Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

26-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opel Rekord Combi 2... 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Opel Rekord Combi 2... 1958

26-01-2008 om 21:59 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Capri Mk1 1600 GT 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Capri Mk1 1600 GT 1969

Ford gaat vanaf 1969 op de sportieve toer met de Capri.
De projectnaam luidt Ford Colt.
De naam Colt betekent veulen en laat er geen twijfel over bestaan: de Capri is de Europese nakomeling van de Amerikaanse Ford Mustang.
Het is een sportief ogend model voor niet al te veel geld en daarmee een directe concurrent voor de Opel GT. De Capri is met een keur aan vier- en zescilindermotoren leverbaar en de vermogens lopen uiteen van vijftig pk voor de 1300 V4 (top 133 km/h, 0 naar 100 in 22,7 s) tot 108 pk voor de 2300 R V6 (top 178, 0 naar 100 in 9,8 s). Later verschijnt het topmodel, de 2300 RS V6 met 125 pk.
De R-versie heeft een matzwart gespoten grille, motorkap en achterzijde, helemaal hip in die jaren. Het fraaie design kan echter niet verhullen dat de 1300 en 1500 eigenlijk slechts een 12M en 15M in een sportief jasje zijn; pas vanaf de 1700 (met 75 pk) komen de prestaties overeen met het flitsende uiterlijk. De pers is enthousiast over de directe besturing en de stabiele wegligging.
Ford plant vierhonderd exemplaren per dag. In de loop der jaren worden vele uitvoeringen aangeboden; één van de begeerlijkste is in 1973/74 de 3100 RS, die bedoeld is om de Capri te homologeren voor de racerij. De 3.091 cc V6 levert 148 pk (in racetrim rond de 415 pk). Een spoiler op de achterklep zorgt voor de nodige downforce. Er worden slechts 248 exemplaren gebouwd.
In 1974 wordt de Capri Mk II geïntroduceerd, een verbeterde versie met een compleet gerestylede carrosserie. De Mk II is nog praktischer dan de Mk I door de grote achterklep, die in het dak scharniert.

26-01-2008 om 18:15 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Capri Mk1 1600 GT 1969
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Capri Mk1 1600 GT 1969

26-01-2008 om 18:14 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 575 Maranello 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari 575 Maranello 2002

26-01-2008 om 18:13 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari 575 Maranello 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ferrari 575 Maranello 2002

De Ferrari 575M Maranello is een GT van het Italiaanse automerk Ferrari en werd voor het eerst voorgesteld op het autosalon van Genève in 2002 als opvolger van de Ferrari 550 Maranello.
De 575M Maranello is eerder een evolutie van de 550 Maranello dan een compleet nieuw model. De motor bleef net als bij de 550 een V12 die vooraan werd gemonteerd, maar werd zoals de naam aangeeft vergroot van ongeveer 5500 cc voor de 550 Maranello naar 5750 cc. De M in de naam staat voor modificata (gewijzigd in het Italiaans) en staat voor de andere wijzigingen ten opzichte van de 550, op zowel mechanisch als stilistisch vlak. Zo kreeg de 575 een nieuwe versnellingsbak met technologie uit de F1. Deze wijzigingen brachten de topsnelheid van de 575M Maranello op 325 km/u en zorgden ervoor dat hij van 0 tot 100 km/u gaat in 4,2 seconden.

 

26-01-2008 om 18:11 geschreven door skodaman


25-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Citroén 2 CV 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Citroén 2 CV  1974 

25-01-2008 om 23:53 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Audi Quattro 1988
Klik op de afbeelding om de link te volgen Audi Quattro 1988

25-01-2008 om 23:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin Virage Volante 1992
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin Virage Volante 1992

25-01-2008 om 23:49 geschreven door skodaman


24-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG TF 160..... 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen

MG TF 160..... 2002

De MGF was kennelijk te lief van uiterlijk. En dat terwijl de MGF een behoorlijk serieus te nemen sportwagentje was. Maar het design hielp niet echt mee. En dus was de stap naar MGTF groter dan normaal gesproken het geval zou zijn.
Hij heeft nu een uiterlijk dat meer bij z’n losbandige karakter past. Druppelvormige koplampen met in elke - voornamelijk matzwarte - unit drie lensjes die venijnig naar voren priemen. Onder in de bumper een rechthoekig zwart hekwerk met twee ronde mistlampjes. Kortom, stukken indrukwekkender dan de babyface van de oude MGF. Aan de zijkanten: skirts die nog even een stapje opzij maken, veel strakker dan de simpele, ronde afwerking van vroeger. En achterop integreerde MG een spoilerrandje in de achterklep, werden de bumpers een fractie dikker en kregen ze net zo’n rechthoekige opening als de voorbumper. Met een nieuwe look kwam een nieuwe naam en vanaf 2002 gaat deze MG als MGTF door het leven.
Bij de TF 160 zit tussen de achterbank en de bagageruimte de viercilindermotor van 160 pk gelepeld. De 1.8-motor is voorzien van variabele kleptiming. Met deze goede ademhaling presteert hij vooral bij hoge toeren heel behoorlijk.

24-01-2008 om 22:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG TF 160 ....2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG TF 160 ....2002

24-01-2008 om 22:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG ZT 190... 2002..
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG ZT 190..... 2002

24-01-2008 om 22:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MG ZT 190... 2002
Klik op de afbeelding om de link te volgen MG ZT 190... 2002

24-01-2008 om 22:28 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 Volante 1965..
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Aston Martin DB5 Volante 1965..

De mooiste van alle DB's? Misschien wel. De DB5 werd door James Bond wereldberoemd en hoewel de schietstoel en aanverwante zaken niet tot de standaarduitrusting behoorden, was de wagen heel luxueus uitgevoerd. Er was ook een cabriolet, de Volante, en een Vantage die over een sterkere motor beschikte. Deze DB5 is een uiterst gewild raspaard en de prijzen die ervoor betaald worden liegen er niet om. De oudere typen hebben altijd een handgeschakelde versnellingsbak. Exemplaren met een automaat doen tien procent minder in prijs.
 
 
Soort: coupé en cabriolet Aantal cilinders: 6
Cilinderinhoud: 3995 Vermogen: 282/5500 en 314/5750
Topsnelheid: 233 en 260 Chassis: aluminium/platformchassis
Productiejaar: 1963-1965 Productieaantallen: 898 en 123
 

24-01-2008 om 17:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Aston Martin DB5 Volante 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen Aston Martin DB5 Volante 1965

24-01-2008 om 17:21 geschreven door skodaman


23-01-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Simca Barlow 1951
Klik op de afbeelding om de link te volgen Simca  Barlow  1951

23-01-2008 om 22:38 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Talbot Lago F1 T26C....1950
Klik op de afbeelding om de link te volgen Talbot Lago F1  T26C....1950

23-01-2008 om 22:36 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maserati-250-F...1954
Klik op de afbeelding om de link te volgen Maserati-250-F...1954

23-01-2008 om 22:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ferrari-500 F2.. 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ferrari-500  F2.. 1952

De Ferrari 500 F2 domineerde in de jaren 1952 en 1953 met Alberto Ascari.
De Milanees wint twee jaar achter elkaar de wereldtitel met Ferrari

23-01-2008 om 22:32 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 'œW154' (1939)
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz “W154” (1939)

23-01-2008 om 22:30 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz 'œW154' (1938)
Klik op de afbeelding om de link te volgen Mercedes Benz “W154” (1938)

23-01-2008 om 22:29 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!