Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
auto nostalgie
vervolg van skodaman2
 
 
 
  

14-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Datsun DB 2 1952
Klik op de afbeelding om de link te volgen Datsun DB 2   1952

14-04-2008 om 23:42 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Anglia 100E.. 1965
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Ford Anglia 100E.. 1965
Op 17 juni 1903 richtte Henry Ford de onderneming ‘Ford Motor Company’ op. Zijn doel was het autorijden voor iedereen beschikbaar maken. Dit plan kwam tot uiting in de T-Ford. De wagen werd een enorm succes. De Ford Motor Company deelde hierin mee. Tegenwoordig heeft Ford te kampen met grote verliezen. De historiek van de Ford Anglia-serie start in 1940. Dan deed de E04A zijn intrede. De wagen was in feite een verbeterde versie van de Ford 7Y. De code wijst op de benaming van de motor. Na deze generatie volgden nog de E49A en de 100E. In 1959 introduceert Ford de laatste versie van de Anglia, de 105E. Het ontwerp was kenmerkend voor deze generatie. Opmerkelijk zijn de ‘omgekeerde’ achterruit, die ook ingebouwd werd op de 1957 Mercury Turnpike Cruiser, en de prominente koplampen met daartussen een grote grille. Verder bevonden er zich veel Amerikaanse invloeden in het design zoals de vinnen achteraan en de gestroomlijnde vormgeving. De koper kon de Anglia 105E in drie verschillende carrosseriën verkrijgen: als saloon, als ‘Estate’ en als ‘Van’. De 2 laatstgenoemde varianten waren beschikbaar vanaf 1961. De ‘Van’ spitste zich toe op utilitaire doeleinden terwijl de ‘Estate’ meer plaats bood aan personen. In 1962 deed de Anglia 123E Super zijn intrede. De nieuwe versie had een 1.2 l motor onder de kap. De krachtbron zou verder ook beschikbaar zijn in de ‘Van’. De Anglia 123E Super kon eveneens geleverd worden in Europa. Qua uitrusting had de koper de keuze tussen de Standard en de DeLuxe. De laatstgenoemde variant was te identificeren aan de chromen zijstrips, grille en koplampomlijstingen. Het interieur was rijkelijker uitgerust met o.a. ‘two-tone’ zijpanelen en een afsluitbaar handschoenkastje. Een variant die Ford UK louter voor de Europese markt vervaardigde, was de Anglia 105E Sportsman. De wagen kenmerkte zich door de het reservewiel aangebracht op de achterbumper, dit in de stijl van Amerikaanse luxewagen

14-04-2008 om 09:54 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ford Anglia 105E 1959
Klik op de afbeelding om de link te volgen Ford Anglia 105E 1959

14-04-2008 om 09:52 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A 55... 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin A 55... 1957

14-04-2008 om 09:50 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Austin A 105... 1957
Klik op de afbeelding om de link te volgen Austin A 105... 1957

14-04-2008 om 09:49 geschreven door skodaman


13-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto Union 1000 S... 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Auto Union 1000 S... 1961

13-04-2008 om 13:23 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Auto Union 1000 S.. 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Auto Union 1000 S.. 1961

13-04-2008 om 13:20 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fiat 600 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Fiat 600 1958

13-04-2008 om 13:18 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zastava 750 1977
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zastava 750  1977

13-04-2008 om 13:16 geschreven door skodaman


12-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaz 966 .....1974
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaz 966 .....1974

12-04-2008 om 17:35 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaz 966 ...1972
Klik op de afbeelding om de link te volgen Zaz 966 ...1972

12-04-2008 om 17:34 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moskvich-444.. 1958
Klik op de afbeelding om de link te volgen Moskvich-444.. 1958

12-04-2008 om 17:33 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moskvitch 403.. 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Moskvitch 403.. 1964

12-04-2008 om 17:31 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Moskvitch 403 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Moskvitch 403 1964

12-04-2008 om 17:30 geschreven door skodaman


11-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750 Daffodil 1964
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daf  750 Daffodil  1964

11-04-2008 om 12:47 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750 Daffodil 1962
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daf  750 Daffodil 1962
Het eerste Daffodilmodel kreeg in de fabriek typenummer 30 mee. De Daffodil, Engels voor "narcis", kreeg een afbeelding van deze bloem op het stuur, een rechthoekige snelheidsmeter en een brede grille.

 

11-04-2008 om 12:46 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750....1960
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daf  750....1960

11-04-2008 om 12:45 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750... 1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen

Daf  750... 1961
De Daf  750 was een compacte sedan van de Nederlandse fabrikant Daf.
De DAF Daffodil en de 750 kwamen gelijktijdig op de markt als vervanger van de DAF 600. De grotere 746 cc tweetaktmotor met twee cilinders zorgde voor betere prestaties dan de 600.

Speciale varianten van de 750 waren de pick-up, stationwagen en bestelwagen. De auto was minder luxe uitgevoerd dan de Daffodil en leek dan ook uiterlijk meer op de 600. Een verkoopsucces was de 750 dan ook niet, kopers kochten liever de luxueuzere Daffodil.

 

11-04-2008 om 12:43 geschreven door skodaman


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Daf 750 Pick up..1961
Klik op de afbeelding om de link te volgen Daf  750 Pick up..1961

11-04-2008 om 12:41 geschreven door skodaman


10-04-2008
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Corvette Stingray..1967
Klik op de afbeelding om de link te volgen  Corvette Stingray..1967

10-04-2008 om 14:10 geschreven door skodaman




Foto

mijn andere blogs
  • skodaman
  • skodaman2
  • skodaman4

  • Mijn favorieten
  • skodaclub
  • mg auto

  • Foto

    Zoeken in blog


    Over mijzelf
    Ik ben Guy, en gebruik soms ook wel de schuilnaam skodaman.
    Ik ben een man en woon in Duffel (Belgie) en mijn beroep is invalide.
    Ik ben geboren op 30/01/1962 en ben nu dus 62 jaar jong.
    Mijn hobby's zijn: autos .


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!