Heden verneem ik dat er nog steeds personen zijn welk mij trachten te bereiken op mijn vroegere YAHOE email adres, gelieve enkel SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM te gebruiken
Op gebied van BLOGS staan veel vroeger gestelde vragen beandwoord op de VROEGER BLOG; .......... SYLVAIN70 ( 414.275)
At 1300 hr a visit to the EP-BRUSSELS and a meal with a MEP and his POLITICAL ADVISERS concerning the background of the motivation thad this high level MEP is not declaring his intrest in GENERAL AVIATION, he promised his support for my proposals on AVIATION on the promise I would not release his Identy ??
1400 schort visit at NATO-EVERE on a SECURITY-EXPERT concernig the SECURITY about HELICOPTER OPERATIONS inthe future??
1500 hr Visit to a number of contacts in HQ-EUROCONTROL in vieuw to introduce LUTS DOMMEL the permanent IAOPA delegate in BRUSSELS
BRIEFING about HCI-AERO about TRANSITION of SCIENCE intoREALITY and introduction of the avaible lecture on HUMAN BEHAVIOR in AVIATION by WWW.ASHGATE.COM
Briefing by the Secretary General of CANSO PAUL RIEMENS of the DUTCH ATC
Closing the evening with a schort reception in presence of DAVID MC MILLAN DG-EUROCONTROL organised by RAeS/BRUSSELS
Gelieve mij geen E-mails te sturen om te trachten GOEDKOPE VLIEGREIZEN te vinden??
Ik ben aktief geweest als PILOOT-INSTRUCTEUR maar ben ;;NOOIT betrokken geweest bij de commerciele aspecten van VLIEGTUIGREIZEN en heb dus geheel geen kennis van hoe men goedkoop tickets kunt bekomen
Heden vraagt men om een toelichting te geven over de PROCEDURES voor IFR vluchten naar een AIRPORT:
Een der grote problemen is dat de REGIONALE VLAAMSE AUTORITEITEN gebrek aan kennis hebben van de ICAO documenten welk van toepassing zijn zoals: -ICAO ANNEXE 14 --ICAO DOC 44
Ook bij het DGLV beschikt men niet over de bevoegde persoon die de nodige kennis heeft om de juiste verplichtingen te doen toepassen???
Ikzelf heb deze voorschriften sedert een aantal jaren niet meer opgevolgt en durf mij niet aanspreken zonder in het bezit te zijn van de UPDATED ICAO documenten
Wat betrefd het ZWEEFVLIEGEN heb ik mijn opleiding gedaan op.....C800 bij de FAF
Nadien heb ik mijn SOLO gedaan op een EMOUCHET een Franse versie van de Duitse GRUNAU
Verder heb ik gevlogen op: -KA6 -KA7 -KA2 -GRUNAU -BREGUET -JAVELOT -KA8 -WEIHE -RHONTLERGE -DOBBELRAAP -MUCHA -FOKA -SK21 -BLANIC -SKYLARK -BIJAVE -LO100 -GROB - Dit zijn de toestellen welk ik via mijn geheugen herinner Ik zal trachten mijn LOGBOEKEN eens te bekijken in de toekomst??
Met de SV4 en de M500 heb ik demonstraties gedaan op AIRSCHOWS met een sleep van 3 ZWEVERS, ook met de SV4 met daarachter een LO100 welk ROLS uitvoerde tijdens DE SLEEP Ook het uitvoeren van een RETOUR SOL met een ZWEVER in SLEEP werdt gedaan op AIRSCHOWS maar was een verplichte vaardigheidsproef voor de piloten tijdens hun opleiding
De BEDIENER LIER bevoegdheid heb ik ook behaalt onder de kundige opleiding van " HET MANNEKE" te EBWE bij DE BELGISCHE LUCHTKADETEN
I regular receive E-mails from PILOTS or AIRCRAFT OWNERS to try to solve problems at EU level
However I do not have the ADMINISTRATIVE and FINANCIEL means avaible to develop the required interventions in the various EU INSTITUTIONS in BRUSSELS
I ADVISE PILOTS and AIRCRAFT OWNERS to join their NATIONAL AOPA and via WWW.IAOPA.EU to try to have their problems brought to the specifique EU-INSTITUTIONS
Heden spreekt men in de GRATIS ZONDAGSKRANT van het ongeval in FRANKRIJK van de PC12/47 weer over een SPORTVLIEGTUIG??
De PC12/47 is een toestel van 4750 kgr AUW gebruikt voor COMMERCIAL AIR TRANSPORT of AERIAL WORK OPERATIONS en kan vliegen met 10 ( TIEN) personen aan boord op grote afstanden
Vele van de LICHTERE VLIEGTUIGEN zijn niet gebruikt in SPORTVLIEGEN maar in LUCHTARBEID zoals opleiding van PILOTEN, LUCHTFOTOGRAFIE, OBSERVATIE van VERKEER, en VERPLLAATSINGEN voor TOURISME of ZAKEN
Uw PERSOONLIJKE wagen waarmede u zich verplaatst noemt men toch ook GEEN SPORTWAGEN
Zie uitleg op PC; PILATUS PC12/47
Tevens kan ik belanghebbende een DIAGRAM bezorgen per post van de verschillende LUCHTVAARTAKTIVITEITEN van LUCHTVAARTUIGEN van ZEER KLEIN( EENZITTERS ) tot ZEER GROOT ( AIRBUS)
Heden bekom ik een aantal vragen over het ongeval van een ZWITSERS vliegtuig op VRIJDAG 26 Augustus in FRANKRIJK
Het betrefd een PC12/47 BH-FPZ
Voorlopig geen verder gegevens bekend van de mogelijke oorzaak De hypotese van een BLIKSEMINSLAG lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het een PC12 betrefd dat normaal bij blikseminslag beperkte beschadiging zou vertonen die de vliegwaardigheid niet beinvloeden
Het toestel vertrok van uit ANTWERPEN/DEURNE EBAW maar dit is niet de thuishaven en vermoedelijk geen bekende van ons ...alhoewel ik veel vrienden piloten heb in ZWITSERLAND..????
Onze DEELNEMING aan de familie en vrienden van de slachtoffers
TRANSLATION: Since most questions are in DUTCH( FLEMISCH) i have reacted in this Language
VERY SCHORT on this ACCIDENT..........NO COMMENT CONDOLEANCES to the FAMILY