Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

23-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Fabia 2...2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Skoda Fabia  2...2007

De Škoda Fabia is een personenauto die in 2000 werd gelanceerd door het Tsjechische Škoda, dat deel uitmaakt van de Volkswagen-Groep.

De Fabia is een moderne kleine middenklasser, die zijn onderstel en veel andere techniek deelt met de Audi A2 en de Volkswagen Polo. De auto wordt geleverd als hatchback, sedan (Skoda Fabia Sedan) en break (Škoda Fabia Combi). Er zijn diverse benzine- en dieselmotoren leverbaar,  Het instapmodel in België (2005) is de First met 1.2-liter-motor. Deze kost ca € 7500, de aftrek van € 1000 korting inbegrepen.

In Groot-Brittannië is de auto al drie jaar op rij verkozen tot Best supermini door het blad

23-10-2008 om 00:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda Fabia 2...2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda Fabia 2 ....2007

23-10-2008 om 00:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Skoda Favorit Pick up Truck...1993
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Skoda Favorit  Pick up Truck...1993

23-10-2008 om 00:00 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Skoda pick up...1993
Klik op de afbeelding om de link te volgen Skoda pick up...1993

23-10-2008 om 00:00 geschreven door skodaman


19-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Escort RS 1994
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Escort RS 1994

19-10-2008 om 00:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Escort GHIA..1975
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Escort  GHIA..1975

19-10-2008 om 00:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Fiesta 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Fiesta 2007

19-10-2008 om 00:44 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Fiesta MK1.. 1981
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Fiesta MK1.. 1981

19-10-2008 om 00:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Fairlane 500.....1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Ford Fairlane 500.....1957

19-10-2008 om 00:41 geschreven door skodaman


14-10-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat Spider 124 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat Spider 124 1974

 Een half jaar na de introductie van de populaire vierdeurs Fiat 124 presenteert het merk op basis van deze sedan eind 1966 de 124 Sport Spider. De Sport Spider staat op het ingekorte, achterwielaangedreven chassis van de 124. Pininfarina tekent voor het ontwerp en de fabricage van de carrosserie; de uiteindelijke assemblage vindt plaats bij Fiat zelf.
Onder de lange motorkap ligt een 1.438 cc viercilinder met 90 pk. Een vijfversnellingsbak is standaard, evenals schijfremmen rondom. In 1969 verschijnt de tweede serie, waarbij vanaf 1970 de uit de 125 stammende 1.608 cc motor met 110 pk leverbaar wordt. Deze sterkere uitvoering is herkenbaar aan de ‘powerdomes’ op de motorkap, die voor extra ruimte zorgen zodat de grotere motor onder de kap past.. In 1972 worden de motoren vervangen door nieuw ontwikkelde exemplaren met enkele carburateur, afkomstig uit de 132: viercilinders van 1.592 en 1.756 cc (met 108 en 118 pk).
Vanaf 1974 wordt de Spider uitsluitend nog voor de USA geproduceerd, waar de prestaties zwaar te lijden hebben onder de steeds strenger wordende emissie-eisen. In 1982 wordt de gehele productie overgeheveld naar Pininfarina, ook de naam wordt gewijzigd in Pininfarina Spider en de auto wordt weer leverbaar in Europa. Een nieuwe 1.995 cc motor met injectie en 105 pk zorgt voor het rijplezier. De VX die in 1983 debuteert, beschikt over een supercharger die het vermogen tot 135 pk opschroeft. Van dit ultieme model worden slechts 500 exemplaren gebouwd. Wanneer in 1985 de productie stopt, staat de teller op ongeveer 198.000 exemplaren, waarvan 170.000 de oversteek naar de USA maken.
 

14-10-2008 om 23:26 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat spider 124 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat spider 124 1974

14-10-2008 om 23:25 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat X1/9 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat X1/9  1974

 Op Sicilië vindt eind 1972 de introductie plaats van de Fiat X1/9. In 1973 wordt het tweezits sportmodel met middenmotor – de opvolger van de 850 Spider – daadwerkelijk leverbaar. Geheel naar de trend in die periode naar veiliger open auto’s is de X1/9 voorzien van een afneembaar targa-dak. Het dakje weegt slechts vijf kilo en kan worden opgeborgen onder de kofferklep aan de voorzijde van de auto. Voor lange mensen biedt de X1/9 iets te weinig ruimte.
De vreemde naam kan volgens Fiat eenvoudig worden verklaard: X staat voor middenmotor, waarbij de 1 weer staat voor het eerste seriemodel met zo’n motor, waarvan het negende prototype uiteindelijk in productie is gegaan. Bent u daar nog?
Het frivole modelletje is ontworpen door Bertone en wordt ook bij de beroemde carrosseriebouwer gebouwd. De Fiat kan worden gezien als een goedkoper alternatief voor de Porsche 914. Bertone moet er honderd per dag gaan bouwen.
De aandrijving is minder sportief dan het uiterlijk doet vermoeden: de 1.290 cc krachtbron perst er 75 pk uit. Daarmee snelt de X1/9 weliswaar in 12,2 seconden van 0 naar 100 en ligt zijn top op 170 km/h, maar de roep om meer pk’s is hoorbaar. In 1978 wordt de X1/9 dan ook eindelijk uitgerust met een uit de Ritmo afkomstige 1,5-liter met 85 pk, gekoppeld aan een vijfbak.
In verband met de strenger wordende eisen in de USA wordt de X1/9 op diverse punten aangepast – zo krijgt hij bijvoorbeeld grotere bumpers. In 1982 wordt de gehele productie overgeheveld naar Bertone, die de X1/9 voortaan onder eigen naam aan de man brengt. De auto wordt echter nog gewoon via de Fiat dealers geleverd. In 1988 stopt de productie

14-10-2008 om 23:24 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 1750 Gtv 1970..
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 1750 Gtv 1970..

14-10-2008 om 23:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alfa Romeo 1750 Gtv 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen Alfa Romeo 1750 Gtv 1970

14-10-2008 om 23:22 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 2800 CS 1970
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 2800 CS 1970

14-10-2008 om 23:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BMW 327 CABRIO 1938
Klik op de afbeelding om de link te volgen BMW 327 CABRIO 1938

14-10-2008 om 23:19 geschreven door skodaman


30-09-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2cv 24 h spa 2007
Klik op de afbeelding om de link te volgen 2cv 24 h spa 2007

30-09-2008 om 11:09 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holden Gemini
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Holden Gemini

In 1975 de Holden Gemini kwam uit in Australia als een 4-deurs sedan en een Coupé, in 1978 gevolgd door een  3-deurs station (wagon) en een bestelwagen station (dichte achteramen). Ook werden hier de Isuzu’s verkocht 

 

30-09-2008 om 11:08 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen. Holden VK commodore
Klik op de afbeelding om de link te volgen

     Holden VK  commodore
 
De Holden VK was een serie van automerk Holden uit 1984. Het was de eerste keer dat het Australische merk de Commodore grondig veranderde. Ook bevatte deze serie voor het eerst een niet-Commodore model: de Holden Calais.

Na een grondige hertekening van de lijnen had de VK-serie een agressiever en hoekiger uiterlijk en zag hij er ook langer uit. Achteraan werd een extra zijruitje toegevoegd en het was ook de eerste Commodore die kunststof bumpers meekreeg. Onder de motorkap bleven twee motoren over: de 3,3 liter 6-in-lijn en de 5 liter V8. Die I6 kreeg ook optioneel elektronische brandstofinjectie en een motormanagmentsysteem en dat zorgde voor sterk verbeterde prestaties. De kleinere 1,9 l vier-in-lijn en de kleinste 6-in-lijn werden geschrapt.

Ook het modellengamma werd onder handen genomen. De SL/E werd vervangen door het nieuwe model Calais. Tussen het basismodel SL en de Calais kwamen de Executive en de Berlina, waarvan die laatste de SL/X verving. De Calais was het topmodel en droeg als enige model niet de naam Commodore. Met de VK-serie kon Holden de koppositie op de thuismarkt niet herroveren, maar er werd wel terrein gewonnen. In sommige verkoopmaanden stond de VK wel op de eerste plaats.

Concern: General Motors
 Verenigde Staten
Merk: Holden
 Australië

Type: VK
Productiejaren: 1984-1986
Productieaantal: 135.705
Voorganger: Holden VH
Opvolger: Holden VL
Motor: 3298cc I6
5044cc V8
Koppel: 232/266
361/419 Nm
Overbrenging: man. 4/5 vers.
auto. 3 vers.
Afmetingen (LxBxH): 4,714 x 1,722 x 1,360/1,378 m
Wielbasis: 2668 mm
Draaicirkel: 10,2/10,7 m
Gewicht: 1220-1366 kg
Tankinhoud: 63 l
 Portaal Auto

30-09-2008 om 11:06 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LH HOLDEN TORANA 1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen LH HOLDEN TORANA 1974

30-09-2008 om 11:03 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!