xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Op regelmatige basis wil het stadsbestuur meer dan alleen de regio aantrekken naar het Waregemse centrum. Waregem Koerse en de hele promotiecampagne erbij is een goed voorbeeld van citymarketing. Maar citymarketing betekent ook blijvend zoeken naar nieuwe projecten of projecten met een ruime uitstraling om de stad in de kijker te stellen.
De inspanningen die de stad deed om de Tour de France naar Waregem te halen in 2007, waren daar een mooi voorbeeld van. Met het oprichten van het Autonoom Gemeentebedrijf Wagso werd een nieuwe stap gezet in de richting van heuse citymarketing. Hierbij is het een duidelijke taak van het Wagso om projecten te organiseren die het stadscentrum promoten.
VTM Kerstparade door Waregemse straten.
Na maandenlange onderhandelingen voor en achter de schermen is de kogel nu eindelijk door de kerk. Het schepencollege gaf principieel haar goedkeuring aan VTM en ondertussen heeft de Raad van Bestuur van het Wagso beslist om een contract met VTM af te sluiten. De kerstparade komt naar Waregem op dinsdag 29 december 2009! Stip dit nu reeds aan in je agenda en neem dan een snipperdag.
Over het parcours, de BV's, het programma kunnen burgemeester Vanryckeghem en Rik Soens van het Autonoom Gemeentebedrijf Wagso nog niets vertellen.
Vorig jaar was de Kerstparade in Blankenberge en Genk. Het was reeds voor de derde keer dat Blankenberge als gaststad opereerde. De praalstoet met vijftien wagens en zowat 140 figuranten trpk op zaterdag 27 december 2008 vanaf 17 uur door het stadscentrum. VTM beperkt zich niet tot de kerstparade maar zorgt ook voor een uitvalsbasis met signeersessies, uitdelen van geschenkjes en waar bezoekers kunnen kennismaken met bekende VTM-gezichten. Er zijn ook previews van programma's te bekijken. In Blankenberge was ook een groot reuzenrad van kilometers ver te zien.
|