Het probleem is dat men geen inzicht krijgt van de ORGANISATIE welk achter dit INIATIEF aanwezig is en wat haar DOEL is?
Ook heeft men geheel geen mogelijkheid fe ECHTHEID van de gebruikte gegevens te beoordeelen Zelfs de INFORMATIE en BEELDEN welk men in de verschillende NIEUWS uitzendingen krijgt is nie betrouwbaar
Heden heeft TELENET mij de mopgelijkheid ontnomen om CNN en BBCW te bekijken behalve indien ik overgaan naar DIGITAAL.........een manier om ons bijna te verplichten om naar DIGITAAL te gaan mits bijkomende betaling van EURO'S ()
Ook heden krijgen we reeds dagelijks VERKIEZINGS pamfletten in de bus ..........maar met schijnbaar geheel oneerlijke informatie
Ook de FOTO's van de COMMERCIELE PUBLICITEIT mogen volgens DE RECHTBANK mooier voorgesteld dan de WERKELIJKHEID blijkt het uit uitspraken van JUSTITIE???
In functie van mijn regelmatige aanwezigheid bij de EUROPESE INSTELLINGEN ten behoeve van IAOPA ( global) om de belangen van GENERAL AVIATION & AERIAL WORK ( ICAO definition) te behartigen sedert 1980 tot31/12/ 2004 als LIAISON OFFICER en nadien als EU-LOBBYIST tot 30/06/2011 heb ik veel persoonlijke contacten ontwikkeld met heel wat POLITIEKE zwaargewichten actief in de EUROPESE INSTELLINGEN
Ik bekom regelmatig vragen per e-mail over Mevr Marianne Thyssen MEP bij de EVPfractie (CD&V)
Heden voormiddag een aantal intresante gespreken op de ANTWERPSE LUCHTHAVEN.....EBAW
Een der OPERATIONELE OPERATIONS EXPERT who see the regular DECREASE of PAX on the EBAW CAT operations
Een der aktieve ervaren POLITIE mensen van de ANTWERPSE POLITIE over de werking van het POLITIEAPARAAT met nu veel minder operationeel aanwezigheid op de STRAAT maar veel invullen van FORMULIEREN in het BUREEL
Folow-up van enkele intresante INTERNATIONALE SPOTTERS over de evolutie van de BELGISCHE HELICOPTER VLOOT alsook de nieuwe EASA aproved VLA in the AEROCLUBS
Contact met een operationeel ATCO over de sterke afname van de OPERATIONELE ERVARING in de EASA PILOOT gemeenschap
Update van informatie via " JOS" VERMEIREN over de vorderingen van de inhoud van zijn boek over DE BELGISCHE LUCHTVAART sedert 1945 toen hij zijn eerste ervaringen opdeet met het ZWEEFVLIEGEN in FRANKRIJK en later in BELGIE via het CNVV te EBSH en via zijn aktiviteit in de opleidingen van PPL-MOTORVLIEGEN via SOTRAMAT FLYING SCHOOL te EBAW Ervaringen en Anecdotes over de LUCHTVAART tussen 1945 en 2012 zijn steeds welkom ASAP voor zijn boek via VAC@SKYNET.BE
Presently a number of perons involved at INTERNATIONAL AIRPORTS are required via ICAO-SARPS and the EU REQUIREMENTS to have knowledge of the ENGLISCH version of the ICAO RADIOPROCEDURES
In a number of EU-MEMBERSTATES their is a FINANCIEL SUPPORT to promote this ADITIONAL QUALIFICATION in a NON NATIONAL LANGUAGE
Can anybody inform me on witch EU-REGULATION or DIRECTIVE such a FINANCIAL COMPENSATION can be iniated
It concern suporting services for SAFETY such as AIRPORT INSPECTIONS,MAINTENANCE PERSONS,FIRE BRIGADE and other who require the use of the ENGLISCH R/T on the AIRPORT during operational hours
Heden heb ik al de bekomen e-mailtjes beandwoord en tevens in het verleden toelichtingen over allerlei luchtvaart onderwerpen op mijn 1st BLOG toegelicht
Wat betrefd de VRAGEN over de recente LUCHTVAARTONGEVALLEN in de CAT ga ik geen commentaar geven
Het onderzoeken van LUCHTVAARTONGEVALLEN is een werk van lange duur ...en zeker in deze landen
op EU vlak hebben we een ZWARTE LIJST van de LANDEN en FIRMA's welk niet in het EU-AIRSPACE mogen vliegen omdat de betrokken CAA's en ATSP volgens de EEC bekomen informatie niet voldoen aan de ICAO-SARPS
A larger number of INCIDENTS are creating DAMAGE on AIRCRAFT on the ground at the TARMAC or HANGER
Watch out for;..........FOD
..................................VEHICULS on the TARMAC
Recently noticed a almost incident
The parking of the SERVICE CARS on the TARMAC are constructed on a elevated parking Recently noticed a CAR moving on his own without a DRIVER almost up to 1,5 meter from the PROPELLER of the parked AIRPLANE..........how is it possible thad such a DANGEROUS situation are built in to the AIRPORT INFRASTUCTURE
Wij adviseren de F.I zich in te schrijven op ondergaande documentatie welk regelmatig intresante voorlichtingen geeft over de nieuwe EASA reglementatie. het is typisc UK georienteerd maar geeft inzicht in de nieuwe regels
Nous donnont l'avis aux FI de consulte la documentation de l'UK concernat les nouvuox reglemantation EASA , car cela est pas d'aplication 100% en Belgique mais donne des information tres utille
CAA PUBLICATION SUBSCRIPTISON- ...............DOCUMENT NOTIFICATION SERVICE