als er niet te vliegen is, en het regent niet, dan maar in de tuin werken. in dit geval ben ik bezig met het plaatsen van een serre. a green house. nadine wil tomaten etc. kweken, maar de laatste meter van de 4 en een halve lang, hebben we reeds gereserveerd voor eens rustig te zitten op een luie zetel met een tafeltje en een duvel of een glas wijn of een koffie of thee. we zitten dan binnen, maar ook buiten en hebben zicht naar boven, dus ook naar de overvliegende vliegtuigen, en die passeren er nogal bij ons vanwege een airway, of zelfs kruisingen van meerdere airway's. o ja, de serre, puzzelen en met veel geduld alle stukjes op de juiste plaats monteren, en alles controleren en nog eens controleren. net zoals vliegen. elke piloot stapt pas in het vliegtuig als hij vrijwel zeker is er veilig terug mee aan de grond te raken. een serre bevat zoveel glas, in ons geval 118 stukken, dat je heel voorzichtig moet zijn, want elke fout krijgt een bestraffing. maar geen nood. daar heb ik het geduld wel voor, als het maar niet te zwaar en te lomp is, en zo'n serre is fijn prutswerk, zoals een modelvliegtuig ineen steken. behalve dan dat de serre buiten moet gemonteerd worden in weer en wind, en dit jaar is dat volop aanwezig. veel 'weer' en veel wind. teveel.
eens eentje van mezelf op bestemming st-ghislain. zelf fotograferen. toestel naar jezelf richten en op het knopje drukken. heb dit meerdere jaren als beroep gedaan. heb veel uren in de donkere kamer gezeten. trouwreportages...etc. heel frustrerend. tegen de tijd dat je 'het boek' gaat 'leveren' of 'vrijgeven 'zijn een aanzienlijk percentage van de koppels al terug bijna uiteen.......dus beter even oefenen zeker.
frank heeft deze foto genomen net na mijn landing met de OO-LGB. al even geleden hoor. want dit jaar zit het vliegen niet echt mee. 16 april (pasen) een volgende poging met 'beste' - 'newman' ik vrees dat zowel hij als passagier 'maar met allicht die dag hij de stuurknuppel voornamelijk in de hand' er evenzeer ongeduldig op zit te wachten als ikzelf. wind en nog eens wind, vliegweer willen we. optimisten als we zijn; de duistere, ongunstige, omstandigheden, kunnen voor mijn part europa verlaten en plaats maken voor stabieler weer. bij beter vliegweer hadden jullie reeds elke keer een verslag gekregen van het gebeuren. maar blijven hopen............ ongelooflijk toch hoe je op de foto kunt zien hoe licht (van gewicht) het staart-gedeelte gebouwd is. dat gedeelte pak je tussen twee vingers op!!! let op: ook bij een 747 is het staartgedeelte een pluim (pje).???