I have received you ATC/PLN but since YOU are operating VFR do I EXPECT thad YOUR ETA will not be 0700 UTC
I ame present at EBAW until 10;00 UTC
Geachte bezoekende SENIOREN ik ben op de LUCHTHAVEN te ANTWERPEN/DEURNE van 0900 B tot 12:00 in het BELAIR-CAFETARIA maar geef normaal prioriteit aan de bezoekende PILOTEN en zal dan maar even kort ogenblik aandacht aan u kunnen besteden Even mijn BLOG bezoeken voor u afkomt is steeds nuttig, want daar plaats ik smorgends mijn laatste tijdsgebruik tijdens het WE !!!
Herhaalde malen krijg ik E-mails van SENIOREN welk belang stellen in bepaalde ACTUELE NIEUWSBERICHTEN
Heden is het ONMOGELIJK om u een EERLIJK andwoord te bezorgen gezien ik ook moet voortgaan op wat men in DE MEDIAWERELD ons voorschotteld Veel BERICHTEN zijn beinvloed door POLITIEKE of COMMERCIELE belangen
Tijdens mijn aktiviteiten voor IAOPA bij de EUROPESCHE INSTELLINGEN heb ik moeten vaststelen dat het NATIONAL OFFICIEL NIEUWS een aantal onderwerpen de negatieve gevolgen van hun NATIONAAL REGERINGS BELEID de negatieve gevolgen voor de bevolking op de beslissingen van de EU verwezen
Mijn ervaring in het afnemen van EXAMENS in VLUCHT;
ZWEEFVLIEGEN bij de BELGISCHE LUCHTKADETTEN van -ZWEEFVLIEGPILOOT -ZWEEFVLIEGTUIG INSTRUCTEUR
MOTORVLIEGEN -LICHTE VLIEGWEZEN van de LANDMACHT te EBBT - PREEXAMEN PPL te EBAW bij de SOTRAMAT FLYING SCHOOL
In het ZWEEFVLIEGEN en LT/AVN MOTORVLIEGEN gebeurde dat steeds op een TWEEZITTER waarbij men ook over de nodige STUURORGANEN beschikte op in geval van noodzaak de besturing over te nemen......wat betekende dat de kandidaat had gefaald
In het BURGERLIJK gebeurde dat herhaalde malen met een VIERZITTER, waarbij als examinator achter de KANDIDAAT zit met naast hem zijn INSTRUKTEUR of een andere EXAMINTOR en waarbij men dus niet beschikt over STUURORGANEN wat een minder aangename toestand is en moet vertrouwen op de VAARDIGHEDEN en BESLISSINGEN van de twee vooraan zittende personen
Ik vermoed dat dat dit de situatie is waarin ROB VAN DEN HEUVEL zich bij het KLM ONGEVAL bevond
Ik wacht nu af om enige BEOORDELING over dit ONGEVAL op de bevindingen van DE ONDERZOEKSCOMMISIE
In functie van het FATAAL ongeval van een KLM TRAINER in ARIZONA in de USA werden een aantal vragen gesteld over de taak van de EXAMINATOR aan boord??
Een EXAMINATOR gaat beoordelen in VLUCHT of de kandidaat voor een VERGUNNING of BEVOEGDHEID
1 )-DE VAARDIGHEDEN beheerst om een LUCHTVAARTUIG te besturen 2)- of hij de geschikte INSTELLING om DE VEILIGHEID van zichzelf en zijn PAX te verzekeren 3)- of hij de nodige BESLISSINGEN kan nemen op in NORMALE en ONVERWACHTE omstandigheden de VLUCHT VEILIG uit te voeren
Dit zijn in enkele woorden uitgelegd dat in een aantal handboeken wordt toegelicht
DE KANDIDAAT heeft; Na zijn MEDISCH ONDERZOEK Een THEORETISCH EXAMEN Een aantal uren in DUBBELBESTURING alsook een aantal uren in SOLO te hebben uitgevoerd
Tijdens het EXAAM wordt hij onderworpen aan Een ONDERVRAGING over de OPERATIONELE en PRAKTISCHE KENNIS nadien een EXAMEN in VLUCHT over- NORMALE OEFENINGEN NAVIGATIE NOODPRECEDURES
When FLYING in a MOUNTENAINS AREA YOU need to take special precautions ??
I was involved in MOUNTAIN FLYING as
MOUNTAIN PILOT ; --AIRPLANE ALAT --GLIDER PILOT --HELICOPTER PILOT
Some EXPERIENCES:
My INIATION in MOUNTAIN FLYING at LOW ALTITUDE was demonstrated with a SWISSE PILOT on a GERMAN MILITARY DORNIER 27 and a FISLER STORGE two very powerful airplane in the area of CLERMONT FERRAND( FRANCE)
The demonstration witch scowed me the most effect was with the DO27 full power and stil descending on 5 M/SEC then changing to a other location near the mountain and climbing on 10 M/SEC on reduced power
Later was I involved in GLIDER FLYING with a KA7 in this area with a FRENCH MOUNTAIN FLYING INSTRUCTER and trained in three landings in the mountains later dit i a number of SOLO FLIGHTS with a KA6 , JAVELOT and a BIJAVE and made also a altude gain of more then 5000 meter
As PILOT LT/AVN HELICOPTER dit I the TRAINING MOUNTAIN FLYING in ALAT in SAILLAGOUSE on the L'ALAT
Also dit GLIDER MOUNTAIN FLYING from CHALLE LES EAUX
Heden verneem ik dat RENE THIERRY op 80 jarige leeftijd overleden is op 12 September 2012
RENE was een der medestichters van AOPA-BELGIUM en beroeps matig aktief als TV spreker op de RTBF
Aktief als VLIEGTUIGPILOOT en later een der bezielers van de ontwikeling van het ULM vliegen hier in BELGIE
Hij vertegenwoordigde ook enkele malen AOPA-BELGIUM bij de WORLD ASSEMBLY van IAOPA( global) alvorens ik in 1980 de permanente LIAISSON OFFICER van IAOPA werdt bij de EU-INSTELLINGEN in BRUSSEL en ook de honneurs waarnam voor AOPA-BELGIUM tot in 2004
Ik denk met eerbied terug aan het belangrijk werk dat RENE leverde voor de PILOTEN en EIGENAARS aktief in GENERAL AVIATION , AERIAL WORK OPERATIONS en LUCHTSPORTEN
Heden moeten wij uw aandacht op vestigen dat AIRSHOWS worden uitgevoerd volgens zeer STRENGE VEILIGHEIDSVOORSCHRIFTEN toepasselijk om de voorziene GRONDORGANISATIE, DE DEELNEM LUCHTVAARTUIGEN EN DE BEVOEGDE PILOTEN
Er zijn op vele vliegvelden FLY-IN ,OPEN DAY FLIGHT DEMONSTRATIONS en andere gelijkaardige benoemde aktiviteiten, deze zijn niet onderworpen aan deze STRENGE REGELGEVING
Heden verneem ik dat er nog steeds personen zijn welk mij trachten te bereiken op mijn vroegere YAHOE email adres, gelieve enkel SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM te gebruiken
Op gebied van BLOGS staan veel vroeger gestelde vragen beandwoord op de VROEGER BLOG; .......... SYLVAIN70 ( 414.275)
At 1300 hr a visit to the EP-BRUSSELS and a meal with a MEP and his POLITICAL ADVISERS concerning the background of the motivation thad this high level MEP is not declaring his intrest in GENERAL AVIATION, he promised his support for my proposals on AVIATION on the promise I would not release his Identy ??
1400 schort visit at NATO-EVERE on a SECURITY-EXPERT concernig the SECURITY about HELICOPTER OPERATIONS inthe future??
1500 hr Visit to a number of contacts in HQ-EUROCONTROL in vieuw to introduce LUTS DOMMEL the permanent IAOPA delegate in BRUSSELS
BRIEFING about HCI-AERO about TRANSITION of SCIENCE intoREALITY and introduction of the avaible lecture on HUMAN BEHAVIOR in AVIATION by WWW.ASHGATE.COM
Briefing by the Secretary General of CANSO PAUL RIEMENS of the DUTCH ATC
Closing the evening with a schort reception in presence of DAVID MC MILLAN DG-EUROCONTROL organised by RAeS/BRUSSELS