Wat betrefd de bekomen adviezen en voorstellen voor DE LUCHTVAART wat betrefd GENERAL AVIATION & AERIAL WORK in BELGIE, kan ik uit de bekomen reacties geen duidelijk beeld vormen welk van DE PARTIJEN of KANDIDAAT MANDATARISSEN een duidelijk 100% positieve invloed kunnen hebben ten opzichte van onze LUCHTVAART AKTIVITEITEN
Heb deze week nog enkele persoonlijke kontakten en verwacht nog beloofde toelichtingen ...........
.MAAR ik heb de indruk dat vele van de MANDATARISSEN en ook in de betrokken POLITIEKE partijen in VLAANDEREN geheel geen beeld hebben welk de voordelen van DE LUCHTVAART zijn voor hun STEDEN , GEMEENTEN of PROVINCIE's
Heden verneem ik op DE ANTWERPSE LUCHTHAVEN dat bepaalde LUCHTVAART evenementen vermeld op INTERNET en waarvoor betaling vooraf noodzakelijk zijn geheel NIET BESTAANDE ZIJN??
Een aantal PERSONEN werden naar de POLITIE verwezen om deze toestand te doen stoppen, ..
op DE LUCHTHAVEN heeft men GEEN KENNIS van de vermelde FIRMA ..??? is welk deze evenementen blijkbaar zou organiseren.......
Schijnbaar is er een reukje van fraude aan deze aanbieding verbonden !!!!
Onlangs had ik een zeer intresant gesprek met een VOLWAARDIGE BEVOEGDE VLIEGTUIGTECHNIEKER en welk bekend staat voor zijn zeer hoge kwaliteit van zijn geleverde werk en welke mij zijn persoonlijke bevindingen toe lichte over de JONGEREN welk komen STAGE LOPEN tijdens hun opleiding
Een der punten welk zeer intresant zijn is de POSITIEVE LUCHTVAART INSTELLING van jongeren welk hun opleiding volgen aan de TU-DELFT, ten opzichte van deze van andere opleidingen.
Het is wel zo dat om toegang te krijgen tot TU-DELFT men moet voldoen aan bepaalde voorwaarden waarvan een die ik kon vast stellen tijdens een bezoek aan de TU-DELFT de instelling ten opzichte van het LUCHTVAARTBEROEP
Andere INSTELLINGEN volstaat het u in te schrijven
Bij de TU-DELFT is er een strenge SELECTIE en tevens steeds beperkte beschikbare plaatsen in de school NO QUANTITY but QUALITY is hun slogan
Dank voor de bekomen reacties op mijn vraag om NA TE DENKEN over wie er voordelige voorstellen heeft voor de VERKIEZINGEN van 14 Oktober ten voordele van DE LUCHTVAART........... maar deze voorstellen zijn enkel ten voordele van de GROTE LUCHTVAART FIRMA's en niet voor GENERAL AVIATION & AERIAL WORK bij de KMO operations op de VLAAMSE en FRANSTALIGE LUCHTHAVENS en VLIEGVELDEN in BELGIE in het DUITSTALIG landsdeel hebben we geen vliegvelden of het moest ULM/DELTA aktiviteiten zijn
In functie van enkele persoonlijke gespreken met enkele kandidaten alsook uitspraken in de MEDIA tracht ik mij een gedacht te vormen welk van de KANDIDATEN het meest POSITIEF resultaat kunnen bereiken voor de LUCHTVAART met betrekking tot GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS
Voor bezoekende SENIOREN heb nog SLOTS beschikbaar voor een kort gesprek over DE LUCHTVAART maar het is noodzakelijk een afspraak te maken via SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM
I have received you ATC/PLN but since YOU are operating VFR do I EXPECT thad YOUR ETA will not be 0700 UTC
I ame present at EBAW until 10;00 UTC
Geachte bezoekende SENIOREN ik ben op de LUCHTHAVEN te ANTWERPEN/DEURNE van 0900 B tot 12:00 in het BELAIR-CAFETARIA maar geef normaal prioriteit aan de bezoekende PILOTEN en zal dan maar even kort ogenblik aandacht aan u kunnen besteden Even mijn BLOG bezoeken voor u afkomt is steeds nuttig, want daar plaats ik smorgends mijn laatste tijdsgebruik tijdens het WE !!!
Herhaalde malen krijg ik E-mails van SENIOREN welk belang stellen in bepaalde ACTUELE NIEUWSBERICHTEN
Heden is het ONMOGELIJK om u een EERLIJK andwoord te bezorgen gezien ik ook moet voortgaan op wat men in DE MEDIAWERELD ons voorschotteld Veel BERICHTEN zijn beinvloed door POLITIEKE of COMMERCIELE belangen
Tijdens mijn aktiviteiten voor IAOPA bij de EUROPESCHE INSTELLINGEN heb ik moeten vaststelen dat het NATIONAL OFFICIEL NIEUWS een aantal onderwerpen de negatieve gevolgen van hun NATIONAAL REGERINGS BELEID de negatieve gevolgen voor de bevolking op de beslissingen van de EU verwezen
Mijn ervaring in het afnemen van EXAMENS in VLUCHT;
ZWEEFVLIEGEN bij de BELGISCHE LUCHTKADETTEN van -ZWEEFVLIEGPILOOT -ZWEEFVLIEGTUIG INSTRUCTEUR
MOTORVLIEGEN -LICHTE VLIEGWEZEN van de LANDMACHT te EBBT - PREEXAMEN PPL te EBAW bij de SOTRAMAT FLYING SCHOOL
In het ZWEEFVLIEGEN en LT/AVN MOTORVLIEGEN gebeurde dat steeds op een TWEEZITTER waarbij men ook over de nodige STUURORGANEN beschikte op in geval van noodzaak de besturing over te nemen......wat betekende dat de kandidaat had gefaald
In het BURGERLIJK gebeurde dat herhaalde malen met een VIERZITTER, waarbij als examinator achter de KANDIDAAT zit met naast hem zijn INSTRUKTEUR of een andere EXAMINTOR en waarbij men dus niet beschikt over STUURORGANEN wat een minder aangename toestand is en moet vertrouwen op de VAARDIGHEDEN en BESLISSINGEN van de twee vooraan zittende personen
Ik vermoed dat dat dit de situatie is waarin ROB VAN DEN HEUVEL zich bij het KLM ONGEVAL bevond
Ik wacht nu af om enige BEOORDELING over dit ONGEVAL op de bevindingen van DE ONDERZOEKSCOMMISIE
In functie van het FATAAL ongeval van een KLM TRAINER in ARIZONA in de USA werden een aantal vragen gesteld over de taak van de EXAMINATOR aan boord??
Een EXAMINATOR gaat beoordelen in VLUCHT of de kandidaat voor een VERGUNNING of BEVOEGDHEID
1 )-DE VAARDIGHEDEN beheerst om een LUCHTVAARTUIG te besturen 2)- of hij de geschikte INSTELLING om DE VEILIGHEID van zichzelf en zijn PAX te verzekeren 3)- of hij de nodige BESLISSINGEN kan nemen op in NORMALE en ONVERWACHTE omstandigheden de VLUCHT VEILIG uit te voeren
Dit zijn in enkele woorden uitgelegd dat in een aantal handboeken wordt toegelicht
DE KANDIDAAT heeft; Na zijn MEDISCH ONDERZOEK Een THEORETISCH EXAMEN Een aantal uren in DUBBELBESTURING alsook een aantal uren in SOLO te hebben uitgevoerd
Tijdens het EXAAM wordt hij onderworpen aan Een ONDERVRAGING over de OPERATIONELE en PRAKTISCHE KENNIS nadien een EXAMEN in VLUCHT over- NORMALE OEFENINGEN NAVIGATIE NOODPRECEDURES
When FLYING in a MOUNTENAINS AREA YOU need to take special precautions ??
I was involved in MOUNTAIN FLYING as
MOUNTAIN PILOT ; --AIRPLANE ALAT --GLIDER PILOT --HELICOPTER PILOT
Some EXPERIENCES:
My INIATION in MOUNTAIN FLYING at LOW ALTITUDE was demonstrated with a SWISSE PILOT on a GERMAN MILITARY DORNIER 27 and a FISLER STORGE two very powerful airplane in the area of CLERMONT FERRAND( FRANCE)
The demonstration witch scowed me the most effect was with the DO27 full power and stil descending on 5 M/SEC then changing to a other location near the mountain and climbing on 10 M/SEC on reduced power
Later was I involved in GLIDER FLYING with a KA7 in this area with a FRENCH MOUNTAIN FLYING INSTRUCTER and trained in three landings in the mountains later dit i a number of SOLO FLIGHTS with a KA6 , JAVELOT and a BIJAVE and made also a altude gain of more then 5000 meter
As PILOT LT/AVN HELICOPTER dit I the TRAINING MOUNTAIN FLYING in ALAT in SAILLAGOUSE on the L'ALAT
Also dit GLIDER MOUNTAIN FLYING from CHALLE LES EAUX
Heden verneem ik dat RENE THIERRY op 80 jarige leeftijd overleden is op 12 September 2012
RENE was een der medestichters van AOPA-BELGIUM en beroeps matig aktief als TV spreker op de RTBF
Aktief als VLIEGTUIGPILOOT en later een der bezielers van de ontwikeling van het ULM vliegen hier in BELGIE
Hij vertegenwoordigde ook enkele malen AOPA-BELGIUM bij de WORLD ASSEMBLY van IAOPA( global) alvorens ik in 1980 de permanente LIAISSON OFFICER van IAOPA werdt bij de EU-INSTELLINGEN in BRUSSEL en ook de honneurs waarnam voor AOPA-BELGIUM tot in 2004
Ik denk met eerbied terug aan het belangrijk werk dat RENE leverde voor de PILOTEN en EIGENAARS aktief in GENERAL AVIATION , AERIAL WORK OPERATIONS en LUCHTSPORTEN
Heden moeten wij uw aandacht op vestigen dat AIRSHOWS worden uitgevoerd volgens zeer STRENGE VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN toepasselijk om de voorziene GRONDORGANISATIE, DE DEELNEM LUCHTVAARTUIGEN EN DE BEVOEGDE PILOTEN
Er zijn op vele vliegvelden FLY-IN ,OPEN DAY FLIGHT DEMONSTRATIONS en andere gelijkaardige benoemde aktiviteiten, deze zijn niet onderworpen aan deze STRENGE REGELGEVING