Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Laatste commentaren
  • Sadiq Seo (sadiq seo)
        op
  • Schijn en Werkelijkheid en de Vlaamse moraal (Jort)
        op
  • Spoor lanaken-Maastricht voor personenvercoer (L Hermans)
        op
  • Lijst (Roel Veltmeijer)
        op Lijst van kandidaten bij Onbegrensd Lanaken
  • ivm Go Pass (Kevin Cannoot)
        op
  • Mixed Media Projects
    Communicatief
    10-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    LANAKEN – Zit het herstel van spoorlijn 20 op een dood spoor? Dat is de vraag die de werkgroep ACV-Spoor zich stelde tijdens een bijeenkomst op domein Pietersheim. Volgens afgevaardigd – bestuurder Mark Geurts van het Autonoom Gemeente Bedrijf zijn er nochtans goede vooruitzichten indien alle partijen de neus in dezelfde richting houden. Voor de revitalisering van zes kilometer spoorlijn tussen Lanaken en Maastricht qua goederenvervoer liggen drie miljoen euro subsidie klaar via Europese fondsen. Voorwaarde is wel dat tegen 1 januari 2007 effectief met de plannen moet zijn gestart. “ We zoeken echter bijkomende middelen omwille van budgettaire problemen bij papierhandel Sappi. Sappi was aanvankelijk de eerst vragende partij om zijn papier per spoor richting Europa te ontsluiten.”
    Volgens Geurts worden tegen het einde van de maand hoe dan ook de technische plannen rond het herstel van de spoorlijn binnen Europa gepubliceerd en is een aanbesteding voor o.a. twee overslagstations ten oosten en ten westen van het Albertkanaal medio december voorzien. Zelf heeft de gemeente Lanaken 2,6 miljoen euro gepompt in de voorbereiding. Zo heeft Lanaken o.a. 100 Ha industriegrond teruggekocht van o.m. Celanese. Het reservegebied ligt tussen de spoorlijn en het Albertkanaal. Daarmee wil Lanaken meespelen in het Economisch Netwerk Albertkanaal, kortweg ENA.
    “De spoorexploitant die de lijn wil heropenen vraagt vervoersgaranties. We hebben berekend dat binnen een straal van 40 kilometer er 800.000 ton capaciteit via het spoor kan worden vervoerd. Daarin speelt Sappi wel een grote rol. Vraag is of Sappi deze strategische kans nu laat schieten. We hebben het bedrijf wel nodig om de shuttletrein op te starten.”
    Van Sappi echter geen spoor op de bijeenkomst, wegens ‘in herstructurering’, lees: momenteel geen budget! En dus komt men in Lanaken onder tijds- en financiële druk.
    Er zijn nochtans perspectieven, volgens Europees volksvertegenwoordiger Frieda Brepoels, maar dan moeten zowel de NMBS als de federale regering hun verantwoordelijkheid nemen en de spoorlijn herinschrijven op het investeringsplan. De inspanningen van de NMBS rond de verbinding Antwerpen – Luik met aansluiting aan de HST of een snelle verbinding tussen Hasselt en Brussel in 48 minuten, voorzien tegen eind 2006, zijn goede initiatieven, maar ontsluit Limburg niet met het buitenland. Brepoels verwijst dan naar Hasselt – Maastricht en naar Neerpelt – Weert.
    Lightrail
    Ook minister Marino Keulen volgt die denkpiste en voegt er nog een alternatief aan toe:
    “ Vermits de binnenstad van Maastricht nu al dichtslibt, is een lightrail voor personenvervoer, naast het heropening van de goederenlijn Hasselt – Lanaken – Maastricht, een tweede winsituatie waarover moet worden nagedacht. Dit zou voor het woon-werk-winkelverkeer een goede uitkomst bieden. Zo’n lightrail moet binnen een half uur van Hasselt naar Maastricht rijden, met een frequentie van twee ritten per uur en ze moet goedkoop zijn. De ontsluiting zou gaan via Hasselt station, Kolonel Dusartplein, campus en station Diepenbeek richting Munsterbilzen. Daar kan de buslijn naar Bilzen voor ontsluiting zorgen. Nadien via Eigenblizen richting Lanaken station en dan naar Maastricht. Nederland heeft zelf een optie om binnen zes maanden een lightrail naar Sittartd, Heerlen en Aken te realiseren.”
    Dat de gemeente Lanaken hier positief over meedenkt, mag duidelijk zijn. Schepen Freddy Stouten: “ We willen het BPA uitbreiden tot aan het kruispunt Pannestraat – Stationsstraat, maar we wachten op een sein van De Lijn. We moeten immers weten waar zo’n lightrailstation in Lanaken moet worden ingeplant. Als dan nog de Spoorlijn 20 van Hasselt - Lanaken naar Maastricht zou komen, die men kan inpassen in de lijn Antwerpen – Mol- Hasselt, dan kan men vanuit Maastricht via Aken naar Keulen en zijn zowel goederen als personen snel ter plaatse. Alleen vrees ik dat de afwezigheid op deze bijeenkomst van een speler als Sappi zorgt voor een ‘Processie van Echternacht’ – effect: drie stappen vooruit, maar evenzeer twee stappen achteruit.” - WJL

    10-09-2006 om 11:52 geschreven door Jempi Welkenhuyzen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (1)
    07-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    ANAKEN – Sinds kort is er een nieuwe partij die zichzelf eerder als een denktank omschrijft dan wel een politieke partij. Toch gaat ook Verdi-Groen! naar de verkiezingen.
    Verdi staat voor ‘Verbond van Ernst,Rede en Dialoog’. Men wil een politiek- maatschappelijke functie opnemen die pluralistisch is en mee ondersteund door Groen! Op hun vrij overzichtelijke website www.verdi-en-groen.be lees je teksten over de windturbines, het voorstel Leers over de spreiding van de coffeeshops, de wateroverlast en de bodemerosie enz. Het secretariaat is gevestigd op de (sic)Groenstraat 35, 3621 in Rekem. Verdi-Groen! maakte de eerste drie kandidaten bekend: Frits van der Wens, ex-manager van El Tigra, nu startend ondernemer, naast Ronny Vanderhoeven (RVA-bediende) en Davina Bogaers (studente KUL). Volgens insiders is Verdi-Groen! een reactie op het feit dat het vroegere boegbeeld van de Groenen Hendrik Maenen, de tweede plaats heeft gekregen bij SP.A. - WJL

    07-09-2006 om 23:17 geschreven door Jempi Welkenhuyzen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    LANAKEN – Naast de bekende partijen heeft Lanaken een nieuwe groep erbij: ‘Onbegrensd Lanaken’. Een kleine, maar volwaardige partij, met 14 mannen en 13 vrouwen. Goed doordachte kandidaten, met aanhang in de deelgemeenten. Rechtstreeks of onrechtstreeks bekende namen, waardoor deze ‘kleine garnaal’ niet meteen als ‘quantité négligable’ zal doorgaan. Lijsttrekker is Denis Geurts ( 51j), gepensioneerd mijnwerker. “ We voelen ons goed in Lanaken, maar toch maken wij ons grote zorgen over bepaalde ontwikkelingen.
    Wij denken daarbij aan de veiligheid, zowel in het verkeer als in de woonbuurt. Zo is er het ’drugsspreidingsplan’ van Maastricht en de zogenaamde ‘weedboulevard’ bij de grens. Maar ook een thema als ‘ mobiliteit’ van en naar Maastricht (doseerlichten) of op de N78 (Gewestweg Tongeren-Maaseik) ligt ons aan het hart. Zonder de eigen straat of wijk uit het oog te verliezen. We hebben een enquête gehouden en daaruit blijkt dat tachtig procent van de mensen zich stoort aan de directe leefomgeving. We willen zeker werken aan een nette leefomgeving. Tenslotte maken we ons sterk voor het aantrekken van nieuwe bedrijven en het versterken van het winkelaanbod in het centrum van Lanaken.”
    ‘Onbegrensd Lanaken’ gaat voor minstens 1 zetel , maar ‘meer is meegenomen’, aldus Denis Geurts. Het feit dat men zijn partij in de straat omschrijft als ‘de zusterpartij van CD&V’ wuift hij weg: “ We stellen ons onafhankelijk op, ook al is de huidige burgemeester ons erg genegen. Ik heb begrip voor de situatie. Momenteel is er een kartelafspraak tussen VLD en SP.A. Als wij goed scoren, kan CD&V zeker met ons praten….” - WJL

    07-09-2006 om 22:52 geschreven door Jempi Welkenhuyzen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    LANAKEN – CD&V en N-VA gaan samen in kartel naar de verkiezingen. Van de 27 kandidaten leveren de Christen Democraten er 24, N-VA brengt drie mensen mee.De lijst bevat 14 vrouwen en 13 mannen. Er zijn in totaal 12 nieuwe kandidaten aangetrokken. Oud-schepenen Christoffels en Martens doen niet meer mee. De lijst is bloksgewijs per deelgemeente samengesteld.Lijsttrekkers zijn huidig burgemeester Alex Vangronsveld, gevolgd door Vlaams Volksvertegenwoordiger Vera Jans. Lijstduwer is Mark Geurts. Oud-schepen Josanne Hendriks-Kuijpers (13), senior Raymond Hermans (20) en de huidige schepenen Manders (19), Stouten (20) en raadslid Marie-Jeanne Smeets-Packlé (4) stellen hun ervaring ter beschikking aan een jonge ploeg nieuwkomers. N-VA levert drie kandidaten, met op kop schepen Piet Van Berkel (15) en de jongeren Luc Van Roey en Karolien Lemeer. De gemiddelde leeftijd van de ploeg is 43 jaar, waarbij 7 kandidaten jonger zijn dan 30 jaar.
    Als programmapunten stippelt voorzitter Joris Jans aan: ‘het dringend uitvoeren van de rioleringsdossiers in Veldwezelt en de Hellingstraat – Wijnwijk.Verder zal men de cultuur-historische dossiers Pietersheim en de derde fase Oud-Rekem uitvoeren. Voor jongeren als senioren betaalbare woningen voorzien. En er zal worden gewerkt rond functionele fietspaden in Veldwezelt, Kesselt en Briegden. Tenslotte wil CD&V-N-VA de leefbaarheid in de kerkdorpen verbeteren door de verzuring tegen te gaan en het verenigingsleven te stimuleren.-WJL

    07-09-2006 om 22:51 geschreven door Jempi Welkenhuyzen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    06-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Project Landmarks Grensschap Albertkanaal officieel van start

     

    MAASTRICHT-RIEMST- LANAKEN – Deze middag werd op het volkstuinencomplex Daalhof de samenwerkingsovereenkomst getekend tussen de gemeenten Maastricht, Riemst en Lanaken voor het Interregproject ‘Landmarks Grensschap Albertkanaal’. Dat gebeurde symbolisch bij grenspaal 82, plaats waar de drie gemeenten elkaar raken.

    Naast de drie gemeenten geven ook de beide Limburgen steun aan het geheel en zijn tal van maatschappelijke groeperingen in het grensgebied eveneens betrokken partij. Met de ondertekening van de overeenkomst bevestigt men de intentie om op bijzondere plekken in het landschap voorlopig 13 tekens – landmarks -  te plaatsen. Burgemeester Alex Vangronsveld: “ De landmarks zullen op bijzondere plekken in het landschap worden gerealiseerd. De bezoeker en de wandelaar zal bij de landmarks de verhalen van het landschap over de ontstaansgeschiedenis, de bewoning en het bodemgebruik kunnen beleven via kijkvensters, follies, infopanelen , tableaus enz. Deze zullen worden geplaatst in het open agrarisch landschap tussen Riemst,  Maastricht en Lanaken. Samen vormt het Grensschap Albertkanaal een grensoverschrijdend toeristisch educatief netwerk. De andmarks worden daarom gekoppeld aan de bestaande wandel- en fietspadenstructuur in het grensgebied. Het kostenplaatje bedraagt 600.000 euro, waarvan Riemst, Lanaken en Maastricht samen één derde zullen betalen. Verder komt er geld via het Interreg Benelux Midden Gebied. De concrete realisatie van het project zal volgend jaar plaatsvinden. Voor Lanaken gaat de aandacht naar de Neanderthalersite, de diverse slagvelden op Lanakerveld en een panorama van de Kesseltse Kip. Op de Dousberg bij Maastricht voorziet men de inrichting van een bezoekerscentrum, met infopanelen rond de herinrichting van het Hezerwater en de stadsbelegering van Alva. Tussen Vroenhoven en het Albertkanaal komt o.a. een geologisch kijkvenster. In Lafelt – Herderen voorziet men een landmark rond de Slag van Lafelt. Ook komt er een uitkijkpunt op de Sieberg. Bij Daalhof Maastricht wil men een stukje Romeinse heirbaan heraanleggen en in Kanne komt er een oorlogsvenster. Er komt ook een duidelijke kaart en een folder voor toeristen zodat de VVV’s het gebied voor een één- of meerdaagse tocht kunnen promoten. - JWL

    06-09-2006 om 16:43 geschreven door Jempi Welkenhuyzen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    05-09-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Jos Lansink is wereldkampioen
    door : Jempi Welkenhuyzen
    LANAKEN –Groot feest in de Sprokkelstraat in Lanaken. Bij de Wereldruiterspelen in Aken wist Jos Lansink de wereldtitel bij de springruiters te veroveren. En dus vloeide de champagne tot een stuk in de nacht en rukte copain Alain de hapjes aan. In de barrage van de WK-finale was onze  'paardenbelg' als enige foutloos. En dat terwijl de Lanakenaar dramatisch aan het WK was begonnen; op de eerste dag eindigde hij als 40ste. Voor de Australische Edwina Madden waren de druiven het zuurst. Zij kwam de hele week aan de leiding, maakte pas op zaterdag haar eerste foutje en verloor op de allerlaatste hindernis het goud.
    Lansink streed met drie amazones - de Amerikaanse Beezie Madden, de Duitse Meredith Michaels-Beerbaum en de Australische Edwina Alexander - om de titel. ‘Er is geen mooiere plaats om wereldkampioen te worden dan hier in Aken’, de immer koele kikker Jos Lansink kreeg even de krop in de keel nadat Beezie Madden in de ultieme barrage op de allerlaatste hindernis in de fout ging. En dat betekende goud voor de Lanakense ruiter en zijn 13-jarig paard Cavalor Cumano. In hun WK maakten ze over tien omlopen slechts één springfout, tijdens de openingsdag.
    Jos Lansink (45j) begon met pech aan de WEG. Toen hij de eerste dag zijn jachtparcours aanvatte brak een onweer los boven Aken en kreeg Jos daardoor één pechfoutje. Hij begon de tweede dag van op de veertigste plaats. De volgende vier manches sprong Lansink wel foutloos en dat deed niemand hem na. In een WK jumping worden de laatste vier ruiters weerhouden voor de individuele finale met paardenwissel, waarbij elke ruiter met zijn paard, maar ook met de drie andere paarden een parcours moet afleggen. Na vier ritten had enkel de Australische Edwina Alexander een springfout opgetekend. ‘Het is niet netjes om te zeggen, maar op dat ogenblik was ik al blij, het podium was toen al verzekerd’. Voor de invulling van het podium moest wel nog een laatste barrage gereden worden. Jos Lansink kwam door loting als eerste aan de start en bleef opnieuw foutloos in 45,01sec. Meredith-Michales Beerbaum (Shutterfly) maakte één fout en finishte zelfs een fractie trager in 45,40sec, zij pakte brons. Voor twee jaar won zij nog de GP van Aken en verwees ze Lansink naar de derde plaats : ‘Cumano heeft een grote galopsprong en de barrage in de immense lag me wel met die lange lijnen, al moet je altijd wel dat tikkeltje geluk hebben. Ik startte eerst en reed zo snel ik kon. Dat zette druk op de anderen, waardoor ze in de fout reden’. En die redenering klopte. Beezie Madden (Authentic) ging ook snel rijden. De Amerikaanse was zelfs sneller, maar maakte een fout op de allerlaatste hindernis, finaal goed voor zilver. ‘Cumano is zeker niet de snelste, eerder een echt kampioenenpaard die foutloos kan springen’, lachte Lansink na afloop. Een mening die gedeeld werd door de drie overige amazones, die allen beaamden dat Cumano het best geschoolde paard was. De hengst van Jean Vanderlinden werd eveneens uitgeroepen tot beste paard van het WK. Eindelijk is het gelukt voor Jos Lansink, die altijd geloofde in de witte hengst. Avalor Cumano zou trouwens de aanleiding zijn geweest van het ontslag bij Zangersheide en dit na acht jaar trouwe dienst, aldus de koninklijke Belgische Ruitersport Federatie. Voor de OS van Athene wou Zangersheide baas Melchior dat Lansink altijd met Caridor zou rijden. Jos koos resoluut voor Cavalor Cumano : ‘Je moet altijd voor het beste paard kiezen’, oordeelde hij en  dus kon de man, naar verluidt, zijn koffers pakken. Lansink en Cavalor Cumano werden vorige jaar vierde op het EK en derde in de GP van Aken. Ditmaal is het eindelijk gelukt. Waar hij altijd in geloofde werd bekroond met de hoogste onderscheiding in de paardensport : wereldkampioen worden !
    Burgemeester Alex Vangronsveld was er als eerste bij om zijn dorpsgenoot te feliciteren. “ Lansink moet nog naar Spruce Meadows in Canada. Maar daarna zoeken we zeker een gaatje in zijn agenda om hem officieel te vieren!” - WJL

    05-09-2006 om 18:26 geschreven door Jempi Welkenhuyzen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vermijd Maastricht: bereikbaarheid is lamentabel

    LANAKEN – MAASTRICHT – Het wordt alsmaar moeilijk voor een bezoeker of toerist om de hoofdplaats van Nederlands-Limburg binnen te geraken. Aan alle randwegen heeft men doseerlichten geplaatst zodat het verkeer op de binnensingels vlot verloopt. Maar of dat de goede oplossing is ? Tijdens de recente Euregionale koopzondag stonden er zo’n 140 wagens in twee opeenvolgende files, goed voor een afstand van bijna een halve kilometer. Heb je het geduld om soms tot een uur te wachten, dan wacht je in de binnenstad een volgende verrassing. Parkeren in de buurt van de Markt kost 1.70 euro voor 58 minuten.
    Wie met de bus lijn 45 uit ons land afzakte naar de stad was er ook aan voor de moeite. Zelf deden we 35 langer minuten over een afstand tussen Smeermaas en de Markt, goed voor een dikke 5 kilometer afstand. Dat deed overigens tal van busgebruikers besluiten af te stappen om de afstand te voet verder te zetten. Wie bv een trein- of bootaansluiting moest hebben, kon het dus vergeten. De buschauffeur wiens shift er op zat, zal De Lijn overwerk kosten, zoveel is zeker. De Lijn heeft zijn beklag bij het stadsbestuur dan ook al gemaakt. Een busrit kostte 3 € enkele rit voor twee zones. Om terug te keren naar ons land, waagt men zich al helemaal aan een avontuur, want er staat nergens ook maar een aanwijzingsbord richting België.
    Met de fiets dan maar, hoor ik U zeggen. Nederland is immers hét fietsland bij uitstek. Maar ook daar vangt men bot, want plotsklaps verdwijnen de fietsstroken in het niets en voelt men zich gevangen tussen het drukke autoverkeer.
    De stad spreekt op zijn website over ‘werk maken van goede bereikbaarheid’, een aantrekkelijke winkelstad met een goede doorstroming, gunstige parkeertarieven en het inzetten van goed openbaar vervoer (met een lightrail naar Lanaken, sic).
    Hallo, mijnheer Eric Rosier, citymarketing R2M. “ Voor alle duidelijkheid, ik ben ingehuurd om een citymarketing structuur uit te werken, niet het beleid te formuleren, “ vertelt de voormalige directeur van het MECC. Eric Rosier ontwikkelt aandachtsvelden om Maastricht bv als winkelstad neer te zetten.
    “Maastricht is enorm populair. Er lopen tal van werken tegelijk. Zo ontwikkelt men 30 000 vierkante meter extra winkelvloer, goed voor een surplus van 30 procent. Tegelijk werkt men aan Mosae Forum bij de Maas, krijgt de Markt een herstructurering enz. Daardoor volgt het openbaar vervoer vaak een andere route, hetgeen verklaart dat het niet altijd helder is waar de op- en afstapplaatsen zijn. Dat het parkeren duur is, heeft te maken met de beperkte plaatsen in de binnenstad. Daarvoor wordt een gedifferentieerd parkeerbeleid ontwikkeld met bv park - en ridesysteem. Bij heel drukke dagen, wordt het verkeer bv afgewenteld naar de parking van het MECC, waar je voor een busritje met twee personen en parkeerplaats incluis slechts  5 euro voor een dag betaalt. Zo’n parking heeft een capaciteit van 2500 wagens. Overigens,  er zijn al gesprekken geweest om, naar analogie van Hasselt , met een gratis bussysteem te experimenteren. Naar mijn mening, een fantastisch systeem. Binnenkort wordt de A2 ondertunneld. Dan is Maastricht alleszins goed bereikbaar via het noorden. Geloof me, Maastricht werkt aan zijn gastvrijheid.”
    In afwachting, hebben wij een beter idee: winkel in eigen gemeente of neem elke eerste koopzaterdag van de maand de gratis bus richting Hasselt. Je doet er even lang over als naar Maastricht. Of rij richting Maasmechelen. Daar parkeer je ruim en zonder enige geldelijke vergoeding. Misschien kun je dan alsnog via de autoweg richting Maastricht, van zodra de tunnel onder de A2 een feit is… - WJL

    05-09-2006 om 18:24 geschreven door Jempi Welkenhuyzen

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)

    Archief per week
  • 13/11-19/11 2006
  • 06/11-12/11 2006
  • 30/10-05/11 2006
  • 09/10-15/10 2006
  • 02/10-08/10 2006
  • 25/09-01/10 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 28/08-03/09 2006
  • 21/08-27/08 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 03/07-09/07 2006
  • 26/06-02/07 2006
  • 19/06-25/06 2006
  • 12/06-18/06 2006
  • 05/06-11/06 2006
  • 29/05-04/06 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 28/11-04/12 -0001

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!