Heden vraagt men om een toelichting te geven over de PROCEDURES voor IFR vluchten naar een AIRPORT:
Een der grote problemen is dat de REGIONALE VLAAMSE AUTORITEITEN gebrek aan kennis hebben van de ICAO documenten welk van toepassing zijn zoals: -ICAO ANNEXE 14 --ICAO DOC 44
Ook bij het DGLV beschikt men niet over de bevoegde persoon die de nodige kennis heeft om de juiste verplichtingen te doen toepassen???
Ikzelf heb deze voorschriften sedert een aantal jaren niet meer opgevolgt en durf mij niet aanspreken zonder in het bezit te zijn van de UPDATED ICAO documenten
Wat betrefd het ZWEEFVLIEGEN heb ik mijn opleiding gedaan op.....C800 bij de FAF
Nadien heb ik mijn SOLO gedaan op een EMOUCHET een Franse versie van de Duitse GRUNAU
Verder heb ik gevlogen op: -KA6 -KA7 -KA2 -GRUNAU -BREGUET -JAVELOT -KA8 -WEIHE -RHONTLERGE -DOBBELRAAP -MUCHA -FOKA -SK21 -BLANIC -SKYLARK -BIJAVE -LO100 -GROB - Dit zijn de toestellen welk ik via mijn geheugen herinner Ik zal trachten mijn LOGBOEKEN eens te bekijken in de toekomst??
Met de SV4 en de M500 heb ik demonstraties gedaan op AIRSCHOWS met een sleep van 3 ZWEVERS, ook met de SV4 met daarachter een LO100 welk ROLS uitvoerde tijdens DE SLEEP Ook het uitvoeren van een RETOUR SOL met een ZWEVER in SLEEP werdt gedaan op AIRSCHOWS maar was een verplichte vaardigheidsproef voor de piloten tijdens hun opleiding
De BEDIENER LIER bevoegdheid heb ik ook behaalt onder de kundige opleiding van " HET MANNEKE" te EBWE bij DE BELGISCHE LUCHTKADETEN
I regular receive E-mails from PILOTS or AIRCRAFT OWNERS to try to solve problems at EU level
However I do not have the ADMINISTRATIVE and FINANCIEL means avaible to develop the required interventions in the various EU INSTITUTIONS in BRUSSELS
I ADVISE PILOTS and AIRCRAFT OWNERS to join their NATIONAL AOPA and via WWW.IAOPA.EU to try to have their problems brought to the specifique EU-INSTITUTIONS
Heden spreekt men in de GRATIS ZONDAGSKRANT van het ongeval in FRANKRIJK van de PC12/47 weer over een SPORTVLIEGTUIG??
De PC12/47 is een toestel van 4750 kgr AUW gebruikt voor COMMERCIAL AIR TRANSPORT of AERIAL WORK OPERATIONS en kan vliegen met 10 ( TIEN) personen aan boord op grote afstanden
Vele van de LICHTERE VLIEGTUIGEN zijn niet gebruikt in SPORTVLIEGEN maar in LUCHTARBEID zoals opleiding van PILOTEN, LUCHTFOTOGRAFIE, OBSERVATIE van VERKEER, en VERPLLAATSINGEN voor TOURISME of ZAKEN
Uw PERSOONLIJKE wagen waarmede u zich verplaatst noemt men toch ook GEEN SPORTWAGEN
Zie uitleg op PC; PILATUS PC12/47
Tevens kan ik belanghebbende een DIAGRAM bezorgen per post van de verschillende LUCHTVAARTAKTIVITEITEN van LUCHTVAARTUIGEN van ZEER KLEIN( EENZITTERS ) tot ZEER GROOT ( AIRBUS)
Heden bekom ik een aantal vragen over het ongeval van een ZWITSERS vliegtuig op VRIJDAG 26 Augustus in FRANKRIJK
Het betrefd een PC12/47 BH-FPZ
Voorlopig geen verder gegevens bekend van de mogelijke oorzaak De hypotese van een BLIKSEMINSLAG lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het een PC12 betrefd dat normaal bij blikseminslag beperkte beschadiging zou vertonen die de vliegwaardigheid niet beinvloeden
Het toestel vertrok van uit ANTWERPEN/DEURNE EBAW maar dit is niet de thuishaven en vermoedelijk geen bekende van ons ...alhoewel ik veel vrienden piloten heb in ZWITSERLAND..????
Onze DEELNEMING aan de familie en vrienden van de slachtoffers
TRANSLATION: Since most questions are in DUTCH( FLEMISCH) i have reacted in this Language
VERY SCHORT on this ACCIDENT..........NO COMMENT CONDOLEANCES to the FAMILY
Heden bekom ik een aantal vragen over het ongeval van een ZWITSERS vliegtuig op woensdag 22 Augustus in FRANKRIJK
Het betrefd een PC12/47 BH-FPZ
Voorlopig geen verder gegevens bekend van de mogelijke oorzaak De hypotese van een BLIKSEMINSLG lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het een PC12 betrefd dat normaal bij blkiseminslag beperkte beschadiging zou vertonen die de vliegwaardigheid niet beinvloeden
Het toestel vertrok van uit ANTWERPEN/DEURNE EBAW maar dit is niet de thuishaven en vermoedelijk geen bekende van ons ...alhoewel ik veel vrienden piloten heb in ZWITSERLAND
Onze DEELNEMING aan de familie en vrienden van de slachtoffers
ZATERDAG 25/08/2012 om 0900 b uur ANTWERPSE LUCHTHAVEN Cafetaria BELAIR tot 1200 uur Geen beschikbare SLOTS voor een afspraak BESCHIKBAAR..........SORRY
De NIEUW gestelde vragen van deze week door SENIOREN over LUCHTVAART en over de EU-INSTELLINGEN zijn reeds beandwoord en toegelicht op mijn vorige BLOG;
Heden kwam een EU-MEP mij bezoeken te EBAW met zijn persoonlijk VLIEGTUIG
Voor ADVIES over een aantal aspecten van SESAR en EU-SES voor 2025 voor GENERAL AVIATION en AERIAL WORK OPERATIONS in de EU van de toekomst
Dit geeft mij een heerlijk gevoel dat men mij achter de schermen nog kent om advies over DE LUCHTVAART
Het is echter EIGENAARDIG dat de EU-MEP welk zelf een vergunning van piloot bezitten dat onder het advies van hun politieke raadgevers geheel niet kenbaar willen( MOGEN) maken
Ken nog steeds de reden van deze zienswijze welk ik reeds sdert 1980 heb ervaren???
TOMOROW a BELGIAN HOLLIDAY wil be present at EBAW at the BELAIR CAFETARIA from 0900 till 1100
I expect the A/C visiting ANTWERP tomorow to land at 10;00 b ( 0800 UTC on the received ATC FLIGHT PLAN) I will be avaible until 1100 local time to assist YOU and suply a schort BRIEFING
I was not abel to transmit this iNFORMATION via the suplyed E-mail adres ??
Morgen geen tijd voor bezoekende SENIOREN....SORRY
I will develop some PERSONAL VIEUWS on the GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS in function of my EXPERIENCE in te EU INSTITUTIOS from 1980 till 2004 as IAOPA( GLOBAL) LIAISON OFFICER ande from 2005 till 2011 as INDIVIDUAL REGISTERED EU-LOBBYIST in BRUSSELS POLITICAL and AVIATION WORLD !!!