De Noordzee bruist een lied dat brandt De zeewind draagt het mede Het zingt van vrijheid over 't land Van vreugd' in dorp en stede De zonne vuurt de blijheid aan Langs velden, weiden, stromen Waar steden met hun torens staan Waar woud en heide dromen Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart O schone steden, trots en vroom Vol heilige feestvisioenen O stille dorpkens langs de stroom Waar veld en weide groenen Ik min U, stad vol klokgetril En dorp ik min U beide En 't is er, als ik dromen wil Zo vreedzaam in de heide Daar is 't waar ik geboren werd Waar moeder mij eens wiegde Mijn land is Vlaand'ren, U mijn liefde, U mijn hart
Willem Gijssels (1875 - 1945)
SCHOOLPERIKELEN (Vroeger)
Avonturen met schooldirecties, leerkrachten, ouders, leerlingen, clb'ers. Vertellingen over vroeger en nu. En ook nog een beetje actualiteit met een korreltje zout.
31-01-2017
Wie zijn de Agressors?
"Leraren krijgen klappen... Elke lesweek zijn twee leraren het slachtoffer van fysiek geweld op school... Aantal zware agressiegevallen tegen leerkrachten gestegen... Om de drie schooldagen een leraar aangevallen... 30.000 leraren verzekerd tegen geweld"...
Experts vermoeden dat het M-decreet er iets mee te maken heeft. D.w.z. leerlingen met gedragsproblemen komen vanuit het buitengewoon onderwijs naar het gewone onderwijs waar ze minder ondersteuning krijgen, vandaar hun agressief gedrag.
Dat is de officiële verklaring van de toename van geweld tegen leerkrachten. Klinkt ongeloofwaardig. Volgens mij wil men de aandacht afleiden van allochtoon gepeupel dat onbekwaam is om zich aan te passen aan de fatsoensnormen van een beschaafde schoolse omgeving.
Lieve zal nu eens uit de doeken doen hoe het komt dat er meer agressiegevallen zijn op school.
De agressors zijn ontevreden allochtone leerlingen die nooit tevreden zijn. Altijd en overal worden ze het best bedeeld, het best benaderd, met de beste bedoelingen, en nooit is het goed genoeg. Ze blijven zich achtergesteld voelen, eenderwelke projecten en plannen voor hen bedacht worden.
Wordt het niet eens eindelijk tijd om het allochtoon tuig in scholen te kortwieken? En te stoppen met projecten en voorzieningen, te stoppen met hen op de voorgrond, op het podium en in de schijnwerpers te plaatsen?
De agressors, hoe is het zover kunnen komen?
zo zijn ze opgevoed door ons eigen tolerant onderwijssysteem, wijzelf hebben hen assertief, agressief, veleisend en machtig gemaakt
ze mochten alles
ze kregen alles
ze werden geprezen tot in alle uithoeken van de hemel
ze kregen voorrang op eigen Vlaamse leerlingen
ze hoefden donderdag geen huiswerk in te leveren, want woensdag was er koranles
ze mochten spijbelen zonder sancties
ze mochten half juni al op vakantie naar hun thuisland vertrekken
ze mochten half september weer opnieuw op de schoolbanken verschijnen
ze mochten offerfeesten en suikerfeesten naar believen
ze mochten geïndoctrineerd worden door de islamlessen
ze mochten klassen op stelten zetten
ze mochten op de speelplaats met vlindermesjes spelen
Hallo Unia, gisteren stond er een levensgrote krantenkop op de voorpagina van het kermisgazetje Het Belang van Limburg: "Hele wereld is boos op Trump". Zonder nuances beweren dat de hele wereld boos is op Trump, dat is lezers aanzetten tot haat. "Aanzetten tot haat' van het zuiverste water! En aanzetten tot haat is verboden zeggen ze bij Unia.
'k Had de slaap nog niet uit m'n ogen gewreven, de koffie was nog aan 't pruttelen en m'n haren zaten nog in de war, toen ik vanochtend iets las dat direct mijn sympathie wegdroeg, ik voelde me op gelijke golflengte met de onderzoekster* die een flinke dreun verkocht aan ouders die 's ochtends hun kindje dumpen in een of ander asielcentrum voor jonge kinderen.
Het kleine wondertje waar ze negen maanden lang naar uitkeken en hevig verlangden, wordt na de geboorte een overlast waar ze vlug van verlost willen worden. Ze geven de opvoeding uit handen om overdag elk hun eigen gang te kunnen gaan, en bieden hun kindje ter adoptie aan aan wildvreemden.
Terwijl het hulpeloze wezentje nog aan de navelstreng hangt te bengelen, bellen ouders al naar een kinderasiel om een plekje te reserveren voor hun lastpostje.
In het vroege ochtendgloren worden kindjes brutaal uit hun slaap gewekt, worden baby's van de moederborst losgerukt, om allen tijdig aanwezig te zijn in in het asiel. En bij valavond worden ze weer opgehaald om thuis een hapje te eten uit de microgolf, want mama moest overwerken.
Een zuigeling aan de moederborst is zichzelf, voelt zich geborgen en veilig. Het tere dingetje droomt over de lustige tepel waaruit het lekkere vocht komt, en wordt dan pardoes weggerukt uit het walhalla. Zuigelingen die niet vertroeteld en gekoesterd worden, worden later traag, futloos, en lopen ontwikkelingsachterstanden op. Door urenlange scheiding van de moeder lopen kinderen fysieke en psychische schade op. Traumatiserend. Levenslang.
Kinderopvang, crèches, onthaalmoeders en andere opvangcentra voor verwaarloosde kinderen zijn moderne weeshuizen, waar weesjes verweesd achtergelaten worden, waar ze verschrompelenen en ineen zakken, om na een hele lange dag weer tevoorschijn gehaald te worden. De meest introverte baby's lopen de meeste schade op, zowel op persoonlijk, emotoneel als intellectueel vlak... En dat is allemaal de schuld van de ouders zelf!
*Is uw dochter niet zindelijk? Zit uw zoon aan de antidepressiva? Dan is dat uw schuld! Volgens sociaal pedagoge Gitty Feddema is het allemaal de schuld van de ouders. Want: zij denken te veel aan zichzelf, hun carrière en hun dure spullen. De onderzoekster komt tot die conclusie na duizenden gesprekken met ouders. Zij vat haar conclusies samen in haar bestseller En als we nou weer eens gewoon gingen opvoeden.
Op mijn 'thuisfiets' heb ik diagonaal geluisterd naar wat ze in de Zevende Dag vertelden over de lesuren van leerkrachten in het secundair. Het viel me op dat het woord 'besparingen' wel 47 keer gevallen was. Besparingen!
En dan lees ik, los daarvan, dat onderwijsminister Crevits (CD&V) 100.000 euro gaat uittrekken voor huiswerkbegeleiding en taal- en gezinsondersteuning aan huis voor 400 maatschappelijk kwetsbare gezinnen.
"Taal- en gezinsondersteuning voor maatschappelijk kwetsbare gezinnen"?... Dan weten we meteen over welke doelgroep het gaat: allochtone ouders die nooit naar school komen, nooit naar ouderavonden komen, geen contact zoeken met de leerkracht van hun kind... Dat zijn dan de gelukkigen die in aanmerking komen voor de luxueuze behandeling van thuisbegeleiding. De luxe komt bij hen thuis binnenwaaien in hun huiskamers.
De huiswerkbegeleiding gebeurt aan huis, zogezegd om ouders meer te betrekken bij het schoolgebeuren. Vroeger heb ik migrantenwerksters ook huisbezoeken zien afleggen met het oog op meer ouderbetrokkenheid. Resultaat: de allochtone gezinnen sloten zich nog méér af van school en cocoonden nog méér in hun eigen taal en cultuur. Huisbezoeken, met een kopje thee op een wankel salontafeltje bovenop een bontgekleurd tapijtje, die huisbezoeken leveren echt niets op. De allochtone papa is meestal afwezig en de allochtone mama knikt slaafs 'ja' op alles wat tegen haar gezegd wordt.
Ongewild accentueert het project van huiswerkbegeleiding de pedagogische onmacht van allochtone ouders en hun onwil om naar school te komen. Ik kan me goed voorstellen dat ze ook nog eens verwachten dat de begeleiders zelf het huiswerk van hun kinderen maken. Ja, die verwachtingen zullen ze wel hebben, vereerd als ze zijn bij het zien van al dat fraais dat ze zomaar gratis in de schoot geworpen krijgen.
De 'maatschappelijk kwetsbare gezinnen' zouden gedwongen moeten worden om naar school te komen, waar begeleiders hen uitleggen hoe ze hun kinderen kunnen helpen met huiswerk. De 'opvoeding' van allochtone ouders dient op school te gebeuren en niet in het allochtone huishouden. En wie niet naar de huiswerksessies in school komt luisteren, krijgt minder kindergeld.
Trump besluit onmiddellijk inreisverbod voor moslims
Verboden toegang voor moslims. Prachtig! Sterke persoonlijkheden als Trump hebben wij hier nodig. Geen slappelingen als Merkel die vindt dat we niemand mogen buitensluiten.
Om het met de woorden van Jos te zeggen: "Er moet in de eu dringend een Trump aan het hoofd van de eu-commisssie komen . Ik zeg wel dringend ! Geen natte tricolore dweil of zatte fles meer zoals we tot nu werden opgedrongen. Zijn enige taak zou moeten zijn Het islamgespuis vernietigen met wortel en tak. Daarna mag de eu uiteen vallen. Want alle miserie is begonnen bij de moslims en dat zien zowel Poetin als Trump duidelijk. Onze slapjanussen willen of durven het gewoon niet meer zien. Bij hen, alle de poco-demo's zit de schrik erin om hun postjes te verliezen en het volk kan de pot op. Is dàt is "de verandering" die ons voor de kiezing werd beloofd?"
Uitleg bij de koosnaampjes die Jos gebruikt: de natte tricolore dweil is Herman Van Rompuy, en met de "zatte fles" bedoelt hij Jean-Claude Juncker (Dat is zijn bloggersjargon).
(Door: Michael Mannheimer – Vertaling: Theresa Geissler)
Het kan dus toch! Trump beslist totale opnamestop voor moslims.
De Amerikaanse president Donald Trump heeft enorme inreisbeperkingen afgekondigd om “radicale islamitische terroristen” uit het land te houden. Hiertoe worden voorlopig geen vluchtelingen uit Syrië meer opgenomen. Merkel daarentegen: “In het internet-tijdperk kunnen wij geen grenzen meer beschermen.” Meer waanzin en leugenpropaganda dan die er uit de mond van de ergste kanselier sinds Hitler rolt, is er niet eens in Noord-Korea te vinden!
Migranten moeten VERPLICHT worden om Nederlands te leren
Het is te gek. Ik help meebetalen aan kinderbijslag voor kinderen die niet van mij zijn, voor wildvreemden die onze taal niet kennen en thuis opgroeien in een klimaat dat niet het onze is. Wildvreemde kinderen gedropt in een welvarende samenleving, die krijgen zomaar kindergeld, onvoorwaardelijk...
Zoals we hieronder kunnen lezen bij E.J. Bron, zou ook in Vlaanderen een verplichting moeten komen voor migrantenkinderen om perfect Nederlands te spreken. Anders geen kinderbijslag.
Ik zou er nog een schepje bovenop willen doen. Ze moeten elke dag naar school komen en taalexamens afleggen. Ze moeten een complete beheersing van de Nederlandse taal bewijzen. Schoolaanwezigheden en taalexamens moeten gekoppeld worden aan kindergeld. Voor iedere onwettige afwezigheid wordt er een bedrag van het kindergeld afgehouden, en voor iedere buis op het taalexamen ook minder kindergeld.
Een schitterend Lieviaans voorstel !... 'k Zal 't zelf maar zeggen.
Denemarken heeft besloten dat immigrantengezinnen hun kinderen Deens moeten laten leren of ze raken hun kinderbijslag kwijt. In een poging op te treden tegen de zich steeds verder uitbreidende parallelsamenlevingen, wat door de desinteresse in integratie in de samenleving versterkt wordt, wil de Deense regering nu strenge nieuwe politieke maatregelen invoeren, waarbij kinderen ertoe gedwongen worden de Deense taal te leren.
De vlaamsche tale is wonder zoet, voor die heur geen geweld en doet, maar rusten laat in ‘t herte, alwaar ze onmondig leefde en sliep te gaar, tot dat ze, eens wakker, vrij en vrank, te monde uitgaat heur vrijen gang! Wat verruwprachtig hoortooneel, wat zielverrukkend zingestreel, o vlaamsche tale, uw' kunste ontplooit wanneer zij ‘t al vol leven strooit en vol onzegbaar schoonzijn, dat, lijk wolken wierooks, welt uit uw zoet wierookvat!
******
De Vlaamse taal wordt geweld aangedaan. Er zijn kapers op de kust om onze mooie Nederlandse taal te verkwanselen aan allen die hier binnengedrongen zijn zonder enig Vlaams taalgevoel, zonder enige bereidheid om zich in te leven in het Vlaamse leven noch in Vlaamse gevoeligheden. Analfabeten, ongeletterden, anderstaligen en andere taalklungeraars dreigen een aanslag te plegen op onze mooie Vlaamse taal.
... Al de hele dag ligt er iets op m'n maag, en het weegt zwaar. Vanochtend las ik dathet klassieke dictee weg moet in het onderwijs: "Na het vinger opsteken, is weer een traditie in het onderwijs bedreigd: het dictee is passé -Taalunie vindt leren opzoeken in online woordenboeken minstens even belangrijk."
De Taalunie wil komaf maken met de 20ste-eeuwse manier van lesgeven in het vak Nederlands. In een advies aan de Vlaamse en Nederlandse ministers van Onderwijs en Cultuur pleit de organisatie ervoor om de muren te slopen tussen de lessen grammatica, spelling en literatuur.
Vroeger, begin jaren 90, heb ik Koen Jaspaert ook zo'n onzin horen vertellen over muren slopen en brandhout maken van het klassieke taalonderricht, toen hij het NT2-onderwijs verzon om allochtone leerlingen kennis te laten maken met de Nederlandse taal, maar dan wel op maat van de migrant, waarbij spelling, spraakkunst en literatuur bijkomstig werden. Deze waardevolle tradities werden ingeruild voor een beetje vrijblijvende kennis van Nederlandse woordjes door middel van exotisch getinte teksten. Geen Vlaamse literatuur, verre van... En aandachtig luisteren naar een tekst om die daarna correct schriftelijk weer te geven, hoefde niet meer... Het Verval!
En nu zie ik hetzelfde senario zich herhalen met de nieuwe voorzitter van de Taalunie, Hans Bennis, die zegt dat "spelling oninteressant is". Hij heeft van spelling geen hoge dunk: "Ik pleit niet om de spellingsregels te laten vallen, maar ik pleit voor gezond verstand. Taal is veel meer dan de discussie over een streepje of een trema op een letter zetten... Zolang ik erover mag beslissen, komt er geen spellingwijziging. Ik ga anderzijds de wonderlijke en onlogische spelling die we nu hebben, ook niet verdedigen."... "Ik vind spelling oninteressant", vertelt hij aan het tijdschrift Onze Taal.
Hoe is 't mogelijk dat iemand die zo'n nonsens verkondigt, voorzitter van de Taalunie is kunnen worden?
Misschien komt ooit nog eens de totale verloedering : fonetische spelling! Een stapje dichter bij het westerse verval...
Eindelijk. 't Heeft lang geduurd alvorens de media de naam van de doodrijder voluit durfde/wilde schrijven. Aanvankelijk was er in de berichtgeving niets te bespeuren over de etnische afkomst van de dader, maar later toen de berichten over zijn vluchtmisdrijf begonnen aan te zwellen, konden de gazetteschrijvelaars er niet meer omheen.
Gisteren vernamen we dat Muhammed Aytekin, die de twaalfjarige Merel De Prins doodreed, in beroep veroordeeld werd tot vijf jaar cel, 6.000 euro boete en een levenslang rijverbod. De bestuurder pleegde vluchtmisdrijf. Hij was al 18 keer veroordeeld voor rijden zonder rijbewijs en vijf keer voor rijden ondanks een rijverbod.
Commentaar van de moeder van één van de klasgenootjes van Merel: "Wij hebben het gevoel dat verkeersongevallen gebanaliseerd worden. Wij begrijpen niet dat politie en justitie dergelijke bestuurders niet van de weg kan houden. Wij begrijpen niet dat zoveel gevaarlijke bestuurders blijven rondrijden, hoeveel keer ze ook veroordeeld zijn."...
... Een zwakbegaafden Turk reed de 12-jarige Merel De Prins dood. Muhammed Aytekin is zijn naam. Hij vluchtte weg en dook onder. Het meisje was naar huis aan het fietsen maar kwam er nooit aan.
De doodrijder van Merel was mentaal niet in staat om te slagen in een rij-examen en toch toerde hij rond in een BMW, zogezegd van zijn ouders gekregen. Meteen gaven ze hun zoon een moordwapen in handen.
Geen rijbewijs, al 18 maal veroordeeld voor een aantal verkeersinbreuken, telkens met een rijverbod, een voertuig dat niet ingeschreven was en niet verzekerd was. Een opeenstapeling van domme asociale stommiteiten.
Rondtoeren zonder rijbewijs, zonder verzekering, voertuig niet ingeschreven... en achteraf zeggen dat het hem spijt. "Ik zal nooit meer achter het stuur kruipen"... alsof hij nog keuze heeft, het onbetrouwbare infantiele ventje...
Kinderen die naar schermpjes staren, een verloren generatie?... En dan kruipen ze in bed samen met hun tablet, om 's anderendaags in slaap te vallen op de fiets, in de klas, in de schoolbus... Slaperige oogjes door schermverslaving. Schermen hebben een verdovende en slaapmakende invloed, doen langzamer reageren op prikkels van buitenaf, waardoor intelligentie en fantasie afgeremd worden. Lichtschermen overspoelen kinderen met beelden die niet verwerkt kunnen worden en die vaak los van elkaar blijven bestaan. Nachtelijke tablet-activiteiten leveren vermoeide kinderen in de klas.Kinderen slapen alsmaar minder, gaan steeds later naar bed. Het chronische slaaptekort laat zich in de klas voelen door verminderd concentratievermogen, verhoogde prikkelbaarheid, verminderde hersenfunctie, gebrekkige geheugenontwikkeling, neerslachtigheid, slechte lichaamsconditie,gedrags- en leerpoblemen... Ook geen interesse in geschiedenis, in hun verleden. Hoe kunnen deze kinderen de toekomst dan aanpakken!? Onbegrijpelijk hoe kinderen nu massaal in verkrampt-gebogen houding naar schermpjes zitten te turen, ongeïnteresseerd in alles wat er rondom hen gebeurt. De Slaven van Morgen?
Onderwijsminister Crevits (CD&V) wil alle leraren in het middelbaar 22 uur laten lesgeven. Voor alle leekrachten evenveel uren in het hele middelbaar. Die maatregel zou een bedrag opleveren van 150 miljoen euro.
Mijn eerste reflexgedachte ging naar de ongebreidelde aanwas van migrantenkindjes, om bankjes en boekjes voor hen te kopen, en extra taallesjes te organiseren, en andere verwennerijen. Maar Crevits legt uit dat haar nieuwe voorstel kadert in het aantrekkelijker maken van de job van leerkracht. Knelpunten moeten bestreden worden, zoals te weinig studenten die de lerarenopleiding aanvatten, starters die te vlug afhaken, geen werkzekerheid, ontmoedigingen, ontgoochelingen, ziekteverzuim, burn-outs.
En nu is het de bedoeling dat al deze problemen opgelost worden met de 150 miljoen euro die vrijkomen door Crevits’ nieuwe voorstel.
Als ik haar goed begrijp moeten leerkrachten dus meer werken om hun eigen job aantrekkelijker te maken.Vorig jaar nog waren er die gratis moesten werken om in te vallen voor zieke collega's, en anderen moesten eigen lesmateriaal bekostigen.
Al het geld is opgemaakt aan het welzijn van asielertjes en anderstaligertjes. Er blijft niets meer over voor onze eigen leerkrachten. De Vlaamse regering heeft royaal vele miljoenen uitgestrooid over scholen met allochtonen, anderstaligen, vluchtelingen, migranten, ongeletterden, aangespoelden, binnendringers... Vlaams geld voor vreemde kindjes. Denk ook aan de vele miljoenen die naar extra scholenbouw gaan, extra leerkrachten, onthaalklassen, en dan natuurlijk de vele geldverslindende projecten van vroeger die allochtoontjes uit hun achterstellingspositie moesten halen. De bekende parels...
Lees bij Houzee http://blog.seniorennet.be/rechts hoe generaal Mattis zijn eerste werkdag viert: Nieuwe Amerikaanse minister van Defensie, generaal Mattis, viert zijn nieuwe baan door ISIS 31 keer te bombarderen. "ISIS zal nu ervaren hoe het voelt om aangevallen te worden door een ontketend Amerikaans leger en een minister van Defensie die zelf generaal is (geweest) en dus weet hoe oorlogen daadwerkelijk gewonnen worden."
De mensenrechtenorganisatie GRIP (Gelijke Rechten voor Iedere Persoon met een handicap) oordeelt dat de nota van de Vlaamse regering omtrent Inclusief Onderwijs is strijd is met het VN-verdrag.
Inclusief Onderwijs betekent dat kinderen met fysieke en mentale beperkingen regulier onderwijs mogen volgen. Dat ze dus het volste recht hebben om het onderwijsniveau naar beneden te helpen donderen, om de kwaliteit van het onderwijs aan te tasten, onderwijs waarin de worm al zit te kroelen sinds de overrompeling door migrantenleerlingen. En nu ook nog leerlingen met beperkingen die een klas met normaal begaafden komen verstoren.
Het geheel van maatregelen van de Vlaamse regering overtuigt GRIP niet. ‘Wij zijn ontgoocheld. Wat de minister nu voorstelt, dreigt inclusief onderwijs af te remmen in plaats van vooruit te helpen.’ Omdat buitengewoon onderwijs als apart systeem blijft bestaan en niet opgenomen wordt in het gewone onderwijs. Daarover struikelt GRIP.
Het VN-verdrag bepaalt dat het buitengewoon onderwijs moet opgaan in het gewone onderwijs... De vrees leeft echter dat een grote instroom van leerlingen met een beperking in het gewone onderwijs niet te bolwerken valt...
Mijn gedacht over Inclusief Onderwijs
Hoe zal het gewone onderwijs zich kunnen aanpassen aan de gebreken van gehandicapte nieuwkomers, hoe daarmee omgaan, hoe de specifieke onderwijsbehoeften herkennen? Van leerkrachten zullen krachttoeren verwacht worden.
De overlast van mentaal gestoorden in een gewone klas is niet te onderschatten. Voor de leerkracht is het een hele klus om het lespeil aan te passen aan de hele waaier van verstandelijke begaafdheden. In de praktijk komt het er op neer dat het lespeil zal zakken, dat de slimmeriken geen volwaardig onderwijs zullen krijgen. En dat de minstbegaafden de meeste aandacht gaan krijgen. Zie je een mongooltje al op de voorste bank zitten en alle aandacht opeisen van de leerkracht?
En, hoe gaan normaalbegafden en genieën reageren op hun achterlijke klasgenootjes, zullen zij wel aan hun trekken komen in een klas met minderbegaafden?
En het gehandicapte kind zelf! Het zal dagelijks geconfronteerd worden met eigen tekortkomingen en eigen minderwaardigheid. Het zal non-stop moeten vaststellen dat het ergens iets mankeert. Erg! De aanwezigheid van normaalbegaafden zal het doen wentelen in zijn eigen handicap.
Alle bootuitvallers en buitenbentjes samen in de klas met normale leerlingen, bij slimmeriken en bollebozen... Wat zal nog allemaal verzonnen worden om ons onderwijs naar de knoppen te helpen?
We stevenen af op een diversiteitsmix met validen en mindervaliden, homo's en hetero's, jongens en meisjes en twijfelgevallen, dommeriken en slimmeriken, blanken en gekleurden... een mix waar vieze olie blijft bovendrijven...
Nog nooit was Amerika zo verdeeld en nog nooit waren er zoveel mensen die tegen een president waren zoals het geval bij president Trump. Wat zit er in Trump dat zoveel mensen zo erg haten. Ondanks dat wij verbaasd staan te kijken naar deze haat moet het eigenlijk vanzelfsprekend zijn. Dit komt doordat de toename van haat parallel loopt met de toename van illegalen en criminelen in Amerika, die nu juist Trump niet ziet zitten. Het moet niet verbazen dat terwijl Trump hard wil optreden tegen die illegalen en criminelen, maar ook tegen de islamisering van Amerika door de komst van zoveel moslims, dat deze miljoenen mensen zich tegen Trump verzetten. Het zou die mensen veel beter uitkomen wanneer Hillary, met steun uit Saoedi-Arabië, de president was geworden, zodat criminelen hun gang konden gaan en de sharia langzaam ingevoerd en toegepast kon worden. Die mensen hadden veel liever gezien dat de inauguratie werd gedaan door een imam, en dat de first lady in een boerka stond, of minimaal een crimineel was. Helaas is de nieuwe president van Amerika gewoon blank, blond en geen crimineel.
Om het met de woorden van Trump te zeggen: "Verwijfde Politiek". Er zitten nogal wat vedetten in onze regering. Neem nu Liesbeth Homans van de N-VA, vorig jaar riep ze om drie soorten toiletruimtes, voor mannen, vrouwen, en kweenies (sekstwijfelaars en tussengevallen), en nu wil ze meer onderdak geven aan moslims. Zogezegd om er controle op te kunnen uitoefenen. Erkend of niet erkend, een moskee is oncontroleerbaar en hoort niet thuis in het Vlaamse landschap. Het is ook tijdverspilling van onze ministers om zich te bezinnen over het idiote islamgebeuren.
Nog maar pas heeft Jo Vandeurzen (CD&V) een nieuw kinderbijslagsysteem bedacht om kinderarmoede te bestrijden, en nu krijgen moslims royale financiële steun voor hun bidtempels waar ze met hun poep in de lucht zitten te prevelen en te smachten naar maagdelijk schone maagdjes in het hemelrijk van Allah. Kinderen mogen in sprookjes geloven, maar volwassenen?... En geld voor moskeeën, maar niet om kinderarmoede tegen te gaan?...
Homans wil wel nog moskeeën erkennen "maar alleen op basis van gemotiveerde adviezen"
Justitieminister Koen Geens bracht een positief advies uit voor de erkenning van 20 nieuwe moskeeën... Voor 23 andere erkenningsdossiers is er nog geen advies. Homans liet echter weten dat ze niet zal overgaan tot de erkenning van de moskeeën, vooraleer te beschikken over alle informatie en daarom wil ze dus ook inzage in de dossiers van Staatsveiligheid. Intussen liet Geens weten dat de dossiers zullen worden overgemaakt. "Als we die hebben ingekeken zullen we het advies van de gemeenten en de provincies vragen", is nu te horen bij Homans. Die hebben vier maanden de tijd om zich over het dossier te buigen. "Daarnaast dienen nog andere zaken te worden gecontroleerd, zoals de financiering, het gebruik van het Nederlands als omgangstaal en het erkennen van de mensenrechten." Volgens mij kan Homans fluiten naar het Nederlands dat moslims als omgangstaal gaan gebruiken, en mensenrechten daar vegen ze ook hun voeten aan.
In schril contrast met Trump staat Merkel, het gestoorde mens dat door niemand tegengehouden wordt in haar streven naar totale vernietiging van Europa en van de Duitse welvaart. Als een psychoticus isoleert ze zich van de wereld om zich heen en richt haar eigen wereld naar eigen goeddunken in, een wereld waarin zij almachtig is en de originele Duitse bevolking geminacht wordt. Zij haat haar eigen bevolking en wil hen vernietigen en laten overmeesteren door moslims, door vluchtelingen, door allerhande gespuis dat hier niet thuishoort. Een pathetische oproep deed ze aan alle vluchtelingen om naar Duitsland te komen. Alle EU-landen riep ze op om mee te doen aan haar "Gutmensch"-actie en iedereen binnen te laten die binnen wilde. Gestoorde Merkel wilde niemand buitensluiten en stelde alle grenzen ongebreideld open...
Gisteren luisterde je nog naar de beëdiging-speech van Donald Trump en vandaag komt Merkel´s onverdraaglijke propaganda wat betreft de vluchtelingenintegratie. De ene spreekt trots over zijn volk en wil zijn land beschermen – America First – en de andere spreekt constant over vreemde volkeren in haar land en bazelt van “diegenen die hier al langer leven”, zodat haar niet het woord “Duits” of “Duitse volk” over de lippen komt. Merkt u het verschil tussen deze beide ambtsdragers? Mevrouw Merkel is dus tevreden over de integratie van “vluchtelingen”, wat moet ze ook anders zeggen op weg naar de onvermijdelijke catastrofe. Ze leeft gewoon in haar eigen wereld en heeft iedere zin voor realiteit al lang verloren:
'k Heb de laatste 10 minuten van de Zevende Dag gezien. Ontluisterend voor Nadia Sminate (N-VA). Het debat ging over de erkenning van moskeeën. Ik hoorde Chris Janssens (Vlaams Belang) op een beschaafde wijze zijn standpunt uitleggen over moskeeën in Vlaanderen, waarna Nadia Sminate (N-VA) haar Marokkaanse wortels niet kon verstoppen en een gemene opmerking maakte, zij bestempelde de uiteenzetting van Chris Janssens als "roepen en tieren over moskeeën"...
Alle 'Vlamingen' die voor N-VA kozen zijn medeplichtig en medeschuldig aan de islamisering van Vlaanderen!
Vanaf 2019 zullen gezinnen 160 euro per maand per kind krijgen. En de schooltoelage zal ook bijgespijkerd worden: voor elke kleuter die naar de lagere school gaat en elk kind dat naar het eerste middelbaar gaat is er een vast bedrag. Het nieuwe kinderbijslagsysteem heet ‘geïntegreerd groeipakket’. Daarvoor is het budget opgetrokken van 80 tot 115 miljoen euro.
Minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) liet een 'armoedetoets' uitvoeren op het nieuwe kinderbijslagsysteem om het effect op het armoederisico van Vlaamse gezinnen te toetsen. Dat onderzoek gebeurde aan de KU Leuven en daaruit bleek dat er 0,9% minder mensen onder de armoedegrens vallen en dat het armoederisico dus daalt met de nieuwe kinderbijslag.
Armoede, armoede... Is er nu echt niemand die Vandeurzen kan wijsmaken dat een onderzoek naar regelmatige en wettige schoolaanwezigheden belangrijker is dan een onderzoek naar armoede?
Hij koppelt op geen enkele wijze het kindergeld aan schoolaanwezigheden, en zo kunnen ouders van kampioenspijbelaars maandelijks een fortuin opstrijken, euro's die zomaar binnengewaaid komen terwijl ouders onverschillig blijven voor het schoolgebeuren. Ook kleuterschoolbezoek is veel te vrijblijvend. Ik vertel het opnieuw: de schoolplicht, al vanaf het eerste kleuterklasje, moet gekoppeld worden aan kindergeld, zo wordt schoolbezoek afgedwongen. En kindergeld bij de geboorte moet afgeschaft worden. Pas in het eerste kleuterklasje worden de eerste bonussen toegekend op basis van dagelijkse schoolaanwezigheden en op basis van integratiebereidheid van de ouders.
In deze roerige tijden van geboorte-uitspattingen en non-stop geboorteaangiften bij onze vreemde medemensen met meterslange slierten van nakomelingen, moet het kindergeld herbekeken worden, en dat kan alleen door het te koppelen aan de schoolplicht.
Het Trumpiaanse Tijdperk is pas begonnen en het is nu al legendarisch.
Obama 's time to say goodbye is aangebroken. Dan mag hij eindelijk met zijn Michelle weer in de bomen gaan hangen. Ik hoop dat hij in het oerwoud Blanke Tarzan tegenkomt die hem een pandoering gaat geven.
Obama zal dus nooit meer in zijn White House mogen wonen. Zijn White House is too white. En Obama is too black om in het witte interieur van het White House te passen. Een couchke zwarte verf zou niet geholpen hebben. Zwart is zwart, en een neger blijft een neger.
En nu hoor ik dat ze straks samen koffie gaan drinken. Trump en Obama. Wat zou er zoal gezegd worden? Dan moeten we Obama onder de tafel gaan zoeken waar Trump hem onder gepraat heeft.
Nog maar pas waren de gemoederen bedaard rond het woord 'Wit' of er gingen al stemmen op om ook 'Zwart' te schrappen. Omdat alles wat niet deugt 'zwart' genoemd wordt. Zwart geld, zwart werk, zwartkijker, zwart gat, zwarte gedachten, zwarte boekhouding, zwarte lijst... En omdat Obama ook zwart is, werd er een actiegroep opgericht "Weg met Zwart' die het woord 'zwart' willen bannen omdat het racistisch is, omdat de zwarte bevolking niet meer geassocieerd mag worden met negatieve dingen. "Weg met Obama" dus...
Uit een studie van KU Leuven blijkt dat co-ouderschap geen goede oplossing is bij scheiding. Bij co-ouderschap woont het kind de helft van de tijd bij de ene ouder en de andere helft van de tijd bij de andere ouder.
Kinderen van gescheiden ouders: getraumatiseerde sukkels? Bijlange niet. Ze leiden een avontuurlijk leventje. De meesten zijn zo slim om hun situatie te beredeneren en uit te kienen hoe ze het meeste profijt halen uit hun dubbelleven. Ze krijgen alles dubbel: kleren, schrijfgerief, boeken, twee eigen kamertjes, twee pc's, twee tv's... En als ze in de klas vaststellen dat ze een boek vergeten zijn, zeggen ze toch gewoon dat het in het andere huis ligt. Slimmeriken redden zich flexibel uit elke benarde situatie.
Flipke van het lyceum was er zo eentje. Een gelukkige vrolijke jongen die in twee verschillende huizen woonde omdat zijn ouders gescheiden waren en de rechter besliste dat beide ouders de jongen mochten delen. Maar wanneer Flipke thuiskwam van school, was hij altijd alleen. De ene week was zijn moeder op haar werk, en de andere week was zijn vader op zijn werk. Toch treurde Flipke niet. Thuis had hij het rijk voor zich alleen. Zijn huiswerk kon wel wachten en zijn lessen ook. Hij amuseerde zich met spannende tv-films, tekenfilmpjes, computerspelletjes, of hij speelde met zijn vriendjes. Niemand was er om hem te helpen met zijn huiswerk, maar dat vond ie niet erg. Niemand was er om zijn agenda te controleren, en dat vond Flipke ook niet erg. Want hij had heel wat zakgeld, en dat maakte veel goed. Zijn vriendjes waren niet zo rijk, want hun ouders waren nog niet gescheiden... Flipke was geen schitterende leerling, maar wel een gelukkige jongen.
Toch waren er kindjes die niet zo slim als Flipke profiteerden van hun dubbele identiteit. Zij worstelden met de complexe toestanden van hun dubbelleven: 2 huizen, 1 papa, 1 mama, los van elkaar, hoe moet dat nu?... Er was eens zo'n sukkeltje dat niet meer goed wist naar welk huis het moest, naar dat van pa, of naar dat van ma, welke van de 2 huissleutels gebruiken, welke bus nemen, naar pa of naar ma?... Het co-ouderschap was een enorme belasting voor dit jongetje. Maar de meesten amuseerden zich kostelijk, net zoals Flipke...
Eerst schoppen ze leerkrachten buiten en nu komen ze er tekort. Weet je nog toen Daniël Coens onderwijsminster was... Toen hij wist dat hij bijna naar de hemel moest vertrekken, wilde hij nog gauw leerkrachten ontslaan, aan de lopende band nog wel.
En Marleen Vanderpoorten wist ook hoe je leerkrachten moest buitensmijten, of ze van de ene school naar de andere sturen. Sommige leerkrachten waren meer onderweg dan dat ze voor de klas stonden. Er waren teveel leerkrachten, zei de minister, de overschot moet verdwijnen.
En nu zijn er leerkrachten tekort. Dat heeft alles te maken met de massa's nieuwkomertjes die leergierig staan te popelen om iets bij te leren, die niets liever willen dan zich integreren in hun nieuwe omgeving en zich aanpassen aan de plaatselijke tradities en normen. Ze branden van verlangen om onze taal te leren, om een diploma te halen, en zich verdienstelijk te maken voor de maatschappij... De vreemde bijkomers zijn een 'verrijking' maken ze ons wijs. En ondertussen zag ik het onderwijs verarmen en verschralen.
Terug naar het lerarentekort. De lerarenopleiding is allang niet meer populair. Elke dag lesgeven aan 'tuig' is geen prettig vooruitzicht om aan een loopbaan in het onderwijs te beginnen.Wie wil er nu nog lesgeven aan minderwaardig gespuis? Of in een klas waar geen vingertjes meer opgestoken mogen worden? Of waar moslimleerlingen met kapsones zitten? Weinig gelukkigen kunnen nog lesgeven aan een normale klas met normale blanke leerlingen. Vlaamse nostalgie.
Onderwijsministers hadden meer moeten snoeien in de vroegere PMS-centra die overbevolkt waren door verpleegsters en maatschappelijk werksters, door Turkse tolken en migrantenwerksters, straathoekslenteraars en interculturele lullelaars, taterende koffieslurpers en schreeuwerige holle vaten.
Zij struikelden allemaal over elkaar, liepen elkaar in de weg en voor elkaars voeten. Ze doolden zomaar wat rond zonder echt te weten waarmee ze bezig waren.
Als jongste collega heb ik vroeger met opperste verbazing de meest uiteenlopende activiteiten aan de bureaus gadegeslagen: kruiswoordraadsels oplossen, kaarten, boodschappenlijstjes opstellen, breien, nagels lakken, telefoneren, roken, koffie drinken, kranten lezen, een dutje doen, dagdromen, of gewoon wat voor zich uit zitten staren... Die 'werkzaamheden' irriteerden me enorm. Ik was er ook niet geliefd. Het was de flowerpowerperiode, een falderie en faldera-tijdperk in het PMS-bestaan, in stand gehouden door overtollige dolle mina-achtige maatschappelijk werksters die zich als missiezusters aangetrokken voelden door migrantenleerlingen om hun tijd aan te verprutsen.
Gisterenavond na het journaal volgde een opsporingsbericht.
Eerst ging het over een gewapende overval in Anderlecht. De overvallers, capuchontuig, waren gemaskerd maar toch was te zien dat het om jonge Noord-Afrikanen ging. Omdat ze zo dom waren om met hun vermomming te klungelen.
Het tweede onderwerp van het opsporingsbericht was een vermiste persoon: Ronny Trappeniers uit Steenokkerzeel.
Het opsporingsbericht gaf een voorbeeldige afspiegeling van onze samenleving: een brave Vlaming en twee buitenlandse criminelen.
Gisteren heeft een leraar zelfmoord gepleegd door van het dak van de school te springen. Hij gaf wiskunde aan een middelbare school in Den Bosch. Verschillende leerlingen hebben het drama zien gebeuren. Alle leerlingen werden opgevangen. Ze beschreven de leraar als een behulpzame, betrouwbare en aardige man met humor. Politie en schooldirectie lossen niets over een mogelijke aanleiding van de zelfmoord.
Dus niemand mag weten waarom die man van zo hoog naar beneden sprong. Toch moeten leerlingen dat weten, en zo vlug mogelijk. Het 'begrijpen' van een wanhoopsdaad is essentieel voor de verwerking van het nare voorval en om te kunnen overgaan tot de orde van de dag.
Waarom zag de leraar geen andere uitweg? Wat maakte hem zo radeloos, zo wanhopig?... Mijn fantasie begon op volle toeren te draaien en ik maakte al de wildste veronderstellingen. Zo gingen mijn gedachten uit naar de echtgenote van de man en naar de directrice van de school. Twee vrouwen in het spel, en de leraar misschien een speelbal, alles samen een ontvlambare combinatie die de man fataal werd.
Misschien was zijn echtgenote een veeleisende vrouw wiens verlangens en wensen hij niet kon bijbenen. Voeg daarbij nog een paar dochters die dure dingen willen, dan is ontreddering nabij.
De schooldirectie... Mogelijk waren er conflicten of meningsverschillen tussen de directrice en de leraar. Ik kan me goed voorstellen hoe stresserende verhoudingen aanleiding kunnen geven tot wanhoop, een gemoedstoestand die onberedeneerbare beslissingen doet nemen.
Als er dan ook nog eens een beroerde familiale situatie bijkomt, als er zelfs thuis geen lichtpunt is, waarom bestaan we dan nog?... "Behulpzaam, betrouwbaar, aardig", zo omschreven de leerlingen hem. Dus niet iemand die thuis en op school eens goed met de vuist op tafel kan slaan. Liever de doodlopende weg naar de dood volgen...
De maand januari is de gevaarlijkste maand voor koppels die wat wankel wiebelen in hun huwelijksbootje. Het bootje dobbert vervaarlijk over woeste golven en dreigt te kapseizen.
Dat er in januari meer mannen en vrouwen schuinsmarcheren of een scheve schaats rijden, blijkt uit een onderzoek van de Franse Datingwebsite Gleeden. De leden zijn allen getrouwde mannen en vrouwen die willen vreemdgaan. Met voorbedachten rade dus zijn ze op zoek naar een affaire. Uit een onderzoek van de datingwebsite bleek dat het aantal leden met 320% stijgt in januari, vlak na de feestdagen. Zo zouden meerdan 70% van de buitenechtelijke relaties in januari beginnen.
De miserie bij getrouwde koppels begint al met naar het altaar te trekken, waar ze de priester in het oor fluisteren dat ze elkaar eeuwige trouw beloven. Man en vrouw. Voor eeuwig. Voor altijd. Zonder einde. Tot de dood hen scheidt. Aan het altaar begon toen het klokje te tikken zoals in de hel: "Altijd! Altijd!...".
En toch zijn er die, al bij het luiden van de bruiloftsklokken, op zoek gaan naar een ander, zich aangetrokken voelen door iemand anders dan diegene aan wie ze het ja-woord gaven aan het altaar. De priester en alle aanwezigen in de kerk waren getuigen. Op het hoofd van hun schoonmoeder zwoeren ze eeuwige trouw en altijddurende bijstand. Ja ja... Vreemdgangers zijn er met hopen, de wereld loopt er van over. Een sloef die eeuwig en slaafs trouw blijft aan zijn originele eega, bestaat echt niet.
Eindelijk heeft de Vlaamse regering een akkoord bereikt over de hervorming van het secundair onderwijs. Drie jaar geleden leek een doorbraak over de onderwijshervorming verder weg dan ooit, toen Pascal Smet zijn masterplan ontwierp om de koers uit te zetten voor de hervorming van het middelbaar waaraan toen al jarenlang gesleuteld werd. CD&V, sp.a en N-VA hadden veel tijd nodig om te ruziën.
Alles is nu zowat gezegd en geschreven over de nieuwe structuur van het secundair onderwijs. Toch heb ik mijn bedenkingen bij de eerste graad die dreigt een verzameling te gaan worden van mislukkelingen die vanuit het basisonderwijs komen met onvoldoende bagage. Precies omdat geen vroege studiekeuze gemaakt kan worden, zitten ze allemaal bijeen met gelijke leerstof. Vroeger kon de leerling in het eerste middelbaar al een beetje 'proeven' van Latijn, wetenschappen, techniek, sport en muziek. Nu is er het gevaar dat scholen de 5 keuze-uren gaan gebruiken om zwakkere leerlingen bij te werken. De basis die alzo in de eerste graad opgebouwd wordt, zou wel eens niet stevig genoeg kunnen zijn voor het vervolg van het middelbaar.
"Brede eerste graad komt er niet", wordt gezegd, maar de eerste graad is wél breed, véél te breed, ondanks de opdeling in a- en b-stroom. De eerste graad biedt een te brede gemeenschappelijke vorming, en te weinig kennismaking met latere studierichtingen. Ook de 5-urige basisoptie van het tweede jaar lijkt me te miniem als voorbereiding op de echte studiekeuze in het derde jaar. Studiekeuzes moeten vroeg gemaakt worden, eigenlijk al vanaf het zesde leerjaar lager onderwijs waar leerlingen intensief uitgelegd moet worden wat er hen te wachten staat in het middelbaar.
Gelukkig blijft de opdeling ASO, TSO en BSO behouden. Schotten moeten er zijn. Net zoals onderscheid en ongelijkheden er moeten zijn. In het hoger onderwijs maken ze toch ook onderscheid tussen de studenten... Zonder schotten lijkt een middelbare school op één grote speeltuin waar iedereen gelijk is en waar niemand degelijk voorbereid wordt op hoger onderwijs, noch op de arbeidsmarkt.
Schoolverlaters zonder diploma zullen er altijd zijn. Geen enkele onderwijsstructuur kan daaraan iets veranderen. Er zijn genoeg leerlingen die een hekel aan school hebben, die niet geïnteresseerd zijn in een diploma, of totaal geen ambities koesteren. En dan zijn er de talrijke nieuwkomers die eerst nog moeten wennen aan de 'onderwijscultuur', die de onderwijstaal niet kennen, niet weten dat ze stil moeten zitten in de klas, respect moeten tonen voor leerkracht en medeleerlingen, in orde moeten zijn met taken en lessen, aandachtig moeten luisteren in de klas om de leerstof in zich op te nemen... Er zijn er bij die zelfs nog nooit een schoolbank van dichtbij gezien hebben. Eigenlijk zou "opvoeding om onderwijs te volgen' een vak apart moeten worden. Zeker als de instroom van nieuwe anderstaligen met een andere cultuur blijft aanhouden.
Onderstaande video van E.J. Bron deed me onmiddellijk denken aan een kleuterleidster die ik vroeger in haar klasje hoorde vertellen over de papa's van haar kleutertjes. Haar klasje was een voorbeeld van diversiteit: Vlaminkjes, Turkjes en Marokkaantjes, broederlijk bijeen... Als ze zo klein zijn zijn kan die samenhorigheid nog wel eens lukken.
Het multiculturele gezelschap werd echter niet gelijk behandeld. Naar aanleiding van Vaderdag toonde de kleuterleidster alleen maar prentjes van allochtone papa's die thuis lui in de zetel tv zitten te kijken of die in de moskee met hun poep in de lucht hangen. Alleen de kleine allochtoontjes herkenden hun papa's in de prentjes en in het verhaal van de juf. De Vlaamse kindjes luisterden wel mee, maar hadden geen enkele affiniteit met het moslimwereldje van hun rare klasgenootjes, omdat de Vlaamse kleutertjes allen een papa hebben die 's ochtends gaat werken en 's avonds moe thuiskomt... De kleuterjuf paste listig haar leerstof aan aan de allochtone leefwereld... Eigen Volk Laatst!
Bovenstaande video laat zien hoe in een Duitse kleuterschool islam-indoctrinatie wordt bedreven. Hoofddoekwijven geven de kleintjes een vloeistof waarmee ze zich moeten insmeren en vermoedelijk ook mee moeten reinigen om zich voor te bereiden op het islamitische bidden. Een moslim, blijkbaar een imam, laat de kinderen de koran zien en zegt vleierig hoe moslims bidden en welke spelletjes Turkse kinderen zoal spelen. Met zulke methodes wordt de jonge generatie beïnvloed hoe vreedzaam en aardig de islam toch zou zijn.
Universiteiten Gent en Leuven hebben gisteren een mal figuur geslagen met Merkel. Toch hebben ze vandaag weer een eredoctoraat uitgereikt. Aan Marc Dutroux, misdadiger, veroordeeld tot levenslang voor ontvoering, gijzeling, verkrachting, moord en illegale handel. De universiteiten oordeelden dat het hier om uitzonderlijke prestaties ging, zoals ook die van Merkel, en dat Dutrouxdaarom in aanmerking komt voor een eredoctoraat. Alle gevangenen en cipiers waren getuigen van de prijsuitreiking. De pers mocht niet aanwezig zijn. Als Merkel een eredoctoraat krijgt, dan mag Dutroux d'r ook wel eentje hebben.
Deradicalisering?... Zou niet nodig geweest zijn als er geen islamonderwijs was, als er geen moskeeën waren, als moslimouders op hun verantwoordelijkheden en op hun integratieplicht gewezen werden.
Al een hele tijd hebben we niets meer gehoord over het Aanspreekpunt Deradicalisering, waar Vlaamse scholen terecht kunnen met vragen over radicalisering. Het Aanspreekpunt is nu al twee jaren preventief werkzaam om radicalisering tegen te gaan. En het Netwerk van Islamexperts, onder leiding van Khalid Benhaddou (foto), om discours te voeren in scholen over radicalisering en extremisme, is ook al een tijd aan de gang. Maar welke zijn de resultaten?
Minister Crevits stelde Khalid Benhaddou aan als coördinator van de islamexperts, en ze schonk aan het Centrun voor Islamitisch Onderwijs 80.000 euro. Ze was lovend over het project. Wat is er gebeurd met de 80.000 euro?...
Waarom zijn islamexperts allen moslims? Zijn ze wel aangewezen om te helpen deradicaliseren? Als moslim en aanhanger van islam en koran, schuilt er in elk van hen toch iets radicaals? Of een vleugje extremisme?
En dan de islamexperts in gevangenissen. Om radicalisering van gedetineerden tegen te gaan. Justitieminister Geens (CD&V) zorgde in Vlaamse gevangenissen voor 4 nieuwe islamexperts om gevangenen met een risicoprofiel te begeleiden en ze te behoeden voor radicalisering. Maar ondertussen hebben er al 2 islamexperts afgehaakt. Pas aangeworven en ze willen alweer weg. Vlaams (?) hoofd-islamconsulent Said Aberkan zegt dat islamconsulenten te weinig verdienen en dat hun statuut volwaardiger moet zijn.
Ondertussen blijven de resterende islamexperts scholen en gevangenissen afschuimen, gewapend met de koran onder de arm, als ijverige zendelingen om zieltjes te redden, om moslims af te remmen op hun pad des radicaliserings. Ze zitten in een ontkenningsfase en willen niet geloven dat de neiging om te radicaliseren inherent is aan het moslim-zijn.
Vlaams Belang voert Actie tegen Eredoctoraat Merkel
Eredoctoraat Merkel? Krankzinnig!
De haat in het hart van Merkel is groot, zij haat haar eigen bevolking, zij wil hen vernietigen en laten overmeesteren door de islam. Zij staat voor ongebreidelde grensopeningen en het royaal uitnodigen van alle moslims om naar hier te komen. Een pathetische oproep deed ze aan alle vluchtelingen om naar Duitsland te komen, waar hen een riante vergoeding en uitkering wacht en een prachtig huis. Honderdduizenden Syriërs, Centraal-Afrikanen, Turken, Afghanen, Irakezen (met vals Syrisch paspoort) zijn toen het land binnengekomen. Merkel riep alle EU-landen op om mee te doen aan haar “Gutmensch”-actie en iedereen binnen te laten die binnen wilde: "Het kan niet zijn dat er mensen uitgesloten worden"... Merkel is krankzinnig geworden: 1,5 miljoen “vluchtelingen” niet genoeg – ze wil immigratie “propaganda” in Afrika en de Balkan.
Het Vlaams Belang zal morgen donderdag actie voeren naar aanleiding van de uitreiking van een eredoctoraat aan de Duitse Bondskanselier Angela Merkel. Het Vlaams Belang vindt het immers onbegrijpelijk dat de politica die verantwoordelijk is voor de meest ontwrichtende immigratiecrisis uit de recente Europese geschiedenis daarvoor door de twee grootste Vlaamse universiteiten in de bloemetjes wordt gezet.
Haar ‘Willkommenspolitik’ is zowat het symbool geworden voor de ongebreidelde immigratie die de fundamenten van de Europese samenleving ondergraaft. Met haar eigengereide optreden ontpopte Merkel zich tot een onverantwoord en ondemocratisch leider zonder enig respect voor de bestaande verdragen, afspraken en rechtsregels.
Zwitserland heeft een rechtszaak gewonnen bijhet Europees Hof voor de Rechten van de Mens en mag daarom moslimmeisjes verplichten om deel te nemen aan gemengde zwemlessen. Het hof vindt de integratie van migrantenkinderen belangrijker dan godsdienstvrjheid, en daarom moeten moslimmeisjes aan alles verplicht meedoen in school.
Niet alleen in Zwitserland, in heel Europa waar moslims neergestreken zijn en zich uitgezaaid hebben, is er het probleem van moslimdochters die zich op school aanstellen door niet te willen deelnemen aan zwemlessen. En turnlessen zijn ook al een probleem. Moslimmeisjes houden niet van zwem- en turnlessen op school. Ze hebben er een hekel aan, ze willen niets van hun lichaam laten zien.
En of die lessen gemengd zijn of niet, dat maakt niets uit, ze wíllen gewoon niet zwemmen of turnen. Ze willen blijven cocoonen in hun allesverhullende kleding en niemand mag naar hen kijken. Niemand mag iets zien van hun lijf... Waarom maken ze zich niet onzichtbaar? Of verschuilen ze zich niet voorgoed in hun ondergrondse kelder? Of ver weg van de westerse samenleving? Of terug naar hun zandwoestijn?... Dan kan geen mens nog een stukje van hun bloot vlees zien...
De ziekelijke angst van moslima's om iets van hun lichaam te tonen, zal in de toekomst voor grote problemen zorgen. Ze verafschuwen hun eigen lichaam, terwijl ze hier leven in een cultuur waarin het lichaam wél gezien mag worden, wel getoond mag worden in al zijn heerlijkheden. Volle welvingen en sierlijke glooiingen, bolle borsten en wiegende heupen, het mag allemaal in volle glorie tentoon gespreid worden. Westerse vrouwen pronken met hun lichamelijke pracht en praal, wat is er mis mee?...
Terug naar de zwemlessen op school. Niet alleen in Zwitserland, ook hier in Vlaanderen, zijn zwemlessen verplicht voor álle leerlingen, ook voor moslimmeisjes. Zwemles voor alle leerlingen zonder onderscheid, of ze nu 's zondags naar de kerk gaan of ze dragen een boerka, zwemmen zullen ze.
Toch heb ik vroeger vele moslimmeisjes zien zwaaien met doktersbriefjesdie hen vrijstelden van turnen en zwemmen, vaak voor een heel schooljaar. Toch hoefden ze de jongens niet te vrezen, want de zwemlessen waren apart. De waggelganzen en vette betterfoodmeisjes zaten dan als logge wezens langs de kant van het zwembad een alternatieve taak in te vullen, terwijl ze hun Vlaamse zwemmende klasgenootjes uitlachten. Hun gewetenloze huisartsen krabbelden een flutreden op een frommelbriefje. Meestal kwam het er op neer dat de moslimmeisjes om religieuze redenen niet hoefden deel te nemen aan de lichamelijke schoolse activiteiten. De Raad van Geneesheren weigerde iets te ondernemen tegen de frauderende artsen.
Om de zwemplicht te omzeilen zullen nu ook in Zwitserland artsen vaker geconsulteerd worden. Om briefjes te schrijven voor moslimmeisjes die niet willen zwemmen...
Die preutse Hollanders toch. Nu zetten ze 't hele land in rep en roer vanwege een paar onschuldige krantenkoppen in De Telegraaf. En dan hebben ze 't heel gewichtig over 'xenofobe titels'. 'Xenofoob'? 'Xenofobie'? 'Xeno wat?... De afkeer van vreemdelingen is geen fobie, heeft niets te maken met het psychiatrische 'fobie', maar is een logische, onwillekeurige en menselijke reactie op de asielplaag. Ja, asielplaag!
"Asielplaag" stond er als titel bovenaan het krantenartikel over die ambetanteriken die hier binnengedrongen zijn om onze hele samenleving overhoop te gooien en te parasiteren op kosten van de belastingbetaler. Indringers en luilakkende klaplopers, asielwaanzin, vluchtelingenkwelling, asieloverlast, luizenplaag, rattenplaag, invasie, indringers, noem maar op... keuze genoeg om een artikel over asielzoekers te schrijven.
Maar écht ziekelijk is xenofilie, of nog erger, xenomanie, de verering en aanbidding van buitenlanders, bv door gestoorden en debielen die als gekken staan te zwaaien met spandoeken om vluchtelingen verwelkomen. Waarom struikelen politiek-correcten toch steeds over 'xenofobie'?... Terwijl 'xenomanie' een misdrijf is tegenover de eigen bevolking!
Suggestie voor een asielvriendelijke krantenkop: Sprinkhanenplaag! Dat lijkt me een geschikte titel. Het xenofobe druipt er van af. Het gaat over plagerijen door massa's sprinkhanen die in onze contreien zijn komen neerstrijken, die alles kaal vreten, maar daarna niet vertrekken zoals het een fatsoenlijke sprinkhaan betaamt, maar die blijven hangen en plakken tot het laatste restje en het onderste uit de maatschappelijke kan opgevreten is. De plaag van de allesvreters stijgt ten top wanneer ze alle sprinkhanen uit de hele wereld laten overkomen om zich te herenigen met hun lotgenoten...
Boeboe Jaja eindelijk buitengestampt bij De Standaard
Op den toog bij Bertie ligt soms wel eens De Standaard, het schone-schijn-gazetje waarmee Bertie graag dweept, en dan streelt ze het papier en stoeft over de lay-out en zo. En met Boeboe Jaja is er ook niks mis mee, vindt ze. Ach, gewone meningsverschillen... Maar toen ze heftig beweerde dat Donald Trump nooit president kon worden, groeiden onze wegen met een forse ruk uit elkaar. En dat Hillary Clinton een schoon madammeke is, waren woorden die helemaal wegwaaiden in de wind toen twee cafédeuren tegelijk opengingen.
Lezer, als je ergens een pintje gaat drinken, zwijg dan over politiek, over de vuile was die thuis buitenhangt, over aanhouderijen en andere roddels. Zelfs over het weer babbelen kan de interactie met een cafébazin verstoren. In stilte genieten van elk slokje in je glaasje en dan verlangend uitkijken naar een volgende glaasje, dat is de boodschap.
De Standaard zet Abou Jahjah als columnist aan de deur: "Druk van N-VA"
Een uitspraak op sociale media van Dyab Abou Jahjah, waarin hij de dodelijke aanslag in Jeruzalem geen terrorisme maar een legitieme reactie tegen de Israëlische bezetter noemde, heeft niet alleen bijval geoogst maar ook veel kwaad bloed gezet. Staatssecretaris Theo Francken (N-VA) noemt de reactie van Abou Jahjah “ziek”. De Standaard geeft te kennen de columns van de man niet langer te zullen publiceren.
“By any means necessary! #Free Palestina “, postte de Belgisch-Libanese publicist en activist Dyab Abou Jahjah op zijn Facebook nauwelijks enkele uren nadat een Palestijn met een truck was ingereden op Israëlische militairen. Daarbij kwamen zeker vier mensen om het leven en werd de dader doodgeschoten.
Het leek er op alsof Jahjah daarmee de dodelijke aanslag leek goed te keuren. Enkele uren later verduidelijkte hij zijn uitspraak: “Een aanval op de bezetting van soldaten in bezet gebied is geen terrorisme. Het is een wet. Elke Palestijnse burger, net als elke burger in de wereld, die onder een illegale militaire bezetting moet leven, heeft het recht om zich te verzetten tegen die bezetter. Dat recht wordt verzekerd door de internationale conventie van Genève.” Volgens Abou Jahjah wijst alles erop dat de aanval een daad van Palestijns verzet is en geen terreuractie van ISIS.
Theo Francken reageerde scherp. Volgens hem toont dit bericht dat Abou Jahjah de “keuze voor het kalifaat” maakt. “IS-terreur verheerlijken, als het maar tegen Israel is, is alles goed.”
Jahjah: "De Standaard toonde zich drie jaar geleden erg moedig om mij in huis te halen als columnist. Maar sinds die dag stonden we voortdurend onder druk door verdachtmakingen en moddergooien uit rechtse hoek... Het is duidelijk dat men hier nog steeds moeite heeft met een kritische stem vanuit een niet-Westers perspectief".
's Nachts droom ik geen erotische dromen, ook geen nachtmerries, maar verklarende dromen die gebeurtenissen uit het verleden verhelderen. Er wordt 's nachts in mijn bed in het holst van de nacht heel wat opgehelderd en begrijpelijk gemaakt. 't Zijn vruchtbare nachten ten huize van Lieve.
Glaasjes Melk en Sinterklaasliedjes op Kerstavond
Zo belandde ik op kerstavond in het atheneum van directeur Blauwbaard. Een spookachtig gebouw was het geworden. Ze hebben er een melkfabriek van gemaakt. Waarom ik daar moest zijn was onduidelijk, maar ik was er getuige van een meelijwekkend tafereeltje. De verpaupering van de school ten voeten uit.
Daar zaten ze allemaal bijeen in een troosteloze helverlichte leraarskamer, als in een koele refter. Hun blik was troebel en glazig, ze maakten een verwarde indruk. Het voltallige personeel was aanwezig hoewel de school niet meer bestond, kapot gemaakt door migrantenleerlingen waaraan heel wat geldverslindende projecten verprutst werden. Parels voor de Zwijnen.
Een armtierig kerstboompje stond eenzaam in een hoekje, en aan de bolvette slagroomsoezen op tafel was te zien dat er een feestje aan de gang was. Geen wijnen noch bieren, maar iedereen zat er met een glas melk in z'n handen, terwijl ze sinterklaasliedjes zongen op kerstavond.
Blauwbaard was een oude lelijke man geworden, getekend door zijn verering van allochtone leerlingen, en gekweld door zijn verslenste macho-uitstraling, hij kon het niet verkroppen dat zijn verleidingstrucjes geen uitwerking meer hadden op zijn leraresjes.
En studiemeester Hazelstruik had al zijn voornaamheid verloren en zat erbij als een ineengezakt puddinkje. De grote afwezige was de islamleraar, die was al naar de hemel vertrokken om Sinte Pieter te plagen met koranverzen, maar geen nood, hij stuurde zijn geest naar de aarde om het kerstfeestje in de school bij te wonen, want een personeelsfeestje zonder islamleraar bestond vroeger niet...
... Later werd het hele gezelschap opgehaald door een vrachtwagen en terug naar huis gevoerd. Allen waren ontsnapt uit een instelling voor psychisch gestoorden...
"Vluchtelingen verwelkomen om terreurdaden te voorkomen"
Paus Franciscus: “Vluchtelingen verwelkomen is beste verzekering tegen terreurdaden”..."Iedereen zou zijn deur moeten openzetten voor vluchtelingen"...
"Ik moedig jullie aan om vluchtelingen te verwelkomen in jullie huizen en gemeenschappen, zodat hun eerste ervaring met Europa niet de traumatische ervaring wordt van slapen in de kou op straat, maar van een warme menselijke ontvangst."
Omstreden Belgisch-Marokkaanse imam duikt opnieuw op
De imam op de foto steekt zijn vingertje op. Hoewel het niet meer mag, vingertjes opsteken. Ik denk dat de imam iets wil vragen en daarom gaat zijn wijsvingertje omhoog. Een tic die hij overgehouden heeft aan zijn jeugdjaren, toen hij zijn broek versleet op de schoolbanken en daarom draagt hij nu een kleed. De imam wil vragen of hij hier in scholen en moskeeën mag komen haatprediken. Heel beleefd steekt hij eerst zijn vingertje op alvorens zijn brutale vraag te stellen. Ik kan me best voorstellen dat er schooldirecties zijn die hem willen verwelkomen.
Zijn naam is Tarik Chadlioui, een Belgisch-Marokkaanse imam. Door zijn dubbele nationaliteit lijdt hij aan de aandoening 'schizofrenie'. Hij is niet toerekeningsvatbaar voor zijn woorden en daden en lult er maar wat op los. Eigenlijk zou de man geïnterneerd moeten worden, of liever: achter tralies gezet worden.
Toch krijgt hij vrij spel en komt binnenkort naar ons land om de jeugd op te hitsen en warm te maken om te gaan strijden in Syrië. En om niet-moslims in een slecht daglicht te stellen. Ja, want alles wat niet-moslimiaans is, deugt niet, zegt de man.
Tarik is een verstokte haatprediker, een verslaving waarvoor hij in een abdij was gaan afkicken, maar daar ging ie aan de haal met flesjes trappist en ging ie lurken aan de eikenhouten trappistvaten. Toen was de maat vol voor de paters en werd hij de abdij buitengesjot. De paters bestempelden hem als onverbeterlijk en stonden machteloos tegenover Tariks verslaving, haatzaaien en niet-moslims pesten. De haatimam is reddeloos verloren, hij kan fluiten naar de maagdjes in het hiernamaals. Zelfs Allah en Mohammed zitten meewarig hun hoofd te schudden bij het aanschouwen van de levenswandel van hun afvallige volgeling.
Tot hier de fictie. En nu de échte feiten.
De omstreden Belgisch-Marokkaanse imam Tarik Chadlioui, ook wel Tarik Ibn Ali genoemd, is opnieuw opgedoken in het Nederlandse Gouda. De “haatimam” sprak begin deze maand bij een benefietactie voor een moskee.
De VVD in de gemeenteraad van Gouda stelt vragen aan het college, schrijft De Telegraaf. Chadlioui was lid van de omstreden organisatie Sharia4Belgium. De man sprak in april vorig jaar nog kinderen toe in een moskee in Boskoop. Dat leidde tot enkele vragen in de Nederlandse Kamer.
Broeder Tarik ibn Ali is veelbesproken omdat hij geldt als de inspirator van het inmiddels opgedoekte Sharia4Belgium, een radicale moslimorganisatie die oproept tot haat jegens niet-moslims. In een rechtszaak tegen de voormalige voorman van de beweging zei de rechter in 2015 dat Sharia4Belgium zelf geen aanslagen pleegt, maar die wel nastreeft.
Tarik Ibn Ali zou ook banden hebben met jihadstrijders in Syrië.
Mijn Land is Vlaand'ren! Het is een lied gezongen door de bariton Alfo De Quick op muziek van Renaat Veremans. Alfo De Quick vertolkt het lied met een diepe warme stem. Vorig jaar 11 juli op de Vlaamse feestdag heb ik het op m'n blog gezet. 'Mijn Land is Vlaand'ren' is de hartverwarmende intro van de Vlaamse film 'De Witte', een meesterlijke verfilming (1934) van het boek van Ernest Claes. De film laat je proeven van de landelijke sfeer van het Vlaanderen van 1900. Vlaamser kan het niet.Samen met de intro-beelden geeft het lied 'Mijn Land is Vlaand'ren' je een warm Vlaanderen-gevoel.
De tekstschrijver was Willem Gijssels (1875 - 1945), een Vlaams letterkundige en schrijver.
Slim Lewieke hoeft z'n vinger niet meer op te steken, hij mag het juiste antwoord zomaar hardop roepen in de klas...
We kennen allemaal de klassieke schoolse methode: de leerkracht stelt een vraag en wie het antwoord weet, steekt z'n vinger op. De slimsten steken hun vinger zelfs heel hoog in de lucht. En wie aangewezen wordt, mag antwoorden.
Lieven Boeve, topman katholiek onderwijs wil dit ouderwets systeem afschaffen: "Het is een stereotiepe vorm van lesgeven, die er helemaal aan het uitgroeien is, want op die manier worden alleen de beteren bij de les betrokken.". Ook leerlingen aanwijzen om te antwoorden, wordt niet meer aanbevolen.
In multiculturele klassen zijn de betere blanke leerlingen benadeeld door de aanwezigheid van migranten, en nu mogen ze ook al niet meer tonen dat ze slimmer zijn. Ook anderstalige medeleerlingen mogen ze niet meer overtroeven, ze mogen met hun vinger niet meer laten zien hoe slim ze wel zijn.
"Ik ben de slimste, ik ben de beste"... dat mag allemaal niet meer, omdat iedereen gelijk moet zijn. De zwaksten die hun vinger nooit opsteken, mogen niet meer opvallen. De sterksten die hun vinger altijd opsteken, mogen ook niet meer opvallen.
Aanleiding voor 'Weg met het vingertje' was een Frans onderzoek aan de universiteit van Poitiers waaruit bleek dat het vingertje opsteken de sociale ongelijkheid vergroot. En een Engels onderzoek zei dat kinderen meer vorderingen maakten als ze hun vinger niet moesten opsteken.
Jammer dat men rekening houdt met deze onderzoeken, omdat er ongelijkheid moet zijn, ongelijkheid tussen leerlingen maakt kwaliteitsonderwijs mogelijk.
Het vingertje kán niet verdwijnen, kinderen willen impulsief laten merken hoeveel ze weten en hoe slim ze zijn, en dan zal dat vingertje automatisch, als in een reflex, hoog de lucht in gaan.
Bovendien is een vinger opsteken een vorm van beleefdheid, een sociaal teken dat de leerling rekening houdt met de medeleerling en zijn beurt afwacht om te antwoorden.
Een toekomst zonder vingertje? Ik geloof er niet in. En zeker niet in een "dialoog tussen leerkrachten en leerlingen". De slimsten zullen het hoge woord hebben en de zwakkeren zullen nu en dan eens aan de mouw getrokken worden, maar een chaos gaat het worden. Een chaos, waarbij slimmeriken en dommeriken op elkaar aangewezen zijn en niemand iets bijleert.
Bij de voorstelling van de campagne van Vlaams Belang voor de gemeenteraadsverkiezingen van volgend jaar, werd de nieuwe slogan getoond met de afbeelding van een kathedraal met een kruis, tegenover een halve maan met een ster, symbool van de islam. "Antwerpen blijft van ons", luidt de slogan.
Filip Dewinter: "Antwerpen blijft van ons. Er moet een immigratiestop komen, en Antwerpen moet gedeïslamiseerd worden. Antwerpen moet opnieuw van de Antwerpenaren worden. Het kruis op de kathedraal is een teken van verzet tegen de islamisering. N-VA-burgemeester Bart De Wever is niet goed bezig. Allah is groot, maar Bart De Wever is zijn profeet. Hij laat de islam vrij spel, hij laat toe dat er grote moskeeën komen in Antwerpen, hij laat toe dat we al meer dan 50% moslimkinderen hebben in het onderwijs. Dat kan niet langer."
Hans Bonte, burgemeester van Vilvoorde, vertelde eergisteren over jonge boefjes die niet goed opgevolgd worden door de jeugdrechter. Onmiddellijk dacht ik aan een voorval van vroeger, in het multiculturele atheneum van directeur Blauwbaard. We gaan even terug in de tijd.
Kleine Boefjes worden Grote Criminelen
Atheneum van directeur Blauwbaard, begin jaren 90. Ik ergerde me mateloos aan het plezier dat sommige leerkrachten hadden in de kwajongensstreken van hun allochtone leerlingen, allen van Turkse afkomst. Geen Belgen, geen Vlamingen, neen, pure Turken. Het kattenkwaad dat ze uithaalden op de Aldi-parking van Heusden-Zolder, of in de migrantenwijk Lindeman, daarover tetterden leraren ongegeneerd zonder onderbroken te worden door directeur Blauwbaard die niet ingreep en hen liet begaan. Niet alleen in de leraarskamer maar ook openlijk tijdens de klassenraden lieten leerkrachten horen hoe plezant ze 't vonden om hun pupillen op straat of in de winkels zich te zien misdragen... Lezer, nog verwonderd dat er zoveel migranten op het slechte pad verdwalen?
Hans Bonte vindt dat jonge boefjes nauwlettender moeten opgevolgd worden door de jeugdrechter omdat sommigen onder hen in een soort radicaliseringsproces terechtkomen. "Helaas stel ik keer op keer vast dat jeugdhulpverleners en jeugdrechters totaal voorbijgaan aan de risico's die een kwetsbare groep jongeren uit migrantengezinnen, die niet zelden opgroeien in erbarmelijke omstandigheden, in zich draagt." Bonte geeft een voorbeeld van een tiener uit zijn stad die radicaliseerde nadat hij in de kleine criminaliteit verzeild was geraakt. "De jeugdrechter bougeerde niet. Hij sloot zijn ogen voor het radicaliseringsproces in plaats van de jongen te laten begeleiden."
Wat Bonte écht te vertellen had over jonge boefjes ging de mist in. Zijn boodschap was dat men bij 10- en 11-jarigen signalen moet opvangen die van kinderen kleine boefjes maken, die in de kleine criminaliteit belanden, zich aansluiten bij bendes, het gevaar lopen om te radicaliseren... Een aantal van hen zijn al gekend bij politie en gerecht, nog vóór ze aanslagen plegen.
Jammer dat zijn boodschap over jonge boefjes overschaduwd werd door zijn uithaal naar 'wereldvreemde rechters'. De media struikelen liever hierover dan te luisteren naar Bontes verhaal over jonge boefjes...
Massale aanrandingen op oudejaarsnacht in diverse grote steden ontsnapten aan de publieke aandacht omdat linkse zeurpieten het nodig vonden om de Keulse politie te beschuldigen van racisme toen die de correcte kernachtige typering 'Nafri's' hanteerde.
Ik zou zo graag eens de media kort en krachtig willen horen zeggen dat de agressieve gewetenloze vluchtelingen gewoon BEESTEN zijn die hun lage instincten volgen, zonder fatsoen en respect voor de medemens, als zedeloze wildemannen, primitief en dom, hangen ze in een meute het onderontwikkelde beest uit, oerwoudgeluiden slakend trekken ze zich op aan andere kuddedieren en vergapen en vergrijpen zich aan blanke westerse vrouwen die zij als loslopend wild zien.
Het angstige blanke vrouwtje en het begerige zwarte beest
Omsingelen en aanranden
Oudejaarsnacht Innsbruck. Op het grote stadsplein werden 18 vrouwen aangerand. De vrouwen werden telkens omsingeld door een groep twintigers. "Ze dansten eerst wat rond de slachtoffers. Vervolgens begonnen ze hun borsten vast te nemen en staken ze hun handen tussen de benen van de vrouwen. Omdat de vrouwen omsingeld waren, konden de mensen om hen heen niet zien wat er aan de hand was."...
'Omdat vrouwen zich westers en uitdagend kleden"
De Indiase stad Bangalore werd tijdens oudejaarsnacht opgeschrikt door een reeks aanrandingen. Heel wat vrouwen werden er het slachtoffer van seksueel geweld. Wat een feest moest worden, draaide uit op massale aanrandingen.
De minister van Binnenlandse Zaken neemt de aanranders - de Beesten - in bescherming en beschuldigt de vrouwen die zich westers en uitdagend kleden. Ook al loopt een vrouw in haar blootje, een neger weet blijkbaar niet dat hij daar moet van afblijven.
"Mensen duwden en trokken, raakten aan, grepen, betasten en alles gebeurde op straat", getuigt een vrouw aan de BBC. "Het gebeurde niet alleen bij mij, ook bij andere meisjes. Ze waren allemaal bang. Ik voelde me hulpeloos." Ook een fotografe werd betast. "Ik viel hem aan en panikeerde. Dat verwachtte hij niet. Ik sloeg en schopte hem, wat ik ook kon doen. Uiteindelijk kwamen andere mensen tussenbeide. Waarom doen mannen zoiets tegen vrouwen? hebben ze geen zussen, vriendinnen, vrouwen? Wat als het met hen zou gebeuren?"...
Zet je kind de boel op stelten en wil je dat gedrag snel afleren met een tik op het achterwerk? Als het van CD&V afhangt, kan je daarvoor straks zélf worden gestraft. CD&V heeft een wetsvoorstel ingediend dat alle vormen van fysiek en psychisch geweld op kinderen wil verbieden: "Het slaan van een kind om het op te voeden haalt niets uit. De mishandeling kan bovendien zware gevolgen hebben voor de geestelijke ontwikkeling en de ouder-kindrelatie verstoren.”
Wij hebben in de loop der tijden geciviliseerde opvoedingdingsmethodes ontwikkeld zonder fysiek geweld en met respect voor het kind. Die dreigen te gaan ontaarden en te verwilderen als moslims hier in de meerderheid geraken. Dan zullen we barbaarse idioterieën zien zoals vorig jaar toen een Marokkaan stokslagen uitdeelde aan zijn kinderen toen die sukkeltjes met slechte punten thuiskwamen.
De feiten kwamen aan het licht toen de juf bij een van de kinderen blauwe plekken zag tijdens de zwemles. Toen zij vroeg waar die vandaan kwamen, zei de jongen dat hij en zijn zus geregeld stokslagen kregen.
De advocaat van de Marokkaan: "Er werden wel eens 'pedagogische tikken' uitgedeeld, maar dat is de manier van opvoeden in zijn wereldje."... "Dat is de manier van opvoeden in zijn wereldje"??? Buitenlanders met een andere cultuur die in de fout gaan bij de 'opvoeding' van hun kinderen, zullen die alweer beschermd worden en vrijuit gaan? Ook al wordt het wetsvoorstel van CD&V goedgekeurd?
En dan ook nog: De Marokkaan waarschuwde zijn kinderen voor Belgen: "Maak geen vriendjes met Belgen want Belgen zijn allemaal rotzakken." Hallo Unia! De taal van de Marokkaanse vader is opruiend en zet aan tot haat!
Kerim Akyil, de Turkse man uit Houthalen die zaterdagnacht tijdens Nieuwjaar om het leven kwam in een club in Istanboel, krijgt veel aandacht in kranten en op tv. Om te protesteren tegen de overdreven media-aandacht voor Kerim Akyil en alle lofuitingen over hem en zijn familie, breng ik nu het overlijden van Mia Vermeulen, een Vlaamse vrouw, onder de aandacht:
Vrouw (91) overlijdt bij aanrijding: verdachte opgepakt voor vluchtmisdrijf
Op de Meeuwerkiezel in Bree werd de 91-jarige Mia Vermeulen maandagnamiddag doodgereden op het zebrapad vlak voor het rusthuis waar ze woonde. Geen woord hierover op tv, en haar kinderen en kleinkinderen mochten ook al niet in beeld komen.
Slecht nieuws beste lezers. Er zijn de jongste tijd zoveel kleine moslimpjes bijgekomen in Vlaanderen dat het islamonderwijs moet uitbreiden. Schrijven ze. En om de moslimgemeenschap gelukkig te maken zullen er meer islamlessen komen en betere islamleerkrachten. 't Is om de moed te verliezen. Onderwijsminister Crevits is al langer aan het onderhandelen met de Moslimexecutieve.
Het aantal leerlingen dat islamonderwijs volgt, is in Vlaanderen in tien jaar tijd meer dan verdubbeld. Dat schrijft De Tijd vandaag. Het gemeenschapsonderwijs of GO! heeft de grootste groep leerlingen die voor islamonderwijs kiezen. Het onderwijs worstelt om tegemoet te komen aan de stijgende vraag naar islamonderwijs. Te weinig leerkrachten hebben het juiste diploma. De Moslimexecutieve gaat deze maand met het hoger onderwijs praten om een opleiding islamonderwijs voor de lagere school te beginnen, luidt het bij onderwijsminister Crevits. Kort na de kerstvakantie start ook een extra adviseur bij de Moslimexecutieve om islamleerkrachten te ondersteunen en het lesmateriaal te evalueren.
Ze schrijven dat er meer leerlingen islamles volgen. Waarom zeggen ze gewoon niet dat er meer moslims bijgekomen zijn?! MEER MOSLIMS!
En zo gaat de islamisering in het onderwijs weer een stapje verder in de foute richting. Waarvoor dienden al die miljoenenprojecten om moslims te helpen integreren? Er zijn fortuinen gesluisd naar onderwijsprojecten om moslims, migranten, anderstaligen, asielzoekers... beter bij ons te laten horen. Kan mij iemand vertellen hoe integratieprojecten en islamlessen verenigbaar zijn? Beiden staan toch haaks op elkaar?
Islamlessen zijn schadelijk voor het imago van ons Vlaamse onderwijs. Islamlessen horen niet thuis in Vlaamse scholen. Islamonderwijs moet verdwijnen. Laat moslimleerlingen Nederlandse lessen volgen, en wiskunde en wetenschappen, en geschiedenis, maar toch geen achterlijke islamlessen?
Vroeger, dat was nieuwjaar vieren zonder 1 politieagent in de buurt, maar ook zonder 1 Noord-Afrikaan in de buurt.
Tijdens de jaarwisseling in Keulen werden honderden Noord-Afrikanen gecontroleerd op hun identiteit en op verdachte groepsvorming. Door een consequent en efficiënt optreden van 1.700 agenten konden beestachtige gebeurtenissen zoals vorig jaar vermeden worden. Keulse agenten gebruikten bij hun werkzaamheden de term 'Nafri's', om kort en doelmatig de bevolkingsgroep aan te duiden van waaruit het gevaar dreigt.
Dat Noord-Afrikanen als doelgroep geviseerd worden, ligt aan henzelf. Noord-Afrikanen profileren zichzelf raciaal als: jong, agressief, met messen bewapend, op geweld en seks belust. Dat is het fenomeen 'Nafri's', Noord-Afrikanen, waarvoor we op onze hoede moeten zijn.
Nu zijn er linkse politici die de term 'Nafri's' discriminerend en racistisch vinden omdat een bevolkingsgroep etnisch geprofileerd wordt. Links gezever van de bovenste plank. Iedereen die kritiek heeft op de Keulse politie neemt de agressieve Noord-Afrikanen in bescherming. Is dát geen misdrijf?
Drie academici van KU Leuven stellen voor om bovenaan de examens het studentennummer te zetten in plaats van de naam van de student. Het voorstel staat te lezen in een opiniestuk in De Standaard. Zo willen ze vooroordelen wegwerken en gelijke kansen creëren voor iedereen. Subjectieve beoordelingen op basis van geslacht of afkomst kunnen dan niet meer. Ze geven als voorbeeld: "De onbewuste associatie tussen een Vlaamse naam en studie-ijver zou er toe kunnen leiden dat een docent studenten met een minder Vlaams klinkende naam verhoudingsgewijs slechter beoordeelt."
Toch komt vooringenomenheid er niet zómaar, de bewuste of onbewuste bias, komt van het gedrag van studenten zelf, zijzelf geven aanleiding tot het vormen van 'biasses' bij hun omgeving. Een vreemdeling wordt bv automatisch gelinkt aan gebrekkige studie-ijver...
Naamloze examens dus. Naamloos en zonder karakter. Een nummer zonder persoonlijkheid. De student als een nummer. 'Blind grading' zonder 'bias'. Wat studenten zelf erover denken is nog onbekend.
En als er nu alleen eens mondelinge examens gehouden werden?... Bij een mondeling examen, een persoonlijk contact met de student, zien examinatoren direct of ze met een man of een vrouw te doen hebben. Ze hebben dan ook volop de gelegenheid om aandachtig te kijken en te luisteren naar wat de student te vertellen heeft en hoe hij/zij dat aanbrengt, en kijken naar zijn/haar bewegingen en gebaren. Onmiddellijk zal een getinte huidskleur opvallen, of kroeshaartjes, of buitenlandse accenten. Studenten kunnen zich ook verraden door hun exotische voorkomen, hun uitbundige lichaamstaal, of hun vreemde culturele achtergrond die niet weggemoffeld kan worden.
Mondelinge examens lijken me dé oplossing van het probleem van naam of nummer bovenaan een examenformulier!
Onderzoekers van het Amerikaanse Pew Research Center 'ontdekten' onlangs dat Europeanen erg handig zijn in het linken van vluchtelingen aan terrorisme.
Zij hoeven daar niet zo verwonderd over te doen, die Pew-onderzoekers. Weten ze dan niet dat vluchtelingen hun geweten en hun fatsoen achtergelaten hebben in hun thuisland? Ofwel hebben vluchtelingen zichzelf onderweg verloren, samen met al hun diploma's en identiteitspapieren, of misschien hebben ze hun hele bagage inclusief eigen identiteit en valse diploma's tijdens hun vluchtreis ergens overboord gekieperd. Hun schuitje was toch al overbeladen. Allemaal ballast, zullen ze gedacht hebben.
Het Amerikaanse Pewonderzoek lijkt me een beetje wereldvreemd. Zien ze dan niet elke dag op tv de gruwelbeelden over aanslagen, moorden en verkrachtingen, aanrandingen en inbraken, diefstallen en brandstichtingen? Ofwel hebben ze nog altijd een ouderwetse televisie waar nonkel Bob op komt, of Bonanza, of Schipper naast Mathilde?...
De Tsjechische president Miloš Zeman (foto) heeft in zijn kerstboodschap het land opgeroepen geen vluchtelingen uit het Midden-Oosten meer op te nemen, zoals het tijdschrift “Tyden” bericht. Want de toename van vluchtelingen in Europa zou verband houden met het terrorisme.
Met mijn knapzakje vertrok ik vanochtend naar het bos om mijn tijd te verdromen op een bankje aan het water. Om het nieuwe jaar in te zetten met een glaasje champagne en een lekker belegd boterhammeke. Het zit allemaal in mijn knapzakje, ook een lakentje om uit te spreiden over het oude bankje naast een eeuwenoude boom. Vanop mijn bankje kon ik genieten van een wondermooi winterlandschap, mooier dan op eenderwelk schilderij.
Het vermolmde bankje staat er al van toen ik voor het eerst in het bos kwam. En dat is toch al zeker 25 jaar geleden. Bomen en struiken waren getooid in hun mooiste winterkleedje. De rijm toverde de natuur om in een maagdelijk wit natuurwonder met overal witte kristalletjes en ijspegeltjes. En de zonnestralen gaven een extra schittering aan het sprookjesachtige tafereel.
Toen hoorde ik in de verte hoefgetrappel. Het was een prins op een wit paard. Ik bood hem een glas champagne aan en 1 van mijn bokes. We toastten op het nieuwe jaar en toen verdween ie weer... tot het hoefgetrappel helemaal uitgestorven was, wachtte ik...
Lieve lezers, ik wens jullie allemaal een gelukkig 2017, een goede gezondheid op de eerste plaats, en hier en daar wat meevallertjes. Jullie krijgen van mij 3 dikke kleefzoentjes en 4 innige plakknuffeltjes.