Inhoud blog
  • LUCHTVAART 2013
  • PLANNING SDW 10/11/2013
  • PLANNING SDW
  • DE SFINX
  • CORRECTION
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    LUCHTVAART-SDW

    05-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOTIFICATION
    PRESENTLY I have reacted to all resieved E-mails,if YOU have not received a reply pleas inform me ASAP

    Heden heb ik al de mij toegekomen E-mails beandwoord, indien u geen andwoort hebt bekomen laat mij het dan ASAP weten

    Zie ook een aantal toelichtingen op mijn vroegere blog:
    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    05-09-2012 om 18:19 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEZOEKERS van mijn BLOG
    GEACHTE bezoekers van mijn BLOG

    Gelieve mij geen E-mails te sturen om te trachten GOEDKOPE VLIEGREIZEN te vinden??

    Ik ben aktief geweest als PILOOT-INSTRUCTEUR maar ben ;;NOOIT betrokken geweest bij de commerciele aspecten van VLIEGTUIGREIZEN en heb dus geheel geen kennis van hoe men goedkoop tickets kunt bekomen

    SORRY

    05-09-2012 om 15:36 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    03-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW 8 &nd 9 SEPTEMBER 2012
    SATERDAY 08/09/2012
    0900 - 1200  ANTWERP AIRPORT

    SUNDAY 09/09/2012
    0900 -1200 ANTWERP AIRPORT
    PLEAS for a SLOT contact   SYLVAIN.D.W@GMAIL  ASAP

    Also CHECK on FRIDAY 07/09/2012  after 20;00 UTC for possible last minute changes

    03-09-2012 om 18:17 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    02-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AIRPORT
    Heden vraagt men om een toelichting te geven over de PROCEDURES  voor IFR vluchten naar een AIRPORT:

    Een der grote problemen is dat de REGIONALE VLAAMSE AUTORITEITEN gebrek aan kennis hebben van de ICAO documenten welk van toepassing zijn zoals:
    -ICAO ANNEXE 14
    --ICAO DOC 44

    Ook bij het DGLV beschikt men niet over de bevoegde persoon die de nodige kennis heeft om de juiste verplichtingen te doen toepassen???

    Ikzelf heb deze voorschriften sedert een aantal jaren niet meer opgevolgt en durf mij niet aanspreken zonder in het bezit te zijn van de UPDATED ICAO documenten

    02-09-2012 om 18:11 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    01-09-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEEFVLIEGEN
    Wat betrefd het ZWEEFVLIEGEN heb ik mijn opleiding gedaan op.....C800 bij de FAF

    Nadien heb ik mijn SOLO gedaan op een
    EMOUCHET een Franse versie van de Duitse GRUNAU

    Verder heb ik gevlogen op:
    -KA6
    -KA7
    -KA2
    -GRUNAU
    -BREGUET
    -JAVELOT
    -KA8
    -WEIHE
    -RHONTLERGE
    -DOBBELRAAP
    -MUCHA
    -FOKA
    -SK21
    -BLANIC
    -SKYLARK
    -BIJAVE
    -LO100
    -GROB
    -
    Dit zijn de toestellen welk ik via mijn geheugen herinner Ik zal trachten mijn LOGBOEKEN eens te bekijken in de toekomst??

    Ook de FOURNIER 3 een Motorzwever heb ik gevlogen

    01-09-2012 om 18:32 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ZWEEFVLIEGEN
    Aangaande het ZWEEFVLIEGEN worden deze in de lucht gebracht door:

    -Een LIERSTART

    of 

    -Een SLEEPSTART

    Ik heb beide methodes gebruikt

    Het slepen met het VLIEGTUIG heb ik dat gedaan met:

    -FISCHLER STORGE
    -MORANE 500
    -TIGERMOTH
    -SV4 ( STAMPE)
    -AUSTER
    -DORNIER 27
    -RANKEL

    Met de SV4 en de M500 heb ik demonstraties gedaan op AIRSCHOWS met een sleep van 3 ZWEVERS, ook met de SV4 met daarachter een LO100 welk ROLS uitvoerde tijdens DE SLEEP
    Ook het uitvoeren van een RETOUR SOL met een ZWEVER in SLEEP werdt gedaan op AIRSCHOWS maar was een verplichte vaardigheidsproef voor de piloten tijdens hun opleiding

    De  BEDIENER LIER bevoegdheid heb ik ook behaalt onder de kundige opleiding van " HET MANNEKE" te EBWE bij DE BELGISCHE LUCHTKADETEN

    01-09-2012 om 07:23 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    31-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.CLARIFICATION about the EU
    I regular receive E-mails from PILOTS or AIRCRAFT OWNERS to try to solve problems at EU level

    However I do not have the  ADMINISTRATIVE and FINANCIEL means avaible to develop the required interventions  in the various EU INSTITUTIONS in BRUSSELS

    I ADVISE PILOTS and AIRCRAFT OWNERS to join their NATIONAL AOPA and via WWW.IAOPA.EU to try to have their problems brought to the specifique EU-INSTITUTIONS

    SORRY??????

    31-08-2012 om 18:10 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING WE SDW
    ZATERDAG 01 SEPTEMBER 2012
    EBAW
    0900 -1000 EUROPILOT........SIMULATOR
    10:00 -12;00 BELAIR CAFETARIA

    ZONDAG 02 SEPTEMBER 2012
    EBAW
    0900 -1200 BELAIR CAFETARIA
    OPGELET Voor beide dagen geen SLOTS beschikbaar
    NO SLOTS AVAIBLE for this WE

    ACTION; Confirm YOUR ETA for EBAW next WE  ASAP on  SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    31-08-2012 om 17:00 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    26-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTVLIEGTUIG
    Heden spreekt men in de GRATIS ZONDAGSKRANT van het ongeval in FRANKRIJK van de PC12/47 weer over een SPORTVLIEGTUIG??

    De PC12/47 is een toestel van 4750 kgr AUW gebruikt voor COMMERCIAL AIR TRANSPORT of AERIAL WORK OPERATIONS en kan vliegen met 10 ( TIEN) personen aan boord op grote afstanden

    Vele van de LICHTERE VLIEGTUIGEN zijn niet gebruikt in SPORTVLIEGEN maar in LUCHTARBEID zoals opleiding van PILOTEN, LUCHTFOTOGRAFIE, OBSERVATIE van VERKEER, en VERPLLAATSINGEN voor TOURISME of ZAKEN

     Uw PERSOONLIJKE wagen  waarmede u zich verplaatst noemt men toch ook GEEN SPORTWAGEN

    Zie uitleg op PC;  PILATUS PC12/47

    Tevens kan ik belanghebbende een DIAGRAM bezorgen per post van de verschillende LUCHTVAARTAKTIVITEITEN van  LUCHTVAARTUIGEN van ZEER KLEIN( EENZITTERS ) tot ZEER GROOT ( AIRBUS)

    26-08-2012 om 08:22 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    25-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAL van ZWITSERS VLIEGTUIG FRANKRIJK
    Heden bekom ik een aantal vragen over het ongeval van een ZWITSERS vliegtuig  op  VRIJDAG 26 Augustus  in
    FRANKRIJK

    Het betrefd een PC12/47   BH-FPZ

    Voorlopig geen verder gegevens bekend van de mogelijke oorzaak
    De hypotese van een BLIKSEMINSLAG lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het een PC12 betrefd dat normaal bij blikseminslag beperkte beschadiging zou vertonen die de vliegwaardigheid niet beinvloeden

    Het toestel vertrok van uit ANTWERPEN/DEURNE  EBAW maar dit is niet de thuishaven en vermoedelijk geen bekende van ons ...alhoewel ik veel vrienden piloten heb in ZWITSERLAND..????

    Onze DEELNEMING aan de familie en vrienden van de slachtoffers


    TRANSLATION:
    Since most questions are in DUTCH( FLEMISCH) i have reacted in this Language

    VERY SCHORT on this ACCIDENT..........NO COMMENT
    CONDOLEANCES to the FAMILY







    25-08-2012 om 19:30 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ONGEVAN ZWITSERS VLIEGTUIG FRANKRIJK
    Heden bekom ik een aantal vragen over het ongeval van een ZWITSERS vliegtuig op woensdag 22 Augustus in
    FRANKRIJK

    Het betrefd een PC12/47   BH-FPZ

    Voorlopig geen verder gegevens bekend van de mogelijke oorzaak
    De hypotese van een BLIKSEMINSLG lijkt mij nogal onwaarschijnlijk gezien het een PC12 betrefd dat normaal bij blkiseminslag beperkte beschadiging zou vertonen die de vliegwaardigheid niet beinvloeden

    Het toestel vertrok van uit ANTWERPEN/DEURNE  EBAW maar dit is niet de thuishaven en vermoedelijk geen bekende van ons ...alhoewel ik veel vrienden piloten heb in ZWITSERLAND

    Onze DEELNEMING aan de familie en vrienden van de slachtoffers




    25-08-2012 om 18:38 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    22-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING WE SDW
    ZATERDAG  25/08/2012
    om 0900 b uur  ANTWERPSE LUCHTHAVEN
    Cafetaria BELAIR  tot 1200 uur
    Geen beschikbare SLOTS voor een afspraak BESCHIKBAAR..........SORRY

    ZONDAG 26/08/2012
    AFWEZIG ..................SORRY

    22-08-2012 om 17:41 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    18-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.TOELICHTING SDW


    De NIEUW gestelde vragen van deze week door SENIOREN over LUCHTVAART en over de EU-INSTELLINGEN zijn reeds beandwoord en toegelicht op mijn vorige BLOG;

    HTTP://BLOG.SENIORENNET.BE/SYLVAIN70

    Ga deze HIER NIET meer toelichten

    SORRY

    18-08-2012 om 11:18 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    17-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.VERANDERING PLANNING SDW 18/08/2012
    Een aantal leden van SENIORENNET CLUB hadden de wens uitgedrukt mij te ontmoeten op de FLY-INN  te OOSTMALLE/ZOERSEL VLIEGVELD

    Wegens de plotse WARMTE moet ik FORFAIT geven???

     WWW.EBZR.BE


    A number of PILOT/OWNERS had expected to meet me at THE FLY-INN at EBZR on 18/08/2012
    However to the present heat I have to CANCEL my presence

    SORRY

    17-08-2012 om 16:29 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    15-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BEZOEKER
    Heden  kwam een EU-MEP mij bezoeken te EBAW met zijn persoonlijk VLIEGTUIG

    Voor ADVIES over een aantal aspecten van SESAR en EU-SES voor 2025  voor GENERAL AVIATION en AERIAL WORK OPERATIONS in de EU van de toekomst

    Dit geeft mij een heerlijk gevoel dat men mij achter de schermen nog kent om advies over DE LUCHTVAART

    Het is echter EIGENAARDIG dat de EU-MEP welk zelf een vergunning van piloot bezitten dat onder het advies van hun politieke raadgevers geheel niet kenbaar willen( MOGEN) maken

    Ken nog steeds de reden van deze zienswijze welk ik reeds sdert 1980 heb ervaren???

    15-08-2012 om 20:38 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    14-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLANNING SDW 15/08/2012
    15/08/2012 WENSDAY

    TOMOROW a BELGIAN HOLLIDAY
    wil  be present at EBAW  at the BELAIR CAFETARIA from 0900 till 1100

    I expect the A/C visiting ANTWERP tomorow to land at 10;00 b (  0800 UTC on the  received ATC FLIGHT PLAN)
    I will be avaible until 1100 local time to assist YOU and suply a schort BRIEFING

    I was  not abel to transmit this iNFORMATION via the suplyed E-mail adres ??

    Morgen geen tijd voor bezoekende SENIOREN....SORRY

    SYLVAIN.D.W@GMAIL.COM

    14-08-2012 om 18:10 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    12-08-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AERONAUTICAL & AEROSPACE EDUCATION
    Recently I was requested to EVALUATE a DRAFT-STUDY gor the EU( EASA) about the AERONAUTICAL EDUCATIONAL VALUE in the EU  27 memberstates

    I was able to evaluate the BENELUX part!!!

    More on a later stadium when the DRAFT will be released for PUBLIC CONSULTATION

    12-08-2012 om 17:08 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.THE EU
    I will develop some PERSONAL VIEUWS on the GENERAL AVIATION & AERIAL WORK OPERATIONS in function of my EXPERIENCE in te EU INSTITUTIOS from 1980 till 2004 as IAOPA( GLOBAL) LIAISON OFFICER ande from 2005 till 2011 as INDIVIDUAL REGISTERED EU-LOBBYIST in BRUSSELS POLITICAL and AVIATION WORLD !!!

    12-08-2012 om 05:36 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PERMIT TO FLY
    Somme CLARIFICATION  to be developed ??

    12-08-2012 om 05:33 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INFORMATIE OLD TIMER FY-IN
    Een aantal E-mails vragen om INFORMATIE en FOTO'S 
    van de OLD TIMER FLY-IN te SCHAFFEN/DIEST 
    op 10/11 en 12 AUGUSTUS

    en ook over DE FLY-IN op 17/18/19 te OOSTMALLE/ZOERSEL


    Ik ga die NIET BEANDWOORDEN  maar verwijs u naar

    WWW.DAC.BE
    WWW.EBZR.BE

    SORRY ???

    12-08-2012 om 05:32 geschreven door SDW

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    >> Reageer (0)


    Archief per week
  • 11/11-17/11 2013
  • 04/11-10/11 2013
  • 21/10-27/10 2013
  • 14/10-20/10 2013
  • 07/10-13/10 2013
  • 30/09-06/10 2013
  • 23/09-29/09 2013
  • 09/09-15/09 2013
  • 02/09-08/09 2013
  • 26/08-01/09 2013
  • 19/08-25/08 2013
  • 12/08-18/08 2013
  • 05/08-11/08 2013
  • 29/07-04/08 2013
  • 22/07-28/07 2013
  • 15/07-21/07 2013
  • 08/07-14/07 2013
  • 01/07-07/07 2013
  • 24/06-30/06 2013
  • 17/06-23/06 2013
  • 10/06-16/06 2013
  • 27/05-02/06 2013
  • 20/05-26/05 2013
  • 13/05-19/05 2013
  • 06/05-12/05 2013
  • 29/04-05/05 2013
  • 22/04-28/04 2013
  • 15/04-21/04 2013
  • 08/04-14/04 2013
  • 01/04-07/04 2013
  • 25/03-31/03 2013
  • 18/03-24/03 2013
  • 11/03-17/03 2013
  • 04/03-10/03 2013
  • 25/02-03/03 2013
  • 18/02-24/02 2013
  • 11/02-17/02 2013
  • 04/02-10/02 2013
  • 28/01-03/02 2013
  • 21/01-27/01 2013
  • 14/01-20/01 2013
  • 07/01-13/01 2013
  • 31/12-06/01 2013
  • 24/12-30/12 2012
  • 17/12-23/12 2012
  • 10/12-16/12 2012
  • 03/12-09/12 2012
  • 19/11-25/11 2012
  • 12/11-18/11 2012
  • 05/11-11/11 2012
  • 29/10-04/11 2012
  • 22/10-28/10 2012
  • 15/10-21/10 2012
  • 08/10-14/10 2012
  • 01/10-07/10 2012
  • 24/09-30/09 2012
  • 17/09-23/09 2012
  • 10/09-16/09 2012
  • 03/09-09/09 2012
  • 27/08-02/09 2012
  • 20/08-26/08 2012
  • 13/08-19/08 2012
  • 06/08-12/08 2012
  • 30/07-05/08 2012
  • 23/07-29/07 2012
  • 16/07-22/07 2012
  • 09/07-15/07 2012
  • 02/07-08/07 2012
  • 25/06-01/07 2012
  • 18/06-24/06 2012
  • 11/06-17/06 2012
  • 04/06-10/06 2012
  • 28/05-03/06 2012
  • 21/05-27/05 2012
  • 14/05-20/05 2012
  • 07/05-13/05 2012
  • 30/04-06/05 2012
  • 23/04-29/04 2012
  • 16/04-22/04 2012
  • 09/04-15/04 2012
  • 02/04-08/04 2012
  • 26/03-01/04 2012
  • 19/03-25/03 2012
  • 12/03-18/03 2012
  • 05/03-11/03 2012
  • 27/02-04/03 2012
  • 20/02-26/02 2012
  • 13/02-19/02 2012
  • 06/02-12/02 2012
  • 30/01-05/02 2012
  • 23/01-29/01 2012
  • 16/01-22/01 2012
  • 09/01-15/01 2012
  • 02/01-08/01 2012
  • 24/12-30/12 2012
  • 19/12-25/12 2011
  • 12/12-18/12 2011
  • 05/12-11/12 2011
  • 28/11-04/12 2011
  • 21/11-27/11 2011
  • 14/11-20/11 2011
  • 07/11-13/11 2011
  • 31/10-06/11 2011
  • 24/10-30/10 2011
  • 17/10-23/10 2011
  • 10/10-16/10 2011
  • 03/10-09/10 2011
  • 26/09-02/10 2011
  • 19/09-25/09 2011
  • 12/09-18/09 2011
  • 05/09-11/09 2011
  • 29/08-04/09 2011
  • 22/08-28/08 2011
  • 15/08-21/08 2011
  • 08/08-14/08 2011
  • 01/08-07/08 2011
  • 25/07-31/07 2011
  • 18/07-24/07 2011
  • 11/07-17/07 2011
  • 04/07-10/07 2011
  • 27/06-03/07 2011
  • 20/06-26/06 2011
  • 13/06-19/06 2011
  • 06/06-12/06 2011
  • 30/05-05/06 2011
  • 23/05-29/05 2011
  • 16/05-22/05 2011
  • 09/05-15/05 2011
  • 02/05-08/05 2011
  • 25/04-01/05 2011
  • 18/04-24/04 2011
  • 11/04-17/04 2011
  • 04/04-10/04 2011
  • 28/03-03/04 2011

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!