Een aantal E-mailtjes van bezoekers van mijn eerste BLOG stellen vragen van hoe ik PILOOT geworden ben??
Ik denk niet dat deze weg nog mogelijk is in de huidige omstandigheden.
Men moet er wel rekening mee houden dat mijn schoolperiode verliep tijdens de OORLOG en dus nogal cahotisch verlopen is met; -School in MERKSEM -School in FRANKRIJK Saint Margritte de CAROUGE - ANNECY LE CHATEAU -ANTWERPSE STADSCHOOL even TECHNISCHE SCHOOL -MEISTRAAT -LEERCONTRACT RIJWIELMAKER in functie van mijn RENNERS aktivitzit 1954 DE KRIJGSMACHT -Opleiding MP LUCHTMACHT TERVUREN -MOTORIJDER -AUTOBESTUURDER 3 TON -HONDENSTALMEESTER te VOGELSANG( Duitsland) -Basic SCHERPSCHUTTER -CONVERSIE MP USAF/NATO -ZELFVERDEDIGING -FOTOGRAFIE -DUIKERS TRAINING -INVESTIGATION OSI/USA -ZWEEFVLIEGEN en MOTORVLIEGEN AIRCENT -SPECIALE WAPENKENNIS bij FN/HERSTAL -NBC bij de US/ARMY -On the JOB TRAINING USAF NCO -TRAINING DORNIER FACTORY -Iniatie MOUNTING FLYING -INTELIGENCE TRAINING USARMY -PENETRATION TECHNICS NATO -RECONVERSION BELGIAN AIRFORCE MP-EVERE -BASIC PILOT BAF te EPE -GLIDERTOWING + PARADROP PILOT -PILOOT LT/AVN BRASCHAAT -OBSERVER ARTILERIE FYRING -VLIEGINSTRUCTEUR SABENA SCHOOL -ZWEEFVLIEGINSTRUCTEUR LUCHTKADETTEN -CPI-IFR BELGIAN -B2 +IFR NED -CPL-IFR FRANCE -FAA GROUNDINSTRUCTER -FAA SIMULATOR TRAINING -FAA FLIGHT INSTRUCTER -FAA USA-FAA ATPL EXAM -LT/AVN FIXED WING INSTRUCTER -LT/AVN HELICOPTERPILOOT -Iniatie zending RIJKSWACHT ( DIANE) -Advances US/ARMY INIATIE -TACTICAL FLYING FRENCH ALAT -MEDICAL FLIGHT TOULOUSE -FOREST SURVIVAL PARA -NORTHSEE SURVIVAL KOKSIJDE -MOUNTAIN SURVIVAL CORSICA -SEA SURVIVAL CORSICA -SAR INIATIE KOKSIJDE -GROUNDCOURS PARACHUTISME maar niet gesprongen?? -INSTRUCTER HELICOPTER ALAT -MOUNTAIN PILOT SAILAGOUSE -TRAINING LOBBYIST AOPA-USA -INIATIE ENGELS LOMBARDSIJDE -SECRETARIAAT PEUTIE -BRANDBESTRIJDING bij DE ZEEMACHT --Beroeps O/OF Exaam school te ZEDELGEM ............. -VIDEO operator BRUSSEL
Ik heb steeds tussendoor ook nog bijgeleerd door ZELFSTUDIE en zoals u ziet vele cursussen gevolgt in MILITAIR en BURGERMIDEN
Dit jaar 2011 ben ik begonnen mij aktief uit het EU-LUCHTVAART gebeuren terug te trekken en te genieten van de vrije tijd en aandacht te besteden aan de ANTWERPSE ZOO waar ik tegenwoordig veel van mijn vrije tijd doorbreng www.ZOOANTWERPEN.BE
Heden heb ik wegens een lichte ongesteldheid niet kunnen aanwezig zijn in BRUSEL
1)- De werkgroep van BENELUX betreffende de voorstellen van de aanpassing van het SCHENGEN VERDRAG Ik was in de jaren 80 betrokken bij de voorbereidingen wat betrefd de LUCHTVAART ten behoeve van GENERAL AVIATION
2)- Was ook niet beschikbaar om aanwezig te zijn bij het PAUL TISSANDIER COMITE voor 2011 voorstel onder voorzitterschap van V WIEME van de KACB
AOPA-BELGIUM bestaat nog steeds.....MAAR wegens de PASIEVE houding van AOPA-BELGIUM geef ik het ADVIES voor;
NEDERLANDSTALIGE om AOPA-NEDERLAND te vervoegen, buiten het zeer intresante tijdschrift " PILOTS & PLANES" krijgt men bij de EERSTE SOLO een 12 maanden GRATIS LIDMAATSCHAP mits een formulier in te dienen binnen de 90 dagen door uw INSTRUCTEUR
FRANSTALIGEN zijn het best bij AOPA-FRANCE
Houders van FAA vergunningen en vliegend op "N" geregistreerde vliegtuigen vervoegen best AOPA-USA