 22:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 'œW154' (1938)
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz “W154” (1938)

23-01-2008 om 22:29 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Morgan Super Sports 1934
Klik op de afbeelding om de link te volgen

 Morgan Super Sports 1934

Tot in 1952 heeft Morgan vooral driewielers geproduceerd.
Het voertuig had twee voorwielen, waartussen een reusachtige V-twin motor was geplaatst.
De driewielers hadden veel voordelen.
De bestuurder had genoeg aan een motorfietsrijbewijs.
bovendien waren de autos goedkoop in de belasting en eenvoudig te onderhouden.
De eerste modellen hadden een luchtgekoelde tweecilindermotor met een inhoud van ongeveer 1000cc, maar na 1932 kon er ook een watergekoelde Ford-zijklepper worden ingebouwd.
De driewielers waren in verschillende uitvoeringen leverbaar, van een tweepersoonsracewagen tot een vierpersoonsgezinsauto.
Alle modellen waren voorzien van onafhankelijke voorwielophangingen, wat een goede wegligging garandeerde.
De aandrijving werd verzorgd door een ketting naar het achterwiel.
De Morgan-driewieler bood geen enkel comfort.
een grote voorruit was al een luxe.  

23-01-2008 om 18:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgan Super Sports 1934
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Morgan Super Sports 1934

23-01-2008 om 17:57 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Peugeot 403..1956
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Peugeot 403..1956

23-01-2008 om 17:55 geschreven door skodaman


22-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vauxhall Velox Series E... 1955.
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vauxhall Velox Series E... 1955.

22-01-2008 om 23:04 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vauxhall Velox Series E 1955
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vauxhall Velox Series E... 1955

22-01-2008 om 23:03 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Triumph-Bonneville-1963
Klik op de afbeelding om de link te volgen Triumph-Bonneville-1963

In 1956 vestigde Johnny Allen met een 649cc Triumph-motor in een gestroomlijnde behuizing op de Bonneville-Zoutvlakte in de Verenigde Staten een nieuw  Wereldsnelheidsrecord voor de motorfiets.
Zijn record werd verworpen vanwege vermeende tijdwaarnemingsproblemen, maar  hij leverde wel iets dat Triumph van onschatbare waarde was.
Door de T110 met twee carburateurs uir te rusten en de motor anders af te stellen, creéerde Triumph in 1959 welicht zijn beroemste motor.
de T120, of  Bonneville, zoals hij werd genoemd om de rit van Allen te memoreren, was gewoon de meest gave cafe racer.
hij had de juiste Spartaanse uitstraling en - net zo belangrijk- het vermogen dat erbij hoort.
De jaren zestig zouden een weergaloos decenium voor de motorsport worden en Triumph had een troef in handen.
De Bonneville was een eclatant succes.
Het was onbetwist de sportmotor van de jaren zestig, zowel in Engeland als in de Verenigde Staten, en overwinningen in de TT en op Daytona leverden talloze modellen op.

22-01-2008 om 22:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Honda-Dream-305-1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Honda-Dream-305-1962

De productie van Honda in Europa begon in 1963 met bromfietsen vanuit de Honda Benelux-fabriek in Belgie.
Het eerste model dat hier gemaakt werd, was de 49cc C130- hoewel het succes pas begon met de aangepaste en verbeterde C312 & C311 bromfietsen
In 1965 had Honda inmiddels elk ander merk achter zich gelaten wat betreft productie en export aantallen en werd er aan vele nieuwe modellen gewerkt.

22-01-2008 om 22:49 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!