Helikopter vliegen is zoiets als met twee bezemstelen op elk hand op een vinger één met de borstel omhoog het evenwicht houden. Op 15 maart 2003 heb ik met Dirk van Brasschaat (ook nog twee andere data) de kans gekregen om mee te vliegen met de OO-RWF, een Robinson 44, zo eentje waar Z.K.H. Prins Philip ook mee op stap gaat. Hij met de OO-PFB (lees OO = België en PFB = Prins Philip België) Persoonlijk vind ik zo'n draaiende vleugel boven je hoofd niet echt de van het. Misschien heeft het wel te maken dat het iets boven mijn budget is, want zo'n ding kost gauw een 500 per uur + een 4 à 500.000 in aankoop. We vlogen toen van Brasschaat naar Baisy-Thy. Dirk heeft het die keer klaar gespeeld om over de luchthaven van Zaventem te mogen vliegen. Van alle runways en gebouwen heb ik schitterende unieke foto's kunnen maken. Buiten het vliegen is mijn tweede passie fotografie en oorspronkelijk heb ik een kunstopleiding genoten; tekenen, schilderen (academie Sint-Niklaas), glasbewerking (kunsthandel Deurne) en fotografie. Het voorgaande klinkt misschien dikkenekkerig, maar in alle bescheidenheid, ik ben een sober en beslist geen rijk man! Is rijkdom niet iets in je hoofd? fantasie? heb ik dat niet te veel soms? http://aeroclub-brasschaat.be/ http://users.telenet.be/rondvluchten/
Op 19 septmber 2004 maakten we deze formatievlucht met de OO-LGB en OO-SPG. Meestal maken we navigatievluchten met één toestel, maar soms ook met meerdere... De vliegclub van Brasschaat beschikt over 3 Pipers PA18 en bij de twee bovenstaande, eveneens de OO-ATY. Zo hebben we reeds formatievluchten gedaan naar de Ardennen, Butchenbach, Namen, Spa enz... Alhoewel al deze toestellen meer dan 50 jaar jong zijn, zijn deze zeer betrouwbaar en niet zo moeilijk te vliegen. Een staartwielvliegtuig vraagt wel wat extra ervaring en meerdere piloten verkiezen dan toch liever een neuswieltoestel zoals de Cessna bijvoorbeeld. Persoonlijk heb ik mijn vliegopleiding volledig gedaan op deze Pipers en hoewel ik ook Cessna's vlieg voel ik me steeds het best in Piper. http://aeroclub-brasschaat.be/ http://users.telenet.be/rondvluchten/
Op 20 mei 1996 maakte ik mijn eerste solovlucht met een Piper PA18 na ongeveer 10 uur opleiding. Vandaag, heel wat jaartjes later, heb ik natuurlijk wat meer ervaring en de passie is er nog steeds! Deze foto is genomen op 10 december toen een dunne dichte mist boven het landschap hing. Een kerktoren in de Kempen, Hoogstraten als ik me niet vergis, stak er boven uit. U hebt de wens om eens mee te vliegen, naar gelijk welke bestemming in België, na overleg... je mag het toestel besturen 'onder begeleiding' boven 1500 voet. groetjes. ben http://aeroclub-brasschaat.be/ http://users.telenet.be/rondvluchten/