vliegen
Inhoud blog
  • december 2007
  • gisteren gaan vliegen
  • nieuw werk
  • vliegen, het eilandje?
  • overboelare / geraardsbergen vervolg
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    05-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.opnieuw reserveren
    Klik op de afbeelding om de link te volgen we gingen vandaag naar namen (ardennen in het algemeen) vliegen, maar het weer zat niet mee. toen ik uit bad kwam was het bezig te sneeuwen, de baan zag wit van de sneeuw en dan zestig kilometer naar brasschaat waar dan de piste ook wit ligt. beter wat langer in bed gebleven. toch een beeld van namen zoals ik heb genomen een tijd geleden.
    tegen de middag was er geen sneeuw meer te bespeuren maar wel een wind waar het moeilijk in te vliegen zou zijn. dus een recent verslag van een vlucht houden jullie te goed.
    waar ik naar uitkijk? 1 mei vliegen we misschien (als alles meezit) met 5 vliegtuigen van de club (wij met een cessna 172, OO-VRE) (zie vorig blogje) en een voltallige bemanning, frank en ik als piloot en willy en david als passagier naar koblenz. ter plekke nog wat over de rijn vliegen en zo. kan tof worden!
    ook daar zal dan natuurlijk een verslagje van gemaakt worden...
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (2 Stemmen)
    05-03-2006, 00:00 geschreven door ben
    Reacties (0)
    04-03-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.cessna 172
    Klik op de afbeelding om de link te volgen een prachtige foto net even voor of na een landing?
    met zo'n cessna hoop ik morgen op stap te gaan, alhoewel ik nog even de reservaties moet nazien of het met deze, de OO-VRE is, of de OO-CNC is. het weer zit ook weeral niet zo mee.
    merkwaardig is wel dat deze toestellen afwisselend beter vliegen of m.a.w. meer of minder betrouwbaar zijn. deze bemerkingen worden soms stil doorgegeven zodat we weten welk toestel we best kunnen reserveren voor een volgende vlucht.
    ze zijn allebei zeer goed onderhouden hoor, maar het blijven hoe dan ook toestellen die een kwart eeuw oud zijn en worden gevlogen door 'heel veel' verschillende piloten.
    als ik 's morgens mijn auto start, weet ik onmiddellijk of ik een betrouwbaar ding onder mijn lichaam heb, en hoe dan ook, mijn auto heeft ongeveer 310.000 km (16 jaar) en die van mijn echtgenote 400.000 km (18 jaar), waarom een goede machine weggooien, als die nog in een gezonde conditie is.
    binnen een tweetal weken heeft 'het vrouwtje' echter een nieuwe (2'de hands) met amper 50.000 km, en alle luxevoorzieningen behalve airco, maar toch automatic, een franse wagen waar ik liever geen reclame voor maak, maar comfortabel is. 
    gisteren haar autotje, ik als eerste eigenaar..., verkocht aan een 'opkoper' pakistaan 'toffe pee' van sint-jans-molenbeek. wat een netwerk is deze wereld.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (3 Stemmen)
    04-03-2006, 19:46 geschreven door ben
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.sportpaleis
    Klik op de afbeelding om de link te volgen het sportpaleis in antwerpen. 
    morgen een vluchtje naar de ardennen indien het weer ok is. de laatste weken nog niet veel in de lucht geweest vanwege wind, mist, enz. hopelijk zit het morgen een beetje mee en dan krijg je er wel een verslagje van. we gaan met een cessna 172, zoals gewoonlijk met frank en willy, en waarschijnlijk zal ik naar ginder vliegen en hij de terugvlucht voor zijn rekening nemen. of andersom, dat maakt voor mij weinig uit. als we samen vliegen is het navigeren toch al gemakkelijker, maar de cessna heeft geen gps aan boord, dus radionavigatie en steeds controleren en aan de knopjes draaien tot je er hoofdpijn van hebt. ook opletten dat je niet een gecontroleerd gebied binnenvliegt zonder het eerst aan te vragen! en op onze weg komen we uiteraard tegen: antwerpen, brussel, charleroi en dus soms wat slalommen om er netjes buiten te blijven, alhoewel frank er geen punt van maakt met al deze diensten radioverbinding te maken. uiteraard staat onze transponder aan en kunnen ze elk moment zien op de radar waar we ons bevinden en op welke hoogte en staan we in verbinding met brussels info, die eventueel verwittigd als er traffic in je buurt is die mogelijk een botsing met je kan hebben. uitkijken is noodzakelijk.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    04-03-2006, 16:57 geschreven door ben
    Reacties (0)
    28-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.kinderen vliegen graag mee
    Klik op de afbeelding om de link te volgen vooral jonge kinderen zijn dankbare passagiers. hier de twee kinderen van frank. als er plaats vrij is vliegt een van de twee of allebei graag mee. mitch en elroy. de papa en ook de bompa zijn fanatici. als je vraagt wat ze het liefste zien, een vrouw of een vliegtuig, kiezen ze zeker voor het tweede...
    of kan het ene niet zonder het andere en is het andere of het ene een verlengstuk van elkaar. alles is mogelijk misschien. ooit eens gelezen dat als je droomt dat je kunt vliegen (wat ikzelf regelmatig droom; dus zonder vliegtuig, gewoon armen omhoog, goed afduwen en als een raket de lucht in) dit een sexuele onderbewuste betekenis heeft. had ik me dan beter verdiept in sexuologie in plaats van luchtvaart, om wat goedkoper in de lucht te raken? vraagje aan goedele liekens? ofschoon geen klachten?  
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-02-2006, 20:02 geschreven door ben
    Reacties (0)
    27-02-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.tanken na de vlucht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen na de vlucht moet er getankt worden, vanwege het risico dat er waterdamp in de tank zou komen. een vliegtuig met lege tanken in de hangar zetten voor langere tijd, en dit kan altijd gebeuren indien het weer het vliegen een tijdje belemmerd, is dus een extra risico voor de volgende vlucht.
    voor elke vlucht worden de vliegtuigen dan ook gedraint, dat wil zeggen dat de benzinetank en de motor op hun laagste punt even worden afgetapt om te controleren ef er geen water in zit (dit is dus zwaarder als benzine en zal dan ook beneden te vinden zijn. dit is een controle die elke maal gebeurt voor de vliegtuigen uit de hangar worden gehaald, omdat eens wat duwen en schudden, de eventuele hoeveelheid water zich terug kan mengen met de brandstof.
    op de foto 'frank' die er weeral ongelooflijk van geniet bezig te zijn met een vliegtuig. hij heeft de optie (of de goesting) om eens een toestel te kopen...een ulm of wat dan ook, want hij droomt er elke nacht van, en liefst met wat mogelijkheden tot kunstvlucht.
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    27-02-2006, 20:30 geschreven door ben
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gps
    Klik op de afbeelding om de link te volgen zo ziet een van onze garmin gps'en eruit.
    ietsje moeilijker dan in de auto want die spreekt je in de gewenste stem tot op je bestemming.
    hier is het middelpunt het kruisje (het vliegtuig) en er rond de moving map. op de foto kan je zien dat we een grondsnelheid hebben van 72 knopen in de linkerbovenhoek, dat we recht op keiheuvel vliegen, (ebkh), en dat onze richting 104° is en de afstand tot de bestemming 30 nautical mile.
    tijdens mijn opleiding zaten die dingen nog niet in de vliegtuigen van brasschaat, en was het heel geconcentreerd sturen, want na een half uur bvb enkele graden verkeerd, kom je op een heel andere bestemming terecht dan gepland, vandaar de voortdurende controle naar snelwegen, waterlopen, spoorwegen, steden, dorpen enz. tijd om te genieten van het landschap blijft er niet over, je moet ondertussen nog ook een controle hebben over de hele technische toestand van het vliegtuig met zijn meestal oudere bouw... 
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    27-02-2006, 20:14 geschreven door ben
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 03/12-09/12 2007
  • 11/06-17/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 09/10-15/10 2006
  • 11/09-17/09 2006
  • 04/09-10/09 2006
  • 14/08-20/08 2006
  • 22/05-28/05 2006
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006
  • 01/05-07/05 2006
  • 24/04-30/04 2006
  • 17/04-23/04 2006
  • 10/04-16/04 2006
  • 03/04-09/04 2006
  • 27/03-02/04 2006
  • 20/03-26/03 2006
  • 13/03-19/03 2006
  • 06/03-12/03 2006
  • 27/02-05/03 2006
  • 20/02-26/02 2006
  • 13/02-19/02 2006
  • 06/02-12/02 2006
  • 30/01-05/02 2006
  • 23/01-29/01 2006
  • 16/01-22/01 2006
  • 09/01-15/01 2006
  • 02/01-08/01 2006
  • 26/12-01/01 2006
  • 19/12-25/12 2005
  • 12/12-18/12 2005
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de regels? Meld het ons!
    Gratis blog op http://blog.seniorennet.be - SeniorenNet Blogs, eenvoudig, gratis en snel jouw eigen blog!