Woensdag werd er in 't Vlaams Parlement flink rond de pot gedraaid in de discussie over Agressie tegen Leerkrachten. We kwamen niet te weten wie die agressors waren en wat hen dreef. Ondertussen weten we allemaal wie die heethoofden zijn, zij zijn de oogappels van ons onderwijs, zij die zonder respect voor gezag en structuur geduld worden in onze Vlaamse klaslokalen, die met fluwelen handschoenen en zondagse manieren aangepakt worden.
"Leraren krijgen klappen... Elke lesweek zijn twee leraren het slachtoffer van fysiek geweld op school... Aantal zware agressiegevallen tegen leerkrachten gestegen... Om de drie schooldagen een leraar aangevallen... 30.000 leraren verzekerd tegen geweld"...
Experts vermoeden dat het M-decreet er iets mee te maken heeft. D.w.z. leerlingen met gedragsproblemen komen vanuit het buitengewoon onderwijs naar het gewone onderwijs waar ze minder ondersteuning krijgen, vandaar hun agressief gedrag.
Dat is de officiële verklaring van de toename van geweld tegen leerkrachten. Klinkt ongeloofwaardig. Volgens mij wil men de aandacht afleiden van allochtoon gepeupel dat onbekwaam is om zich aan te passen aan de fatsoensnormen van een beschaafde schoolse omgeving.
Ik zal nu eens uit de doeken doen hoe het komt dat er meer agressiegevallen zijn op school.
De agressors zijn ontevreden allochtone leerlingen die nooit tevreden zijn. Altijd en overal worden ze het best bedeeld, het best benaderd, met de beste bedoelingen, en nooit is het goed genoeg. Ze blijven zich achtergesteld voelen, eenderwelke projecten en plannen voor hen bedacht worden.
Wordt het niet eens eindelijk tijd om het allochtoon tuig in scholen te kortwieken? En te stoppen met projecten en voorzieningen, te stoppen met hen op de voorgrond, op het podium en in de schijnwerpers te plaatsen?
Wie zijn die agressors? En hoe is het zover kunnen komen?
Zo zijn ze opgevoed door ons eigen tolerant onderwijssysteem, wijzelf hebben hen assertief, agressief, veeleisend en machtig gemaakt.
ze mogen alles - ze krijgen alles - ze worden geprezen tot in alle uithoeken van de hemel - ze krijgen voorrang op onze eigen Vlaamse leerlingen - ze hoeven donderdag geen huiswerk in te leveren, want woensdag was er koranles - ze mogen spijbelen zonder sancties - ze mogen half juni al op vakantie naar hun thuisland vertrekken- ze mogen half september weer opnieuw op de schoolbanken verschijnen - ze mogen spijbelen bij offerfeesten en suikerfeesten - ze mogen geïndoctrineerd worden door de islamlessen - ze mogen klassen op stelten zetten - ze mogen op de speelplaats met vlindermesjes spelen - ze mogen alles...
|